HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 27. toukokuuta 2011

oon sairas, meinaan luulosairas

Mä en tiä ketään toista, joka on tällanen vauhkooja ku mä. Heti ku opin lukeen, kävin salaa lukemassa lääkärikirjaa ja etin sopivia tauteja ittelleni. Ja nykyaikana on iisiä, ku iskee vaan googleen ne omat "oireensa" ja tadaa, eteen napsahtaa kiva valikoima erilaisia sairauksia joista valita. Että ottaisko tänään jonkun sydänvian vai astman ja diabeteksen? Toisaalta olis jännää vaihtaa välillä henkisten sairauksien puolelle, että skitsofrenia, se on se tän päivän juttu!

Mulla on omasta mielestäni ollu elämäni aikana kohdunkaulansyöpä, aivokasvain (se siis on koko ajan, välil unohdan sen), keuhkosyöpä, aivovamma, leukemia, oon myös ollut raskaana ja vaikka mitä. "Siis mun oireet sopii just aivokasvaimeen, ku tänään särki päätä!! En oo kyl juonu 24 tuntiin mitään ja oon unohtanu käyttää silmälaseja ja en itseasias oo syönykään, mut AIVOKASVAIN, se se on!!"

Ja tähän lähes sekopäiseen vauhkoomiseeni poikaystävä sanoo aina jotain tyyliin "No mene lääkäriin jos noin saatanasti pelottaa." Mutta mäpä fiksuna tyttönä vastaan "Turha mun on enää mennä. Mä teen jo kuolemaa." dramaattisesti ja etin itsestäni lisää kyhmyjä ja kasvaimia ja arvioin mun kehon toimintaa. Vois alkaa pitään oirepäiväkirjaa?

Parasta on, että jos oireet täsmää johonkin pikkujuttuun, esimerkiks vaikka vitamiininpuutteeseen tai jumissa oleviin niskoihin, ni ei todellaka, Jennipä ottaa vaarallisimman ja harvinaisimman sairauksen ikinä! Sitten googlataan ja etitään vähä lisää faktaa senhetkisestä tilanteestani. Hah. Sitte unohdan jossain välissä ja keksin uuden. Tylsä elämä? Kaipaan jännitystä? Sääliä? Oon luulosairas? Eeeeeei, oon siis varmasti vakavasti sairas...

En myöskään luota omaan terveyskeskukseeni (EI IHME, sieltä ei oo muutaku paskoja kokemuksia! Kerran oli ihan miellyttävää palvelua, mutta olinki kännissä sillon. Huoh.) enkä varmaan oikein muihinka lääkäreihin. Oma nettidiagnosointi riittää. Oon pohtinu, että mitä jos oikeesti sairastun? Googletan vaan oireita ja oon sillai "hohhoijjaa, taas teen ihan liian ison numeron tästä, pelkkä flunssa!". Tai sit mulle käy ku sille pojalle joka huusi apua liian monta kertaa; kohta kukaan ei usko mua. Vetelen viimesiä jonkun trooppisen taudin kourissa, niin kaikki repeilee että hah hah, on se Jenni kova tyttö liiotteleen! Että lopetappas nyt Jenni se esittäminen ja ota ittes sieltä hengityskoneesta pois.

Jenni: Iskä, oonkohan mää sairas?
Isi: No ainaki helvetin luulosairas!


Nyt haluankin kysyä lukijaiseni: olenko ainoa lääkärikirjoja selaava, oireita googlettava (ja keksivä) reppana? Vai löytyykö muitakin jopa?

13 kommenttia:

  1. Täällä imoittautuu yksi! Tosin en ihan noin dramaattisesti ajattele, mutta kyllä sitä aina joskus tulee googlattua oireita ja sitten pohditaan, että mikäs näistä mulla voisi olla :D Tosin meen liiankin helposti lääkärin pakeille. Pienikin vaiva --> Anniina on terkkarilla.

    Anniina

    VastaaPoista
  2. haha munki kantsis alkaa käydä enemmä ja enemmä:D mullon kyllä pieni lääkärikammo, tai OLI, nykyään on tullu käytyä enemmä (oon maksanu vuosimaksun>käyn koko rahan edestä!!:D)

    vittu miten sekava kommentti tää on, mullon varmaa joku aivovaurio

    VastaaPoista
  3. Et ole yksin tän kans :) itelläkin on "ollu" varmasti kaikki mahdolliset syövät aina sydänsyöpään asti. Plus sitte kaikki muutkin sairaudet, ja siitä olen varma että halvauksia ym. on ollut myös! Ihmiset ympärilläni alkavat jo tympiintyä tähän..

    T. Vakavasti ja parantumattomasti luulosairas

    VastaaPoista
  4. Mä oon todennu itselleni mahahaavan,umpisuolen tulehduksen ja sydänvian ja lista vois vaan jatkua :'D
    eli luulosairaan vikaa löytyy tääläkin

    VastaaPoista
  5. :DDD tunnistin itteni tekstistä!

    toki en enää oo noin paha, pari vuotta sitte melkeen rääyin joka ilta että yhyy kuolen varmaan ku mulla se ja se tauti D:

    VastaaPoista
  6. ja sit olin varmaan 2 vuotta jankannu et mulla on sydänvika tai jotain rytmihäiriöitä. no poikkis pakotti meneen tk:n. meikä sielä sydänfilmissä sit...:DDD eihän mulla mtn ollu!

    VastaaPoista
  7. Mul on ainaki melanooma, keuhkosyöpä, aivokasvain, veritulppa joka paikassa, ainii sit oon aina raskaana...

    VastaaPoista
  8. No et todellakaan ole ainut! Google on aina niiin kätevä, kun se heti kertoo, mikä tappava tauti millonkin on iskenyt. Nytkin vähän heikottaa, päätä särkee ja ruoka ei maistu, varmaan kilpirauhasen vajaatoiminta iskenyt päälle! Vai olisko sittenkin ihan vaan perinteinen hangover...

    VastaaPoista
  9. Mäkin taidan olla raskaana, menkat on myöhässä jo ainakin 12 vuotta. Mutta älkää murehtiko: kun te keksitte sairauden, mulla on siihen hoito! Sairauden tunnistamisen sijaan tykkään optimistina lueskella Martindalen lääke-ensyklopediaa. :D Jepan ei kannata lähteä eksoottisiin lomakohteisiin, koska parasiitit ovat yleisin luulosairauden kohde. Hoitona on yleensä antaa aito parasiittilääkitys placeboksi sekä antipsykootti jollain verukkeella.

    VastaaPoista
  10. Ilmottaudun joukkoon iloiseen. <: DD Mulla oli tossa vuos-pari sitten varmaan jokanen mahdollinen tauti mitä googlettamalla voi löytää. Tiivistääkseni vähän tätä kommenttia kerron surkuhupaisimman tapauksen:

    Söin kaverilla kaurapuuroa yks päivä, ja jotenki onnistuin kai polttaa suuni ku kitalakee tuli sellasia kuivia rakkuloita tmv. Niitä sit näpertelin koko päivän, ja kävin googlaamaan. Kaikkien aftojen ja palovammojen seasta onnistuin poimimaan artikkelin "suusyöpä": "Jos löydät suusta kovantuntuisen parantumattoman haavan/reiän, mene heti lääkäriin."
    Mä sit katoin peilistä suutani saman tien, ja auta armias mun kurkussa ammotti ihan valtava reikä! Menin paniikkii ja varasin saman tien ajan terveyskeskuksesta, ja pääsin päivystysajalle samana päivänä. Setä siellä sitten tutki mun suun tarkkaan ja oli että "emmä täällä mitään reikää nää, kurkku ehkä vähän punottaa, annan sulle lääkkeet suuherpekseen". Ihmettelin kun ei lekuri sitä valtavaa reikää nähny, mutta söin lääkekuurin ja unohin koko homman.
    ...
    Joitaan kuukausia myöhemmin tajusin että se "reikä" oli mun nielurisat. Eikä mulla ees ollu mitään suuherpestä. Hyvä minä!!1 Luulosairaus FTW \o/

    VastaaPoista
  11. haha mulla on niin sama!! :-D tälläkin hetkellä pelkään että mulla on leukemia... ja menisin kyllä lääkärin muttakun ne ei tee mitään käskee vaan levätä ja tulla uudestaan jos oireet ei häivy?! mitä kuraa, niittenhän pitäis tutkia perusteellisesti eikä aina vaan käskee levätä :D sen takia en jaksa sinne enää mennäkkään, kun ei ne siellä mitään auta.

    VastaaPoista
  12. Mulla on ihan sama juttu. Kerran mulla oli elohiiri ja jalka oli hiukan puutunut hetken niin googlettamalla tajusin, että mulla on ihan varmasti MS-tauti tai sydänongelmia.

    VastaaPoista
  13. Täällä on yksi luulosairas ''aivokasvaimen, suolistosyövän, ihosolmuke syövän ja skitsofrenian omistava''. :D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!