HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 13. kesäkuuta 2011

no --ttu kyynel !11

Itkeminen on valtavan rentouttavaa, vaikkakin se aiheuttaa veemäisen migreenin, turvonneet silmät ja no, ei se naama kauheen hehkeeltä muutenkaan näytä parin tunnin porusession jälkeen (turvonnut, puna-valkoläikikäs, meikin ja kuolan sekainen naama ei ainakaan mun mielestä ole kovin kaunis). Mutta silti itku on loistava keksintö; sillä voi mm. näyttää itkun aiheuttajalle, että nyt oikeesti ottaa päähän, se purkaa pahan mielen ja no, on se muutenki niin siistiä!.

Mutta entäs jos ei osaa itkee? Tai itkee "väärissä" tilanteissa? Mitä jos surullinen asia ei itketä, vaan lamaannuttaa? Onko itku ainoa oikea merkki surusta?

Mä olen huvittava itkijä. Surullinen leffa, jonkun kuolema tai riitely ei aiheuta mussa juurikaan kyyneleitä. Voin järkyttyä, tulla surulliseks tai mitä vaan, mutta kyyneltäkään ei valu. Mutta voi helvetti jos telkkarista tulee joku aivan turha jenkkihömppä (remontointi- ja talonmyyntiohjelmat varsinkin!) niin kyllä sitte Jennille kertyy kyyneleet silmäkulmiin: "Ihanaa, noi sai myytyä ton talon!", "Mä en kestä miten ihana keittiö tohon tuli ja miten onnellisia noi nyt on, ihanaa!". Tai jos ajattelen jotain surullista!

Myös mua voi itkettää joku aivan saatanan turha asia. Mehu kaatu maahan. Rikoin ruman kukkaruukun. Lempipaita on pesussa. Ja itku on varma! Turhautuminen on se, joka itkettää mua ihan täysiä! Ja toinen on vihaisuus. Jos mä suutun, mun kädet puristuu nyrkkiin ja vitutuksenkyyneleet tulee silmiin. Varsinaisesti en ala vollottamaan, mutta ne vitutuksenkyyneleet...

Itku on yleensä myös surumittari, jolla mitataan että toipas suree kunnolla ku poraa pari viikkoo putkeen ja toi toinen ei edes välittää ku ei itke. Mutta mitä helvettiä, eihän se ny siihen liity! Mun kaveri just kerto mulle, kuinka hänen itkemättömyyttään päiviteltiin mummon kuoleman jälkeen. Että etkös sä nyt sure mummelia! Miten voit olla noin välinpitämätön! Mutta ku ei itkettäny. "Kyllähän mä surin! Mutta ei mua vaan itkettäny! Hautajaisissaki itkin vaan ku muut itki."

Ja onhan niitäki, jotka itkee koko ajan ja joka paikassa. Nekö on sitten truuu-surijoita, ku jokanen surkujuttu nostaa itkun silmään? No ei, vaan ne sattuu oleen tunneihmisiä, jotka itkee helpommin! Jotkut nauraa herkästi, jotkut suuttuu herkästi, jotkut ressaa herkästi ja jotkut kaikessa yksinkertaisuudessa itkee herkästi. Mun veli on loistoesimerkki: se ei itke kamalista tapahtumista, pelottavista tilanteista tms. vaan jos sattuu puhuun sille väärällä äänensävyllä. Sille ku tiuskasee, että oo ny hiljaa hetki, niin tää siirtyy takavasemmalle pyyhkiin kyyneleitä.

Aivan mahtavaa on nousuhumalaitku tyttöporukassa vanhojen aikojen kunniaksi. "Sillon oli niin ihanaa kuulkaas ku hei sillon ala-asteella hei muistatteko..." ja kaikki pyyhkii silmiä ja halaa toisiaan. Se on oikeesti aivan jäätävän hauskaa. Yhteisporu on varmaan suurin yhdistävä tekijä. Ainahan voi repeillä porukassa hyvälle läpälle, mutta kuinka helposti löydetään yhteinen itkunaihe? Niinpä, ei helposti!

Nyt haluisinki, että täyttäisitte mun kommenttikenttää/boksia/laatikkoa/nimeeite kertomalla itkutarinoita! Esim. millon viimeks itkit? Mikä sua itkettää? Onko koskaan itku iskeny väärässä paikassa?

17 kommenttia:

  1. ''Myös mua voi itkettää joku aivan saatanan turha asia. Mehu kaatu maahan. Rikoin ruman kukkaruukun. Lempipaita on pesussa. Ja itku on varma! Turhautuminen on se, joka itkettää mua ihan täysiä! Ja toinen on vihaisuus. Jos mä suutun, mun kädet puristuu nyrkkiin ja vitutuksenkyyneleet tulee silmiin. Varsinaisesti en ala vollottamaan, mutta ne vitutuksenkyyneleet...''

    Kuulostaa 100% multa argghh :D

    VastaaPoista
  2. Mä itkin jossain vaiheessa Pampers-mainoksille ja kaikelle vastaavalle mitä tv:stä tuli.. SNIIF..

    VastaaPoista
  3. hei mulla on sulle hyvä postausehdotus:D baarikäyttäytyminen!!! vai ookko tehny jo? täälä tampereella ku pyörii baareissa esim kuuba tivoli nää nuorempien paikat ni voi jumalauta mitä katseita ja kilpailua muijilla on tyhmistä asioista:D ''kellä on kallein laukku'' ''kellä korkeimmat korkkarit'' ''miten joku voi olla ballerinoilla tai sandaaleilla baarissa?!?!?!''

    :D:D näitä kommentteja oon u´kuullu...

    VastaaPoista
  4. Toi video! Apua mua naurattaa niin paljon et vedet on silmissä : DDD

    VastaaPoista
  5. ei vitsi mahtava postaus! mä itken oikeesti kaikelle mahdolliselle :D surulliset asiat, iloiset asiat, musiikki, elokuvat, kirjat, jos joku asia ei suju, jos joku muu itkee tai jos jollain muulla menee niin surkeesti. kyyneleet on taatut myös jos telkkarissa joku itkee (kerran taisin itkeä jopa salkkareille sen takia?) :-----D riitelykin on yks joka saa melkein aina kyyneleet silmiin, tosin ne taitaa olla juurikin näitä vitutuksenkyyneleitä! :D ja sit pienenä koulussa tuli poru aina ku ei osannu mm. aakkosia tai matikan tehtäviä. :D monesti sit taas tulee vaan volloteltua ihan ilman syytäkin.. :'D

    VastaaPoista
  6. Mä itkin kerran mun serkun vauvan ristiäisissä, koska lauloimme siellä Suojelusenkelin. Se on niin kaunis virsi, että alkaa itkettää väkisinkin. D:

    VastaaPoista
  7. ei vittu mä hajosin tolle videolle :DDDDD

    VastaaPoista
  8. Oon viimesen parin tunnin aikana nauranu niin että oon itkeny tätä blogii lukiessa:DD Oisinpa löytäny tän aiemmin niin elämässä ois ollu heti enemmän järkee.

    VastaaPoista
  9. mä alan itkeen (tai vähintään silmät rupee punottaa) jos epäonnistun jotenki ja joskus ne on jotai aivan turhia asioita, esim. yläasteella ku en osannu laskee jotai matikan laskuu ja pyysin open auttaa niin siinä oli itku lähellä :DDD toi on kauheeta ku sitä ei pysty ite hallitseen! ja noloo.. :D

    VastaaPoista
  10. mä itken sitä fazerin sinisen mainosta, jossa se pikkupoika keinuu ja vauhti hiipuu ja hiipuu mut iskä vaan syö fazerii, ja sit lopulta se poika sanoo hiton hölmöllä äänellä "ISI ANNA VAUHTII" :D aina tulee tippa silmään :,(

    ja sit myös kassakoneen takana tullu itkettyy ku mies oli ilkee ja heitti kynällä :( ja oli muuten jonoa, että en päässy ainakaan rauhassa poraamaan.

    -kaimasi

    VastaaPoista
  11. voi ei teillon ihania itkujuttuja :'DDDD

    Nora, hahaha en ole siis yksin! ;D

    Prinsessa, voi ei, söpöä!:D

    anonyymi, laitan korvan taa!

    lavras, se on paras!:DDD

    anonyymi, hahah mäki oon itkeny salkkareille... ja paljolle muulle... :D

    anonyymi, siis just tollaset juhlat saa mut ihan nyyhnyyh! ristiäiset, häät...... ja itku soi :D!

    anonyymi, se on ihan loistava :DDD

    anonyymi, hahah mahtava kuulla! :D

    anonyymi, tiekkö sama juttu! esim. eilen tein sämpylöitä ja niistä ei tullu niin suolasia ku olisin halunnu --> niiskutus ja nyyhkiminen alkoi:D

    anonyymi, mä en oo nähy sellasta mainosta!! mun pitää korjata asia, ehkä mäki alan herkisteleen :D


    T: JENNI, JOKA EI VOI KOMMENTOIDA KU ANONYYMINÄ <3

    VastaaPoista
  12. itken koska forever alone

    VastaaPoista
  13. sillon ku oon stressaantunu nii joku pieniki riita esim poikaystävän kaa nii mä oon itkemäs. sit joudun selitellä et oon vaaa stressaantunu (esim pääsykokeista) enkä oo muuttunu mikskää draama queeniks:D

    VastaaPoista
  14. Ilmottaudun itkupilliksi!
    Ainoa asia millon en itke, on riita.
    Mökötän ja raivoan, mutta en itke.
    Auta armias sitten kun sovitaan
    riita niin poraan puoli tuntia. : D

    VastaaPoista
  15. Mun on pakko kommentoida tänne. Mulla on meneillään sun blogin lukumaratooni. :D Bongasin tän netistä ja tää on niin mahtavaa luettavaa, että haluun ahmia kaikki. :D Itse oon aika itkupilli, toisaalta taas en. Olen 20v, itken vieläkin disneyn leffoille, lassie-leffoja en suostu siksi edes kattomaan, salkkarit on niin perus ja se kun satutat ittes, et itke siks että sattuu vaan siks että vituttaa, jos esimerkiks kaaduit portaissa tai löit varpaas täysiä pöydänkulmaan.Itkin myös sitä alkon mainosta missä se pikkupoika puhuu tyyliin "meillä on kivaa isin kanssa, leikitään ja sit se kaatuu ja suuttuu, sit mulle tulee tosi paha mieli" tai kun Kari Tapio kuoli ja kuuntelin Olen suomalainen -biisiä niin itku tuli. Kriisi-itkut on kans tuttuja esim., kun huomasin etten mahdu enää lempifarkkuihini, havahduin raskausarpiin sisäreisissä, pohkeissa ja alaselässä ja jopa tisseissäni mitkä eivät olleet edes kasvaneet, muutkin vaatteet olivat makkarankuoria puhumattakaan niistä nirunarustringeistä mitkä yhtäkkiä uppos jenkkiksiin ja istuessa et löytäny naruja niiden seasta niin itku oli valmis! Tai kun baariehtoona et saa tukkaa mitenkään ja meikki ei onnistu! Hui, tulipas romaani! :D

    VastaaPoista
  16. aloin ensin nauraa tuolle videolle, mutta sitten itkee...

    VastaaPoista
  17. Siis mää kans saatan itkee turhautumisen ja vitutuksen takia ! Esim noi mehupurkki kaatuu ja mikään muukaan ei onnistu ja aaarghhh. Yks päivä tippuin rattastuskoulun lemppariponilta 3 kertaa,,,,, SILEÄLLÄ? Ja mulla niin vitutti ja oisin halunnu heittää hanskat tiskiin. Itkin turhautumisen takia ja istuin penkillä ku poni katto vierestä että mitä mää nyt tein. Tuntu vaan että oon menettäny otteen siihen poniin enkä osaa enää mennä sillä javittu. Sitte en kumminkaan itke isomummun kuollessa tai muussa. Blogilukumaratooni mulla ja oon huomannu että sulla on tosi kivoja mielipiteitä vähän kärjistettyinä mutta tosia kunminki! Keep UP the good work (:

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!