HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 12. maaliskuuta 2011

tyylimokia

Siis taas mua ärsyttää yks juttu. MEinaan se ku aina puhutaan tyylimokista ja netti on täynnä keskusteluja tyyliin "rumimmat vaateyhdistelmät". Hei kuka meistä on yhtään mikään arvosteleen kenenkään vaatevalintoja!?
Joo, jotkut vaateyhdistelmät katukuvassa joskus raiskaa mun silmiä, mutta nii varmaan munkin jonkun muun silmiä. Jos ite tykkää, ni eikös se riitä?

"Ruskeaa ei saa yhdistää mustaan" öö miksei, kukas sen kieltää? Jos mua huvittaa yhdistää musta ja ruskee, ni no can do. "Älä laita tennissukkia nahkanilkkureihin" no varmasti laitan ihan vaan piruuttani jos joku kieltää! "Gina Tricotin painijatoppi ei ole mekko" jos en halua laittaa housuja sen alle, ei se sitä mekoks muutakaan, sitten se on vaan toppi ilman housuja. Jos haluan kulkee pelkässä topissa niin voi veljet, uskotte varmaan että kuljen. "Hopeaa ja kultaa ei saa sotkea keskenään" no mä laitan vaikka vuorotellen sormiini kulta- ja hopeasormuksia, ja jos se jonkun päivän pilaa, niin aika heikosti menee!

Ärsyttävää, että joku tekee jotain pukeutumisen kultaisia kirjoittmattomia sääntöjä, sellasethan vaan vie ihmiseltä valinnanvapauden ja tsäänssin olla sellanen ku huvittaa! Ihan oikeesti, keltä se on pois, että joku pukeutuu huonosti? Ja mikä sit on loppupeleissä "huonosti", mitä jos ne säännöt olis jotain muuta? Kelatkaa, tilanne vois olla niinki, että tennissukat sandaaleissa olis suuri pukeutumishitti ja pallo-, raita ja ruutukuosin yhdistäminen keskenään supertyylikästä. KUKA NIITÄ SÄÄNTÖJÄ KEKSII?

Pukeutuminen ja ulkoasu muutenkin antaa ihmisestä usein sen ensivaikutelman. Jos kaikki pukeutuis samanlailla näitä loistoneuvoja noudattaen, ei kestään sais muutaku huijatun vaikutelman. Kaikki olis siistei ja tyylikkäitä, suoraan muotista. Pään sisällä ihminen haluis laittaa niskaansa nilkkapitusen hameen ja Niken hupparin, mutta kun niin ei saa tehdä, joutuu laittaan farkut ja paitapuseron. Tosi tylsää.

Musta olis loistavaa, jos kaikki painelis tuolla vailla huolenhäivää ilman mitään helvetin sääntöjä! Noi tyyliluokitukset ja pukeutumissäännöt aiheuttaa ihmiille vaan paineita ja tuskaa. Vaatekriisejäkään ei vältsisti olis, ainaki mun ilta on monesti menny pilalle, ku asuun ainoat sopivat kengät on hukassa. Sopivat? Kukas senki määrää!? ARGH.

No, tyylivinkit ja pukeutumissäännöt on ja tulee oleen aina, ja niitä on ollu niin kauan ku ihmisiäki. Mutta oon havainnu, että ne, jotka niitä rikkoo, on aina onnellisimpia ja elämänilosempia, ku taas nää orjallisesti tyylikirjaa lukevat ja panikoivat vaatekriiseilijät.

Mikä on sun mielestä pahin tyylimoka ja miks? Nyt saa avautua!

Tyylitöntä päivää toivottaa silmiäraiskaavastipukeutuva tennissukkaidiootti!

8 kommenttia:

  1. Siis toi on niiiiin totta! oon mun kavereille jankuttanu joskus että mitä vittua ne arvostelee toisten ihmisten asuvalintoja ku eikö jokainen saa pukeutua ihan miten haluaa :-D päivittäin näkee mitä erikoisimpia asuyhdistelmiä, joista muut olisivat ihan järkyttyneitä ja valmiita repimään ne "kauheudet" niiden ihmisten päältä ja stailaamaan ne kokonaan uusiksi, mutta mä vaan katon niitä ihmisiä ja ajattelen että hyvä kun joku rikkoo sääntöjä ja näyttää takapuolta muodin orjille.

    pahin tyylimoka on ehdottomasti se, että pukeutuu muiden mieliksi :-D

    VastaaPoista
  2. Hanan, so true! En voi muuta sanoo!

    VastaaPoista
  3. Mun pahin tyylimoka on varmasti se, että en käyttänyt jotain vaatetta, laukkua, kenkiä yms. ihan vaan sen takia ku pelkäsin että mitä ihmiset sanoo siitä! PAH:D onneks oon viisastunu siitä.

    VastaaPoista
  4. Olyah, sama!! Onneks oon myös viisastunu eikä enää kiinnosta pätkääkään ;D

    VastaaPoista
  5. Lukiossa yks samanluokkalainen kerran ihmetteli, että miten mun yks kaveri kehtaa hengata mun kanssa. Totes siihen perään, että mun pitäis "laihtuu 10kg, meikkaa ja puhuu Hunkseista" että se viittis edes tutustua muhun. :'D
    Lähinnä surettaa sen tyypin ittensä puolesta, mahtaa sillä olla rankkaa yrittää koko ajan pysyy senhetkisen muodin ja ihanteiden mukana. Silläaikaa mä syön sen 10kg eestä laskiaispullaa ja käytän sen 15min meikkaamisen sijasta vaikka koirankaa riehuessa.

    ps. anteeks että spämmin kauheesti kommentteja, sulla on vaan niin paljon hyvii juttuja ja mulla kauhee puheripuli. 8(

    VastaaPoista
  6. kkcrow, ei luoja mikä tyyppi to :DD "laihtuu 10kg, meikkaa ja puhuu Hunkseista", huh huh! onkohan se sun luokka"toveri" ikinä ajatellu, että ihmisillä voi olla muutaki tekemistä ku kytätä itteensä peilistä!!:D ja kuule kommentteja saa heittää nii paljon ku sielu sietää, sehän on just mukavaa! :>

    VastaaPoista
  7. Kuule, musta tuntuu et sillä kaverilla ei taida hirveesti muuta tekemistä olla ku se oman naamansa ihailu. :'D Ehkä se vaan olettaa että kaikilla muillaki on yhtä köyhä elämä!

    ps. Musta niin tulee joku väkispämmeri täällä. XD

    VastaaPoista
  8. hahahaha aika uskomaton tyyppi! :D se ei taida tajuta, että sitä tuskin pidetään kovinkaan henkevänä tyyppinä...:D
    ps. vakkarit on just parhaita, kkcrow ;D!

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!