HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 9. maaliskuuta 2011

Kel onni on, se onnen kätkeköön

Kuinka usein kaveriporukassa vaikka shoppailemassa kikatatte, nauratte ja hivenen nostatte volyymia? Niin, aika usein. Kuinka monta kertaa ootte sitte saanu tylyjä vilkasuja muilta kanssaihmisiltä? Uskon että aika monta.

Liian kova ääni, levee hymy, kova nauru, ilmeily ja iloisuus, niistä saa aika usein kuulla moitteita. Suomessa ku ei saa saatana edes keskellä katua nauraa, sekin on jotenkin sairaaaaan noloo ja huonoo käytöstä. Pitäis olla naama norsunvitulla ja angstata paikallislehden tekstaripalstalla, ettei vaan kerää katseita! Jokuhan vois huomata, että sulla on hauskaa! Huh, se oliski aika perseestä.

Kel onni on, se onnen kätkeköön, sanotaan. Eli nykysuomeks sanottuna "Jos sulla on kivaa ni peitä se ja helvetin äkkiä". Täällä jotenki porukka kelaa, että se on sit MULTA pois jos noilla muilla on hauskaa. Peitetään se oma kateellisuus "yleisellä paikalla tarvi tollai remuta!"-angstaamiseen.

Onnellisuus ja iloisuus on joku rikos tai jotain! Hauskanpito on kielletty, nauraa saa maksimissaan oman pään sisällä ja totaalinen repeäminen on täysin vastoin "Näin käyttäydyt paikassa, jossa et ole yksin"-ohjetta. Siis keneltä se on pois, jos jollain on hauskaa?

Kyllä mää ny sen tajuan, ettei jossain kirjastossa kannata huutaa ku viimestä päivää. Siis kaikkien normaalin aivotoiminnan omaavien ihmisten pitäis osata käyttäytyä suht asiallisesti, mutta kyllä nauraa pitää saada! Jos joku tuntee pahaa mieltä ilosesti juttelevasta porukasta, kannattaa pysyä himassa ja lukee masentavia koiranpaskakeskusteluja mielipidesivuilta.

Mä ainaki hypin ja nauran jos oon innostunu tai jotain. Emmäny sillai riehu, että veri lentää ja henki loppuu, mutta voin hihkasta ja nauraa ihan niinku normaalit ihmiset. Ihmiset näyttää ihan liian harvoin intonsa, siks sitä pidetäänki lapsellisena, nolona, huonona käytöksenä tai riehumisena. Jos jotkut hissukkatyypit mussuttaa jotain "hei Jenni älä viitti, noi kattoo et miks sä naurat" ni voi perse, onnee vaan teillekki. Sehän onkin todella tavatonta että joku nauraa. Huoh, pistää vihaks.

Onko täällä muita luonnonlapsia, jotka ei pelkää nauraa tai näyttää iloo? Vai vituttaako, jos joku nauraa ilosena yleisellä paikalla?

Image and video hosting by TinyPic
Julli oli ilonen ja mä näytin suomalaista esimerkkiä ;)

Meen viettään iltaa ja naureskeleen keskenäni takavasemmalle, että morsi!

13 kommenttia:

  1. heheehehe kauheena stalkkerina kyyläsin sua galleriassa ja huomasin että sulla oli eilen synttärit !! HYVÄÄÄ SYNTYMÄPÄIVÄÄ SIIS :):):) meh likey tästä blogista mucho mucho :_D kivaa kevättä ♥

    VastaaPoista
  2. Tää sun tekstis on kyllä niin täyttä asiaa! Ite oon ihminen joka innostuu tooosi helposti kaikesta ja myös uskaltaa näyttää sen:D Ja mulla on aina muutenkin ollut tosi huono pokka, eli jos naurattaa niin sit myös naurattaa. Ja oon muutenkin aina ollu sitä mieltä että elämästä pitää nauttia täysillä, turha sitä itseään on hillitä vaan siks et muut kattoo kieroon;) Ja ihan huippu blogi sulla, täynnä asiaa ja asennetta!

    VastaaPoista
  3. maisa: kiitti paljon!! <3 ja ihanaa kevättä myös sinne suuntaan!! :P

    Anonyymi: kiitos kehuista ja mahtavaa, että joku on mun kanssa samoilla linjoilla! :>


    - Jenni, joka ei edelleenkään saa kommentoida muuta kuin anonyyminä......

    VastaaPoista
  4. Ei voi olla, kirjotat iha niinku mä sanoisin ! Mulla itelläki sen verra huono pokka et nauran aika helpostikki, ja mielummi huitelen ilosena stadissa ku ravaan niska limassa porukan seassa. (: Sitäpaitsi, ilosii vastaantulevii ihmisii on nii paljo kivempi kattoo! (: Sul on iha superblogi, oon nii koukuttunu tähä ! Osaat kirjottaa iha törkeen hyvin pidä sama asenne päällä (;

    VastaaPoista
  5. hyvin samoilla linjoilla oon, mut jossain kahvilassa tai leffassa tai junassa se on vitun ärsyttävää kuulla kun joku lokinpaska-tenu-jengi kikattaa ja kiljahtelee ja hokee sitä voi-vittua joka välissä. kaikki muu yleinen "möykkä" menee. säälittää aina ne mummelit ketkä uskaltaa kehottaa niitä siistimään suunsa ku siitähän ne ihkulit vast innostuukin.

    VastaaPoista
  6. monko, kuten tekstissä muistutinkin, että hyvän maun rajoissa ja käytöstapoja noudattaen! koska mikään taas ei oo niin raskasta ku teinijengi jossain abc:llä kiljumassa ja haistattelemassa ... :D

    VastaaPoista
  7. jeee, mun kommentointi toimii taas!

    VastaaPoista
  8. sori mun piti jo kommentoida erääseen aikaisempaan postaukseen, mutta en saanut jostain syystä kommenttiboksia toimimaan mun koneella!

    mutta noista pinnallisuus ja ulkonäköpaine -asioista... kerron yhden asian. kauppis on pahin paikka sellaiselle joka kärsii ulkonäköpaineista tai jopa pitää itseään ''rumana''. siis tarkoitan tampereen kauppista.
    onko täällä muut samaa mieltä? se on niin täynnä ärsyttäviä pinnallisia nukke blodeja, en kiellä etteikö he olisi kauniita ja hienoja vaatteita mutta pilaavat itsensä tollaisella käytöksellä....

    VastaaPoista
  9. joo no entä toi sammon lukio... siä on kaikki tollasia!^

    VastaaPoista
  10. Mä niiiiin tiiän mistä sä puhut. Mulla on pahin ongelma varmaan toi kova ääni. Aina jos innostun jostaan, ni desibelit nousee parillakymmenellä, ja kanssakeskustelijat tökkii kylkeen että "hei, kaikki kattoooo..." Ei siinä mitään, kyl mä ymmärrän että monia ei varmast kiinnosta pätkääkään joku mun "OMG UUS POKEMONPELI", mut emmä kiusallani mölyä. :<< Ilostuttaa vaan.

    VastaaPoista
  11. no kai sitä ihmisen pitäis saatana saada iloita!!:D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!