HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 26. toukokuuta 2011

lapsuus se vain loppui

Oon ilmeisesti joko tekemistä vailla tai sitten valtavan inspiraation kourissa, kun postaan jo tokan kerran tänään. Tai no, ei tota aamun vanhuuspanikointia voi laskee edes postaukseks, se oli... vuodatus. Mutta siis asiaan asiaan.

Entinen teinirotko on muuttumassa joksi tiukkapiponiuhottajaks ja moraalinvartijaks. Kuinka moni muistaa Vili Vilperin opettajan, Neiti Harakan (vai mikä lie)? No, sellanen musta on tulossa (seniorin lisäks). Koska tänään mä sain melkein slaagin, kun collegepukuuni pukeutuneena poljin (toki rauhallista vauhtia, tien oikeassa laidassa!) himaanpäin ja vastapäisestä koulusta alkoi valua ala-astelaisia pois. Ensin tuli pikkukundit risuineen ja lippiksineen. Ei hätää. MUTTA SITTEN. Mitä ne minikokoset pissaliisat oli ja missä kaikki söpöt lettipäiset pikkuleenat on? Ei mulla ainakaan ala-asteella ollu tapana pukeutua FARKKUMINISHORTSEIHIN KOULUSSA. Oli sillä pikkumisulla jotkut 15 denierin leggarit alla, mutta ei paljoo lohduttanu!

Ja aiemmin mä jo kirjottelinki pikkutypyköiden tavasta puhua netissä. ("Messis Kampis oli kaikki vaim0t, ei miti h0roi ja sit me kuolattii poikien kaa <333"-läpäläpää. Joo-o.) Mutta ei se riitä, pitää näyttääki ala-astelaisena joltain pikkuslutilta. Mun hurjimmat meikkikokemukset ala-asteella oli joku huulikiilto ja ripsari discoon, noilla typyköillä taasen oli varmaan enemmän meikkejä ku mulla! Ihme ettei tullu pummiin röökiä.

Mä muistan, että joskus 10-vuotiaana kyllä kaikki vielä leikki, 12-vuotiaana suurin osa salaa. Juu, noi lapset näytti siltä, että ne ei oo leikkiny sen jälkeen ku eskarireppu vaihtu koulurepuks! Mitä paskaa? Mä leikkisin vieläkin jos ei ois pakko käydä töissä! Ja ainiin, nykyäänhän leluilla ei edes tarvi leikkiä, ne leikkii itekseen. Patteri sisään ja offista onille ni se vetää jotain vitun rallia olkkarin lattialla, sen aikaa lapset voi sit pelata vaikka pleikkaria. HUH HUH!

Miksei lapset vopi olla lapsia? Nykyään hankitaan kakarat yläasteella ja myydään persettä ekana kesätyönä siinä kivasti yläasteen puolivälissä. No nyt meni liian pitkälle, mutta varmaan tajuatte pointin. Mitäs 10 vuoden päästä? Aaa, 7-vuotiaat kävelee koroilla ja seurustelee vakavasti kolmekymppisten liikemiesten kanssa. Vauvoille huulipunaa ja napakoru. Vittu!

Mikä sua vaivaa, maailma!? Mikset anna lapsien olla lapsia?

16 kommenttia:

  1. Tää on niin totta! Mua karmii jo yläasteikäiset, pari vuotta nuoremmat teinit, koska itsehän olin aika dorka nörtti peruskoulun 8-9.luokalle asti.
    Nimim. brätsi- ja barbileikit huvitti 13-vuotiaaks asti.

    VastaaPoista
  2. Höh, tää on liian ja surullisen totta :(

    VastaaPoista
  3. musta tuntuu kurjalta lasten puolesta... mun mielestä oli ihanaa junnuna just leikkiä barbeilla aikustenmaailmaa, ei elää sitä!

    mä oon tänään jotenkin masentunu ja vanha :(

    VastaaPoista
  4. mä olin iltapäiväkerhossa (7-8v) harjoittelussa, lapsista huomasi, että se oli ainut paikka jossa 'sai' olla vielä lapsi ja leikkiä. kouluajalla pojilla ainut puheenaihe oli k-18 pelit..

    VastaaPoista
  5. Oot kyl iha asian ytimessä! Mikä kiire niillä lapsilla on "aikuistua", viettäsivät nyt sitä huoletonta elämää ku vielä voivat! Eivät vielä tiedäkkään millaista se on sitten vanhempana.
    Mielummin olisin itsekkin vielä lapsi joka sais huoletta vaan päivät pitkät leikkiä jne, ennemmin ku ressata jokaista helvetin asiaa ja miettiä kaikkea. että semmosta...

    VastaaPoista
  6. siis niin totta ! ite leikin kaiken maailman leluilla viä 12-vuotiaanakin mutta nykyään ollaan koneella tai muuta vastaavaa.. pelottavaa ;o

    VastaaPoista
  7. Mä tänään kaupassa käydessä kuuntelin järkyttyneenä ku jotai ala-aste -ikäisen näköisiä pikku skidejä ajeli parkkipaikal fillareilla ja huuteli toisillee jotai "ime lekaa" ja "sit tiiät milt se maistuu". Siis ei herranjumala, kävi kyl mieles et mitähän helkkaria kymmenen vuoden pääst :DD

    VastaaPoista
  8. http://www.youtube.com/watch?v=jRJCH34XXTQ

    siinä on kans semmonen video että huhhuh....

    VastaaPoista
  9. Ei tähä voi sanoo muutaku et maailma muuttuu, that's it

    VastaaPoista
  10. joo mun pikkusisko on 5 luokalla, ja sen kaverijengissä ne pukeutuu tuubitoppeihin ja meikkaa tosi paljo ja leggareihin ja minisortseihin ynnä muuta ! oon aina ihan järkyttyny ku nään niitä ! ton ikäsenä viel pitäis pukeutuu vaaleenpunasiin heppapaitoihin ja leikkiä brätseillä ! =( ei kattella poikia tuubitopissa ja leggareis

    VastaaPoista
  11. Mun pikkuveli 9v. ei kehtaa kattoa lastenohjelmia, ku se pelkää että joku näkee. Se ei myöskään kehtaa pitää jotain kumppareita sateella ja sillä on jo semmonen merkki pottalätsä, koska muillaki on. Kavereiden kanssa ne ei ikinä leiki vaan pelaa GTA San Andreasia!
    Ite leikin barbeilla ja joillain koirilla vielä kutos luokalla.
    Sitte just ku kerran menin hakemaan pikkuveljeä koulusta ja oli n. 40astetta pakkasta, niin jotku 4 luokkalaiset tytöt siellä hyppi leggingseissä ja pitkässä paidassa! Ihme että oli edes takki päällä, mutta ei ollu pipoja tai toppahousuja. Ärsyttää! Minä kyllä pakotan siiten joskus tulevaisuudessa lapseni leikkimään! :DD

    VastaaPoista
  12. oon ihan järkyttyny noista teidän kommenteista! 9vee ei kehtaa kattoo lastenohjelmia jne... voi lapsiparat :s ja toi anonyymin linkittämä video...

    VastaaPoista
  13. Joo, eihän ne ekaluokkaiset enää pidä talvisin haalareitakaan. Me paineltiin varmaan vielä 4-5 luokillakin talvisin haalareissa, kun möyhättiin lumikasoissa koulussa. Mut täytyy toivoa, että tää kehitys lähtisi toiseen suuntaan sitten kun me kaikki kauhistelijat saadaan lapsia ja kerroittais niille että leikkikää rauhassa...

    VastaaPoista
  14. Toi on kyl niin hirveetä; mun sisko ei onneks oo samallai ku sen kaverit; fbssä kirjottelee kaikkee nii pitää lisäillä v-sanaa ja muuta ja kutsuu kusipäiks suoraa ja kauheet valittamiset ja lol lol sun muut + niitten profiilikuvat: kauheet linnunpaska meikit, mutruhuulet ja sellai tiettty ilme ja huoh :D ei voi muuta ku nauraa ja ihmetellä!

    VastaaPoista
  15. Jenni on nyt taas aivan liian kriittinen! Me pojat kompensoidaan tyttöjen varhainen aikuistuminen olemalla teinejä tarvittaessa lopun ikäämme. Olin kyllä pikkasen ihmeissäni, kun ehkä 6-8-vuotiaat coverasivat pihalla Selvää päivää. Se oli parahiks vielä se kertosäe. :D

    VastaaPoista
  16. Joo tää raastaa niin munkin sydäntä. Ja tässäkin yks päivä näin kun kaks pikkupoikaa, siis toinen oli ehkä kymmenen mut toienn nuorempi, ajo pyörällä (ei tietenkään kypärää, itellä oli siinä iässä semmonen värikäs kuvitettu lastenkypärä<3) ja toinen kaatu. Entisaikaan se olis alkanu itkeä ja toinen ois pysähtyny ja kattonu ettei käyny mitään. No tämäpä kaveri tuskin vilkas taakseen ja naurahti, pienempi kaatuja tokas että "aai vittu saatana, hitto" ja polki perään mut näki että olis tehny mieli hetkeks pysähtyä.
    Ja sit kans mun ala-astelainen pikkuveli on niin teini, niin teini vaikka sen kuuluis näperrellä legoilla.
    Yhyy. :(

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!