HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 8. huhtikuuta 2011

"Sä oot niin lapsellinen" ja perään -_- -ilme

Eräänä kauniina sadepäivänä Jenni kaivoi varastosta bränikät, limenvihreät Hai-saappaat. Niiden vettähylkivä pinta houkutteli mua vesilätäköihin... No, kiskasinki ne jalkaani töihin mennessä (matkaa mulla töihin on 3-4 kilsaa, paikoitellen hyvin lätäkköistäkin tietä, hehee) ja lähdin minilammikoiden kuvat silmissäni tallustelemaan. Pari hyvää lätäkköä löytyki, ai perkele oli mahtavaa kahlailla ylitulvineen ojan reunamilla... No mä sitten vahingossa lipsautin poikaystävälle kahlailleeni kumpparit jalassa lätäkössä, ja vastaus oli "Siis mitä? Et oo tosissas... Kuinka lapsellinen sää oot...".

No en varmana oo! Oon vaan...lapsenmielinen! Joskus vaan on kiva rakennella sänkyyn tyynyistä majoja ja pesiä, telmiä kesäsin rantavedessä ja kattoo Muumeja ja Disney-leffoja! Tai pelata muistipeliä pikkuveljen kanssa, rakentaa hiekkalinna ja suunnitella epärealistisia prinsessahäitä ruutupaperille. Enkä silti oo jääny kehityksessä jälkeen, oo päästäni vajaa tai miten muutenkaan ala-astelaisen tasolla. Kai. Oon parikymppinen, töissäkäyvä, asiani itsenäisesti hoitava nuori nainen. Älkää antako kumppareiden (tai Hello Kitty-sormikkaiden) hämätä. ;)

Mun mielestä lapsenmielisyydessä ja lapsellisuudessa on aikamoinen ero. Mun vinkkelistä lapsellisuus on asioiden hoitoa lapsen lailla; esim. riidat, ystävyyssuhteet ja niiden päättyminen hoidetaan ala-astelaisen tavoin. Pikkujutuista hernemaissipaprika-pussin vetäminen nenään ("Leena-Maija osti samanlaisen laukun ku mulla!!!1 Oon sairaan vihanen!! Sellasiahan ei oo ku 237982309 samanlaista Seppälässä!"), turha kostaminen ("Sä sit puhuit mun poikkikselle, joten mäpä ehdotan sille, et strippaan sille webiiiis!!") ja mykkäkoulu ("Olit poikien kans yhellä. En sano sanaaka sulle tänään.") vois kuulua näihin lapsellisuuksiin. Ja nyt en moralisoi, on sitä tullu itekki mykkäkouluiltua ynnä muuta hauskaa. Kukapa ei? Mutta ei sekoteta lapsekkuutta ja lapsellisuutta keskenään!

Parhaimpia on nää, jotka sanoo muita lapsellisiks! "Siis vähäx toi on nolo ja lapsellinen ku sillon sukkatemppu/heppa-paita/kukkakoristeiset hiuspinnit/vittuihanmitävaan?!?11" No et sää onneks oo yhtään pelle ku jaksat kytätä!:D Ne jotka jakelee jotain aikuistumisvinkkejä, on yleensä ite niitä jotka painii vielä aika pahasti ton murrosiän kanssa.

Image and video hosting by TinyPic
mun 20 vee -synttärikakku.

Tässä oli perjantain pikapostaus, nymmä meen tekeen tyynyistä ja peitoista majaa, moikka!


PS. Mitä SUN mielestä kuuluu lapsillisuuteen, tai mikä on sun mielestä kaikkein lapsellisinta? Joku edellämainituista, vaiko jokin muu? Esim. matkiminen, lällättely, nukeilla leikkiminen, julkisesti exän pilkkaaminen?

11 kommenttia:

  1. voii, mie rakastan disney- leffojen kattomista, etenki disneyn klassikot sudattaa sydämen ja tulee niin oma lapsuus mieleen :) niitten kattominen ei oo mitenkään lapsellista,ihania muistoja pikemminkin :--D ja taas kerran kiva teksti :)

    VastaaPoista
  2. niinpä! leijonakuninkaat ja kumppanit, ah <3

    VastaaPoista
  3. Muistan, kun oltiin sinun ikäisiä, niin yksi kaverini oli heti kommentoimassa kaikkeen, että "onpa teinii" tai "mikä pentu". Kai se on joidenkin ihmisten tapa yrittää irrottautua teiniydestä...

    Mutta tollaiset "lapselliset" jutut on tosi hauskoja, itse tykkään kulkea reisiä myöten lumihangessa, se on oikeasti tosi hauskaa!! :D Ja yhtenä yönä ostin parilla kympillä jäätelötötteröitä ja laskin kuinka monta ennätin syödä matkalla bussipysäkille. Olisko ollut 5 tai 6. :)

    Ja erään 30-v kaverin kanssa vietetään välillä prinsessabileitä (kahdestaan), jolloin puetaan peruukit päälle ja juodaan pinkkiä skumppaa ja jutellaan tyttöjenjuttuja pojista... Ei pidä ottaa asioita aina niin vakavasti.

    VastaaPoista
  4. Lapsellista on just kaikki tollaet käyttäytymisjutut, hyvänä esimerkkinä just noi "puhuit mun poiccikselle nyt oon sulle vihanen" ja "mix ostit samanlaisen laukun ku mulla?!??!!=" Lapsekkuudeks mä lasken sellaset jutut mitä joku ihan tervejärkinen tekee vaan sen vuoks että huvittaa esim. ihanat disneyleffat, lumessa pyöriminen, kumpparien kanssa vesilammikoissa pomppiminen ja kaikki muut :-) Ja toi kumpparien kanssa vesilammikossa pomppiminen on niin kivaa..

    VastaaPoista
  5. Nyt meni sekaisin minulta nuo termit. Tarkoitin siis tuolla "lapselliset" juurikin tuota "lapsenmielistä"...

    VastaaPoista
  6. Mulla oli kauheet kriisit joskus aikanaa ton lapselliseks kutsumisen kanssa. Kun jo joskus ALA-ASTEELLA alko jotku seläntakana kettuilemaan, että "vittu miten lapsellinen toi on". Mä tykkäsin leikkii leegohepoilla ja karkkimadoilla koulun pihassa, enkä nyt keksi mitä väärää siinä sit olis. :'D Nykyään sitä lapselliseks haukkumista saa kuulla jos vaikka kellahtaa tekee lumienkelin tai hehkuttaa jotaan piirosleffaa. Mun mielestä ne on just niitä lapsenmielisyyksiä mitä haluaisin harrastaa lopun ikääni. : D
    Lapselliseks mä koen just kaikki epäkypsät ihmissuhteet & niihin suhtautumiset ("Selma sano mulle et oon tymä ni mä poistin sen mesest"/"Nyyrikki ja mä tutustuttii 3pv sit ja ollaan seurusteltu 1pv ja mentii just kihloihin koska me ollaan ihan varmast luodut toisillemme"), sekä tietyllä tavalla vääristyneet odotukset elämältä ("Musta tulee isona julkkis ja sit oon rikas ja mulla on sata ponii. Joo en aatellu tehä mitää sen etee" tai "En vittu mee kouluu koska ope sano et en osaa!!2 Lähen Kanarialle mutsin passilla nyt moro"). Eli kaikki tollaset täysin ajattelemattomat ja vääristyneet käsitykset siitä miten maailma pyörii. <: D

    Ps. Sun kakku on upea. ♥

    VastaaPoista
  7. Sara, kiitos kun annoit prinsessabile-vinkin, taidanki ottaa sen kavereiden kanssa heti toteutettavien juttujen listalle ;D

    nea, niinpä!

    kkcrow, niiiin loistoesimerkkejä, esim "Musta tulee isona julkkis ja sit oon rikas ja mulla on sata ponii. Joo en aatellu tehä mitää sen etee" on mahtiesimerkki, tollasia "hiukan" naiiveja tyttösiä kun tulee sillon tällön vastaan:DD elämän reaaliteetit hivenen kusee, se on vähän...lapsellista.

    VastaaPoista
  8. aivan yli magee syndekakku! :)

    VastaaPoista
  9. Hahaa, musta on tullu kauhea massapostaaja tänne sun blogiin muttaku sun tekstit on semmosia mihin on PAKKO saaha sanoa jotain. Mulla on on yks entinen kaveri jota en voi luokitella muuksi ku lapselliseksi. Nimittäin lapsellisinta minusta on koko ajan korostaa sitä kuinka aikuinen on. Tämä neiti siis 19v. ja mottona neidillä lähinnä "kaikki hauskanpito ilman alkoholia on lapsellista." Eli mikä tahansa Disney-elokuvan katsomisesta typeriin ja aivottomiin sisäpiirivitseihin vaikka pilapuheluiden soittamiseen on _niiiiin_lapsellista_. Henkkoht oon sitä mieltä että jos kasvaa liian aikuiseksi niin on vaan tylsää. Ps: Peppi Pitkätossu on mun idoli.

    VastaaPoista
  10. Mahtavaa huomata, että muutkin kahlailevat! Itse tykkäsin siitä lapsena ja vieläkin kahlaan. Nykyään vaan saappaissa on pitemmät varret kun jalan koko on kasvanut :) ! Suosittelet pitempi vartisempia sinullekin, esin hunter / kontio.

    Kahlausterveisin, Riikka.

    ps. eikä ole huono olla sadehousuja jalassa niin ei roiskeet haittaa

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!