HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 19. toukokuuta 2011

oon ysillä, tässön mun poika Jonni-Keemeli 3kk ja tää on mun blogi!

Teiniäitiblogit... Viihdettä vai jotain ihan muuta?

Mua härskittää teiniäiskäblogit. Ei kaikki, monet on kivaa luettavaa ja saa munkin puolikuolleet vauvaunelmani herään talviuniltaan. Mutta suurin osa niistä on aika karmeeta luettavaa; bloggaajan lapsellisia ajatuksia ja oletuksia elämästä höystettynä gynekologitarinoilla.

Teiniäitiyshän on saatanan helppo tapa päästä tunnetuks bloggaajaks, ketä ny ei kiinnostais nähdä kuinka 14-vuotias tyttö kertoo kuinka ihanaa nyt onkaan saada vauva ja siitä kuinka lapsen iskää ei oikein kiinnosta muu kuin mopoilu! Ei tarvi osata kirjottaa, kuvien ei tarvi olla kummosia, eikä blogin ulkoasun tarvi olla hieno; riittää, että on jonkin tason "friikki", tässä tapauksessa yläasteikäinen siitetty tyttö. Tulevaisuudessa aletaan varmaan hankkia kakaroita yläasteella vaan blogin takia... "Mun muotiblogi ei kiinnostanu yhtä paljon ku Mungo-Annan, ehk mä hankin lapsen!"

Muuten mua ei liikuta teiniäitiblogit, mutta se miten ne jakaa elämänsä sadoille ihmisille... Ensinnäki on karmeeta hankkia julkisuutta syntymättömän lapsen avulla! Ja sitten ku ei oikein vielä tiä, että mitäs netissä ny kannattaakaan julkasta ("Lapsen iskä jätti mut heti ku mun menkat oli myöhäs, mut mä päätin et mun on pakko saada pitää tää, koska abortti on murha! Yläaste jää kyl kesken, mut so what, musta tulee silti huippuäiskä! Eilen oli muuten lääkäri, kaikki oli ok vaik lapsel on ehk joku kehityshäiriö, johtuu kai dokaamisest. Mut kuulemisiin lukijat, huomenna mä esittelen ihanat Burberryn potkupuvun!!1").

Oon mäki ollu 15, eikä siitä oo edes kauaa, kyllä mä muistan kuinka huikeeta oli JOTENKIN edes päästä ihmisten huulille. Saatikka, että sun sisällä kasvaa ihminen, kai siitäny täytyy ottaa ilo irti! Olisin varmaan itekki ottanu, jos vahinko olis tapahtunu. Ei sitä yläasteella oikein tajua, että kaikkee ei ehkä kannata jakaa koko maailman kanssa. Vauvan, oman itsensä, lapsukaisen iskän ja tulevaisuuden takia. Vai haluisitsä, että sut muistettais viiden vuoden päästä ailahtelevana ja lapsellisen tyhmänä jonku teiniäiskäblogin pitäjänä? Että toi on ny toi, joka poltti röökiä raskauden ajan! Ja muute, se raskaus lähti kotibileistä! Vau!

En ny tarkota, että jos pamahdat paksuks alaikäsenä ja äitiys houkuttaa, ettet sais kirjottaa blogia. Totta vitussa saat, sen avullahan voi tukee muita samassa tilanteessa olevia ja saada kavereita. Mutta joku yksityisyys kannattaa pitää, se blogihomma voi muuten räjähtää käsiin! Emmä ainaka haluis vielä 10 vuoden päästä löytää netistä kuvia mun 15-vuotiaasta kropasta viimeisillään tai jotain muuta. Ja monesti teiniäitiblogien teksteistä saa revittyä vaikka mitä paskaa, jos vaan haluu. Siis väärin muotoiltu lause voi paskimmassa tapauksessa johtaa sossujen vierailuun, vaikka syytä ei oliskaan.

JOTEN RAKKAAT LAPSIA ODOTTAVAT LAPSET. Älkää olko idiootteja. Esitelkää vaan niitä ultrakuvia ja lastenvaatteita. Kertokaa vaan miltä teistä nyt tuntuu ja jakakaa kokemuksia. Siitä voi olla apua muillekki. Mutta pitäkää järki kädessä! Lapsi ei oo mikään nukke tai näyttelykoira.

12 kommenttia:

  1. AAA jenni tää on taas niin asiaa! Itsekkin oon kauhulla ja innolla lukenut teiniäiti-blogeja... mutta mua ihmettyttää ne kommentit jotka on tyyliä ''hei haloo on iha ok tulla teiniäidiks 13v:nä!'' ja että ''kuka ei muka ois alottanu seksielämäänsä 15v?!??'' ÖÖÖ joko oon tosi vanhanaikaine ja mulla on oudot arvot, mut musta on OUTOA että joku ton ikäine ees harrastaa seksiä :D Tai sit noi on just jotain pissaliisoja ketkä jakelee itteensä jokaselle... kyllä mäkin olen useat kotibileet katsastanu ja viettäny suhteellisen kreisiä elämää nuorena mut housut on aina ollu jalassa! Ja haha jenni olit samassa lukiossa mun poikkiksen kanssa, jos se yhtään helpottaa ;D

    VastaaPoista
  2. no äläpä oot ihan oikeessa!! ja viel se, että seksi ei tarkota automaattisesti VAUVAA! :D ...tai ehkä joillekki se sit tarkottaa.... siinä vaiheessa kyllä kantsii venata joku kymmenen vuotta...

    apua mä varmaan mietin pääni puhki noklun poikia koko ens yön!! :D ei saa kiusata tällee ihmisparkaa!! :D

    VastaaPoista
  3. Aluks kun aloin lukea tätä postausta meinasin ihan räjähtää kiukusta, mutta kun olin lukenut tämän loppuun niin tajusin, että puhut ihan ASIAA... :D

    Ehkä se alun negatiivisuus johtu siitä et oon itsekin teiniäiti.. En tosin 13v. vaan 19v... Mut silti... :D

    VastaaPoista
  4. Meinasin itsekin vähän suutahtaa, mutta asiaa puhut. Itasekin "teiniäiti", ( täysi-ikäinen lapsen synnyttyyä) ja pidän blogia, joka on julkinen kuvineen päivineen, mutta ihan kaikkea en suuren yleisön eteen tuo, enkä koe tarpeelliseksikaan. Mutta jokainen tavallaan, onhan se lapsen odottaminen ihanaa oli sitten ikää 15 tai 30 vuotta. Kyllä sitä varmaan tekee mieli hehkuttaa :)

    VastaaPoista
  5. Sipu ja Sini, teitä ei kyllä tähän postaukseen voi liittää, vaikka teini-ikäisenä oottekin muksut pyöräyttäneet! kuitenki yläasteikäinen on NIIIIN eri asia, ku vaikka 19vee (tunnen hyvin erään 19vee äidin, ja niin hyvää, rakastavaa ja kypsää äitiä saa hakee kyllä kissojen ja koirien kanssa!)!

    VastaaPoista
  6. ja piti vielä sanoa, että Sini oot oikeessa siinä, että ihanaa ja hehkutettavaa se odotus varmasti onkin; joskus vaan noilla pienemmillä tyttösillä menee hiukan yli ;D

    VastaaPoista
  7. Huuhhuh miten oon taas samaa mieltä. Ja taidan tietää mitä oot lukenu :D sulta tulee kyllä nii asiatekstiä, sitä on aina ihana lukea ♥

    VastaaPoista
  8. Sirpusta jäi ärrä pois!

    Nora, kiva kuulla että tykkäät! :><3 ja kyllä, olen lukenut juurikin sitä erästä ja sitten paria muuta...:D

    VastaaPoista
  9. Sen verran täytyy noihin komentteihin kommentoida, että mun mielestä ei enää 18/19 vuotiaita oikein voida pitää ihan teiniäiteinä. Onhan ne joo nuoria, mutta kyllä teini äiti on sen 17 tai reilusti alle. Koska nykyään on just täysi-ikäisiä tai vähän päälle, jotka haluavat lasta. Ja jotenkin mun mielestä tohon teiniäitiyteen kuitenkin liittää sanan "vahinko".

    VastaaPoista
  10. yksi raskaana oleva 15v kertoi blogissaa, ettei käyttänyt ollenkaan ehkäisyä harrastaessaan poikaystävänsä kanssa seksiä (fiksu ihminen) ja kun joku tuli kommentoimaan blogiin, että jos ei kerran halunnut raskaaksi niin miksei käyttänyt ehkäisyä niin bloggaaja vastasti "Ja oon vähä uskovainen siinä mielessä, että uskon kohtaloon yms. Että vaikka olisin käyttänyt ehkäsyä, näin olis tapahtunu mulle." JUST, tässä taas nähtiin kuinka viisaita osa nuorista on :)

    VastaaPoista
  11. Käy myös vähän mielessä, että Jonni-Keemelin hoito saattaa todellisuudessa olla paljolti isoäidin vastuulla... mulla ei ehkä ois riittänyt aika bloggaukseen, jos ois ollut kersa ja koulu hanskattavana.

    VastaaPoista
  12. Tää on kyllä niin asia teksti!!! Mä oon ainaki niin korvianimyöten täynnä jokaista teiniraskautta ja sit ku vauva syntyy ja kaikki ei meekkään niinku pitää ja sit erotaan vauvan isin kaa... AAAAA niin tuttu kuvio ja silti pitää vaan puksautella niitä pentuja maailmaan. Miks ei voi malttaa odottaa sinne asti, että ois elämä "kasassa".....
    Huippu blogi sulla muuten! :)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!