HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 2. toukokuuta 2011

Rikkaat kakarat (lue: rikkaat porukat)

Ny on vappu juhlittu ja palattu arkielämään. Ai että tuntuu pahalta. No, kuitenkin yritän päästä taas postailufiilikseen, vaikka mieli onkin vielä tanssilattialla ja kuoharilaissa ja serpenttiininhuuruisessa elämässä... rankkaa.

No nyt kuitenkin oon saanu kasattua inspiraatioo ja aihe onkin tänään niinkin vallaton kuin porvarikakarat, nuo jokaisen yläasteen kermaperseet!

Sanon heti aluksi, että en ole katkera kakara köyhästä perheestä (Jos jota kuta kiinnostaa, oon keskitulosen, kakslapsisen perheen ainoa tytär.), vaan ainoastaan vittuuntunut kakaroiden tapaan puhua isin masseista ominaan. AI JUMALAUTA!

Yläaste oli porvarikakaroiden kulta-aikaa. Jolla kulla oli Lacostet jalassa, niin "eikä, vähäks te ootte varmaan sikarikkaita!!". Tai jos joku sai hienomman mopedin, tai jopa mopoauton, se sai saman mantran niskaansa. "Apua, sullon salee joku uima-allas ja viis mökkii sullon tollanen!!" Ja tää mopoautokeisari hymyili tyytyväisenä, että joo, ei oo fygest kii (yksi noloimmista lauseista jota koulua käyvä pikkuteini voi ikinä sanoo). No jos et oo 14 vuotisen elämäs aikana tehy päivääkä töitä (no ajanu kerran naapurin nurmikon!!11), ni tuskin sää vittu rikaskaan oot?

Mäkin joskus oon saanu tota "Siis ämmä vähä kylpee fyges ku sillon Burberryn huivi!"-sössöö niskaani. Jos oon kesäni viettäny kesätöissä tai säästäny synttärilahjarahoistani jonkin verran ja ostanu jostain Hulluilta päiviltä jonkun saatanan ale-huivin tai -laukun, ni ei se kai musta mitää multimiljonääriä tee? Tai no, 12-vuotiaan logiikalla tekee.

Tunnen paljon teinejä, joilla on kalliita vaatteita ja hienoja harrastuksia, mutta silti poraa kuinka "vaik isi on rikas, oon niin surullinen nyyh"-juttua. Joo, muuten ihan koskettava tarina, mutta jos ton lauseen ainoo tarkotus oli saada ympärilläolevat ihmiset kiinnostuun sun isis puutarhakalustefirmasta, niin huh huh. Tai keskustelupalstat, joissa aiheena on vaikkapa "Raha ei tuo onnea!" niin AINA joku riemuidiootti tulee ja laukasee "siis ei tod raha tuo onnee, vaik meillonki uima-allas, lomaosake, kolme upouutta Mesee ja eskari-ikäsellä siskolla kannettava!". Nojee, sehän olikin aiheena, vitun pässi. Kuinka vajakki täytyy olla, että jaksaa anonyyminä kehuskella omien vanhempiensa rahoilla (jotka on todennäkösesti saatu tekemällä duunia tai keksimällä vaan helvetin hyvä firma) tai vielä pahempi; perintörahoilla?

Jos on pakko sillä rahalla lesoo, ni menkää ees kesätöihi hankkiin sitä! Emmäkä vedä et voi perse tolla mun naapurilla on komee auto! On se hienoo morjestella sitä naapuria, ku se on niin jäätävä pohatta! Mun mielestä ei oo kovinkaan hurja uutinen, että keski-ikäisillä ihmisillä on tilillä enemmän rahaa ku juustoaterian verran, toisin ku näillä "rikkailla" 13-vuotiailla.

Mun lähipiiriini kuuluu myös jokunen vatipää, joilla ei ole kavereita. En sano niitä vatipäiksi siksi, että niillä ei ole kavereita, ei oo mullakaan ihan liikaa. Katsokaas, kun hepä ovat keksineet oivan ratkaisun tähän ystävättömyyteen: äidin/isin auton lainaaminen. Kyllä sitten on kavereita, kun pääsee iskän avomersulla paineleen pitkin tän tuppukylän raittia! Sitten kun isi soittaa, että mese pihaan ja heti, niin oho, kaveritki lähti himaa! Jännä sattuma.

Joten arvoisat ihmiset. Älkää puhuko leveilevään sävyyn rahoista, joita ette itse omista. Kiitos.

PS. Lauri, anna anteeksi mulle mun jäätävä hitauteni palkinnon suhteen, mutta sun sukupuoles on hivenen vaikeuttanut palkinnon keksimistä. Nyt mulla on mielessä täydellinen palkinto, huomenna siitä lisää! ;)

33 kommenttia:

  1. mä oon ehkä just tollanen "rikas kakara" ja joo, mun vanhemmilla on paljon rahaa mutta mitä mä sille voin? Oon kuullu elämäni aikana niiin paljon tota "vitun porvari" lässytystä ja sen kaa on alkanu mennä pata jumiin. Se että on porukoilla paljon rahaa ei muuta ihmistä, lukuunottamatta jotain todella harvoja tapauksia. Enemmänkin se tuntuu antavan ihmisille syyn heitellä kommentteja tyyliin "no isi varmaan maksaa" jnejne. Tarkotat tällä postauksella ehkä just niitä jotka jotenki erityisesti leijuvat rahoillaan, mut enemmänki porvarikakaran maine vaan hävettää.
    Tykkään sun blogista tosi paljon mut tää postaus sai mut vähän kiehumaan,tuntuu et sulla ois ihan kaikkia "porvareita" vastaan jotain:)

    VastaaPoista
  2. juuri tätä mä tarkoitin.......... :D

    VastaaPoista
  3. :D:D:D:D:D Ihana toi anonyymin kommentti <3

    VastaaPoista
  4. tarkoitan et ihan yleisesti nykyään rikkaudesta haukkuminen taitaa olla paljon yleisempää kun köyhyydestä. On toki niitä ääliöitä jotka leijuu vanhempien rahoilla mut enemmän tuntuu olevan niitä jotka jotenki pakkomielteisesti vihaa jokaikistä jonka vanhemmat tienaa keskivertoa enemmän :D ihan turhaa ylipäätään määritellä ketään sen mukaan kuinka paljon rahaa (perheessä) on.

    VastaaPoista
  5. on eri asia olla rikas, kuin 15-vuotias kakara joka leijuu isin rahalla :D

    ja mikä loppujen lopuks on keskiverto tai rikas? tekeekö satasen kengät jostain miljonäärin?

    VastaaPoista
  6. Olipas erikoinen postaus : D Ketä kiinnosta jos joku pikkutenu tuolla leijuu iskänsä rahoilla...:D antee leijuu.....

    VastaaPoista
  7. Tykkäätkö sä oikeesti kenestäkään?:D

    VastaaPoista
  8. köyhien puhetta ;)

    VastaaPoista
  9. taitaa olla monille arka aihe ;)

    ja en mä kyllä kovin rikkaaks oo 20-vuotisen elämän aikana ehtinykkää, ku on kouluja tarvinnu käydä, mutta suht leveesti kyllä saan elää. siis mikäli viimeistä anonyymiä sattuu kiinnostamaan :D

    VastaaPoista
  10. ja mikä tää peruslogiikka on, että "jos et kestä rahalla lesomista, oot köyhä"? tai et aina vedetään joku kateellisuuskortti? :D sehän vaan kertoo paskasta itsetunnosta tai ainaki siitä, ettei vaan keksi mitään muuta sanottavaa :D sillon jos ei oo ihmisille muuta annettavaa, kun toisten ihmisten omaisuudella kehuskeleminen, kannattaa parantaa vaikkapa omia sosiaalisia taitojaan ja mennä jonnekkin itsensäilmasu kurssille :D

    VastaaPoista
  11. Aha, miten ihana kirjoitus! :DD Itse en ole oikein teini enää (ei siitä kyllä kovin kauaa ole kuitenkaan..), mutta muistan tuon kyllä hyvin.

    On kahdenlaisia rikkaiden perheiden pentuja: niitä jotka eivät rahalla lesoile ja jotka on opetettu siihen, että sen fyrkan eteen pitää kanssa tehdä töitä, muutakin kun siis perus-kotitöitä (näiden muksujen vanhemmatkin ovat yleensä tehneet omat rahansa kovalla työllä, useimmiten tyhjästä aloittaen) ja sitten on ne pennut jotka luulee, että raha kasvaa puussa ja rikkaus on synonyymi cooleudelle. Ja nimen omaan jonkun muun raha, ei oma, sillä duuniahan ne ei tee edes roskapussin viennin vertaa.

    Ainoastaan ihminen joka ei ole koskaan joutunut laskemaan senttejään ruokakaupassa tai miettimään miten vuokra maksetaan, voi sanoa ettei raha tuo onnea. Joo, eihän se sitä automaattisesti tuo, mutta jos sitä ei ole niin kaikki ylimääräinen on kyllä tervetullutta ja nostaa fiilikset kumman korkeelle :D

    VastaaPoista
  12. Joku tuolla ihmetteli muuten miksi jengiä haukutaan rikkaudesta (eli siis kakaroille nauretaan, kun ne on niin polleita porukoidensa rahoista) ennemmin kun köyhyydestä. Ok, kenenkään dissaaminen perheen varallisuuden perusteella on jokseenkin noloa, mutta vielä nolompaa on haukkua jotakuta köyhyydestä kuin rikkaudesta. Köyhyys näkyy helpommin ulospäin itsestä riippumatta kuin rikkaus. Vaikka perheellä olisikin rahaa niin sen ei välttämättä tarvitse näkyä ulos päin, mullakin kavereita joiden vaatteista tai autoista ei koskaan arvaisi kuinka paljon rahaa omalla tai vanhempien pankkitileillä on. Rikkaudella lesoilu nyt on vaan kaikin puolin noloa.

    VastaaPoista
  13. Jenni: Ajatus on tärkein. :)

    Mitä tulee rikkauksiin, niin varttuneemmissa piireissä suurin tarve näyttää varakkaalta on yleensä niillä, jotka eivät sitä ole. Rahan päälle tajuavat tuumivat, ettei siihen Mersuun kannata investoida kun vakuutuksetkin on niin kalliita, ja Skodan/Kian/Mazdan tarjouksessa on hyvä varustepaketti. Musta oli kyllä harmillista, kun löysin alennusmyynneistä kivoja vaatteita, joita ei voinut aina käyttää kun ne liitettiin "porvarillisuuteen". Ois pitäny jättää villakangastakkiin 15 euron hintalappu näkösälle.

    Tulee väkisin huomanneeksi blogia ja kommentteja lukiessa, että joillekin lukemisen tarkoitus tuntuu olevan tehdä päätelmiä tekstin kirjoittajasta. J aloittaa huolellisesti ilmoittamalla, ettei ole "katkera köyhän perheen kakara". Aina kaikesta pitää löytyä muka joku taka-ajatus. Mäkin tykkäisin, jos keskityttäisiin asiaan eikä toisten persoonaan. Kirjoittajalle täytyy toisaalta huomauttaa, että ainakin uudelle lukijalle postaus saattaa tuntua aika rankalta. Ei sillä, etteikö pointtia olisi, mutten ole varma uskaltaisinko kuulua "vatipäiseen" lähipiiriisi.

    VastaaPoista
  14. Oho, prinsessa olikin jo todennut saman autoista edellisellä rivillä. Hienoa Lauri.

    VastaaPoista
  15. Rikkaista tuli muuten mieleen, ei niinkään niistä teineistä, mutta kuitenkin ilmiö, johon tärmäsin kun olin vappuna myymässä ilmapalloja espan puistossa... Voin ensinnäkin itekin myöstää, että niiden ilmpallojen hinnat oli vähän riistoa (15e/pallo) mut mä en sille mitään voinu. Kuitenkaan tällaset normaalituloisten näköset suomalaiset ei valittanu niistä hinnoista yhtään. Sen sijaan ne kaikkein rikkaimman näköset suomensuomalaiset sekä suomenruotsalaiset valitti kamalasti ja yritti hirveesti tinkiä (en voinu antaa alennusta, kun se alennus olis sillon menny omasta pussista)
    olis tehny mieli yhellekin tapaukselle huomauttaa, että sun 5-vuotiaalla kakaralla on burberryn takki, josta se kasvaa ulos parin kuukauden kuluttua ja sun muielestä tää ilmapallo maksaa liikaa!?
    en sitte tiedä mistä tää ilmiö johtu, mutta joka kerta yritin vaan kiltisti hymyillä ja kertoa, että en voi hinnoille mitään ja että, jos annan alennusta, niin se menee silloin mun omasta pussista...

    VastaaPoista
  16. Prinsessa, oon sun kanssa samoilla linjoilla!

    Lauri, oot oikees! Muaki ihmetyttää se, että mulla täysyis olla jotain kaunaa rikkaita kohtaan tai olisin kateellinen jollekkin mersumiehelle, että voin kirjottaa tollasta :D jotenki kaikki ei oo saanu kiinni mun ajatusten punaisesta langasta.

    mansikka, ehkä he ovat keränneet rahansa kitupiikkiydellään ja ilmapalloista tinkimällä ;DD

    VastaaPoista
  17. Luit ajatukseni, juuri ajattelin tätä asiaa eilen!

    Lisäyksenä ärsyttää myös nykyajan nuoret aikuiset, esim. juuri 18-vuotta täyttäneet. Asunnot maksetaan vanhempien rahoilla ja elämässä ei tarvitse itse tehdä mitään! Sitten kerrotaan kuinka on omistusasunto ja shoppaillaan tekemättä töitä, kun kerran vanhemmat maksaa. Tuntuu, että nämä nykyajan nuoret paapotaan piloille. Ei kenenkään enää tarvitse tehdä 15-vuotiaasta asti töitä, kun vanhemmat maksaa elämisen parikymppiseksi ja ylikin!

    Olen siis täysin samaa mieltä tekstisi kanssa, olen vain pistänyt merkille, että tämä pätee nykyään myös yli yläasteikäisiin :) Haluaisin vain tietää, että miten sitten pärjättäisiin, kun vanhemmat laittaisivatkin yhtäkkiä rahahanat kiinni? Kun pitäisikin elää ihan omillaan? Kamalaa, vai mitä ;)

    VastaaPoista
  18. Oon ihan samaa mieltä sun kanssas! :-D

    Ite ostin viime kesänä tienatuilla kesätyörahoilla merkkilaukun. Muutamat kaverit on ihmetelly "miten ihmeessä sulla on varaa" ja hyvällä mielellä oon pystyny vastaa et itse tienatuilla rahoilla ostin :)

    VastaaPoista
  19. musta on ainakin mahtavaa ostaa itse omilla rahoilla jotain, niinku anonyymi sanoki! tai niin teenki, ruuat, sähkön, vaatteet.... ja ei ees vituta maksaa esim nettilaskua, koska tiiän saavani sillä rahalla jotain. ja jos ei huvita maksaa, ni sitte ollaa ilman nettiä tai sähköö tai ruokaa perkele!

    mutta myönnän, mun mutsi maksaa mun puhelinlaskun....

    VastaaPoista
  20. "Olen siis täysin samaa mieltä tekstisi kanssa, olen vain pistänyt merkille, että tämä pätee nykyään myös yli yläasteikäisiin :) Haluaisin vain tietää, että miten sitten pärjättäisiin, kun vanhemmat laittaisivatkin yhtäkkiä rahahanat kiinni? Kun pitäisikin elää ihan omillaan? Kamalaa, vai mitä ;)"

    Niinpä! Tollasia on kyllä aika paljon. Kyllähän mäkin oon saanu paljon apua porukoilta poismuuttaessa, esim joitain huonekaluja ja äiti myös aina leipoo mulle (<3) mutta että VIELÄKI ku käyn töissä, niin mutsi kalustais mun kodin, antais RUOKA- ja VAATERAHAA tms :DD huh mua nolottais.

    toki ne auttaa, jos tiukkaa tekee, mutta mielummin kärvistelen kymmenellä eurolla loppukuun, ku anelen rahaa :D

    VastaaPoista
  21. joo mun kaveri sai vielä pari vuotta sitte 50e ku vei roskat, että noniinn... :D ja toinen kaveri itki ala-asteella ku luuli saavansa laskujensa mukaan todistusten numeroista 600e mutta saikin vaan 300e :D

    VastaaPoista
  22. anonyymi MITÄ VITTUA :D siis niin hyvää todistusta ei ala-asteelta voi saada, että siitä 300-600 euroo sais!:DD

    sitten kun minulla on lapsia.......

    VastaaPoista
  23. Tästä tulee mieleen yks hemmoteltu kakara joka kyllästy sen iphoneen (tai muuhun vastaavaan ylihintaseen puhelimeen josta on ylimääräsiin toimintoihin keskittyessä unohtunu kokonaan se että sillä pitäis voida soittaakin) ja heitti sen seinään että sen isi ostais sille uuden.

    VastaaPoista
  24. Onks tollasia olemassakaan!?! Voi jösses! Ja mä olin aikoinaan verisesti loukkaantunut ja katkera isoveljelleni, joka osti mulle lahjaksi ensimmäisen kännykkäni, mikä oli se pirun 100mk motorola-kapula...
    50 euroa roskapussista?!? 300 arvosanoista?!?! Haluiskohan ne sun kavereiden vanhemmat adoptoida tämmösen yhen parikymppisen...

    VastaaPoista
  25. Moikka Jenni!

    Ootko tullut ajatelleeks, että usein nää rikkaiden perheiden lapset on syntymästään asti jonkunlaisen omaisuuden haltijoita, ja sitä kautta ne voikin ihan oikeesti olla rikkaita?

    Kirjoitan nyt siksi, että oon kuullut itse aikalailla viikottain ylä-asteen alusta asti "isän rahoilla"- kommentteja, SYYTTÄ.

    Myönnän, että mulla on taipumusta kertoo tai no sun näkökulmasta ilmeisesti "leijua" joillain asioilla, mikä johtuu kylläkin vaan siitä, että innostun kaikista uusista jutuista hirveesti. Ja koska siis "kaikki" esimerkiks mun n.400 fb kaveria tietää mun uusista kannettavista, kotiteattereista, älypuhelimista, merkkivaatteista ja muista järjettömän yli iik- kalliista seteistä, mua pidetään varmaan just tollasena sun kuvailemina rikkaiden vanhempien lellilapsena. Mutta totuushan onkin se, että vaikka mun isä ja äiti ajaakin kalliilla autoilla, asun hienostoalueella ja matkustelen minkä kerkeen, MUN rahat EI ole äitin ja isin kukkarosta. Ja näääin, ei sitä vaan tuu jokaisen hankinnan jälkeen muistutettua ympärillä olevia ihmisiä siitä, että rahat onkin mun ikiomalta tililtä, mihin mun vanhemmilla ei ole pienintäkään oikeutta :)

    Ja niinkun mun, mun joidenkin varakkaiden tuttujen, ja luutavasti aika monien muidenkin rikkaiden porukoiden lasten kohdalla, on joskus helpompi sanoo "isä osti", kun alkaa selittään OMIEN rahojensa lähteistä. (josta mä en myöskään ala bluetoimaan tässä sun blogissas)

    Mut siis, pointti, elä tuomitse niin rankasti tollai, ku et tiä ihmisten taustoista välttämättä paskaakaan :)
    JA "No jos et oo 14 vuotisen elämäs aikana tehy päivääkä töitä (no ajanu kerran naapurin nurmikon!!11), ni tuskin sää vittu rikaskaan oot? ", voisin kommentoida, että aika moni niistä (meistä) porvarikakaroista on ollu rikkaampi kun sä tuut koskaan oleen jo vaippaikäsenä, kun rikastua tässä maailmassa voi niin monin muunkin keinoin ku naapurin nurmikkoa leikkaamalla.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. luitkohan sää tota jennin tekstiä ollenkaa? se pointti oli, että vaippa-ikäisenä olet tuskin ANSAINNUT niitä rahoja eli anna kun käännän sun kielelles: Tekeet työtä ja saa palkkaa. Se on ansaitsemista, ei se että syntyy rikkaaseen perheeseen, oli se raha vaikka kuinka sinun tililläsi, et ole sitä työllä ansainnut.
      ja sitten lesotaan että "oon nii rigas" ku papi on pistäny tilille rahaa ja tosiaan, itsehän oot ansainnut.
      Ymmärsitköhän edes nyt mitä ajoin takaa... Sulla meni ainaki Jennin pointti IHAN ohi.

      Poista
  26. Tää juttu on jo hiuka vanha, mut silti pakko kommentoida! Ensinnäki toi sun teksti oli ihan loistava! Ja seuraavan esimerkin myötä ei oo tarkotus leijua porukoiden eikä mun rahoilla. Mun porukat on siis ihan normaalitulosia. Isi on normityössä ja äiti omistaa osan yrityksestä, mutta silti meillä on käytetty auto vm.-99. Ylä-asteella mulla oli Lacosten kengät ja sillä heitolla musta tehtiin pilalle-lellitty-isin-pikku-prinsessa-porvari-kakara. Vaikka olin koko kesän töissä saadakseni ne kengät. Ja nyt kun oon jo lukiossa ja tuolla noin, totta kai äiti ja iskä maksaa jonkun verran mun menoja, mut ite säästän rahat kaikkein kalleimpiin! Okei, olin vaihto-oppilaana, äiti ja isi makso sen, mutta tein töitä sen eteen! Kesäkuussa kävin Wienin matkalla, eka kommentti kavereilta oli "Jahas, isi makso taas". Ja just äsken kerroin kaverille, että lähen ens viikolla Tallinnan risteilylle. Eka kommentti oli "Isi maksaa!" Ja mulla ei tosiaan oo ollu ikinä tapana leijua rahoilla. (Joita ei oikeesti ees oo ikinä ollu nii paljo ku ihmiset luulee) Mua ärsyttää hyvin suuresti ne teinit jotka leijuu porukoidensa rahoilla, mutta mua ärsyttää myös ne ihmiset jotka leimaa toiset sen perusteella mitä ne näkee ulospäin. Kuten musta tuli pilalle-lellitty-isin-pikku-prinsessa-porvari-kakara ilman, että kukaan ties, että mistä ne rahat tuli.
    Sori romaani, mutta oli pakko kommmentoida(: ps. bongasin tän sun blogin just ja pakko ruveta kyl lukijaks!

    VastaaPoista
  27. Siis tää Fiahan on käytännössä kopsannu tän sun tekstin blogiinsa?!!

    http://fia-nyholm.blogspot.com/search?updated-max=2011-09-26T03%3A40%3A00-07%3A00&max-results=7

    VastaaPoista
  28. mun vanhemmilla on vitusti rahaa kun ne on nokialla töissä. mulle hamppu on periaatteessa ilmaista ja meikä chillaa mun valkoisessa neli veto audissa köyhien kavereitten kanssa. vittu ne on köyhiä hyi saatana. mulla on aina raikkaat uudet vaatteet ja mä käyn kaupungissa hakemassa pillua ja sitten meen frendien luo ottaan hitti bongista. siis mitä vittua? eikö mies saa elää tai siis jotain kun mun elämä on niin seksikästä? hankkikaa siis elämä niin siis te siis saattee siis tehdä omia juttuja vähän. haistatteko mitä mä heitän?

    VastaaPoista
  29. vaikka tää onki vanha juttu niin on ihan pakko kommentoija. ite oon kuullu turhankin usein ton "vähänks te ootte varmaa rikkaita" tai sitten "vitun porvarit" -lausahduksen kertoessani lukioikäisille (eli ei riitä pelkkä yläaste enää tähänkään lapsellisuuteen ja idioottimaisuuteen) tutuilleni omistavani mopoauton (yhdessä siskoni kanssa) ja olevani menossa ensi talvena teneriffalle (matkanhan aion maksaa itse tänä kesänä tienaamistani rahoista.)ja voin ihan suoraan sanoa, että ei, me emme ole näitä kuuluisia porvareita.

    VastaaPoista
  30. Hei aivan pakko kommentoida, vaikka tää onki 1½ vuotta vanha juttu!

    Luettuani mansikan ilmapallonmyyntikommentin mulle pläjähti heti mieleen, kun olin eräässä urheilutarvikeliikkeessä töissä. Mua otti välillä lujaa päähän, ku joskus esim. joku pariskunta tulee ostaa kalliit Haglöfsin tms. Goretex-asut, eli housut ja takin (tai vain jommankumman), jotka on kummatkin vieläpä alennuksessa (yleensä satasen verran), ja ne siinä kassalla kehtaa tinkiä jotain "reilua" alennusta siihen jo valmiiksi alennettuun tuotteeseen. Se asiakkaan pyytämä alennus tarkoittaa (yleensä rivien välistä luettuna) yleensä aina jotain, että puolet suokkarista eli jos alkuperäinen hinta on vaikkapa 349€ takista ja 249€ housuista, ja näistä molemmista siis puolet pois, mikä ei onnistu, koska muuten katteet menee. Ja vaikka mä vahingossa suostuisin tarjoamaan alennusta, joka meinaa jotain tosi pientä, 5-10 euroon, niin eihän se käy asiakkaalle, vaan pyydetään vielä lisää!

    Pointtina siis tähän sekavaan selitykseen on se, että nämä rikkaat gore-asujen ostajat tietävät varsin hyvin ko. varusteiden arvon ja tulivat varta vasten sitä ostamaan, koska siihen on varaa "eikä oo fygest kii". Kuitenkin he haluavat siihen pientä lisäalea jostain syystä, vaikka ei heidän taloutensa siihen 350-600 euroon kaadu.

    Syy, miksi ne mansikan mainitsemat keskituloiset/vähävaraisemmat suomalaiset eivät valittaneet 15 euron ilmapalloista oli varmaan siinä, että he ostavat vain sen yhden pallon/lapsi ja se siitä. Rikkaat vanhemmat taas haluavat antaa 15 palloa/lapsi (huom. liioittelu) eivätkä raaskisi maksaa kymmeniä euroja jostain palloista.

    Huoh, olipa sekavaa. Mut sainpahan purettua sydämestä tämän! :D

    VastaaPoista
  31. jäseneksi valaistuksen. pätevyys
    ovat - Vain ne, jotka voivat tarjota palvelua itse, kuten
    poliitikkojen, Muusikot, liikemies / nainen, opiskelija
    jotka ansaitsevat jo sallitaan sähköpostiin Meidän portaali
    Rekisteröintien Missään on teille tarjous sähköpostin
    ilman onnistunutta prosessi, meillä kasvaa ja kuuluisa jo
    teki ihmiset, rikkaat miehet, jotka tarvitsevat enemmän arvoja ja tehdä
    niitä enemmän rikkaita ja kuuluisia, joten jos olet jokin näistä, ja
    Haluatko liittyä / viesti virallisella United State sähköposti nyt at-illuminatihomeofrichs@gmail.com OR
    whats app: +2349071799626

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!