HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

forever alone

Osaako joku valaista tyhmää tässä kiperässä pulmassa: miksi jokaisella ihmisellä pitää olla kymmenen hengen kaveriporukka, jatkuva ystävärumba päällä ja kuusmiljoonaa FB-kaveria? Jos sanoo käyneensä yksin kahvilla, sulle nauretaan, jos istuskelee himassa ja kattoo leffaa yksin, oot säälittävä.

Onhan ny kiva olla välillä kavereiden kanssa, totta kai moni asia on porukassa hauskempaa. MUTTA miksi vapaaehtoinen yksinolo yhdistetään yksinäisyyteen ja säälittävyyteen? Että Liisa-Petteri vaan istuu yksi himas, kui vitun nolooooh! Eiks sil oo kavruja?! Musta on ainaki ihan jees olla yksin ja puuhastella omia juttuja. Vai pitääkö mun väkisin soitaa kaverinkaverit paikalle kattoon mun kanssa vaikka Salkkareita ja syömään jätskiä, ihan vaan ettei tarvis olla sekuntiakaan yksi vai hä?

Olin yli 10 vuotta ainoo lapsi, joten mulla ei ollu jotain valtavaa siskovelirumbaa ympärillä. En myöskään jaksanut leikkiä porukoiden kanssa (ne vaan pilas mun leikit!) ja kavereita kylään halusin max. kolme kertaa kuussa. Oon edelleen samanlaine; vaikka tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä, niin vastapainoks haluan olla sitten joskus IHAN YKSIN. Ei se mun mielestä oo mitenkään säälittävää. Mulla hajois pää, jos jokapäivä olis pakko painaa jonku lissun kanssa naama valkosena pitkin kyliä! (Ei sen puoleen, ei mulla erikoisen paljoo edes ole kavereita... :D Ja niilläkin harvoilla on IHAN eri mielenkiinnonkohteet ku mulla. :D) Pekka joskus sano, että sitä vituttaa, ku joskus kyselen "millon sä lähdet, hei jätäkkö mut jo yksin kotiin, PLIIS, mee vaikka röökille jonku kaaaa!", ku haluan vaan h e t k e n olla yksin. Hahah, ehkä se vielä joskus tottuu.

Me eletään jotain "tuhansien kontaktien aikaa", ku jokasella pitää olla minimissää pari tuhatta FB-kamulia (vittu mikä sana), suhteita sinne sun tänne ja pari julkkisfrendiä baarikavereiks. Tällanen pakkokavereiden hankkiminen verenmaku suussa alkaa tosiaan vituttaa mua! Saan aina sääliviä katseita, ku kerron käyneeni yksin shoppailemassa (mä inhoon shoppailla jonkun kanssa ja olla joku helvetin makutuomari) tai jos sanon, että vietin viikonlopun YHDEN ihmisen kanssa ryypäten. Ihmiset kattoo mua samanlailla säälien, ku jotain autonallejäänyttä siiliä: "VOOOOOOOIII... :(". Sit alkaa tää "No siis ei mullakaan montaa tosiystävää oo..."-selitys (jonka tarkoitus on ilmeisesti nostaa mun mielialaa?), johon mun tekis mieli huutaa, että MUA EI KIINNOSTA PASKANVERTAA ONKO SULLA YKS VAI KYMMENEN KAVERIA, MÄ NYT VAAN SATUIN OLEEN YKSIN KOSKIKESKUKSESSA, IHAN TYYTYVÄISIN MIELIN!

perkele

22 kommenttia:

  1. Toi on niiiiin totta ja oon niiiiin samaa mieltä. Musta on kai tullu joku erakko mutta en todellakaan jaksa nähdä ihmisiä koko ajan, viihdyn kotona dataamassa ja katsomassa tv:tä vallan mainiosti. Jotkut kaverit on sellasia että pitäs olla koko ajan menossa, paikallaan istuminen ja tv:n kattominen ei tuu kuuloonkaan. Mutta kun määä en jaksa ! :D Joskus on kiva olla menossa ja pitää hauskaa mutta ku ei sitä kovin usein jaksa :D Oon tullu vanhaksi 18-vuotiaana.... :D

    VastaaPoista
  2. Taas nii asiallista tekstiä että huh! :D

    Mä oon kans niiiiiin samaa mieltä, oon ihan seurallinen ja tykkään olla muitten ihmisten kaa mut se vasta mukavaa onki ku saa olla yksin ees joskus :P Ja oon samanlainen shoppailuseuran inhooja, musta on ärsyttävää olla shoppailemas jonkun kaa ku yksin saa paremmin ihan oikeesti ostettuu vaatteita! Ei tarvi kattoo ku se kaveri kyylää ku pläräät niitä rekkejä ja kuunnella samalla mite se arvostelee niitä rättejä sulle...

    Ärsyttää kans nää fb-teinit jotka hyväksyy joka hiton Allahin ja muut tuntemattomat sen kummempia miettimättä kaveriks, että vaa sais mahollisimman ison luvun siihen profiiliin kavereitten kohalle ja kaikki aattelis et "vau ku toi o feimi!!111 ;oooo". Jesjes.

    VastaaPoista
  3. Mäkin ihan samaa mieltä! Mun poikaystävä sanoo mulle jos sanon että oon yksin kotona tms. nii aina "soita jollekki kaverille, miks et oo koskaan sun kavereiden kanssa?" Mä en vaa 24/7 jaksa olla kavereiden ympäröimänä, ei se silti tarkota ettenkö KOSKAAN niiden kanssa olis. :D

    VastaaPoista
  4. Oon kyl nii samallainen! Tykkään olla yksin, tehä asioita rauhassa ja jos nyt suoraan puhutaan ni nään usein kavereita vaan koska ne kysyy enkä kehtaa sanoo ei. Onhan kaverit kivoja mut mä vaan viihdyn paremmin yksin tai poikaystävän kanssa..

    VastaaPoista
  5. Oh damn, oisin voinu kirjottaa tän tekstin :D mä en vaan YMMÄRRÄ miten joillain on 700 fb-kaveria, 20 ihmisen porukka kun mennään perjantaina baariin tai vaan shoppailemaan uusia farkkuja tms. Poikaystävän kanssa yhteen muuttaminen ahdistais, syynä se etten sen jälkeen vois olla niin paljoa yksin. :D

    Mulle riittää ihan vaan yksi tärkeä ystävä, joitain kavereita seuraks viihteelle ja muuten vaan hengailemaan sekä hyvänpäiväntuttuja, joita sit moikataan sielä baarissa ja jotka nyt just ja just hyväksytään fbtutuiks.

    VastaaPoista
  6. Hoho, mäkin tykkään vaan makoilla kotona yksistään useinkin, vaikka sitten kaikki juhliminen ja uusiin ihmisiin tutustuminen on vastapainoks myös mahtavaa:o Ja sori kun sanon, mutta mua ärsyttää kun jokainen nimi minkä laitat on joku Jarkko-Marja, eiks ne joskus voi olla ihan vaan yhen sukupuolen nimiä??

    VastaaPoista
  7. Taas oot niin oikeessa! Mä viihdyn kans välillä yksikseni vaikka hyviä kavereitakin on joiden kans oon mielelläni, mut välillä ois kiva tehä juttuja ihan itekseenkin! Mutta se "haluisin olla yksin" kun kuulostaakin niin säälittävän surulliselta, ja tulee fiilis että kaikki ajattelee että on joku hätänä kun haluun olla yksin. Kauheeta tämmöne hengailupakko!=DD

    VastaaPoista
  8. Pari vuotta sitten olin JUST sellanen ihminen joka ei juuri koskaan ollu yksin kun ympärillä sattu aina pyörimään joku ja aina piti olla jossain menossa. Sitten tuli työt ja se varmaan vaikutti aaika paljon siihen millanen nyt oon, työpaikka on vaihtunu moneen kertaan mutta työ ollu samanlaista: asiakaspalvelua/myyntiä ja KOKO AJAN on ympärillä ihmisiä kaameet laumat. Töiden alottamisesta lähtien oon alkanu viihtyyn yksin ihan oman itteni seurassa, hullukshan siinä tulee kun töissä puhuu päivän asiakkaiden kanssa ja sit pitäs samaa vapaa-ajallaki harrastaa! Kaikkee kohtuudella, pysyy pää kasassa kun saa olla vapaa-ajalla itekseenkin eikä koko aikaa tarvi olla äänessä :DD

    VastaaPoista
  9. Mäkin shoppailen enimmäkseen yksin! Sillon saa mennä just sinne minne huvittaa, syödä sillon kun ittellä on nälkä ja lähteä kotiin kun siltä tuntuu :)

    Niin ja joskus mainitsin kaverilleni sivulauseessa, että kävin Subwayssa yksin syömässä ja tän reaktio oli: "MITÄÄH, MÄ EN AINAKAAN OO KOSKAAN KÄYNY MISSÄÄN YKSIN SYÖMÄSSÄ, MUSTA SE ON JOTENKIN NOLOA". :D En tienny olisko pitäny itkeä vai nauraa, mutta mä ainakin oon jo niin itsenäinen, että osaan syödä ilman hirveetä kaverilaumaa. :D

    VastaaPoista
  10. Minka, siis muston kans tullu joku erakko :D en jaksa koskaan oikein lähtee mihinkä viikolla :D

    anonyymi, ÄLÄPÄ! Toi shoppailujuttu on NIIIIN totta että hirvittää:D

    Susanna, munki poikaystävä sanoo "siis miks oot aina hei kotona, eiks sulla oo kavereita??" jos satun mainitseen kuinka ihana yksinäinen päivä mulla on ollu :D

    Nora, mä oon opetellu uuden taidon: en vastaa puhelimeen jos en jaksa lähtee mihkä:D ;D apua oon kamala.

    Kata, oon ihan samoilla linjoilla sun kanssa!

    Anonyymi, teen niin koska se on mun tyylistä:D plus monille tulee monista nimistä aina joku mielikuva JOTEN vältetään mielikuvia antamalla nimet joita ei ole ;D

    Essi, niinpä! Muston vaan ihana olla kotona ja piirrellä ja kirjotella ja juoda kahvia, mut ei sitä viitti sanoo edes ääneen, ku porukka on sillai ":OOO" :D

    ritu, sepä siinä just on! Oon kans sen verran ihmisläheisessä työssä, että hetkittäinen yksinolo on mukavan lisäksi terapeuttista! :D

    anonyymi, siis oon sun kans samaa mieltä just enkä melkein! Just ton takia on ihana olla yksin kaupungilla!

    VastaaPoista
  11. TÄÄ ON NIIN TOTTATOTTATOTTA! Mä ite rakastan olla yksin kotona ja vaikka oonkin sosialisoitunu huimasti tässä kesän aikana ni kaipaan niitä yksinoloiltoja ihan hirveesti :D ja kaverin kanssa shoppailu on ihan perseestä. Äskenki sain kuulla ku olin poistellu sellasii puoltuttuja fabokavereista "katoin just äske ni sul oli jotai 211 kaverii......" ja sellanen katse :-D mitä helvettiä mä niillä muilla muka tekisin ku en ees moikkaa niitä kadulla?

    VastaaPoista
  12. :D mua alkaa aina välillä ahdistaan jos oon monta päivää poikaystävällä yötä ku pitää kihnuttaa sen kanssa 24/7... siis toki ihanaa nähdä ja näin mutta sitten kun kaipaan oikeesti välillä omaa tilaa.

    sama joskus tahalleen feidailen kavereita jotka soittelee kun tykkään vaan olla kotona ja puuhastella omia juttuja, tosin joskus kyllä meinaa sitten taas seota pää ja ei millään jaksais olla yksin :-D oon vähän molempia, välillä pakko olla kavereiden kans, välillä yksin.
    mut kaikista kamalinta olis se jos ei olis kavereita, keiden kanssa edes välillä olla.
    sit ei varmaan olis niin kivaa edes välillä olla kotona kaikessa rauhassa kun joutuis aina oleen niin puutuis siihen :-D

    if u know what i mean...

    VastaaPoista
  13. me ollaan avokin kanssa kumpikin semmosia, et tarvitaan paljon omaa tilaa ja rauhaa. helppohan se olikin kun kahdestaan oltiin, nyt lapsen kanssa meinaa mennä vähän vuorotteluksi, että kumpikin saa JOKA PÄIVÄ sen edes tunnin ihan omaa aikaa, viikossa nähdään kavereita ehkä pari kertaa. Ja meillähän on näitä päiviä, kun ei puhuta toisillemme mitään. Ei sillä, että oltais mitenkää vihasia ja turhautuneita toisiimme, kaivataan vaan sitä yksinoloa, tai sit ei vaan oo mitään ihmeempiä sanottavaa, eikä meistä kumpikaan oo oikein semmoi, että lätistäis kauheesti turhaa. Monasti sillon ennen lasta saatettiin dokailla ihan kahestaan kotona, ihan vaan koska me nyt nautitaan toistemme seurasta. On ihan kiva turista, ottaa vähän alkoholii ja kiskoo vaikka singstaraa menemään (josta mulle tosin jo avokki sanoi, että sen tekis mieli oksentaa kun mää laulan.. :D)
    Toisaalta sitte mä olen kyllä semmonen ihminen, et tuun helposti kaikkien kanssa toimeen ja usein jos mä johonkin juhlimaan lähden, ni mukana on se vähintään 20 hengen porukka. Facessa on se ~550 kaveria, ja joka ikisen tunnen kyllä ja yhteyksissä ollaan. Sen sijaan joku esim. kaffella käyminen kavereiden kanssa.. No sen mä teen mielellään ihan kaksin tai kolmisin. Ei siks, että mua niin häiritsis iso porukka, mut musta on oikeesti ihan kiva tietää, mitä just sille kaverille kuuluu, ja isossa porukassa koko homma menee vaan yleiseks paskanlätinäks. (=

    VastaaPoista
  14. niin no olishan se kiva jos kavereita olisi edes yksi, kyllä se yksin oleminen alkaa siinä vaiheessa olla melko surullista kun ei oikein muutakaan vaihtoehtoa ole :--)

    VastaaPoista
  15. Hahaa, määkin oon ihan vapaaehtosesti erakko. Kaikista eniten ihmisiä hämmentää se että ihan oikeesti TYKKÄÄN käydä yksin elokuvissa! :DDDDD Oon käyny elokuvissa n. sata kertaa ihan keskenäni, sen jälkeen kun tein työharjottelussa jonku elokuva-arvostelun johon piti tietty mennä yksin. Huomasin et se onki just kivaa ku ei tarvii esim. kuunnella kaverin kommentteja vierestä. :---)
    Kerran olin kattomassa Junoa yksin, kun sinne saliin tuli meidän koulusta semmonen lauma kaikista suosituimpia tyttöjä. Kun ne huomas mut siinä parin penkkirivin päässä niin vuorotellen ne kaikki käänty kattoon "vaivihkaa" ja oli kauheen säälivän näkösiä. :DD Ihan vapaaehtosesti mää sinne yksin menin. :D

    VastaaPoista
  16. maisa, en kans tajua tota, että pitää olla sikana fb-kavereita? mullekki tulee sillon tällön kaveripyyntöjä, mutta jos mulla ei mitään kontakria kyseiseen tyyppiin oo, en todellaka lisää, vaikka olis 200 yhteistä kaveria ja se olis kaverin kaverin pikkuveli!

    vilma, niinhän se on, että paras yksinäisyys on omavalintainen yksinäisyys... olishan se tosiaan kurjaa, jos ei olis muuta vaihtoehtoo.

    anonyymi, oot monien muiden kommentoijien tapaan sellanen 50-50-tapaus ;D joskus vaan haluu olla yksin, joskus taas haluu kauheen sekamelskan ja ihmisvilinän päälle!

    anonyymi, onhan se niin, että sit ku yksinolo on pakollista, niin eihän se mukavaa ole. Ei sen puoleen, mullakaan hurjasti kaverivaihtoehtoja oo, että...

    anonyymi, toi sun leffakertomus oli ihana :D mä en oo koskaan ollu viel leffassa yksin (en tajua kyl miks sinne pitää mennä porukassa, vittu eihän siellä edes voi jutella tms :D), joten täytyypä joskus kokeilla ;p

    VastaaPoista
  17. Oon kans ite vähän samanlainen, aina ei vaan jaksa olla muiden seurassa. Mut mites sit nää kaverit ketkä ei kestä olla yksin hetkeäkään.. Mun yks kaveri soittelee mulle n. 3-5 kertaa päivässä, ilman mitään asiaa. Useesti se pyytää mua kahville, ja näen sitä kyllä ihan mielelläni, mut kerran tai kaks viikossa. En joka päivä, niinkun sen mielestä pitäis. Tai sit yks toinen kaveri, kuka ei ymmärrä sitä, etten jaksa ja halua nähdä 8 tunnin koulu- tai työpäivän jälkeen. Ja sit jos erehdyt sanomaan suoraan, etten jaksa tänään ku oon ollut koulussa tai töissä niin se pitää viikon mykkäkoulun. Kyllä musta on kiva nähdä kavereita, mut ei sen mun mielestä tarvi tarkottaa sitä et pitää sillon hengailla aamusta iltaan yhdessä, kun mun mielestä pari tuntiakin riittää. :D

    VastaaPoista
  18. Tähän ei voi muuta kommentoida, kun OOT NIIN OIKEESSA!

    VastaaPoista
  19. Oot niin oikeassa!
    Oon itekki ainoa lapsi ja yksinäinen susi. Raivostuttavaa tää "jos et oo ollu ryyppäämässä viikonloppuna ft. toi, tää, me ja kaikki!!!11", niin oot ihan nolife.
    Ihan loistava kirjotus, loistava blogi!

    VastaaPoista
  20. oon niiiin samaa mieltä, itekki tykkään olla tosi paljo yksin ja puuhailla nuita omia juttuja mutta eihän mun kaveri sitä ymmärrä, se haluaa aina olla tekemässä jotai ja se on aina jonku kaa, se ei ymmärrä sitä etä miten joku voi vapaaehtosesti HALUTA olla yksin.
    Sit jos en mee jonnekki sen kaa tai ku se suunnittelee jotai tulevia reissuja ft.minä ja 5 muuta ja en innostukkaa siitä nii se suuttuu ....'
    ja sitte ku se kysyy joskus että mitä teit eilen ja sanon jtn ''hoidin lemmikkiä ja olin vaa kotona'' se on sillee että no onpa ollu hauska päivä ku oot vaa jossai kotona kyyhöttäny. VOIVITTU!!! MITEN SE VOI TIETÄÄ ETTÄ ONKO MULLA OLLU VITUN KIVAA VAI OONKO VAA ANGSTANNU YKSI JOSSAI NURKASA KU OON YKSIN mulla on ihan superhauskaa yksinki ja mua vituttaa ku se ei usko että yksinki voi olla kivaa ja että jotku EI HALUA olla koko ajan tekemässä jotai ft Lissu, Pissu, Nissu ja Hissu prkl

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. nii ja kerran olin menossa uimaan yksin ja ku mun kaveri kuuli tästä se oli sillee ''kiitti vaa ku et ees mua pyytäny........'' öö ehkä halusin mennä yksin vitun pässi

      Poista

Ei muutaku kommenttia tiskii!