HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 3. maaliskuuta 2011

kalorikyttääjät, ruokapoliisit ja muut raskaat ruokaseurueet

Haha, ystäväni eilen kerto (kun oltiin syömässä, ylläri) työkaveristaan, joka ruokatunnilla muiden syödessä tyynenä nopeita ruokia, tyyliin Saarioisten pitsoja, juustoleipiä ja muita eväitä, alkoi pitää ruokasaarnaa. Kenenkään ateria ei säästyny vittuilulta, kaikkien kalorit laskettiin ja muistuteltiin niin hiilareista ku rasvaprosenteistaki. Epäilen, että aika monella meni ruokahalu.

Itekki on joskus tullu istuttua syömässä samassa pöydässä tällasten kyttääjien kanssa. "Paljo sä oikein syöt!?" ei oo mikään uus kysymys mulle ja voinki hyvällä mielellä vastata, että paljon. Miksen sais syödä, itehän mää mahani kannan?! Alkaa pikkuhiljaa suoraan sanottuna vituttaa nää "Hahah Jenni veti tota leipää/pihviä/perunoita enemmän ku mää ja toi ja toi ja toi ja se ja se!"-mussuttajat!

Tai nää inisijät ruokapöydässä "Ou nou, siis en TOD pysty syömään tollasta annosta!"... Yleensä vastaan, että jaa, mää pystyn. Lusikkaa suuhun ja sitte pureskellaan ja niellään, ei sen kummempaa. Aivan sama paljo sää vedät sitä sun salaattias, mua ei kiinnosta onko sulla nälkä, kato ku mulla on ja haluisin syödä rauhassa ilman käveleviä kaloritaulukoita.

Miks joku haluaa pilata toisten ruokahetken joko
  • päivittelemällä toisen ruoka-annoksia "Ohhoh, sulla taitaa olla nälkä!".
  • iloisesti ilmottaen tietoiskuja "Tuossa sun pitsassa on muuten kaloreita kaksi kertaa enemmän, kuin ihminen vuorokaudessa tarvitsisi." ja sitten hymy päälle.
  • valittamalla omasta annoksesta "Voi ei miten iso, ei tällasta pysty kukaan syömään." (NO VOI JUMALAUTA, MIKS SELLASIA ANNOKSIA TEHTÄIS JOS KUKAAN EI PYSTYIS!?)
  • vetämällä oman päivittäisen liikunta-annoksensa mukaan "Olin vaan spinningis, zumbas ja lenkil, ni en kyl voi ottaa ku tän leivän. Ilman voita toki."
  • siunailemalla omaa "lihomistaan", varsinki jos kyseessä on hoikka tyyppi, joka on ollu samoissa mitoissa viimeset viis vuotta "Ääää kato mun mahaa, otan vaan ton minisalaatin, syökää te vaan!"
Että olipa kiva olla sun kans syömäs. Mennään toistekki.

Mitä iloo se tuo toiselle? Tekeekö ne ruokakyttääjät sen vahingossa, tajuaako ne ite? Jos ne itse haluaa olla vaikka ituhippejä tai elää jollain jäniksen ruualla tai jättää syömättä niin ok, mutta miks muiden ilo pitää viedä? Siks, että niille toisille tulis oikeen huono omatunto, ni ei sitte syö kukaan saatana ikinä?
Mää rakastan ruokaa sen verran, että en mee sellasten nassuttajien kanssa samaan ruokapöytään! Jos jotain haittaa toisten annoskoot niin pirusti, niin suosittelen jotain muuta treffauspaikkaa, ku kebabmesta.

Tunnetteko ite lukijat ruokapoliiseja? Vai löytyykö lukijoistani jopa jonkin tason annosstalkkeri? ;)

PS
Image and video hosting by TinyPic
syöminen on ihanaa. minä oikealla skoolaamassa (todnäk ruualle)

16 kommenttia:

  1. Noita tyyppejä löytyy vähän joka nurkalta. Mä myönnän itekin aina valittavan kuinka paljon mä itse syön & kuinka vähän oon liikkunut, mut en haluu pilata toisten ruokahalua :P Jätkäkaveri heittää läppää siitä kun vahtaan omia kaloreita... Jotkut kai tekee sitä sitten vahingossa, toiset tiedostaen ja samalla sitten yrittää käännyttää muita salaatinmussuttajiks? Dunno, mut yleensä auttaa kun pari kertaa sanoo, ettei sitä jaksa kuunnella :P

    VastaaPoista
  2. Kyllähän määkin päässäni lasken kaloreita, mutta kun oon itteni raflaan raahannu, ni luulis että saisin syödä rauhas ;D kotonahan mää nalkutan poikaystävän suolankäytöstä ym. niin että soi ;D:D mutta se onki sitä rakkautta!!

    VastaaPoista
  3. Minä saatan ihan möläytelläkin enkä todellakaan tarkoita pilata kenenkään muun ruokahetkeä. :D Mutta omat angstit on tietenkin parasta pitää oman pään sisällä.

    Mulle ei muiden ruuat kuulu, luojan kiitos!

    VastaaPoista
  4. pieni möläyttely, ei se mitään! siis eihän kukaan voi olla möläyttämättä välillä jotain tyhmää, mutta tietoiset ruokapöytäangstit.... arhehfgkfdgjdfogöl

    VastaaPoista
  5. Hahahha nainen, osuit taas niin nappiin :D meikähän syö! vedän kaikkea hyvää hyvällä omatunnolla, läskit saa sit treenattua pois jos haluu ;)

    VastaaPoista
  6. niino!! ja mikäs mukavampaa ku nukahtaa oma massu kainalossa ;) kuten poikaystäväni asian ilmaisee "maha on pääomaa!"

    siis syöminen on joku nautinnollisin asia maailmassa

    VastaaPoista
  7. Mikään ei oo niin saatanan ärsyttävää kun oikeesti luurankolaihat ihmiset, jotka valittaa niiden "läskeistä". Vois ite sitte ilmottautuu normaalipainosena Suudin pudottaja -kisaan...

    VastaaPoista
  8. siis äläpä.... mä en ainakaan halua mun lautasen lähelle valittavia mukaläskejä, tai valittavia yhtäänmitään! antakaa mun syädä!!:D

    VastaaPoista
  9. mulla on sillai et en mä tahallaan enkä mielestäni sano kenellekään niistä niiden ruuista mutta mun oma syöminen on mulle alkanu oleen ihan hirveä ongelma =( kaveritkaan ei tykkää mun jatkuvista ruoka angsteista ja koitan rajottaa mut se nyt on näitä mun pakkomielteitä :/

    VastaaPoista
  10. krista, se on eri asia jos se ruoka on itelleen oikeesti ongelma, ja varsinki se mitä omalla lautasella on. sitten on erikseen nää joista puhuinki, joita tasan tarkkaan kiinnostaa vaan muiden syöminen ihan puheenaiheeks asti! ymmärrän sen varsin hyvin, että joskus se syöminen ja ajatus ruuasta -varsinki nykypäivänä- voi olla todella ahdistavaa, terveisin nimimerkki "kokemusta on"... kaverienkin pitäis se ymmärtää, että toiselle se ruoka voi olla oikeesti ongelma, eikä turhaa angstia. :( yritä pärjätä, ymmärrän miltä susta tuntuu!

    VastaaPoista
  11. Noi on niin läpinäkyviä ja ärsyttäviä, halutaan tuoda esille siitä kuinka itse ollaan niin vähäruokaisia ja urheilullisia ja mietitään omia linjoja. Just joo! Aina ku joku valittaa annoksen koosta niiin semmonen pieni raivo iskee. Olisko vaan voinu olla hiljaa ja jättää syömättä sen mitä ei jaksa :D

    VastaaPoista
  12. Riikka niin just!! herraisä ei kukaan pakota syömään loppuun jossei jaksa, ei se valittaminen ja muiden ruokahalun pilaaminen annosta pienennä:D

    VastaaPoista
  13. Mihin katos vain yksi yö postaus :O !

    VastaaPoista
  14. se oli kesken ja painoin vahingossa julkase, ku piti painaa tallenna :DD mut se tulee ihan pian huudeille!

    VastaaPoista
  15. Mulla on tosta "Ohhoh, sulla taitaa olla nälkä" -päivittelyistä niin pahoja traumoja. Mä vaa syön oikeesti tosi paljon, eikä yhtää kivalta tunnu todellakaa jos joku tollee paukkasee miulle. Loukkaannun aika pahasti nimittäin D:

    VastaaPoista
  16. Näitä ihmisiä on aivan liikaa. Omassa kaveriporukassaki löytyy niitä "ei vittu oon läski, söin yhen leipäpalan enemmän ku eilen ... :OO!!" ............ Sorrun itsekin joskus tuomitsemaan omaa ulkonäköäni ja painoani, mutta en kuitenkaan koskaan toisten ruoka-annoksia! Kiitos tästäkin postauksesta!:)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!