HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 9. helmikuuta 2011

Kaupakassien piilottelu ja muita himoshoppaajien toimenpiteitä

Moni meistä on varmaan joskus meinannu vähän elää yli varojen tai ainakin tuntenu häpeää kaupunkikierroksen jälkeen? "Tänään en osta mitään" ajatus lähtiessä muuttuu aika äkkiä, kun ale-koreissa on kaikkee ihanaa ja sisäiset Sulo Vilenit ottaa vallan. Kotiinpäin kulkiessa käsissä on joku satakiloo muovikasseja, ja lompakossa Matin lisäks viiden metrin verran kuitteja. Päässä jyskyttää "ei näin!".

Kotona sitten yrität salakavalasti kuljettaa kassit omaan huoneeseen äidin huomaamatta, tai kuten meillä, vaatehuoneeseen poikaystävän huomaamatta. "Mitäs ostit?" "Eeeen mitään, parit sukat ja huulirasvaa".
Naamasta silti näkee, että seläntakana piilossa olevat pussukat sisältää parit bailumekot, uudet farkut, pari kivaa "pakko saada"-paitaa ja meikkipussin uusittu sisältö. Unohtamatta niitä ihania kenkiä jotka tuijotti sua suoraan silmiin näyteikkunasta.

Muistan ku asuin vielä porukoilla, ja äiti kysy "hei onko sulla uus takki?" ja vastasin "öö. ei. tää on........... kaverin." Äitin naureskellessa tietäväisesti tiesin kusseeni tilanteen totaalisesti. Hauskinta oli, että tää kyseinen takki oli mulla käytössä vuodenpäivät ja äitin mielestä oli helvetin hauskaa aina välillä kysellä "hei, eiks sun KAVERI haluis jo ton takin takas" sellasella veemäisellä äänellä. No ei halua saatana.

Poikaystävä ei myöskään tajua, miks naisella pitää olla niin paljon vaatteita. Ja miks niitä pitää ostaa lisää. No voi jestas, alastikko mun pitäis olla? Vai pitäiskö mulla olla kaks vaatekertaa, kun toinen on pesussa ni toinen päälle? Ja pyhämekko odottais juhlatilanteita henkarissa. Se ei oikein käsitä, että monen naisen HARRASTUS on shoppailu ja pukeutuminen, siinä missä jollain vaikka lätkä tai golffi. Kyllä hei niihinki menee rahaa!

Mullon monta hauskaa mantraa, joita hoen jos jään kiinni shoppailusta:
"Vanha tällanen meni rikki, oli pakko ostaa uus."
"Tää on tosi hyvää kangasta, tää kestä vuosia!"
"Tän voi yhdistää helposti hameisiin, housuihin, etc..."
"Haluisitsä, et pukeutuisin vaikka johonki vitun verkkareihin?!"
"Nää oli tosi halvat."
"Viimenen kappale ja mun kokoo, pakkohan oli ostaa!"
"Mun jalka ei enää kasva, ni voin ostaa ihan hyvin tosi monet kengät."
"No mullahan oli tilipäivä!"

Oon myös oppinu loistavan keinon kiertää sen totuuden, että paljonkos meni rahaa! Jos ostamissani tuotteissa on jotain alennuksia, niin lasken yhteen sen, että paljonkos säästin ja ilmotan sen iloisesti: "mut hei, mää säästin 25 euroo!" (ja lisään pääni sisällä "joka on minimaalinen osa ostoksistani"). Sillai oon tähän asti saanut rauhoitettua ton miehen. En kyllä tiä mitä keksin jatkossa, jos se huomaa tän mun salakavalan kiertoilmaukseni.

Toisaalta mullon ny kyllä edessä aika köyhät ajat, koska mää lopetin kakkostyöni ja se tarkoittaa kivasti sitä, että enää ei voi kuluttaa öitä Nelly.fi:ssä. Ei enää kaikkia kivoja heräteostoksia ja itsepetosta Gina Tricotin hyllyjen välissä tyyliin "TÄMÄN mä tarvitsen!!!". Nyt täytyy vaan alkaa katteleen tota vaatehuoneen sisältöö ihan uusin fiiliksin ja avartaa jotenkin mun katsetta. Ei perkele, mää en kestä.

14 kommenttia:

  1. Ihanaa, en ole yksin tän asian kanssa!!! :D

    Mulla on kans paha tapa jemmata ostoksia käsilaukkuun (sen takia mahd iso kassi kaupungilla mukana...) ja sit kun poikakaveri kysyy et "hei, mikäs paita sulla on päällä, en oo nähnyt tota ennen" niin mun vastaus kuuluu "no onhan tää mulla jo ollut, etkö nyt muista kun tää oli mulla jo Jennin synttäreillä?" vaikka olisin sen eilen ostanut. :D ja toi "Eeeen mitään, parit sukat ja huulirasvaa" on kans niin tuttu!

    mä en ikinä voi ottaa itelleni minkään tasavallan luottokorttia, paukkuis rajat heti kiinni ja sit eläisin velkakierteessä seuraavan 40 vuotta. mut shoppailu on kivaa, minkäs sille mahtaa! :D

    VastaaPoista
  2. Hahaha Viivi toi käsilaukkujuttu on ihan loisto!! Täytyyki ens kerralla ottaa astetta kookkaampi nahkasäkki mukaan... Ja toi kusettaminen... Siinä on jotain mahtavaa kun huomaa, että toinen uskoo ihan kympillä just tollasen "tää oli mulla jo viime vuonna!!"-valheen:D

    VastaaPoista
  3. Juuu taisin samaistua tohon tekstiin ihan liikaa! Toi pussien piilottelu on taitolaji! Onneks toi ihana äippä ei oo niin perillä mun rahoista tai vaatteista että ihan pinteessä oisin! Oon silti tosi huono selittelemään jos ''jään kiinni'' :--) kiitti vinkeistä! Kiva teksti =)

    VastaaPoista
  4. IDA, se on nimenomaan taitolaji:D on sitä joskus tullu vietyä takin sisässä ja vaikka missä niitä kivoja pikku rättikasseja....:D:D

    VastaaPoista
  5. :DD mä mietin aina jo suunnilleen kaupassa valmiiks miten voin perustella poikaystävälle tai äitille että miks oon ostanu taas uusia vaatteita, varsinki ku vanhat roikkuu käyttämättöminä kaapissa ja kaikki on melkee samannäkösiä rytkyjä.

    Ne ei vaan ymmärrä sitä fiilistä mikä tulee ku ostaa uuden lempparipaidan tai täydelliset kengät tai mitä vaan yhtä kivaa! Mielummin mä vaikka syön sitte vähä vähemmän tai säästän muissa kuluissa :D

    VastaaPoista
  6. Oea, nimenomaan!:D mää teen aina jotain laskelmia tyyliin "asumismenot sen ja sen verran, laskut sen ja sen verran, eli ruokaan ja shoppailuun jää sen ja sen verran!" ja ylläripylläri että ruokaan ei jää juurikaan :D sitten vaan kehiin kosteet itkuiset silmät ja poikaystävän kanssa ruokakauppaan :D

    VastaaPoista
  7. No heeei, ei kai niitä shoppailureissuja tartte selitellä, jos omia rahojaan törsää? :)

    VastaaPoista
  8. Joo mäki joudun nykyään aina sanoo äitille 'ei ku tää on jo vanha, eks sä muista tätä...'

    VastaaPoista
  9. Marsaliini, toki saa mutta se häpeä... sama ku juopot valehtelee juomisestaa :D

    Nora, ei hätää, niin me kaikki ;D:D

    VastaaPoista
  10. "sama ku juopot valehtelee juomisestaa"

    :DDDDDd toi oli kyl niin osuva vertaus!: DD

    VastaaPoista
  11. ilmotatko milloin ne arvonnan voittajat? :)

    VastaaPoista
  12. huomenna tai ylihuomenna :) piti ilmottaa viikonloppuna, mutten saanu aikaa revittyä mistään moiselle hommalle! :>

    VastaaPoista
  13. no höh, ilmota ees voittajalle jo nyt! :D ei täällä malteta oottaa :)

    VastaaPoista
  14. Tähän(kin) on kyllä pakko samaistua! :D Mulla on parina kertana ollu käytössä sellanen selittely, kun kaupungista tuun ja ihailen uusia vaatteita ja äiti sattuu menemään ohi ja on että mistä sä rahaa oot noihin saanu? Niin vastauksena oon sanonu että "kaveri oli auki kympin, tää makso 9,95e eikö oo ihana" ja piilottelen sitä viidenkympin hintalappua nyrkin sisässä..

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!