HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 29. maaliskuuta 2011

toivepostaus: pojat tykkää pojista

Multa kyseltiin kannanottoo liittyen homoseksuaaleihin ja oon nyt tässä pari päivää pohtinut kantaani ja mietteitä.
Meinaa mullei oo ollu mitään erikoista ajatusta homoista tai lesboista. Tai heteroista. Sit tuli mieleen, että pitäiskö olla?

Mun mielestä on ehkä hiukan omituista pohtia, että ketä kukaki haluaa seksuaalisessa tai romanttisessa mielessä. Toki jos joku tulee ihan yhtäkkiä kaapista, ihan aavistamatta, voi hetken ihmetellä, mutta ei senkään takia kauheen kauaa tuu haukottua henkee. No mieti ny, jos Jari Sillanpää sanoiski, että hei mä tykkäänki tytöistä. Tai jos ylihetero Esko Eerikäinen ilmoittais haluavansa miestä. Kyl ny hetken löis tyhjää, mutta eipä mua ainakaan kenenkään seksuaalisuus niin paljoo kiinnosta, että yöunet menettäisin.

Mulla kiehahti, ku Aamulehden tekstaripalstalla joku valopää kyseli (en tiedä oliko kyseessä provo vai mitä), että onko homoseksuaalit syntyneet homoseksuaaleina vai valinneet sen myöhemmin. Hän halusi tietää, että "tietäisi miten suhtautua homoihin" tms. Mun teki mieli kysyä, että synnyitkö ite kenties heteroks vai valitsitko sen myöhemmin, vai....?

Ihan kuku joku vois tietoisesti valita seksuaalisuutensa. En mäkään valinnu, että hei mä haluun olla hetero. Sellanen mä oon. Eikös samalla logiikalla pitäis sen lesbouden, homouden tai biseksuaalisuuden olla ihan ihan valmiina ihmisessä? Enkä mäkään joudu selitteleen heterouttani kenellekään, saatikka ilmoittamaan sitä erikseen. Miksi homojen tarvitsee? "Että jos joku ei vielä huomannut gay-tutkansa avulla, että mä olen hintti, moikka, hauska tavata." Toki homot on vähemmistö ja siks jotkut ei osaa suhtautua ko. asiaan, mutta koko seksuaalisuuden kirjo on ollu niin kauan ku ihmisiäkin on ollu ja täällä tallustella! Antiikin Kreikassa ei ollu yhtään tavatonta, että perheenisillä oli poikaystävä hauskanpitoon.

Mutta siis mun pointti on se, että on OUTOA olla sairaalloisen kiinnostunu siitä, kenen kanssa kukakin haluaa elää ja olla yhdessä, harrastaa seksiä ja perustaa perheen. Aivan täysin turhaa jaotella ihmisiä eri lokeroihin sen perusteella. Itseasiassa en tiä turhempaa. Miksei vaan voida olla, kun kenenkään elämää ei pitäis kenenkään homous tai heterous haitata?

8 kommenttia:

  1. Samaa mieltä. Mua kyrsii lähinnä se, että seksuaalisesta suuntautumisesta on tehty jotenki sellane ihmisen "määrite". Toki niin, että homoja lokeroidaan ihan vaan seksuaalisen suuntaumuksensa takia tietynlaisiks ihmisiks, ja ne saa osakseen aika usein vaikka minkälaista arvostelua. Usein on tosin myös niin, että monet homo- tai biseksuaaleiks julistautuneet ihmiset tuntuu nykyään oikeesti kailottavan sitä suuntaumustaan jokasessa mahollisessa yhteydessä. Esim. jossaan nettiprofiilissa: "hei, olen tyttö joka rakastuu ihmiseen, ei sukupuoleen!" Tulee vähän sellanen olo et "okei, kiva, mut entäs sun nimi/nimimerkki, ikä, kiinnostuksenaiheet tmv..?"
    Toisin sanoen: mua ei henk koht kiinnosta kenenkään seksuaaliset viehtymykset kakkaakaan niin kauan ku ne ei mitenkää vaikuta mun elämään. Sit ärsyttää ku tietyt sateenkaari-ihmiset tunkee sitä suuntaumusinfoa päin naamaa. Varsinki ku oon ite tälläne peruskristitty joka ei sitä homoseksuaalista toimintaa itsessään oikeen voi hyväksyä (en tosin oo siitä kellee saarnaamassakaa, tehköö ihmiset elämillään mitä haluaa).
    Mut joo. Tarkotus ei ollu nyt yleistää tai dissata ketään, mä en vaan jaksa tätä nykypäivän homokampanjointia. <: D

    VastaaPoista
  2. Nimenomaan, kuitenki kyseessä ei oo niin huikee juttu, että siitä täytyis kampanjat tehdä jne. Vituttaa, ku sanotaan, että se on luonnotonta ("VAIN MIES JA NAINEN VOIVAT TEHDÄ LAPSIA!!!111"). Hei, mikä nykyään on luonnollista? Kyllähän maailma on täynnä koeputkilapsia, kauneusleikkauksia, geenimanipulaatioo... Hyvin harva asia täällä menee enää mitenkään luonnon kaavan mukaan! Perkele. Jos vaikka alotettais kampanjointi esim. itsensä hyväksymisensä puolesta, eikä jotain HOMOJA vastaan. Ihan ku eri seksuaalisuudet olis ihan brand new-juttu...

    VastaaPoista
  3. Minulle on ihan helvetin sama, mitä ja kenen kanssa ihmiset makuuhuoneessaan tekevät. Eivät ihmiset seksuaalisuuttaan itse päätä, aivokuvauksissakin käsittääkseni pystyy näkemään ihmisen seksuaalisen suuntautumisen.

    Homojen käännyttäminen ja "eheyttäminen" on ihan yhtä naurettavaa ja vahingollista kuin heteroiden käännyttäminen homoiksi.

    Jos homoseksuaalisuuden epäluonnollisuutta perustellaan sillä, ettei niissä suhteissa voi lisääntyä (ja täyttää maata), niin silloin on ihan yhtä luonnotonta harrastaa seksiä muista kuin lisääntymissyistä. Eli siis kaikki ehkäisyvälineet pannaan, muuten joudumme helvettiin.

    VastaaPoista
  4. no NII-I, oikeesti mitä vitun väliä jollai seksuaalisella suuntauksella?! Mulla alkaa aina kiehuu jos jossai joku välkky ihminen tiedottaa homojen/lesbojen/biseksuaalien huonommuudesta. Voisko enää epätasa-arvosempaa olla, siis oikeesti?

    VastaaPoista
  5. hä onks toi teksti kopioitu??

    VastaaPoista
  6. Fia on kopioinut, tässä alkuperäinen.

    VastaaPoista
  7. Mä on kyllä aina ihmetelly että mikä niissä homoissa tai lesboissa ihmisiä häiritsee? Itsekin tamperelaisena on joskus tullu vastaan kyseisiä ihmisiä. Musta on vaan hienoo että ne uskaltaa olla just sitä mitä ne on! Perkele.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!