HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 3. helmikuuta 2011

toivepostaus: laihuus

Siis heti kerron, että mulla ei oo mitään kokemusta laihuudesta, mun painoindeksi on alimmillaan ollu jotain 19 puoli ja seki oli hetken huumaa vaan. Mutta mää kerronki mun mietteitä näistä nykyisistä painoihanteista ja laihuuskäsityksistä.


Oon sellanen "maanantaina alkaa laihis" -tyyppi, ja sen maanantain jaksanki syödä jotain vihanneskeittoo. Sitte tulee tiistai ja tekee mieli karkkia, ja Jenni iskee homman läskisks. Ja siis nimenomaan läskiks! Oon miettiny, että oonko ihan huikeen selkärangaton, ku en pysty viittä kiloo tiputtaan, vai mikä mulla on. Että olisin niin nätti ja ihana ja onnellinen ja vautsivau vittu mitä vaan sitte, ku vaaka näyttäis sen viis kiloo vähemmän ku ennen. Vai olisinko? Ainaki mää oon oppinu (media opettajanani), että sitte olisin onnellinen ja haluttu. Mut mitä jos oon nyt jo?


Muistan ku olin Jullin kanssa uimahallissa joku vuos sitte. Me ollaan kumpiki aika ronskeja kavereita, ei mitenkään siroimmasta päästä. Jullin kanssa siinä sitten puhuttiin, että miten mukavaa on, ku reidet löllyy joka potkulla ja pieni kaljamaha on vaan jees. Ja Julli sano sillon uskomattoman viisauden, joka sanotaan ihan liian harvoin: "Kyä naisella ny pitää vähä reittä ja persettä olla!". No niinpä. Mää en ainakaan henkisesti kestäis, jos mun reidet vietäis multa.


Ja se on sitten ihan paskanlotinaa, että miehille kelpaa vaan sellanen sirompi kaveri, tai että pojat ei tykkää ylimääräsestä. Mun ystäväpiiriin kuuluu arviolta viis+ jamppaa, joista kukaan ei oo koskaan sanonu mun mahasta/perseestä/jenkkakahvoista mitään negatiivista. Tai kenenkään muidenkaan. Muistan ku yks poika joskus sano mulle "Tykkään kyllä enemmän normaalivartaloisista tytöistä ku laihoista. Mä pelkään, et ne laihat menee rikki". Mun mielestä se oli jotenkin huikeen somaa. Eli turhaa te naiset aherratte kuntosalilla miesten takia. Ei ne edes tajua.


Tällä postauksella nyt en morkkaa niitä laihoja, jotka mielellään ottais pari lisäkiloo, mutta paino ei vaan tuppaa nouseen. Enkä niitä, jotka on ihan omasta tahdostaan valinnu hoikan varren. Ei, mää puhun aivopestyjen tyttöparkojen puolesta, jotka luulee kalorien laskemisen olevan ainoo oikee tie onnelliseen elämään!


En voi sanoo, että voi veljet ku rakastan mun kroppaa, mutta sanotaanko, että mää ja mun kroppa hyväksytään toisemme. Jos mun luonnekkaa ei oo täydellinen, miks mun kropan pitäis olla? Ja vaikka mulle on tullu ny viitisen kiloo aika lyhyessä ajassa, mää en ressaa niinku ennen olisin ressannu. Olisin itkeny ja syöny omenoita kaks viikkoo. Nyt vaan totesin, että jassoo, vaaka on noin ja mää oo näin. Mitä sitä suotta ressaamaan, kunhan on terve ja jalat kantaa!


Mua harmittaa hulluna, että harvat tytöt edes tajuaa/muistaa, että mainosten misukat on raa'alla kädellä photoshopattu (esinm. tässä on loistoesimerkki). Että niitä on aika turha leikellä lehdistä ja tehdä niistä jotain inspiraatiojulisteita peilin viereen. Todennäkösyys, että sellasen kropan sais ilman a) kirurgin veistä, b)photoshoppia, tai c) sairaalloista kuntokuuria, on aika pikkuruinen. Sen ku sisäistää, niin elämä helpottaa.


Ja miks muutenkaan pitäis olla runko ku supermallilla? Alipaino on niiden käyntikortti, mutta eipä se oikein tavalliselle tallaajalle sovi. Mun mielestä laihat ihmiset on kaikkee muutaku hehkuvia ja säteileviä, tyytyväisyydestä puhumattakaa. Monet megalaihduttajat on nälkiintyneitä ja värittömiä, suorastaan surkeita ilmestyksiä.


Taas mää alan meneen ylitte tän mun saarnaamisen kanssa, joten rauhotun ja meen syömään! Ruoka on hyvää ja elämä on hauskaa, morsi!

28 kommenttia:

  1. Joo ei tää laihana olo ihan herkkua oo ku pitää syödä vaikkei ole nälkä ja joutuu terkkarin suurennuslasin alle että onko syömishäiriötä vai ei.
    Ittekki tuli kirjoitettua laihuudesta laihan näkökulmasta. Oli mielenkiintoista tarkastella asiaa toisesta näkökulmasta.

    VastaaPoista
  2. Sini: varmaan aivan totaalisen paskaa, kun joutuu tavallaan selitteleen että "EN OLE SAIRAS, EN VAIN LIHO" jokaselle äimistelijälle; niitäki varmaan riittää.Ku ei sille ite voi mitään, jossei sitä painoo tuu! Ja kaiken lisäks jos sitä ei väkisi ite halua. Yritä kestää Sini!

    VastaaPoista
  3. Sini muuten, pystytkö/viitsitkö/haluatko linkittää tähän sen sun kirjotuksen laihuus-aiheesta, olis tosiaan jees lukee toinen näkökulma! =)

    VastaaPoista
  4. http://closet-mind.blogspot.com/2010/10/laihuus-on-yliarvostettua.html

    Tossa ois :'D

    VastaaPoista
  5. Asiapostaus kyl! Ja tykkään sun tavasta kirjottaa, jotenki semmoin rempsee haha :D

    VastaaPoista
  6. Tiiäkkö oon niin samaa mieltä tästä! Ite en todellakaan oo siroimmasta päästä ja siis ylimäärästä löytyy ihan riittävästi. Kuitenkin yritän laihduttaa, mutta en millää ihmedieteillä. Mutta oon kyllä ehdottomasti sitä mieltä että naisessa pitää olla muotoja ja jotain mistä ottaa kiinni, ja tuntuu että monet miehetkin on tätä mieltä. Hiihhi, joo tää oli tärkee :--) Ps. nää sun jutut on kyllä hauskoja :)

    VastaaPoista
  7. kiitos Riikka! Ollaan täysin samoilla linjoilla! ;)

    VastaaPoista
  8. Niiiiin samaa mieltä tästä! Jeje rakastan sun blogii, vaiks en oo kauaa lukenu ees :------) ♥

    P.S. must ainaki tulee XL- malli ison!!!!!!! :D

    VastaaPoista
  9. Violetta , kiitti kehuista! Siis määki voisin kokeilla xl-mallin uraa :DDD!! mainio idea:D

    VastaaPoista
  10. "Mun mielestä laihat ihmiset on kaikkee muutaku hehkuvia ja säteileviä, tyytyväisyydestä puhumattakaa."

    ei ne lihavatkaa/muut pyöreet pallot oo hirveen hehkuvia tai säteileviä

    VastaaPoista
  11. No en oo niin sanonukka:D ja nyt puhun niistä itsensä tahallaa riuduttavista tlilaihoista tyttösistä:D

    VastaaPoista
  12. Itse olen aina ollut laiha, syön ihan normaalisti, välillä jopa mässäilen ja silti ei paino nouse. Oon enemmän ku tyytyväinen, hyvät geenit :) En haluaisi mistään hinnasta olla lihavampi.

    T. painoindeksi 17,7<3

    VastaaPoista
  13. niinpä, meitä on monen junaan =) tärkeintä on, että ite viihtyy kropassaan, eikä rupee sitä muutteleen ainakaan muiden tahdosta! :>

    VastaaPoista
  14. Osaat kirjottaa kyl tosi hyvin, vaikka olin jo valmiiks rageissani ku näin otsikon ku aattelin et tykität taas niin armottomaan tahtiin niinki arasta asiasta ku painosta. Olin kuitenki yllättyny et otit suht neutraalin kannan tähän, mut aloinpa sit tarkemmin miettimään.
    Ite geenieni tmv takia ollu aina siro vaikka syön ku mustalaisen hevonen, helevetti, hyvä niin. Mutta AUTA ARMIAS jos vain vahingossakaan sorrun pistämään päälle jotain vähänkään ihonmyötästä. Aivan käsittämätön mussutus anoreksiasta ja syömishäiriöistä ja täytyy tyyliin kaavio piirtää siitä kuinka paljon syön ja milloin kun se utelu never stops. Ja saatanallinen stalkkaus kouluruokailussa että katoaahan tämän tätin lautaselta vittu varmasti ne läskipotut NIIH.
    Miks se sit taas on niin jäätävä tabu jos kaveri o joululoman aikana vetäny kaksin käsin kinkkua nassuun ja tullu semmoset 5kg lisää, ei siitä kukaan kehtaa sanoa mitään, yleensä. Millä yli-ihmisellisellä voimalla meille vähän hintelämmille honkkeleille voi wanhojenmekon pukuompelijaki sanoa et "Ku sä oot niin HIRVEÄN laiha", perkele ku oisin kehannu möläyttää sille takas jotain rantautuneesta lahtivalaasta..

    VastaaPoista
  15. toi on kyllä totta! määki ku oon keränny painoo ihan kiitettävästi, niin ei kukaan siitä sano mitään:D! läskistä ollaan ihan hyshys ja monia laihoja aina kauhistellaan ja kytätään, että mikäs sua vaivaa.

    mun mielestä kyllä ei tarvi kummastakaan asiasta vinoilla kenellekkään:D

    mutta moni voi itekkin tarkottaa noi "hui ku oot sairaan laiha!" kehuina tai ainakin luulla, että se laiha ottaa ne kehuina, vaikka oikeesti tekis mieli viiltää kurkku auki.

    VastaaPoista
  16. kiitti, tää oli ihana! :) kirjotit tosi hyvin (niinku yleensä) ja sain tästä varmuutta olla oma itteni!

    t: tätä toivonut

    VastaaPoista
  17. "Eli turhaa te naiset aherratte kuntosalilla miesten takia. Ei ne edes tajua."

    Useimmiten kuntosalilla hankitaan lihaksia että lihaskunto on kunnossa. Puhut laihuudesta, mutta ei kuntosalille mennä täysin laihtumaan vaan lihaksia kasvattamaan. (jos on normaalipainoinen kuten minä.)
    Itse miellän laihtumisen täydellisenä syömättömyytenä, en urheiluna.

    Blogisi on mahtava mutta tämä pisti silmään. Jatka kuitenkin samoin :)

    VastaaPoista
  18. edit, tottahan tuokin! :> toisaalta moni kyllä laihiksen aikana käy myös salilla, koska lihaksethan on kuin "rasvanpolttouuneja" :D mutta siis, hienosti hokattu, hyvä että löytyy noin tarkkasilmäisä tyyppejä! :>

    VastaaPoista
  19. tää asia ei sinänsä liity tähän postaukseen, mut tuli nyt mieleen kun samaa aihepiiriä.. oon kans niitä jotka on luonnostaa laihoja ja koulussa opettajat vahtinu syömistä jne ja mua todella ottaa päähän kuinka on muka ihan ok sanoo ihmistä "tikkulaihaks" tai "luikuks" tms mutta ketää ei tosiaankaan saa sanoo "lihavaks" tai "läskiks"!! Siis yhtä paljonhan ne nuorta ihmistä sattuu?! ja kokemuksesta voin sanoo että tätä kuulee myös aikuisten ihmisten suusta! helvetti.

    VastaaPoista
  20. mää oon kaunis ja iso ja PYSTYN SEN MYÖNTÄMÄÄN <3 !

    VastaaPoista
  21. Anonyymi, totta, kaikki ulkonäköön ja vartaloon liittyvät kritiikit sattuu, oli sitten kyse kropan mallista tai koosta tai mistä vaan!

    Anonyymi, samma här <3

    VastaaPoista
  22. mulla on ollut ihan pikkuriikkisestä tytöstä asti ongelmia laihuuden takia. viisvuotiaana ne sano että ompas sulonen pikkune, seittemä vanhana olin hentonen pikkuttyttö, kymppii päästessä aiai ku on sulone ja laiha, kolmessatoista alko se että onkos sulla syömishäiriö, viidessätoista epäili anoreksiaa. musta se oli tosi törkeetä ja vieläkin voisin ottaa tähän massuu lisää kiloja kiitos :)

    VastaaPoista
  23. mä myös aina ollu hirveen laiha.. Haluisin lisää painoa sen 10kg verran. Koulussa kans juoruja etten saa kotona syödä ja kyttäillään että onko lautasella ruokaa.

    VastaaPoista
  24. Mua taas ottaa pattiin se, että mun vähäistä syömistä päivitellään koko ajan - vaikken edes ole laiha. Olen lähempänä yli- kuin alipainoa, mutta kuitenkin syömistä kytätään kuin olisin anorektikko tmv. Mutta ei, olen vain aina ollut vähäruokainen, enkä oikeasti jaksa tai viitsi ruveta syömään enempää, koska se tuntuu pakkopullalta. Silti kuulen alituista saarnaa, ihan kuin näyttäisin jotenkin riutuvalta. Olisinpa laihempi niin kuulisin valitusta edes oikeasti aiheesta.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!