HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 25. toukokuuta 2011

jättimegablogihurmio

Mä en tiä oonko mä jotenkin jäänyt jälkeen vai mikä mua vaivaa, ku en tajua ollenkaan näiden tuhansien lukijoiden jätti-mega-tyyli-lifestyle-blogeja. Tai tokihan mä itekki mielummin niitä selailen, ku että tilaisin jonku kämäsen fäsönlehden, mutta mikä saa sadat ihmiset hehkuttaan jotain H&M:n huivia jonkun muikkelin kaulassa?
Joku aika sitte erään suositun blogin pitäjän päivän asuna oli legginssit, pitkä toppi, tennarit ja perustakki. Parikytä teiniä sekoili onnesta kommenttiboksissa kuinka tyylitaituri tää blogimamma onkaan perustoppi-leggarit-asullaan. Mitä helvettiä?

Sen mä kyl tajuan, että on superiisiä samaistua sellaseen tyttöön, joka on pirun nätti ja jonka vaatteet sä voit itekki saada kaappiis. Onhan se helppoa pukeutua ku muotibloggari, ku kävelet vaan henkkamaukkaan. Mutta mistä kaikki saa alkunsa? Mikä imee ne sadat, jopa tuhannet innokkaat tytöt luokseen? Iskeekö sen bloggaajan kirjotustyyli, asenne vai taito yhdistellä näitä rättejä, kun kerran vaatteet on samaa settiä ku jokasella vastaantulevalla tenulla? Miks ihmeessä mä en ymmärrä?

En nyt pidä tyhminä niitä, jotka seuraa innoissaan isoja blogeja, niinhän mä itekkin teen. Mutta mikä ajaa ihmiset sellaseen ihme hurmokseen, että oumaigaad, sen ja sen blogin pitäjä osti ihanan Vero Modan mekon, voi veljet nyt mä sekoon? Millon tyyli/muotiblogin pitäjästä tulee esikuva ja julkkis, millon tavismaisuus jää taakse? Ja miks?

Ainakaan mä en nää mitään erikoista paitapusero-vyö-farkut-trenssi-linjassa, jota aika monista blogeista pääsääntösesti löytyy. Vai oonko mä sokee tyylikkyydelle? Vai luenko vääriä blogeja? Toisaalta mulle ei anna mitään nää Minna Parikkaa hehkuttavat ja laadukkaita kankaita metsästävät blogimisut. Mikä mua vaivaa, enkö osaa lukee blogeja?

Valaiskaa mua, mä en tajua.

6 kommenttia:

  1. Emmäkää vissii tajua! Tai oon sit kanssa itse niin tyylitön, etten tajua "muodin" päälle :D

    VastaaPoista
  2. "Parikytä teiniä sekoili onnesta kommenttiboksissa kuinka tyylitaituri tää blogimamma onkaan perustoppi-leggarit-asullaan. Mitä helvettiä?" -> en mäkään tajua. Jos joskus keksit tähän syyn niin kerro mullekin ;)

    "Minna Parikkaa hehkuttavat ja laadukkaita kankaita metsästävät blogimisut." -> tämän taas tajuan oikein hyvin, koska Minna Parikan kengät ovat helv.. ihania :D

    VastaaPoista
  3. se ei oo muotia. se on massaa enkä itekkään ymmärrä näiden massablogien päälle!
    eipä siinä jos ihmiset tuntee olevansa tyylikkäitä just näissä leggari-pitkä toppi-nahkatakkiasussa. Tietenki itekki joskus tähän alennun jos ei oikeasti jaksa miettiä.

    VastaaPoista
  4. Just tästä syystä inhoon sitä, ku esim. useet mun mielestä lifestyle-blogit leimataan "muoti"blogeiksi.... Tai edes tyyli. Sen takia toivon, ettei kukaan ikinä maailmassa luule esim. mun pitävänn jotai super fashionblogia, koska en tosissaa tunne olevani valtuutettu kertomaan mikä on muotia farkut+toppi-tyylilläni......

    Pitäkäämme siis muoti- ja lifestyleblogit selkeästi erillään toisistaan! :D

    VastaaPoista
  5. Tellu, sama homma!

    Nelliina, sen mä kyllä tiedän että sää tykkäät ;D (ja ei sen puoleen, kyllä munkin sydän läpättää monia Minna Parikoita katsellessa, esim Dahliat, NAM, saa mut veteliks: http://www.b2b-trade.fi/shops/product/Minna-Parikka-Dahlia.html) mutta minulla ei ole rahaa! :D

    Elina, mun vakiovarusteet on just joku leggarit ja toppi-läpäläpä, enkä kyllä tunne itteeni muodikkaaks :D mut ehkä mun naama ei sit taas oo muotibloggarinaama ;O :D

    Iina, niinpä... täytyy sanoo, että muotiblogeihin en oo moneen törmänny, enkä kauheen moneen tyyliblogiinkaan, suurin osa on lifestyle-settiä... ja silti kaikki puhuu MUOTIBLOGEISTA



    Terveisin JENNI JOKA EI VIELÄKÄÄN VOI KOMMENTOIDA JENNINÄ <3

    VastaaPoista
  6. Onneksi on Nelliina joka osaa myös kirjoittaa, muuten vaateblogiskene olis aika tylsä.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!