HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 21. tammikuuta 2011

"Mitä kokoo sä oot?" NO IHA ..TUN ISOO!

Hei taas, purnaaja iskee jälleen! Nyt mullon niinki mahtiaihe, ku KOOT.
Pituus, paino, tissienympärys, housujen tuumat, kengännumerot ja kaikki mahdolliset mitat pyörii joka halvatun hetki ihmisten huulilla. Ihan ku ihminen ei oo oikeestaan edes kunnollinen ja inhimillinen olento, ellei sitä oo mitattu ja isketty numeroiks. Tytöt, me eletään kokolappujen viidakossa.

Image and video hosting by TinyPic
Meitä on montaa kokoa... Eivaa, tais vähän tuuli tarttua J-A:n paitaan:D

Siis mikä muu vois olla niin ahdistavaa, ku tyttöporukalla joku kokojen vetailu? "Siis ennen mun farkut oli kokoo kakskuus, nyt oon jo kakskasi, oh my ku on tullu vähä syötyy!" Hiano siinä sitten sanoo, että todennäkösesti edes mun toinen jalka ei mahtuis sellasiin pöksyihin.

Ja jotkut kuppikoot! Jestas sentään, ku jotkut ei tajua esim. rinnakkaiskoko-hommista mitään. "Siis apua, mullon 80B ja sullon 75C, siis vähäks sullon isot tissit!!! Oisinpa mäki noin rintava!" ...SELEVÄ.
Tai että jos 145-senttinen ja 40-kilonen muikkeli omistaa c-kupin tissit, on se rintavarustus vähä sillä erinäkönen, ku 170-senttinen ja 65-kilonen muikkeli c-kupilla.

Eniten mua härskittää näissä ihmiset kokovertailuissa on se, että harvapa paita samalla kaavalla tehdään, M-kokosissa paidoissa voi olla julmetusti eroja. Ite pidän itteeni aikalailla M-kokosena, mutta vaatteita löytyy ässästä ällään ja kolmekutosesta neljäänkymppiin. Kattokaas lapset, me kun ei kaikki olla samanmuotosia!

Ja otetaas esimerkki. Hyvä kamuni neiti Pee ja mää oltiin koko yläaste aika samankokosia ja -pitusia; 100 gramman ja puolen sentin tarkkuudella. Siltikin toverini housut oli mulle koon liian isoja, ja mun paitani yläkropastaan todella sirolle neiti Peelle myös -tattadadaa- koon verran isoja. Syy tähän on se, että ei olla samalla muotilla meitä tehty! (Nykyäänhän mää oonkin jo menny toverini ohi viiden kilon voimin, että turha enää onkaan vertailla! Ainakaan samoja baarimekkoja ei voida käyttää, koska mää oon isotissisempi ja läskiselkäisempi, ku tää lintumaisen siro mamma. Housuja ei olla vuosiin vaihdeltu, nää läskit siirty leggareihin.)

Image and video hosting by TinyPic
P&J

Toinen esimerkki kanssa liittyy mun toveriin, joka on hirmusen pieni ja laiha, ja kengänkoko taitanee olla 35-36. Tää, mua viistoistasenttiä lyhyempi ja varmaan yli viistoista kiloo laihempi toverini kerran ihmetteli, että miten mulla voi olla niin iso jalka ku 38. Herrajesta, miltä määki näyttäisin kolmevitosen kengissä? Mittasuhteet, oisko mitään...

Miksi oi miksi meidän täytyy pohtia niitä kokoja? Tokihan vaatteissa täytyy jotkut kokolappuset olla, että tietää vähän mitä on ostamassa, MUTTA... Miks ne on niin saatanan tärkeitä? Miks ne ilmotetaan jokasen missin ja lööppijulkkiksen haastattelussa? "Leena-Ursula, 20 v, 172 cm, 55 kg, 92-70-93." Kiva juttu, mutta eikö sussa oo tosiaan muutaku pelkkiä lukija?

Ja ne tyypit hyllyjen välissä huutelemassa "HITTO KU TÄÄL EI OO TÄTÄ PILEMEKKOO ÄKSÄSSÄNÄ, TÄÄ ÄSSÄ ON IHAN SAI-RAAN ISO MULLE!". Ja sitte ne vielä vilkasee muita sillee, että kuulittekste, kuulittekste, mä oon hoikka! Oho, kappas, sitähän ei näe terveellä silmällä!
No mut onneks kerroit.

Kuulostan jotenki katkeralta ja ylipainoiselta pullamössöltä, mutta emmää sellanen tietääkseni oo, ihan tällanen tavallinen tyllerö. Mua ei vaan vois vähempää kiinnostaa minkä kokonen mikäki rätti on, kunhan se istuu päälle ja pysyy ilman pitämistä.

En oo mikään Tuksu-fani, enkä arvosta sellasia ihmisiä juurikaan, mutta yks juttu on sellanen, josta täytyy nostaa hattua sillekkin mammalle. Se on meinaan se, että Tuksu pystyy tosiaan iskeen ittensä iloisesti hymyillen Seiskaan, pelkkä saunavihta peittonaan, ylpeenä. Ja tää neiti (anteeksi, pian rouva!) kun ei oo sitä ihannekokoa kolmeneljä. Ja sitten netti täytyy Tuksulle osotetuista kehotuksista "laihdu!" ja "hyi vittu joku XL-punkero, mee jo juoksumatolle". Anteeks ny vaan, mutta itteppä me täällä jokanen ruhomme kannetaan, niin 40-kiloset ku 80-kilosetki, eikä sen pitäis kenenkään persettä kutittaa!

Tää aihe mulle tuli mieleen tänään, ku ostin kollarit (ihme...), jotka kantoivat koko-lappua L. Poikaystäväni järkyttyneenä tokaisi "MITÄ, ONKS NOI ÄLLÄÄ? ET SÄ OO ÄLLÄ!". Hetken pohdin, että en niin, olen kokoa M.
Sitten mieleeni tuli sellainen fakta, että ei, en ole M, olen Jenni.

14 kommenttia:

  1. oohlalaaa ihanaaaa! :-D mua aina ahistaa mennä kavereiden kanssa shoppailemaan kun pitää kaivaa niitä helvetin neljäkakkosia sieltä paitakasojen alta kun ne ottaa siitä päältä jonkun kolmenelosen, melko masentavaa vaikkei toisaalta tarvis välittää yhtään :-D ja oi että tää piristi mun iltaa (yötä) tää postaus ja toi vika lause, melko osuva kyllä ;) mut hei hyvää yötä! :--D

    VastaaPoista
  2. voi kiitos maisa ja loistavaa yönjatkoo sinne suuntaan! ;)

    VastaaPoista
  3. ihan mahtava teksti! :'D Kavereitten kanssa naureskellaan välillä mun jalankoolle, kun tuota pituutta löytyy huikeat 155 senttiä, mutta kengänkoko 39/40 kait mä oon kasvanu maata pitkin :'D

    VastaaPoista
  4. "kasvanu maata pitkin" IHANA :'D jumalauta tärkeintähän on että pysyy pystyssä! :D

    VastaaPoista
  5. hyvä postaus, ei voi muuta sanoa! :)

    tuli tuosta sinun kaverista jonka kengänkoko on 35-36, niin mistä hän ostaa kenkänsä? itsellä on samankokoinen jalka eikä kenkiä meinaa löytyä mistään... :(

    VastaaPoista
  6. Lotta ja MouMou, tack!:><3

    Anni, kiitos! :> Kengät kaverini ostaa ihan perusosastoilta (joskus kun löytyy kokoo 36) ja joskus lastenosastolta. Korkkarit on vaikeempi juttu, taitaapi tilata netistä ja joissain kenkäkaupoissahan on oma valikoima pienikenkäisille:>

    VastaaPoista
  7. Heh, mua ihan nolottaa myöntää miten monta kertaa oon tunnistanu itteni näistä teksteistä! Enkä siis millään hyvällä tavalla :D
    Mutta tuleepahan otettua opiks :)
    Keep up the good work, sulla on ihan huiput jutut <3

    VastaaPoista
  8. heea, kuule mää epäilen, että me kaikki tunnistetaan ittemme näistä ja nimenomaan sillä ei-niin-hyvällä tavalla ;D myös mää, tai siis pääasiassa mää. siks onki helppo kirjottaa ;D

    VastaaPoista
  9. Mua hirvittää ku olin niin pitkään tasasesti kokoa 38, mut nyt on alkanu neljätkympit ja neljäkakkoset ilmestymää vaatekaappii. <: D Varsinki ku oon tälläne alle 160cm pätkä, ja kavereissa on harmillisen paljon näitä 170+cm ja 50kg-kukkakeppejä. Kaupoissa pyöriessä tällästen kavereiden kanssa olla ku Pekka ja Pätkä tai Ohukainen ja Paksukainen. </3 Mut oon kans täs ite miettiny just sitä, et mieluummin mä oon vähä tällänen mahakkaampi ja reidekkäämpi, samaa pakettii kuuluu kuitee isommat tissitki. Mitä niitä kokoja kyttäämää, pääasia on et kuteet mahtuu päälle ja tuntuu hyvältä, parhaassa tapauksessa näyttääkin hyvältä. : D Oo sä Jenni ni mä oon Laura. ♥

    VastaaPoista
  10. Niinpä Laura! Tissibonus lohduttaa vaikka housut vähä puristaa :D! Mä oon ummistanu silmäni muutenki kokotaulukoilta, ´sama senväliä! ;D

    VastaaPoista
  11. nää sun tekstit on sitten niin loistavia ja kaiken lisäks ihan täyttä asiaa:) kerranki kiva lukee jotain rehellistä:D

    VastaaPoista
  12. ''Sitten mieleeni tuli sellainen fakta, että ei, en ole M, olen Jenni''

    siis oot aivan mahtava! on niin hienoa että kirjotat tällästä blogia missä on ihan asiaa. Niin monet mitä luen kirjottaa vaan tyyliin ''kävin tänään kaupassa farkut jalassa'' mutta on ihanaa, että näihi sun teksteihi voi ihan oikeesti samaistuu ja nää saa aattelee! Oot ihan mahtava persoona ja varmasti huikee ihminen! go jenni

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!