HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 28. kesäkuuta 2011

"Siis mua pelotti sikana, ku mun käsi sillon murtu ja...."
"Joo siis ku mun käsi meni poikki 5 vuotta sit ni se oli tosi paha, siis olispa mulki vaan murtunu!"

Tiettekö ne tyypit, jotka kilpailee tuskassa, surussa ja murheessa ja siinä sivussa tulee vielä kerrattua omat saavutukset ja onnistumiset? Voi jeesus, ku alkaa kertoon jotain tapahtumaa, niin näillä tyypeillä on aina parempi juttu taskussa. Olit sitte eronnu, ollu sairaalassa tai saanu viis ällää, näiltä hepuilta löytyy joka fakin' kerta joku huikeempi stoori! "Joo ei toi jalan amputointi mitää, mut kerran mä..."

On se joo kiva saada vertaistukee ja jeee, kiva juttu ku joku jakaa kokemuksiaan, mut hei haloo, mullon vielä juttu kesken! Pääsee alottaan lauseen tyyliin "Kun meille tuli se kamala riita poikaystävän kanssa..." niin toinen jo iha höögeissä kertoo omasta traumaattisesta tappelustaan oman rakkaansa kanssa. "Joo siis sama tääl, mut me melkein erottii...". Kiitti kaveri, kiitti ku jaksat kuunnella!

Tai sitte ku kertoo onnellisena nostaneensa keskiarvoonsa tai saaneensa stipendin, ni eikös nää pellet oo heti "Mäki!" tai sitte "Siis mäki olisin mut..." ja helvetin hyvä selitys perään. Niinku aivan sairaan vaikee iloita toisen puolesta tai edes hyväksyä oma tilanne! Huh huh hei!

Sairaimmat on silti nää surulla kilpailijat. Että ei sun isoäidin kuolema tuntunu niin pahalta ku MUN isoäidin! Sä et ollu niin paskana! Et ees käyny terapias, niinku mä! Mulla oli tosi vaikeeta, sä näytät kyl selvinneen! KIIITOOS! Olisko muuta? Siis tollaset tyypit sais vähän pohtia sitä omaa aivotoimintaa ja kokeilla muiden huomioonottamista! ......ttu.

Kuuluuko sun tuttavapiiriin tällasta saatanan seikkailijaa, joka on kokenu kaiken ja vähä enemmä? Jaa tarinasi, odotan innolla!

14 kommenttia:

  1. ja sit ne tyypit ketkä puhuu vaan itestään ja omista asioistaan aina, sit kerran ku koitat sanoa omista jutuista jotai nii vastaus on korkeintaan "mmm.." ja samantien toinen jatkaa itsestään puhumista. aargh.

    VastaaPoista
  2. Eiikääää mä en vois enempää liittyy ekan kommentoijan sanomisiin! Mul on just tollanen "kaveri". Sen kaa oleminen on just sitä, että eka kuuntelet puol tuntii ja sit yrität auttaa ja sit ku ehkä teet sen järkyttävän virheen et sanot vaikka "joo siis meilläki oli tost riitaa, siis sillon ku..." ni eiköhän tää oo heti pistämäs poikki et "joo mut siis minä ja --- meil on kyl paljon rankempaa..." VITTU EI SITTE, PUHUTAAKS TAAS SUSTA?

    VastaaPoista
  3. Näitähän löytyy PALJON, mutta parhaiten mieleen jäänyt muisto on ala-asteelta.

    Olin vähän maassa, sillä mummulassa koko ikäni (olin tuolloin 11) ollut koira oli jouduttu lopettamaan samana päivänä. Oltiin siis kasvettu sen koiran kanssa yhdesä, asuttukin välillä samassa osoitteessa. Yksi vähemmän läheinen kaveri sitten kysyi, miksi olin hiljainen. Kerroin sitten, että Lulu oli jouduttu lopettamaan, koska se kärsi jo liikaa kasvaimensa kanssa.

    Ja mitä vastasi kaveri? "Aha, no mut Saku kärsi kyl enemmän!" Ja Saku siis oli yhteisen naapurimme toinen gerbiili, joka oli kuollut korvatulehdukseen. Ei sillä, varmasti kyseinen gerbiili kärsi myös kovasti, mutta voisi vähän suhteuttaa asioita. Koko ikäni elämässäni mukana ollut rakas koira versus naapurin puolivuotias gerbiili. Sama asia.

    VastaaPoista
  4. Voi tää on jotain niin totta!! Kyllä valitettavasti muutaman tuollaisen tyypin tunnen HUOOH! Just tyyliin "Ei vittu oli rankka päivä töissä ku jouduin menee jo seiskaa..." Niin heti sitte älykkö tunkee väliin "Joo no hei mä meen AINA viitee töihi, et mä olisin kyl iha sika onnellinen jos saisin nukkuu noinki pitkää!!" ... No joo, kaikilla on eri työajat ja joillain on vaikeeta nousta ysin työpäiviin jo puol kasi! ÄÄÄRRR! Tällästä siis tapahtunu tässä iha lähiaikoina, niin nousi ylimpänä mieleen. :D Tai sit itte ku sanoo tyyliin "Kiva ku joutuu tänää olee kymmenen tuntii töissä.." Niin toinen tulee siihen sitte "No joo, mut hei sä et tee niin rankkaa työtä ku MÄ ja mä teen joka päivä vittu sata tuntii ja ...." HUOOH! :D

    VastaaPoista
  5. = ihminen ei ole kiinnostunut sun asioista
    = ihminen ei nauti sun seurasta
    = ei mitään tekemistä itsekeskeisyyden kanssa

    VastaaPoista
  6. Mulla on yks "tuttu", joka pisti joka HELVETIN asian aina paremmaks. Jos vaikka itse iloisit viiden euron arpavoitosta " Ei vitsi en koskaan oo voittanu mitään", niin tää älykääpiö alottaa " Mun serkku voitti kerran 5000 euroa ekasta arvastaan".

    Yritin parhaani mukaan aina välttää sen kanssa keskustelua, kun aina pisti paremmaks. Kaikki kivut, surut, ilot yms oli sillä aina suuremmat!
    Sen juttuja piti kuunnella koko aika, mutta sitten jos ite sattui puhumaan kavereiden kanssa jostain yhteisestä jutusta, missä tämä älykääpiö oo ollu mukana, ni tuhahtaa vaan ja alottaa kesken muiden keskustelun selittää jostain niin mahtavasta mitä sen joku tutun-kissan-omistajan-serkun-vaimo on tehny! AAAAAAARRGGGGGGHHHH!!!

    VastaaPoista
  7. anonyymi, älä!! ihan sikaärsyttävää ja tulee itelle ihan nolo olo.

    Iina, ei vittu kuulostaa niin saaaaaairaaan ärsyttävältä!! Tollasta tekis mieli vetää nenään!

    Tiina, mä en tajua miten lapset voi olla noin julmia! Tekeekö ne sen tahallaan! Ihan sikakurjasti sanottu, varsinki ku ollaan vasta lapsia.

    marm, kuulostaa tutulta... ku ite tein joskus kahta työtä (eka aamulla 10-15 about ja sitte 19.15-22.15 plus päälle työmatkat fillarilla), sain eräältä tutulta kuulla kuinka helppoo mulla onkaan, kun ei tarvi herätä aikasi, ku hän joutui menemään seitsemään, sese vasta on oikeaa työtä! voi vittu!

    anonyymi, ei kukaan sanonukka itsekkääks (mut kyl mun mielestä aikuistten ihmisten pitäis osata käyttäytyä ja tollanen käytös on aikamoinen puute sosiaalisissa taidoissa), ja mitäs juttelee mulle jos ei seura kelpaa :D emmäkä kaikista tykkää, mutta osaan joskus käyttäytyä:D

    anonyymi, ei perkele tollanen pist6ää vituttaa! niinku ei saa iloita mistään, ellei se oo joku maailman luokan huippuvoittosupermegajuttu! ja päälle vielä naurettavuus, että leijuu MUIDEN jutuilla:DD

    VastaaPoista
  8. Mun serkku on just tollanen kans :D Se kitisee ja valittaa kuinka huonosti sillä menee, vaikka se ihan hyvin vois tehdä sen eteen jotakin, mutta sitte ku mulla sattuu olemaan jotain huolia jossain asiassa, niin sille on kappas vain, käyny myös näin, mutta todellakin pahemmin! Ja en saa ikinä myöskään suunvuoroa, mutta minkäs tälle voi :I

    VastaaPoista
  9. Just näitä ku ite toteaa että onpas ikävää ku jo kuukauden ollu sama flunssa päällä ja kaveri siihen MUTTA MULLA ON OLLU JO KAKS KUUKAUTTA JA ANTIBIOOTIT EI AUTA JA LISÄKSI SAPPIKIVI VAIVAA JA ON RIPULIKIN!

    VastaaPoista
  10. Millä muulla tavalla se kaveri sitten osallistuu keskusteluun aiheesta? Toteamalla että "voi kun ikävää, harmi, mm-m, on se kamala, nnniiiih"? Kyseisessä tapauksessahan se olet sinä itse, joka sitä huomiota kaipaa ja joka vaivoistaan valittaa. Miksi toisen kokemukset ois sen vähempiarvosia tasavertaisessa keskustelussa ja näin ollen yhtenäisyyden luonnissa? Ihmisellä on luonnollinen tapa reagoida tuollaiseen voivotteluun yhdistämällä keskusteluun omia kokemuksiaan.. sinä (alkuperäinen postaaja) idiootti, ja te idiootit ette ilmeisesti ymmärrä, ettei kyse ole siitä että henkilö haluaisi puhua itsestään, vaan siitä, että pelkkä myötätuntovoivottelu on ylipäätään tosi hedelmätöntä, kylmää, jos ei jopa teennäistä reagointia toisen huoleen. Olettekin huomaamatta itse juuri sitä, mitä vastaan täällä kailotatte. Itsekeskeisiä Minä minä minä, kuuntele minua ja ole huolissasi minusta -ihmisiä. Toki oikea ystävä osaa myös rauhoittua vain kuuntelemaan, mutta ajatelkaapa itsenne samaan tilanteeseen sen kuuntelijan paikalle. Miten vastaisitte / mikä olisi ensireaktionne, jos ette täysin vilpittömästi ja välittömästi osaa esimerkiksi myötätuntea toisen huolta tai surua (harva on luonteeltaan näin empaattinen).. katsokaa peiliin, kitisijät. Ja sinä, blogin ylläpitäjä..sinä et ole kovin kaksinen kirjoittaja etkä ajattelija. Ehkä kannattaisi keskittyä johonkin muuhun kuin tällaiseen "suoraan puheeseen". Nolaat vain itsesi julkisesti.

    VastaaPoista
  11. voin olla idiootti, mutta olen myös varma siitä että mielummin saa kaverilta myötätuntoa ku "pistän aina paremmaks"-tarinan (joka myös yleensä laitetaan alulle ennenku ensimmäinen on edes päässyt puoliväliin). On eri asia jakaa kokemuksia ku kilpailla kauhukokemuksillaan :)

    VastaaPoista
  12. ...Kyse voi joskus olla siitäkin, että toinen yrittää vain antaa kokemuksestaan vertaistuen, että on kokenut saman ja tätä kautta koettaa kertoa, että käsittää miltä susta tuntuu. Tai sitten se kilpailee..Kannattaa olla korva tarkkana, ennen kuin tuomitsee kaikki selittäjät. Toiset vaan selittää enempi kuin toiset. Jos itse alan kertomaan toisen jutun tueksi tarinaa, tarkoittaa se, että kuuntelin toista oikeasti. Jos vain nyökyttelen ja myötäilen, voisi olla ihan sama kuuntelinko vai en. Esimerkiksi. Jotkut kyllä on silti noita kilpailijoita. Tiedän itsekin useamman. Monesti noissa huippuhyvissä jutuissa sekä ihan totaalisen paskoissa. :/ Tekstissäsi ensimmäisessä päässä mainitut kuulostaisivat minun mielestäni kuitenkin näiltä ymmärrettävemmiltä tapauksilta...Mieti myös, miten itse reagoit, kun joku kertoo sinulle jotain. Mikä on sinun tapasi reagoida kuunnellessa toisen uutisia?

    VastaaPoista
  13. nuille jotka tuosta kokemuksien jakamisesta niin ei kai tässä postauksessa mitään niistä valitettukkaan vaan siitä, että jos selittää jotain tapahtumaa niin heti pitää pyrkiä tavallaan parempaan ja tavallaan vähätellä toisen asiaa, ainakin itse käsitin tän jutun näin.

    Esim kerrankin puhuttiin kaverini kanssa jostain ja mua tympäs sinä päivänä kaikki ja sanoin jotain että helvetti kun asiat mennee tänään perseelleen
    nii heti tuli "Ei nuo sun ongelmas oo mitään verrattuna mun, mua on jo monta päivää vituttanu kaikki ja mun elämä on perseestä, sulla sentään on kaikki asiat hyvin"

    VastaaPoista
  14. Luokaltani löytyi yksi tälläinen tyttö. Terveystiedontunnilla kun käytiin kansansairauksia ne jotenkin kaikki löyty häneltä.
    Samainen tyttöhän olisi saanut ruotsista kympin, mut se ei halunnu sitä. ok? Siltä tytsältä kyllä löyty aina joku ihmeellinen tarina ja siltä sai aina päivän naurut.:D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!