HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 1. heinäkuuta 2011

lasten suusta se totuus tulee, eiku

Otsikkona on lause, joka on mun mielestä yks maailman isoimmista paskanlotinoista. Siis mitä! "Lapsi sen totuuden sanoo, heh heh." Ehkä alle kuusvuotiaana. Voi kuulkaas, lapset on uskomattoman ovelia ja julmia paskanpuhujia!

Luin joskus aika järkyn tarinan siitä, kuinka erästä tyttöä oltiin kiusattu ala-asteelta lähtien ja nykyään aikuisena itsetunto on edelleen nollissa ja kaikki päin helvettiä. Vaan siitä syystä, että oli PIDEMPI, ku muut luokkatoverinsa. Loppujen lopuks luokkatoverit kasvo sen kiinni, mutta kiusaaminen jatku, hianoo hei! Ja onhan näitä tyyppejä, jotka on kiusattu hengiltä ja senkin jälkeen vielä kakaroita naurattaa. Että heh heh, onnistuttiin, nyt se läski/lesbo/vammane/rumilus/nörtti/younameit heitti veivinsä, meidän takia! Vaude! Ja tää "ei lapset tajua, ne leikillään vaan" on aivan täyttä kuraa! Juu, vitsillä ne itkettää toista ja vuodesta toiseen tekee strategioita, että kuinkas tehtäis ton elämästä helvettiä.

Mikään ei oo niin julmaa, ku luokallinen 9-15-vuotiaita, siis oikeesti! Mullekki joskus sanottii liikkatunnilla, että mee sää Jenni maaliin, ku oot niin läski ettei pallot mee ohi (:D). (No se oliki ehkä totta, MUTTA...)Ja toi oli tollanen heitto vaan ohimennen. Seki vitutti! En voi ku ihmetellä miten jotkut jälkeenjääneet nutipäät jaksaa jauhaa tollasta samaa, samalle tyypille vuosia ja vittu taas vuosia. Ja miten jotkut jaksaa käydä koulunsa kunnialla, ku siellä ei oo yhtään ketään auttamassa. Että juu, lasten suusta tulee totuus. Emmäkä mikään enkeli oo ollu, mutta hei haloo.

Siis miten sellaset ihmiset voi koskaan kattoo itteensä peilistä? Koulukiusaaja ei oo mikään ihanteellinen titteli... Mielummin vaikka se "ruma ja läski", tai "teinihuora", ku joku koulukiusaaja. Huvittavinta on, että nää kiusaajat on kaikkein sosiaalisempia tyyppejä ja vuorovaikutustaidoiltaan kärkikastia! Supliikkimiehiä ja silmiä räpytteleviä pikkulehmiä. Mites ne muuten sais kaikki puolelleen ja koulun henkilökunnanki puolelleen? No paskaa jauhamalla ja loistavilla näyttelijäntaidoilla! Huomaa että sitten joissain muissa taidoissa onki puutteita, mm. inhimillinen ajattelutapa - ei löydy, empatiakyky - ei löydy, halu olla miellyttävä ihminen - ei löydy.

Sori näin vakavamielisestä tekstistä, mutta mua ei vaan naurata! Keskustelupalstoja (Suomi24, Demi, MissMix jnejne.) näin kesällä vilkuilleena oon pannu merkille, että tuolla on ihan liikaa tyttöjä ja poikia, jotka on niiiiin onnellisia kesälomasta ja peloissaan laskee päiviä koulun alkuun. Ja toivoo turhaan, että jos ensi vuonna ei kiusattais, jos se loppuiski. Että jos SÄÄ oot sellanen, jonka vittumaisuus on saanu jonkun pelkään koulua... Niin kuule kato peiliin ja mietippä hetki. Joskus voi olla liian myöhästä pyytää anteeks.

15 kommenttia:

  1. tää on yks parhaista postauksista ikinä! :) ja niin täyttä totta. vihaan aikuisia jotka hekottaa että "leikkiä se vaan on, oo sä teistä se viisaampi ja jätä ullamarjaanan ja lindaulviiran puheet omaan arvoonsa. anna niiden vaikka potkia sun hampaat nieluun, kyllä ne siitä kasvaa, oo sä aikuisempi!". :D siis totta mooses 9-vuotiaan lapsen pitäski hei osata olla "aikuismainen"...

    mä muistan EDELLEEN lähes 10 vuoden jälkeenkin, kuinka ala-asteella eräällä liikkatunnilla oltiin jotain hippaa tms ja koko helvetin muu luokka käänty mua vastaan ja mut otettiin tahallaan vikana kiinni, koska olin pullee, hiljainen ja outo. hyvä etten alkanu itkee siinä vaiheessa, mutta auta armias kun mun piti alkaa ottaa niitä muita kakaroita kiinni enkä saanu ketään, koska pulleet nyt usein on vähä hitaampia ja kömpelöitä. sitte yks urhoollinen poika, joka oikeasti oli erittäin aikuismainen ikäisekseen, jäi tahallaan kiinni, siis ihan käveli mun luo ja ojens kätensä että läppään sitä :D ei pysty sanoin kuvailee miten kiitollinen olin sille sillon, vaikken mitään uskaltanu sanoakaan kun olin niin tuppisuu. tässä jokin aikaa sitten törmäsin samaiseen heppuun baarissa ja menin kännipäissäni halaamaan sitä ja kiitin tuosta 10v takaisesta urotyöstä :'D

    anteeks avautuminen, tuli aika pitkästi kirjoiteltua taas:D kakaroiden julmuuskerrointa ei koskaan pitäs ali arvioida!!!

    VastaaPoista
  2. Oii en oo ennen kommentoinut näihin postauksiin, mut tää postaus sai mut ihan herkistymään!<3 En oo koulukiusaaja/kiusattu, mut sun teksti saa ajattelemaan.. Onneks sentään ysin jälkeen viimeistään pääsee uuteen kouluun ja ympäristöön :)


    jatka samaan malliin!

    VastaaPoista
  3. Tähän samaan sarjaan kuuluu myös "rakkaudesta se hevonenki potkii". Entä jos en halua et mua potkitaan ja vedetään letistä tai tukasta muuten?!? Pitää vaan kestää, koska Matti 7-vee tykkää musta? Ehe ehe, ei todellakaan naurata..

    Anonyymi 20.27, vähänkö ihanaa! Tosi reilu poika, pelasti selvästi sun päivän :)

    VastaaPoista
  4. Miun 11-vuotiasta pikkuveljeä kiusattiin ala-asteella, on kiusattu jo muutaman vuoden ajan. Sen luokan kaikki muut pojat on kääntyny tätä vastaan, koska se oli suositumpi tyttöjen keskuudessa... Ennen kaikki niiden luokan tytöt tykkäs ihan hirveesti miun pikkuveljestä, mutta nykyään ne pojat on onnistunu kääntämään suurimman osan tytöistäkin sitä vastaan, Koska senhän nyt kaikki ala-asteelaiset tietää, että ei kannata olla kiusatun kaveri. Se vaihtaa nyt kuudenneksi luokaksi jo toiseen kouluun, koska sen kouluunmeneminen on joskus jopa ihan painajaista...

    VastaaPoista
  5. Tuttu%2Baihe%2Bvalitettavasti.%2BMut%2Bj%25C3%25A4tettiin%2Bala-asteella%2Bporukan%2Bulkopuolelle%2Bja%2Bhaukuttiin%2Bhiljaiseksi%2Bhiireksi.%2BYl%25C3%25A4asteelle%2Bment%25C3%25A4ess%25C3%25A4%2Bvaihdoin%2Bluokkaa%2Bja%2Bvanhat%2Bluokkakaverit%2Bvain%2Bihmetteliv%25C3%25A4t%2Bett%25C3%25A4%2Bmiksi%2Bvaihdoin%2Bluokkaa%252C%2Bajatella.%2BNo%2Beip%25C3%25A4%2Bse%2Bpahemmin%2Bparantunut%2Bse%2Btilanne%2Buudella%2Bluokalla%2Bja%2Bjopa%2Bkornikkaan%2Boli%2Bpuhtaaksi%2Bkirjoittaja%2Blis%25C3%25A4nnyt%2Bt%25C3%25A4m%25C3%25A4n%2B%2522hiljainen%2Bhiirulainen%2522%2Btittelin.%2BUjous%2Bei%2Bole%2Bsuotavaa%2Blasten%2Bkeskuudessa%2Bja%2Bmuut%2Blapset%2Bruokkivat%2Bsit%25C3%25A4%2Bujoutta%2Bhaukkumalla%2Bja%2Bj%25C3%25A4tt%25C3%25A4m%25C3%25A4ll%25C3%25A4%2Bulkopuolelle.%2BOlen%2Bikuisesti%2Bkiitollinen%2Bniille%2Bharvoille%2Bjotka%2Bpitiv%25C3%25A4t%2Bkiinni%2Bminusta%2Bja%2Bhalusivat%2Bolla%2Byst%25C3%25A4vi%25C3%25A4ni.%2BLukioon%2Bmenness%25C3%25A4%2Bmuutuinkin%2Bjo%2Bihmisen%25C3%25A4%2Bniin%2Bpaljon%252C%2Bett%25C3%25A4%2Bhaistatin%2Bpiupaut%2Bn%25C3%25A4ille%2Bihmisille%2Bja%2Bp%25C3%E

    VastaaPoista
  6. mitäs helvettiä tolle mun kommentille tapahtui?! :D voi helvetin helvetti...

    VastaaPoista
  7. Se on niin vitun omituista että aikuiset ihmiset kehtaa sulkea silmänsä kiusaamiselta, kun ei oo munaa puuttua asioihin. Usein ne on just meitä nuoria, jotka asian jotain kautta nostaa esille. Toivottavasti ne, jotka meistä joskus on opettajia ja koululaisten vanhempia muistaa totuuden myös sillon.

    Ite oon ollu lievästi koulukiusattu, ei pahoja traumoja onneksi, mutta jäljet on kuitenkin jääneet niin että oon uusien ihmisten kanssa todella varovainen ja ujo, ja vetäydyn helposti omiin oloihini tai ajattelen että musta ei pidetä. Mua kiusattiin lähinnä ilkeillä puheilla. Tosin muistan myös yhden kerran kun mun ala-asteella isompi porukka kaiveli mun repusta ruokatunnilla mun kalenterin, jossa oli mun yksityisiä merkintöjä ja piirteli ja kirjotteli sinne. Samoin viidennellä luokalla tuli pari poikaa näyttämään jonkun linnun ja possun kuvia, joiden päiden tilalle oli photoshopattu mun naamani.

    Sit oon kuullu sellasesta tapauksesta että joku tyttö oli jostain ihan mitättömästä syystä saanu oman luokkansa pikkuprinsessat kääntymään itseään vastaan ja nämä sitten laittoivat koko luokkaan kiertämään kirjeen, jossa sanottiin, että tälle kyseisen tytön kanssa ei saa puhua eikä leikkiä. Niin että eihän ne pikkuenkelit mitään pahaa tarkoita...

    VastaaPoista
  8. Pakko tulla sanomaan tää tänneki, sillä oikeesti tykkään sun postauksista!!

    Mua on kiusattu toisesta luokka-asteesta lähtien ja oon nyt ysillä. Mul on jääny erittäin mukavat traumat jokka ei varmasti lähe ikinä pois. En uskalla välttämättä tehä mitään niitte lähellä, sillä ne tulis heti arvosteleen ja haukkumaan mut ihan alas.

    En saa pukeutuakaan niinku haluan, jos mul on v-aukkonen t-paita oon huora, normaalia alempana olevat löysät housut oon idiootti ja/tai paskahousu jne. Sit meikkipuolen kanssa sama asia, kulmat laitettuna ja huulikiiltoo oon koulun pahin pissis. Osa nuista naurattaa oikeesti nii paljo, et vois ruveta itkeen mut erityisesti toi läskiks haukkuminen satuttaa mua ihan oikeesti.

    Uusimpaan postaukseesi kommentoin just siitä, mitä en kelpaa eräille tällasen ku oon. En maha mitään sille etten laihdu, ihan sama mitä tapaa yritän käyttää. Alkaa vaan iha oikeesti menemää koht hermo ku rupeen ressaa.. Pitää sit varmaa ruveta laihduttaa vaikkei se onnistu

    VastaaPoista
  9. RIIKKA! Toivon että palaalemaan tän kommentin. Mutta siis älä I K I N Ä laihduta muiden takia. ÄLÄ KOSKAAN. Siitähän ne kusipääkiusaajat vasta riemastuukinetuis niistä ihan lottovoitolta ja sä... sä olisit onneton edelleen. Sun täytyy vaan sisäistää se asia, että ne kiusaajat on ite aivan täysiä reppanoita, jotka on vaan (tod.nä. sattumanvaraisesti) valinnu sut kiusattavaks oman itsetuntonsa kasvattamiseks. Sä et ole niille mitää velkaa! Sä oot tollasien ihmisten yläpuolella aivan täysin, älä anna niiden pompotella sua. Pue AIVAN MITÄ IKINÄ HALUAT päälles, oo mitä oot. Jos ne tosiaan tulee urputtamaan, voit kysäistä heiltä, että kannattaiskohan heidän itsensä katsoa peiliin. Sano niille, että sulla on sentään elämä, toisinku niillä kun ne kyttää sun elämääs. MUTTA ÄLÄ ALENNU tekemään niinkuin ne haluaa! Mää käsken! :D

    Ja muista vielä tämä:

    Oo niille erityisen mukava; se vituttaa aina niin kiusaajia ku vihamiehiä. Oon huomannu, että suunsoittoon kyllästyy, jos vastassa on todella miellyttävästi hymyilevä ihminen.

    Tsemppiä Riikka!! Laita niille luu kurkkuun! ja mulle voi aina lähettää meiliä, että miten niiden elämättömien urpojen kanssa sujuu. :)

    VastaaPoista
  10. Ei voi ku kompata Jenniä tästä viimesestä boostista! Olin valmistautunu kirjottamaan pitkän litanian omista koulukiusauskokemuksista mutta tiivistettynä: 8/9 vuodesta koitin olla niinku muut halus tjsp ja kiusattiin. Viimesen vuoden olin oma itteni ja pikkuhiljaa se loppu ku hoksasivat että mua ei oikiastaan kiinnosta. Tsemppiä kaikille kiusatuille, koitetaan me edes luottaa karman lakiin vaikkei se helppoa ole.

    VastaaPoista
  11. Olen tullut takaisin blogiisi monta kertaa lukeakseni tämän postin uudelleen, ja nyt on pakko uskaltaa kommentoida.

    Kaikista eniten mua ottaa kupoliin tässä aiheessa se, että opettajat ei puutu asiaan. Mää olen kuunnellut viisi vuotta koulussa sitä, että ole ruma ja läski huora. Mää olen saannut sitä tarkasti kohdistettua ryönää niskaani joka helvetin koulupäivä 8.35-15.15 välisen ajan ala-asteen lopulla ja yläasteen ajan. Mää laskin päiviä pois yläasteelta, yhdeksännellä luokalla rastitin joka päivä kotiin päästyäni yhden ruudun, josta oltiin selvitty.

    Koulussamme oli vain reilu sata oppilasta, eli kaikki tunsi kaikki. Opettajat saattoivat istua opettajan pöydän ääressä kaksoistunnin ja kuunnella, kuinka takarivi haukkui minua koko ajan. Yläasteen viimeisenä vuotena mua oksetti mennä joka aamu kouluun, oli ihan fyysisesti paha olo. Mää oon aina ollut vahva ihminen, eli en tietenkään tuotakaan ottanut puheeksi, vaikka sadasta oppilaasta viisi suostui puhumaan kanssani. Jos saisin tehdä jotain toisin, niin lopettaisin sen "ole sinä se kypsempi osapuoli" -mussutuksen. Anteeksi vain opettajat, mutta olitte ihan HELEKKARIN MULUKKUJA, kun ette tehneet koskaan asialle mitään, kun en itse uskaltanut.

    Mun piti kasvaa lukioikäiseksi asti, ennenkuin tajusin ettei ne paskanlotinat pidä paikkansa. On aivan käsittämätöntä, miten pohjalle toiset voi sanoillaan toisen polkea, sitä alkaa oikeasti uskomaan niitä sanoja. Mun keskiarvo oli 9,5 ja olen aina ollut älykäs, mutta vasta lukiossa tajusin etten olekaan ihan keskiverto-oppilas. Mulla meni ihan liian pitkään, että tajusin oman arvoni ihmisenä ylipäätänsä.

    Tällä hetkellä pystyn näkemään itseni kauniina ja lahjakkaanakin ihmisenä. Asun uudessa kaupungissa ja minulla on ihanat ystävät, ne viisi ihmistä yläasteelta kulkevat elämässäni edelleen mukana. Mää oon ollut aina näkyvä persoona, puhelias ja päräyttäviä juttuja kertova, eli ujon ja hiljaisen nörtin kiusaamiseksi tätä ei voida laittaa. Saman aikaan kilpaurheilin ja harrastin musiikkia kunnianhimoisesti, ulkonäköni myös rassasi todella monia ihmisiä, vaikka olin mielestäni ihan perustyttö. Uudesta ympäristöstä ja henkisestä kasvusta huolimatta olen sama ihminen edelleen: hyvä koulussa, iso ja kuuluva persoona ja kilpaurheilen, mutta kuitenkaan minua ei nyt vihata. Muutama vanha koulukaveri saattaa huudella vieläkin jotain törmätessä, mutta muuten minulle ei ole vieläkään selvinnyt miksi kaikki kääntyivät minua vastaan.

    Pahoittelen pienen eepoksen mittaista kommenttiani, ei tässä järkeä enää pitkään aikaan ole ollut, vaikka juttua riittikin. Anteeksi, että kommentoin näin vanhaan postaukseen, meinasi vain nuppi räjähtää.

    Kiitos hyvästä blogista!

    - En keksinyt nimimerkkiä, eli ihan vain Ella

    VastaaPoista
  12. pakko kommentoida, että oon ite ollu edellisessä koulussani kaks vuotta väkivaltasten kiusaajien uhrina, ja sain kuulla jatkuvasti että "Se on vaa noita leikkejä" "Älä ota niin tosissaan" kun ne repi multa tukottain hiuksia päästä, ja varasti tavaraa? Joskus muistan ku mun omakuva oli pulpetissa, ja sit jonku välitunnin aikana siltä oli revitty pää irti, ja saman välitunnin jälkee mut hakattii pulpetin ja tuolin välii, kunnes en saanu henkee, ja jätettii sit itkemää siihen ja sanottii et jos joskus kerron jollekki, ni ne tekee mulle saman ku sille kuvalle. ja oltiin tosiaan neljännellä. kaikki jolle uskallauduin kertoo, sano et "no oo sä se fiksumpi äläkä välitä" MYÖS OPETTAJA. ja mä yritin olla välittämättä, ku tosiaa ei kukaa muukaa välittäny vaik mut hakattii luokassa ruvelle. mut se ei toiminu näihin, vaan ne ihan totta yritti et tappaisin itteni. neljäsluokkalaiset!!!! ku sitte sain mahollisuuden päästä pois, kuvataideluokalle, ne halus tehä kaikkensa, etten pääsis. mun työt sotkettii, revittii, ja arvostelua aijempana päivänä mun kuviskansio oliki hävitetty, eikä sitä oo vielkää löytyny. luultavasti siellä koulun roskalaatikossa, johon ne työns yleensäki mun tavarat. ja en koskaa saanu tietää miks just mua kiusattiin. eikä kukaa auttanu, ku en halunnu huolestuttaa vanhempia. nyt oon menossa kaheksannelle kuvataideluokilla, mut sairastan vieläki masennusta, ahistus- ja paniikkihäiriötä, ja nään unia näistä kahen vuoden tapahtumista - tai että joudun taas mennä sinne luokkaa. en varmaa koskaa pääse yli tosta, ja jos kerron jollekki tai pyydän apua, saan kuulla että "mitä sä vielä tollasesta, sehän on jo aikoja sitte loppunu!" ..

    anteeks romaani, mut täs mun tarina. joka vaan jatkuu ja jatkuu, ku en pysty jatkaa eteepäin.

    t. anonyymi tyttö 14v.

    VastaaPoista
  13. tää on taas tätä, että hyvinhän sulla menee älä märise, apua saat vasta ku oot räjäyttäny kaks kaupunkia maan tasalle ja salamurhannu amerikan presidentin... "sehän on jo aikoja sitten loppunu!" siis MITÄ?

    VastaaPoista
  14. Joo, tää on niin totta joka sana. Lapset osaa olla niin julmia ettei mitään rajaa. Kyllä mäkin muistan omat ala-asteet kokemukset, kun jotenki kummasti mun paras kaveri ja mun muut kaverit käänty mua vastaan... Syynä taisi olla että olin kamala huora matkija kun aloin kuuntelemaan samaa bändiä kun he.

    VastaaPoista
  15. Ei mitään rajaa, aikuisten pitäis tajuta että jo ykkösluokkalaiset voi kiusata ihan tosissaan. Tuli tästä mieleen kun itseänikin kiusataan melekin joka päivä, mut ei se oo sellasta kauheen vakavaa. Mutta arvaa vituttaako joka maanantai ja tiistai mennä sinne kotitalouden tunnille kun se yks poika siel koko aja haukkuu mua ja hiljaisena ihmisenä sitte oon vaa iha hiljaa ja tää saa vielä hyvä käytös-merkintöjä vaikka on koko luoka edessä nöyryyttänyt mua.. että näin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!