HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 4. toukokuuta 2011

hunajapupu murrr kultsibeib sydÄnn

Seurustelun yks upeimmista asioista on hellittelynimet. Runkkari, homopää ja --tun pelle on mun suosikkitrio! "Hei runkkuu, voiks tuua mulle keittiöstä linpparia?" "Okei homopää." Mutta sitten, kun kehiin astuu siirappiset sanahirviöt (hanipöö, kultsupuppeli.... mitä näitä ny on), joita jaellaan toisen naaman nuolemisen yhteydessä esim. bussissa, alkaa karmia.

Kulta, rakas, muru ja tällaset perushellittelyt on ihan ok, vaikkapa lauseen alussa tai lopussa ("Muru, mitä ruokaa tehtäis tänään?"). Hellittelyniminä. Silti jos noitakin käyttää yltiöpäisesti kutsumaniminä (esim. et muista enää pojan oikeaa nimeä) mä alan voimaan pahoin ja samoten kaikki ympärilläolijatki! "Eilen rakas toi mulle ruusuja! Ihanaa. Sit illalla me kullan kaa katotaan Titanic. Tulispa muru jo töistä!". JOOJOO MUTTA MIKÄ SUN POIKAYSTÄVÄN NIMI ON? No on ihan jees olla rakastunu, mutta tollanen ylikorostaminen kyllä on jo melkein yhtä ällöttävää, ku nähdä jonkun tunkevan kieli toisen korvaan ruokajonossa.

Sitten tulee nää hirviösanat. Hanipöö armasmurmeli, oma pikku söpölihöpöli, minun rakas nallekarhuni! Miksi oi miksi? Miksi pelkkä "kulta", joka sekin on jo mun mielestä aika tunnepitonen sana, ei riitä? Mikä vitun NALLE tai HÖPÖNASSU??

Miksi sille miehelle pitää puhua ku vauvalle? Tai ku jollekki kulkukoiralle? Siis ihan totta, miksei yksi hellittelysana riitä? Varsinki jossain ihmistenilmoilla! Esim. bussissa kiinnostaa kuunnella jotain 20-sanaista muruhanimussu-litaniaa ja siinä välissä on pienimuotoista kähmintää ja kielimoukaria. Ai että!

"Voi miten ihana söpöpikkunappisilmä! Hellantelttu ui ui mikä ihana pallero!"
"Ai, kiitos, Jokke on nyt vähä reilu puolivuotias tiibetinspanieli!"
"Öö, puhuin mun poikkiksest."

Nyt joku jo kiehuu ja kelaa että vittu toi kirjottaja on katkera, uskon rakkauteen menettäny lehmä. Mutta ei, kyllä mäkin lässytän poikaystävälle, jopa kivoimmilla sanoilla ku niillä runkkareilla ja muilla. Poikaystävän nimestä saa väännettyä mukavia söpöjä sanoja, vaikkapa Petjuskel. Loistoesimerkki hellittelynimien käytöstä on mm. "PETJUSKEL-KULTA, MIKSI OLET JÄTTÄNYT SUKKASI TÄHÄN KEITTIÖNPÖYDÄLLE?", "PETJAMURU, MIKSI ET OLE PESSYT PYYKKIÄ?". Siis tollon lässynimet toimii parhaite! Toki Hanipööni osaa saman: "Nepamuru, voisitsa etsäviitsisitsä tehdä mulle eväsleivät?"

Pointti tässä on nyt se, että samanlailla nuoleskelu, poicciksen/vaimokkeen sukuelimien kähmiminen ja tissien hiplaaminen yleisellä paikalla aiheuttaa paikallaolijoissa pienen häpeän ja nostaa reippaan punan poskille, ku nää ylisiirappiset musukultsuhanihöpsötki. Ja täytyy myöntää, että suhteen lujuudesta se ei kerro, vaan tulee mieleen, että jaaha, missä ala-asteen diskossa te oottekaan tavannu...

Mutta älkää kuitenka unohtako sanoo nättejä sille kumppaneille, siis sillai kohtuullisuuden rajoissa. Noi sanahirviöt menettää aivan jäätävän nopeeta merkityksen, jos niitä kylvää koko aja. Jos poikaystävä sanoo mulle "Moikka muru, meen töihi", varmaan kuolen onnesta, koska sitä ei kuule noin 3487384902 kertaa päivässä. Junou?

Hyvää yötä kullat!

13 kommenttia:

  1. Ihihii sä vihaisit mua ja Villeä :DD

    VastaaPoista
  2. Eiii vttu samaa mieltä :DD Mua niin ärsyttää ku poikaystävän isosisko ja sen poikaystävä on just tollasia.. Nuoleskelee ja ihkuttelee toisille vaikka ruoan aikana pöydässä!!!11 Sitku katotaan porukan jtn leffaa, nii pakko siin toisten ainaki heihanimussutussukultsipultsiootihunapihuna-juttuja heitteleen, sit pusut ja halit päälle. Pitää oikeen näyttää "hei me seurustellaan ja täs on mun poiCCis!" Anteeksi avautuminen :))))

    VastaaPoista
  3. Nii olis kiva jos noi jutut jätettäis kahenkeskisiks sinne omaan kämppään, kiitos nam. :)

    VastaaPoista
  4. Joo ihan samaa mieltä! Mun täytyy myöntää millon viimeksi olisin ihan kasvotusten mun jätkää sanonut kullaksi. me ollaa vähä niinku kavereita ni kyl siel enemmä näit "hei runkkaaja tuo leipää sit kaupas ku meet" ilmaisui on enemmmä ku "muru tuu kattoo telkkuu<3<33" juttuja. oon iha samaa mieltä siis tässä ku sä! jajaja joo sillee.

    VastaaPoista
  5. opri, et sä kyllä vaikuta miltään "hei nyt me nuollaan ja hanipöötellään toisiamme tässä ruokakaupan kassalla <3"-tyypiltä ;D kylläny välillä voi vähä höpötellä ;D

    anonyymit, samoilla linjoilla ollaan! ja vimppa anonyymi, kuulostaa NIIN TUTULTA:D

    VastaaPoista
  6. Mä käytän murua aika usein kun ollaan kotosalla, mutta kyllä mä nyt herran jestas kavereille puhun H:sta, enkä mistään pirun murusta :D Enkä mä noitten epämääräisten alueiden hiplailua julkisella paikalla kannata, mutta kyllä siitä tulee ihan kiva fiilis jos mies isossa porukassa käy välillä ottaa vyötäröstä kiinni kainaloon tai pitää kädestä kiinni.

    VastaaPoista
  7. http://www.youtube.com/watch?v=gWVfG2mA8Rc&feature=relmfu

    Kato tää! :D

    VastaaPoista
  8. Kotona on käytössa kulta ja rakas. Muiden kuullen puhutaan nimillä tai virkanimikkeellä ukko ja emäntä. Jos oikein haluan ärsyttää siippaani kutsun häntä hanibööksi tai muuksi ällöttäväksi muru-murmeli-höpölöbö-muffukaksi. Muffuka on itseasiassa tuttavapiirissämme yleisin vittuilu nimike (kundit kutsuu sillä toisiaan..), peräisin yhden kundin entiseltä tyttöystävältä :DD

    VastaaPoista
  9. LauraR, älä muuta sano!:D

    Iina, mä kuolen :DDDDDDDDDDDDDDDDD ihana

    VastaaPoista
  10. Prinsessa, MUFFUKKA :D ihana muisto exältä silläki.... :DD

    VastaaPoista
  11. Iina, katon tätä jo toista kertaa ku tää on niin HAUSKA :D!!

    VastaaPoista
  12. mä en ikinä sano mun poikaystävää muulla ku sen nimellä :D vaikka sitä rakastanki niin exän kaa ero tappo mun tommoset romanttiset tunteilut sit kokonaa:)

    VastaaPoista
  13. Mun oli pakko viel tulla kattomaan et olinko joskus linkannu sulle ton Jenna Marblesin videon, mut olihan mä :D Mä jotenki arvasin että ymmärtäisit sen :D (sil on muitaki hyvii ;))

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!