HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

sunnuntai 31. heinäkuuta 2011

landepelle

Mua syö ihan huolella, ku jotkut neropatit aina sillon tällön päättää avautua ajatuksistaan maalla/syrjemmässä asuvista ihmisistä ja niiden elintilasta. 16 vuotta supermaalla asuneena voin kertoa teille väärinluulevat supacityeläjät, että vaikka bussipysäkille oli 1,5 kilsaa ja sillon tällön oman huoneen ikkunasta pääsi ihailemaan mm. hirviä, NIIN SILTI mä en tiedä traktorien merkkejä, en harrastanut peltotöitä ja kyllä, meilläkin oli ihan kaikki pelit ja vehkeet tietokoneista kotiteatteriin.

Mulla oli maailman ihanin huone, paljon tilaa temmeltää, auringonotto suju loistavasti ilman muiden katseita ja ei tarvinnu huolehtia poppivehkeiden volasta. Nykyään (vaikka nykyistä himaa ja sijaintia rakastankin) täytyy tulla hiljaa yöllä kotiin baarista, musiikki pitää laittaa pois kello kybä, ja omaa tilaa ei oo sitte mitenkä. Meeppä hei meidän kerrostalon pihaan istuun; puistokemistit on äkkiä vieressä höpöttelemässä ja kakarat painaa ympyrää saatananmoisen älämölön kanssa. Vaikka rakastan nukahtaa autojen ääniin ja tunnen oloni turvalliseks ku kuulen naapurin vetävän vessan, nii silti... Khyl maalla vaan oli mukavaa.

En tajua mikä vitun ajatus edes on se, että syrjässä asuvilla olis asiat jotenki äärimmäisen huonosti! Tai että kaikki maalla-asuvat on jotain paskasissa verkkareissa hiihtelevää sakkia. Joo, osa varmaan on, mutta ei nää kaikki kaupunkieläjätkään mitään silmäniloja oo... Kyllä mulla oli ihan samat kuteet ja kengät ku muillaki kakaroilla. Eikä musta tullu sen kummempaa tyyppiä, vaikka ei ollu ostaria jossa notkua ja jotain mäkkäriä kävelymatkan päässä. En myöskään koskaan oo päässy kii näihin "heh heh, onkos teillä siellä metsässä ees puhelinta ja nettiä"-juttuihin. Joo ei oo varmaa, helvetin hienoo että otit puheeks! Meen muute hevosella kouluun ja en omista kenkiä! Nii joo mä nukun heinäladossa karhun kanssa, lehmänpaskaa pään alla! Joo, sellasta meillä siellä maalla on!

Emmäkä vetäny kakarana jotain "joo ei noi keskustan pellet varmaan ees oo nähy käärmettä livenä!111"-paskaa. Ainii, mua ei kiinnostanu! Mua ei kiinnostanu, vaikka joidenkin urpojen mielestä oli suunnattoman hauskaa, että mulla oli bussipysäkille sama matka ku niillä kouluun, tai että olin nähny edellisenä iltana jäniksen pihassa. Ja VIELÄKIN kerrottuani missä porukat asuu, kuulen AIKUISILTA ihmisiltä "HEH HEH ONKOS SIELLÄ EDES ASFALTTIA!"-läppää. Mun tekis mieli vetää turpaan! Miks siellä EI olis asfalttia!? Ja jos ei olis, niin keltä se olis pois? --ttu mä muutan ihan vaan piruuttani takasi sinne.

9 kommenttia:

  1. No nii just! Ihan samaa mieltä.
    Vituttaa sellaset kaverit jotka kelaa että kehä ykkösen pohjosemmalla puolella kaikki ratsastaa lehmillä.
    Voisin avautua mun kokemuksista enemmän mutta en nyt turhaan viitsi :D

    VastaaPoista
  2. Oon ite kans kotosin aivan totaalisen maalta ja just muuttanu Tampereelle. Porukat jäi sinne omakotitaloon melkein järven rannalle. Sinänsä on kiva kun on oma koti ja kaikki kerrankin lähellä ettei tosiaan tarvi polkee pyörällä 5 kilsaa kouluun (bussejahan ei meikäläisen kotikulmilla kulje kun se yks viikossa ja sekin väärään suuntaan) mutta se mitä mä maalta kaipaan on turvallisuus. Luulis tietysti että tuolla perämetsissä liikkuu vaikka mitä susia ja karhuja, mutta kyllä täällä kaupungissa on paljon pelottavampaa. Pelkään jo 9-10 aikaan illalla yksin kulkemista tuolla kaduilla. Nii että kyllä siellä maalla ihan oikeesti on omalla tavallaan mukavaa.

    VastaaPoista
  3. jep samaa mieltä :D iteki oon asunu 20 vuotta maalla. joo eihän mulla tietokonetta ja nettiä oo.... ja tottakai kuljen tuulipuvus ja asun pienes mökis sikojen kans, joista tehään talvella ruokaa.

    VastaaPoista
  4. Oon niin samaa mieltä sun kanssa! Kuinka tyhmiä voi ihmiset olla!

    Mä voisin puolestani avautua reaktioista, joita saan osakseni kun entisiä asuinpaikkoja kysyttäessä kerron, että olen asunut suurimman osan elämästäni Westendissä. Ihmiset tuntuvat tämän jälkeen automaattisesti kuvittelevan, että olen pilalle hemmoteltu penska, joka on aina saanu kaiken mitä haluaa eikä tiedä oikeasta elämästä mitään. Vakiouskomus on myös se, että jokaisella Westendissä asuvalla ihmisellä on oma tenniskenttä, uima-allas, ranta tai ferrari. Olen myös joutunut kuulemaan kummasteluja siitä, että Westendissä on kerrostaloja. Tai spurguja ja itsensäpaljastelijoita. Tai Siwa. Tai mitä vaan normaalia. Inhoan kaikkia urpoja, jotka tuomitsevat toisen ihmisen tämän asuinpaikan perusteella tai jotka kuvittelevat omien ennakkoluulojensa perusteella tietävän, millaista on asua maalla tai yhtään missään muuallakaan. Aaargh :D Kunnon avautuminen...

    VastaaPoista
  5. Itehän oon kans ihan täältä perämettistä, mutta rakastan tätä paikkaa niin paljon etten haluis muuttaa kaupunkiin ollenkaan! Yhtenä esimerkkinä, lähin kauppa (pieni!) on 20km päässä, lähin linkku kulkee 12km päästä, taitaapi olla muutaman kerran päivässä kaupunkiin päin, mutta en sitte tarkemmin tiiä.

    Just yläasteella sai kuulla läppää maalaisuudesta, mutta mie se vaan heitin läppää takasin niin jo loppu vittuilu! Yhtenä esimerkkinä: "No kävikö sielä teilä tännään maitoauto?" "Ööö en mie vaan tiiä ko ehin lähtiä taksilla kouluun ennenko maitoauto tuli, mutta kysyn iskältä ko meen kottiin!"

    Pointtina oli siis se et maitoauto käy joka toinen päivä :D

    VastaaPoista
  6. Täääysin totta! Ja aina saa selittää että mistä päin tulee "noo Tampereelta 60km Jyväskylään päin sen ja tän paikan välissä" eikä kukaan kuitenkaan tiiä. Tähän asti just kaikkia on huvittanu että asun keskellä metsää, naapuriin pari kilometriä ja bussipysäkille saman verran ja kauppa 10km päässä. Sitten mentiin juhannukseks sinne ja ei oo sen jälkeen vittuilua tullu! Kyllä kummasti kelpas vanha maalaistalo jonne mahtu meidän 20 hengen porukka, rantasauna, grillikatos ja just ja just järven kriteerit täyttävä pikku lätäkkö saunan vieressä. Että ihan tutustuttamalla kaverit sellaseenkin outouteen kun maatila, voi saada ne huomaamaan että ehkä maalla asuminen ei kuitenkaan oo niin kumma juttu kun hämmentävän moni luulee JA että siellä voi peräti olla kivaakin! :D

    VastaaPoista
  7. Nora, anonyymi, miu, anonyymi, laura, Marika & ritu, kuulostaa monin paikoin tutulta...

    Marika, sä ootki tajunnu kuinka moisesta lässynläästä pääsee eroon, hienoo tyttö! ;D olisinpa määki tajunnu enkä vaan ragennu aina....:D

    ja ritu, just tossa vaiseessa usein se mieli muuttuu ;)

    VastaaPoista
  8. Jenni, tajusin ton jo niinki varhasessa vaiheessa ko seiskaluokalla! :D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!