HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 20. kesäkuuta 2011

taantumassa

Muistattekste, ku joku aika sitten panikoin mun keski-ikääntymisestä ja ennenaikasesta vanhenemisesta? Joo, turha pelätä enää sitä, kelkka on kääntyny toisinpäin... Kyllä, mä olen taantumassa.

Ensinnäki, mä haaveilen joka päivä yläasteajoista ja teinielämästä. Ja tänään katoin riparivideon ja etin yläasteella poltettuja cd-levyjä. Ai että oli upeeta täristä Edorfin tahdissa! Huh huh. Kaiken huippu on kuitenki mun mielestä se, ku anelin 9-vuotiaan veljen Jare&VillGalle- ja Mikael Granlund- julisteita. Joo, Mikke on ny keittiön kaapin sisäpuolella ja Jare ja VilleGalle tsekkailee mua kylppärin seinästä (perverssi-minä!). Olisin laittanu ne ihan tänne asunnon puolelle, mutta Petjalla oli oma mielipide siitä... Siis mitä vikaa!?

Mun tekis myös valtavasti liimailla valokuvia, leffalippuja ja kuitteja pitkin kaapinovia yms. Siis sillai, miten junnuna. En sillai aikuismaisesti "tässä on kortti Kreikasta sekä valokuva minun yo-juhlistani :)" vaan sillai "jeejee mä ja mun bestat ikuisesti yhes-pic, mun ja unelmakundin leffaliput ja kuitti silt päivält ku sain ekan kerran siiderii lähikaupast!"-tyylillä. Miksi oi miksi?
Kohta varmaan alan ettiin lantsarifarkkuja ja Spice Girlsin cd-levyjä kirppareilta (omat on onneks menneet jo roskakorin puolelle) ja otan tekstariliittymän, jos vaikka haluisin tekstata 50 viestiä päivässä kaverille mm. mun vaatekriisistä...

Haluisin elää sellasessa ihanassa teiniharhassa ("kellään muulla ei oo näin rankkaa" & "must tulee viel jotain ihanaa kaunista ja mahtavaa, niinku tyyliin Britni!11") ja maata sängyllä läppäri sylissä (arvatkaa vaa paljonko vituttaa nytkin datata aikuismaisesti tietokonepöydän ääressä!) ja mesettää. Itse asiasssa yks päivä menin meseen läpällä ja siellä oli hurjat kolme ihmistä kirjautuneena. KOLME!!! Oikeesti, sillon 5 vuotta sitten siellä oli KYMMENIÄ ellei SATOJA ihmisiä! Sillon tajusin, että ei helvetti Jenni. Kasva aikuseks!

No, mä oon tehny nyt itseni kanssa kompromissejä tähän asiaan liittyen. Kuten noi julistepiilot. Ja en ota konetta sänkyyn ja mesetä sadalle pojalle (no, kumpikin on mahdottomia toteuttaa). Annan myös itseni joskus himassa salaa purkautua teiniangsteissani ja pissirageissani, mutten ihmisten ilmoilla. Sekä joskus myös sanon Petjalle "hei, ihan oikeesti, älä oo ku joku yläastelainen...", se lohduttaa mua suunnattomasti. Näiden turvin oon pärjänny tänne asti. Ehkä mua seuraavaks odottaa joku... eskari-ikä-ikävä? Vai meenkö suoraan päiväkotiin? No, kai sitä täytyy mennä valmiiks ettiin nallereppu kellarista.

Ihanaa alkavaa viikkoa lukijat ja lukijantyyliset!

6 kommenttia:

  1. Jenni the päivän piristäjä<3

    VastaaPoista
  2. VOI IHANAA ETTÄ JOKU MUUKIN TUNTEE NÄIN ! Mulla tää alko joskus pari kuukautta sitten, kun olin juonu vähän liikaa ja kaveri lähti ajeluttamaan mua autolla syömään ja muuten vaan ympyrää, että selviäisin vähän ja voitais mennä baariin. Ja sen soittimesta alkoi kuulua Rockin Da Northin 'Sun kanssasi'. Meinas itku tirpasta silmästä just sillä hetkellä. Se oli niin perus pussikaljottelu-hemppisbiisi. Muutenkin oon alkanut kaipailla kaikkia kotibileitä, joissa örvellettiin ja tutustuttiin uusiin ihmisiin. Tai niitä aikoja yläasteella, kun sai valmiin lukujärjestyksen käteen eikä ollu mitään vaikeita intranettejä, joissa pitää vaellella ja tehdä lukkarinsa itse. Kaikki oli niin huoletonta. Huoh.

    Ps. Tykkään susta ja sun jutuista. <3

    VastaaPoista
  3. Oih! Mulle tulee välillä semmosia hetkiä et meen youtubeen ja etin sieltä kaikkia ysärihelmiä mitä on joskus kaheksanvuotiaana kattellut telkkarista.. :D Hyviä on esim. Onnenpyörä, sit se Hugo-peliohjelma ja Speden spelit! Ja tietty kaikki vanhat mainokset.. Kyllä ennen vaan oli kaikki paremmin. :DD

    VastaaPoista
  4. Jaan niin tasan samat tuntemukset sun kanssa! :D Etenkin kesäisin teinifiilikset puhkeaa täyteen kukkaansa... Ja kuitenkin samalla tiedän, etten oikeasti haluaisi palata ainakaan omaan teini-ikääni, jolloin olin tosi onneton niitä kavereiden kanssa roikuttuja loputtomia päiviä ja öitä lukuunottamatta :P Jep, itsehän olen siis 25wee ja joka kesä kaipuu teiniyteen palaa entistä pahempana, joten varo vaan ;D

    P.S. Tykkään sun blogista paljon :)
    P.P.S Typerä blogger ei jostain syystä päästä minua kirjoittelemaan tänne muuten kuin anonyyminä >:[ Täällä kirjoittelee siis Shania (www.pinkfantazy.blogspot.com)

    VastaaPoista
  5. Ei Jenni, toi on vain sun vauvakuumeen yks ilmenemismuoto...

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!