HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 9. kesäkuuta 2011

rajataistelu

Nyt on kesä, kuuuuuuuma kesä. Kaikki tietää mitä se tarkottaa; ruskettumista. Rusketuskeskusteluja, rusketustapoja, rusketusvinkkejä ja ennen kaikkea: rusketuskilpailua.

Kaikki alkaa ekan auringonsäteen paistaessa lumikasaan pääsiäisen aikaan. "MULLA ON JO RAJAT! Istuin bikineissä kolme tuntia potkukelkassa siinä kohtaa missä badenbaden on kesäsin ja nyt mä oon jo vähän päivettyny!! Mitä ny tuli joku virtsatientulehdus ja sillai, mut mullon RAJAT!"-mussutus täyttää FB:n, ruokapöytäkeskustelut ja hyvänpäiväntuttuijen kanssa rupattelun kassajonossa. Vittu.

Ku kesä lähenee, taistelu kovenee. Otetaan rankemmat aseet esiin: salaiset itserusketustuokiot kylppärissä, porkkanan ylisyöminen, kapselit, vauvaöljyn jättämät läikät huonekaluissa ja aurinkorasvan hylkääminen. Vanhan kaverin tapaaminen kadulla on mukavaa ainoastaan käsivarsien vertailun takia ("hähhähhää, oon tota ruskeempi!") ja netistä googletetaan rusketusta korostavia värejä ("tänään keltainen mekko, huomenna valko-turkoosi!"). Jos paras kaveri iskee huikeemmat rajat tiskiin, alkaa itsepetos: "no mä olin ruskeempi alotusvaiheessa, että emmä noin vahvaa kontrastia saiskaan....".

Ja jos joku on valkonen... Ai että sitä mielihyvää. Että eikö toikaan urpo tosta maidonväristä pääse eroon? On se kumma kun ei eksoottinen Afrikkalaisiho iske! Vai että paloit, mutta et ruskettunu? Voi harmi, tosi tosi harmi...

Ihosyöpä ei kiinnosta paskan vertaa, nyt on pakko olla ruskee ruskee ruskee. Päivetys ei riitä, kevyt auringonotto on kusetusta: se lähentelee oikeesti itsensä grillaamista ja tahallista polttamista. Palanu läntti rintakehällä nostaa innon ja ilon aivan uusiin ulottuvuuksiin ja ei edes vituta rasvata itseään kylmällä aftersun-emulsiolla joka ilta syyskuuhun asti.

Mä tiedän kyllä mistä mä puhun, oon just tollanen järkyttävä rusketuskyttääjä, ainoo vaan, että itseruskettavat ja kaikenmaailman "päivetyspillerit" on jääny hyllyyn. Mutta ruokaöljyä on tullu lätkittyä nahkaan ja Havaijinmatka meni siinä, kun tuijottelin itteeni peilistä ja itkin "kummää en rusketu". Jos poikaystävä näytti ruskeemmalta, pidin mykkäkoulua. Miten se, mutta mää en?? Saatana!

Tänä vuonna mulla on alkanu vihdoinkin järki loistaan tässä asiassa. Aurinkorasvaa en siltikään käytä, mutta nyt mun ei o pakko viettää ulkona joka vapaahetkee jollon arska paistaa. Ei mun o pakko olla ruskein. Mä voin olla ihan kiva tyttö ja mukava kaveri vaikka olisinki vähän vaaleempi mamma.
MUTTA ÄLKÄÄ TULKO ESITTELEEN NIITÄ RAJOJANNE!

Värierokuva junnuvuosilta:

Image and video hosting by TinyPic

15 kommenttia:

  1. Haha mä oon kyllä just tollanen kamala tanorektikko. Oon kamalan katkera, jos kaverit ruskettuu paremmin kun minä. Nyt oon pari päivää grillannu itteäni puistossa, sentään suojakertoimellisen öljyn kera, ja oon kovin happy kun pienenpienet rajat alkaa vihdoin näkyä. Tulevat työpäivät ei vaan yhtään innosta, kun ne ei edistä ruskettumista millään lailla... Voispa lomailla koko kesän :D

    VastaaPoista
  2. http://www.youtube.com/watch?v=_4jgUcxMezM

    VastaaPoista
  3. Mäki oon iha totaalinen tanorektikko :D aina rannalla makoillessa ihailen ja huokailen haikeena muille jotka on niin ihanan ruskeita ja hyväkroppasia, ihanat vartalot, bikinit, hiukset ja kaikki. Sillon tuntuu et itessä on vikaa kaikessa ja oon niin kalpee ja plaaplaa :D Käytän kaikki mahdolliset tilaisuudet hyödyks millo voin ruskettua :D ennen en käyttäny aurinkorasvaa, en koskaan palanut, mutta nyt oon palanu jo kolmesti ja ihan ylihelposti joten aurinkorasvasta on tullut ystävä. Myöskin sen takia kun tuli katottua tunnin dokumentti melanoomasta joka avas vähän silmiä :D Auringonottoa en tuu koskaan lopettamaan, rakastan ruskettunutta ihoa, mutta ainakin suojaan nahkani nykyään ! :D jotain edistystä :D

    VastaaPoista
  4. Mie oon aina ollu niitä, jotka "vaan palaa". Loistan valkosuuttani kaikkien muiden keskeltä (yritin juuri löytää itselleni sopivan väristä meikkivoidetta ja vaikka kiersin kaikki yhden suomen suurimman kauppakeskuksen kosmetiikkakaupat, en löytänyt tarpeeksi vaaleaa)
    Ennen olin myös todella kateellinenkaikille niille, jotka esittelivät rajojansa jo yhden hellepäivän jälkeen, mutta se muuttui, kun viime keväänä kävin Kiinassa. Siellä ihmiset suorastaan palvovat valkoista ihoa ja opin itsekin arvostamaan sitä, koska se on maailmalla paljon arvostetumpi ja eksoottisempi kuin rusketus... Haluaisin mieluummin puhtaanvalkoisen ja sileän ihon, kuin oranssin ja ryppyisen!

    VastaaPoista
  5. Mää en vietä päiviäni palvoen jotain vitun aurinkoa biitsillä. Mä suoraansanottuna vihaan kesää ja tätä saatanan kuumuutta. Mä oon joka ikinen kerta palanut, vaikka tukkisin kuinka sitä helvetin aurinkorasvaa, joten helpompi istuu sisällä. Jotkut voi aatella että miks vittu toi ei poistu kotoaan saatana, mutta siihen on se yksinkertainen syy, että PALAN ihan vitusti.

    Saatana!

    VastaaPoista
  6. en kestä ooksäki näit ketkä ruskettuu ihan hemmetisti, mäki haluun :(

    VastaaPoista
  7. Yksi kalkkilaivankapteeni ilmottautuu! Yläasteella vielä jaksoi läträtä noiden itseruskettavien kanssa, mutta sitten kyllästyin muiden (lue: itseni) kusetukseen, turhaan rahan haaskaukseen ja kaikenmaailman kemikaaleilla pelleilyyn ja otin Hollywood-asenteen maidonvalkoista ihoani kohtaan. Hei, munainen huulipuna ja kynsilakka kun vaan näyttävät niiiiiiin paljon paremmilta meillä kuolleista nousseilla kuin niillä kaakaopavuilla ;D

    VastaaPoista
  8. Ei kun PUNAINEN huulipuna ja kynsilakka.. :DDD

    VastaaPoista
  9. ihanaa että munlaisia on muitaki! ja te ruskettumat: ei hätää, se maitoiho on monessa suhteessa kauniimpi ku ryppyne ruskee nahkasäkki! Huom. prinsessan esimerkki huulipunista! Aika jännä, että oon aina pitäny vaaleaa ihoo kauniina, mutta silti väkisi halunnu ruskeen ruttuihon...

    VastaaPoista
  10. En pala enkä rusketu enkä edes haluaisi ruskettua :) Rusketus ja laihuus on köyhän merkkejä ;D

    VastaaPoista
  11. AAH voi sitä mielihyvän tunnetta kun kävelet kaupungilla ja toiset ruskettuneet (mutta ei yhtä ruskettuneet) tuijottaa päästä varpaisiin <3 sitten naureskellaan kalkkiksille ja illalla katotaan melanooma dokumenttia ja vannotaan että tämä on viimenen kesä kun otan aurinkoa. ja mikäs sen kamalampaa kun 2viikkoa putkeen maattu pihalla ja sitten tuleekin sadepäivä ja huomaa jo kuinka helevetin valkonen voi ihminen olla pakko lähteä solariumiin tai muuten saattaa jopa kuolla. solariumissa käyntiä ei tietenkään voi tunnustaa kellekkään koska sehän on huijaamista ja itseruskettavaa käyttävät on lähinnä säälittäviä porkkanoita joilla ei oo itsekuria maata 5 tuntia lämpöhalvauksessa. noh ehkä mää joskus aikuistun ja pääsen tästä hirveestä pakkomielteestä eroon :<

    VastaaPoista
  12. no vittuako kitiset joka asiasta, jumalauta sä oot säälittävä mieti välillä sitä että MEILLÄ täälä suomes on asiat VITUN HYVIN eikä joka saatanan asiasta tarvi valittaa. vittu.

    VastaaPoista
  13. Tämä kirjoitus oli kyllä just niin ajankohtainen, itsekin kun eilen menin biitsille rillaamaan kalpeaa nahkaani kera oliiviöljyn katkeroituneena kaverin täydellisestä rusketuksesta.. :D :(

    VastaaPoista
  14. Muistakaa silti käyttää aurinkorasvaa...!:D

    VastaaPoista
  15. Melanooma on paska tauti, metastasoituu helposti aivoihin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!