HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 27. tammikuuta 2011

kehu mua

Kun toi mun edellinen postaus kohotti ihmisten verenpaineita niin valtavasti, niin ajattelin kattoo asiaa toisesta näkökulmasta!

Eli porukka ny sekos sukissaan, koska luuli mun pitävän kehumista ja positiivisia kommentteja ulkonäöstä jotenki väärinä. Ja kyse ny ei ollu siitä, vaan puhtaasti siitä, kuinka raskasta on ku joku ilmoittaa katse värähtämättä "sulla on uudet kengät.". Mun nähdäkseni se ei oo kehu, koska siihen ei voi vastata, että kiitti vaan. Mun mielikuvan mukaan kehuun vaaditaan kiitos-vastausmahdollisuus! Eihä tollasesta edes tiä, että onko se positiivista vai ihan jotain muuta!

Ja eräs kommentoijakin sano, että se on vaan meidän mörriköiden tapa kehua, ja sitä en ollu edes ajatellu! Ollaanko me oikeesti niin alkuihmisiä, että ei osata edes kehua kunnolla?! Siis hyvinki voi olla mahollista. Ite arvostan yhtä paljon "mää niin tykkään sun kengistä"-kehua, ku "siis toi tukka ei mun mielestä sovi sulle yhtään"-kommenttia. Siitä ainaki tietää, että mitä se toinen yrittää sanoo. Joku epämääränen huomautus uusista farkuista on vaan sellanen lause, joka jää ilmaan, eikä siihen ees tiä miten vastata. Hieno sanoo, että "juu, kiitti, on mulla uudet farkut", ku toinen ajattelee päänsä sisällä "se ei ollu kylläkään kehu....".

Ja ku joku myös sano, että sehän on normaalia jutustelua, niin annanpa nyt oikeen esimerkin mun näkökulmastani!

Keskustelu 1.
-Hei, ihanat kengät, mistä noi on?
-Ai kiitti, ne on Sokokselta!
-Ne sopii tosi hyvin sun laukkuun!

Keskustelu 2.
-Hei, sullon uudet kengät.
-Öö, joo...
-....
(ja kuvittele tähän aavikko, jossa menee sellanen piikkipallero, tuuli vinkuu ja heinäsirkka sirittää taustalla)¨
¨
MUN nähdäkseni noissa on jonkin näkönen ero kuitenki, ykkönen on sellasta mukavaa ja reipasta jutustelua, kakkosvaihtoehto on lähinnä sellasta epämäärästä, josta tulee vaan epävarmaks, että mitä se ny tollaki tarkotti.

Tai sitte näin:

Keskustelu 1.
-Mä oon kans ajatellu ostaa tollaset kengät, mistä ne on? Tosi kivat. Paljo ne makso? Ku tarvisin jotkut tontyyppiset.
-Nää on Andiamosta, joku päälle viiskymppiä. Nää on kyl tosi hyvät näillä keleillä!

Keskustelu 2.
-Mistä toi sun huivi on? Entä housut? Oliko muina väreinä? Paljo makso?
-Öö, en muista, osa taitaa olla tilattu Nelly.comista.... housut tais olla joku 70 euroo...
-Ai millon sää sieltä oot tilannu? Just, aika kalliit. Miks maksoit noin paljo, tos henkkamaukas olis neljälkympil samanlaisii!

On siinä vaan pieni sävyero!

Jos joku ny mielensä pahotti tai loukkaantu, niin oon pahoillani, mun ei oo tarkotus kenenkään päivää pilata! :D Muistetaan lapset huumori, ja pilke silmäkulmassa! Eikä laiteta nenään herneitä, eikä mitään muutakaan, ne voi vaikka jäädä sinne!

4 kommenttia:

  1. Noniin! tää postaus vähän selkeytti tätä sun ajatusta. Ja kun edelliseen sanoin että sun taso laski siinä, niin kyllä sulla nyt sen verran tasoa kirjotuksissa on ollu ettei ne oo ollu tommosia ihmeen rikkonaisia huuto postauksia! :DD
    Tuli semmonen olo kyllä että joku on just sanonu sulle tommosen "sulla on uudet kengät"- kommentin ja olet korvat sauhuten tullu tänne kirjottamaan aiheesta :D
    Ja kyllä, pakko mun on tätä lukea kun oot hassu kirjottaja :)

    VastaaPoista
  2. No JUST näin eikä melkeen! :D Tää selkeytti edellistä postausta, oon niin samaa mieltä!

    VastaaPoista
  3. MIKS MUL EI NÄY SUN TEKSTI ???? :oo :(((

    VastaaPoista
  4. Rätsi ja iinS, nytkö meni perille;) no hyvä että saitte kiinni mun ajatuksesta! =)

    Valeria, mitääää, miks ne ei välillä näy!!:S

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!