HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 20. elokuuta 2011

kun ei saisi nauraa

Ei helvetti se on kauhee tunne, kun tietää, ettei nyt saa nauraa. Hautajaiset, kirjasto, kaverin kertoma traaginen tarina... Siinä jokunen naurunlaukasija.

Mikä piru siinä on, että ku joku sanoo esim. "Nyt pidämme hiljaisen hetken ja kaikki käyttäytyy asiallisesti!" tai seinällä lukee "hiljaisuus!", alkaa aivan tajuttomasti repeilyttää! Se on maailman nolointa, ku repee aivan totaalisesti jossain muistotilaisuudessa. Se häpeä, joka iskee jälkikäteen... Vaikka se asia koskettais itseäkin, niin se ei ehkäise sitten yhtään naururepeemiskohtausta.

Tai joku surullinen tapahtuma. Jos siitä saa vaan hauskan mielikuvan päähänsä, ni se on menoo. Tuttuni joskus surkeana kertoi tappaneensa marsunsa ravisteltuaan sitä pringles-purkissa eestaas; voitte vaan kuvitella, että pitikös mun pokka vai ei.
Mä en ole mikään eläinten kiduttaja tai eläinvihaaja, mutta silti sellanen piirrettymäinen mielikuva marsusta putkilossa saa mut edelleen naureskelemaan.

Tuntuu niin kakaralta kikattaa jossain hautajaisissa papin urpolle äänelle tai vainajan sukulaisen rumalle hatulle, mut sille ei voi mitään! Mitä enemmän sitä ajattelee ja yrittää hillitä, sitä isompi nauru. "Eisaanauraa eisaanauraa eisaanauraa" ei oo se paras ajatus riparin aamujumiksessa tai kirjaston hyllyjen välissä.

Mulle joskus tulee aivan sairaan huono omatunto, ku naureskelen joillekin karuille jutuille, esim. kouluampujavitseille tai kuolleille eläimille (esim. kerran auton alle jäänyt peura oli todella huvittavassa asennossa). Siis nytkin mietin, että mitä hauskaa sellasissa muka on, mutta ku sellanen oikee hetki tulee ni tsajajaja mä nauran! Varsinkin, jos ajattelee, että "olis sairaan noloo revetä tässä/tolle/tällaselle asialle tms." niin on sitten aivan satavarma juttu, että parin sekunnin päästä sä oot nauramassa kaksinkerroin ojaan ajaneelle pyöräilijälle tai auton alle litistyneelle varikselle. Vaikka tietää kuinka moraalitonta ja lapsellista käytöstä se on ja kuinka se aiheuttaa pahennusta, niin silti!

Joko syynä repeemiseen on hauskat mielikuvat, jotka ko. asia tuo päähän tai sitten yksinkertaisesti tieto siitä, että ei saa. Se on väärin, tyhmää, pentumaista, moraalitonta ja sairasta. Mutta silti... Miks se on niin saatanan vaikeeta pitää se pokka? Miksei joku muukin vois revetä mun kanssa jumalanpalveluksessa tai kirjaston Hiljaisuutta, kiitos -kyltin alla?

Kerroppas mulle paikka/tilanne, jossa repesit totaalisesti aiheuttaen vihaisia katseita! Jaa tuskasi kanssani!

PS .Jos sua tuppaa naurattamaan sairaat/karut/väärät asiat, suositteleen painamaan tästä

21 kommenttia:

  1. Oltiin mun poikaystävän siskon esikoisen ristiäisissä. Kummit, vanhemmat ja pappi pisti ne kädet siihen vauvan pään päälle, mikä siunaus ikinä onkaan. Kuiskasin mun poikaystävälle ''saat kympin jos huudat nyt HEIL HITLER!''
    Hirvee hajoominen. Mua nii hävetti sen jälkeen ku ne oli vielä ekat sukujuhlat poikaystävän puolelta missä olin ollu..

    VastaaPoista
  2. Tää tuli tosi hyvään väliin! Istun äikän tunnilla eturivissä ja sitten luettiin ääneen vuorotellen seitsemää veljestä. Mua hermostutti vähän se lukeminen kun mun sanat sekoo aina ku luen. No tuli mun vuoro lukee ".... jota he rakastelivat harrastaa." No hymähdin ja jatkoin lukemista. Sit mun vieruskaveri rupes nauraan eikä siitä lukemisesta tullu mitään. Mua hävetti tässä vaiheessa jo ihan liikaa, eikä asiaa helpottanu yhtään se, että nauru ei ottanu loppuakseen.. Mää ja mun vieruskaveri heitettiin kokoajan bensaa toistemme liekkeihin. Sit ku viimein myrsky laantu ja sain puoliks kerättyä itteni, havahduin siihen että äänessä on tyttö, jolta löytyy kaikki maailman puheviat (harmi sille).. No voit vaan arvata miten tarina siitä jatku.. Elämäni pahin tunti, katoin vaa kokoajan kelloo, ja aina ku rauhotuin, tuli joku pimpelipom sana sieltä ja taas piti olla kädet suun eessä. Tunsin itteni taas niin kypsäks..

    VastaaPoista
  3. On niin noloo repeillä hulluna kaikelle vakavalle. Mulla on paha tapa nauraa toisille vahingonilosena. Keskiviikon venyttelytunnilla vähän vangempi miekkonen pieras kaks kertaa. Oli siinä naurussa pitelemistä, kun hiljainen sali raikas. Tää mies oli vielä suoraan mun takana.
    :--D

    VastaaPoista
  4. "Oli suomalainen, ruotsalainen ja norjalainen. Norjalainen tappo kaikki."

    Oli aika paha revetä tolle, kun koko muu porukkan on ihan suu supussa ja kuulee myöhemmin, että jonkun porukassa olleista kaveri oli kuollut saarella. Mua kyllä niin hävetti!

    VastaaPoista
  5. On kyllä tuttu tunne :D
    Tänä kesänä olin mun ystävän luona ja hänen mumminsa tuli siellä käymään. Tällä mummilla on tosi huono kuulo, joten hänelle pitää puhua kovasti ja hän itsekin puhuu tosi kovaan ääneen. Hän siinä ihasteli miten minä ja ystäväni ollaan pysytty ystävinä niin kauan ja kertoi jotain muistoa kuinka hänelläkin oli ollut samanlainen ystävä nuoruudessa ja he olivat olleet erottamattomia. Kuuntelimme siinä hymyillen, kunnes tarina muuttui yhtäkkiä:"...mutta sitten tälle ystävälle tulikin sisäelimiin syöpä ja se levisi todella laajalle ja siihen hän sitten kuoli...". Ja mitä minä teen, repeän nauramaan. Hävetti ihan sikana kun tällä mummilla oli itku silmässä kun oli aika kipeä muisto, mutta kun se vaan tuli niin yllättäen niin en voinut mitään. Yritin tukahduttaa naurua ja kattoo muualle, mut eipä meinannu onnistua...

    Ja kerran koulussa yks ujommanpuoleinen poika piti esitelmää ja sanan "organismi" sijaan hän sanoi tietysti vahingossa "orgasmi" ja siihen kun lisää hänen r-vikansa niin sillon kyllä hajosin. Muitakin kyllä nauratti, mutta sitten he saivat koottua itsensä ja minäkin hetkeksi, mutta aina kun kuulin päässäni "orrrgasmi" niin mua alko naurattaa kauheesti. :D Ei oo tää häpeäntunne kiva :D

    VastaaPoista
  6. No just. Taas muistinkin miks nuoret on niin ärsyttäviä. No, pitäis kai ymmärtää mut ei oikeen kuitenkaan . . .

    VastaaPoista
  7. "oi Opri ite oot valtavan ihana! Voi vittu jos joku tulee sulle päätään aukoon ni se on pelkkää kateutta ja katkeruutta! Ja just toi että pissikset ei missään nimessä saa olla ittejään, mutta muilla toki on se etuoikeus! saatana! "..kateuskortti? Olit niin aggressiivisesti kirjoittanut postauksen kateuskortista ja käytätkin sitä itte..

    VastaaPoista
  8. Viimeinen anonyymi, oon sun kanssa niiiiin samaa mieltä!

    VastaaPoista
  9. Tää on aika nolo, ja sattui lukioaikoina...Oppitunti oli juuri alkamassa ja opettajamme tuli luokkaan naama valkoisena ja oli muutenkin todella omituisen näköinen, kuin olisi nieleskellyt jotakin pahanmakuista...Hän ei sanonut sanaakaan, vaan kirjoitti taululle "äitini kuoli viime yönä". Kaverini ja minä istuimme takapulpetissa ja katsoimme toisiimme ja melkein räjähdimme nauruun...apua! Muut tytöt alkoivat vielä voivotella "voi miten kamalaa!" ja sekös sai meidät pyrskähtelemään kahta kauheammin. Nolotti silloin ja nolottaa vieläkin!

    VastaaPoista
  10. Mä oon nauranu mun papan hautajaisissa. Hävettää vieläkin...eihän siinä oo oikeesti mitään nauramista, päinvastoin. Toisaalta mun pappa ei ollu koskaan mulle mitenkään läheinen mutta en silti tiedä mikä muhun oikeen meni. Papilla oli paha ärrävika ja oli vielä hassun näkönen niin mua rupes kauheesti naurattaa ja mun vieressä istuvaa siskoa myös. Ei onneksi ääneen naurettu mutta oli vaikea pidättää naurua. Toisella puolella mun vieressä istui mun iskä, joka tietysti itki, olihan pappa hänen isänsä. Ja kun ympärille katsoin niin kaikki muutkin olivat vakavan näköisiä. Mut ehkä toi nauraminen on sellanen suojakeino, jonka avulla selviytyy surullisista asioista.

    VastaaPoista
  11. Mä kirjotin tuon hautajaisissa nauramisesta, mutta mieleen tuli yks toinenkin juttu :D Oon myös nauranut joskus kun koulussa joku kertoi uutisesta jossa joku oli laittanut kissansa tahallaan mikroon ja kissa sitten tietenkin kuoli siihe..Oon kamala ihminen :D

    VastaaPoista
  12. Oltiin lukiossa pienellä porukalla valinnaisella matikan tunnilla. Rehtori kuuluttaa, että nyt vietetään hiljainen hetki Espanjan pommi-iskujen uhreille. No meidän matikanope oli sellainen joviaali mies, joka ei tiennyt mihin asentoon olisi naamansa vääntänyt. Minä saatoin olla ensimmäinen, joka alkoi tirskua, mutta kaima repesi kyllä ensin ja sitten muutkin. Kaupan päälle käytävän luokkien ovet olivat auki.

    Pitäiskö hävetä? Ei. Emme me nauraneet uhreille vaan tekopyhyydelle. Sen sijaan, että tehtäisiin jotain hyödyllistä (vaikka keskusteltaisiin tapahtuneesta) ollaan hiljaa. Jos minut räjäytettäisiin kappaleiksi en toivoisi siitä hiljaisuuksia. Toisekseen, maailmassa tapahtuu päivittäin niin paljon pahaa, että mykkäkoulua olisi koko elämä, jos ihmisiä kaikkialla pitää samanarvoisina.

    VastaaPoista
  13. hahah :D ajattelinki just et otitko idean demin sivuilt ku just eilen luin pitkään tota keskusteluu! ja joo mul on noit iha sikan..
    mut ku mun luokal on mun paras kaveri, nii just senkaa tulee tehtyy kaikki projektit jne.
    nii ahh ihanaa ku ne pitää esittää koko luokalle totisella äänel, nii ei siit tuu mitään. kerranki hissan esitelmäs oltii heitelty kaikkii läppii sinne välii nii en sit pystyny lukee sitä, eikä mun kaverikaa.. ni opettajan piti sit pyytää toiset lukijat sinne..

    ää noit on nii monta mut ei kukaa jaksa lukee! :D

    VastaaPoista
  14. esim. oltii laitettu jonku lapsen nimeks impi, ja sit kaikkee muutakii xdddd joo on hauskaa! :DD

    t. äskeine ano :D

    p.s. sori jos jonku nimi on impi ;)

    VastaaPoista
  15. Nora, Susanna, Rosa, anonyymi & Minna, kiitos loistavista tarinoista, hajoilin täällä vaan aivan täysiä :D oon kamala....

    anonyymi, siis äläpä muuta sano!!

    anonyymi, musta on vallan söpöä kaivaa mun kommentteja jostain Oprin vanhan postauksen kommenttiboksista :D en jaksa paneutua tähän sen enempää, mutta sanon vaan, että Opri saa päivässä kymmeniä haukkuja anonyymeiltä mm. "vitun ruma", "näytät huoralta" jne, väitätkö sä tosiaan, että kukaan niistä ei olis kateellinen? :DD HEI HERÄÄ. Monet pikkulissut vaihtais mielellään paikkaa Oprin kanssa ja helposti se tulee purettua anonyyminä päänaukomisena. Mun mielestä kyseessä ei ollut varsinainen kateuskortti, mutta muahan suoraan sanottuna ei oikein kiinnosta jonkun elämäänsäkyllästyneen anonyymin salapoliisityö ja kommenttienanalysointi =)

    VastaaPoista
  16. mä hajosin ihan totaalisesti ku mun kaveri kerto et johonki armeijatelttaan oli iskeny salama ku ne jätkät oli ollu siel nukkumas :DDD mielikuva... ja ku kuulin et yks niistä oli joutunu sairaalaa nii siitäpä vasta riemu repes. oon varmaan jotenki sairas. :D

    VastaaPoista
  17. omg ja sit ku olin kyl vähä pienempänä, mun vanhan sukulaissedän 70v (??) synttäreillä. ne oli sellaset hianot juhlat ja tällei. sit tää synttärisankari alkaa kertoo jtn runoja, meni suunnilleen näi: jotkut haluaisivat olla kuin kissa mutta minä en..

    sen jälkee alko sit selittää siitä kissana olemisen hyvistä ja huonoist puolist. kaikkial oli iha hiljasta ja kaikki aikusetkuunteli iha figuis.

    ja mä sit rupeen ihan täysii nauramaan sille siinä, enkä pysty lopettaa.. kaikki kääntyy katoto..

    mut ei siin mitää, sit mun äiti kattoo mua ja seju alkaa nauraa ihan täysii..

    sitte kyl lähetiti toiseen huoneesee..

    VastaaPoista
  18. meillä oli kasilla tosi tiukka äikänopettaja ja tietenkin just sen kokeen aikana repesin. se vaan tuli. ja tietenki se oli painottanut, että kokeen aikana ollaan sitten ihan hiljaa. siitähän se lähti - ensin mä, sitten vieressä istuvat tytsyt, sitten koko luokka. opella oli ihan tippa silmässä kun se karjui, että hiljaa !

    VastaaPoista
  19. Nauroin kun kaveri kerto että yksi kala soi kaikki muut........

    VastaaPoista
  20. Tiiättekö sen tunteen ku sä oot just tällasissa tilanteissa, missä pitäis olla pokkana ja sit sun mieleen tulee yhtäkkiä varottamatta joku aiva randomi hyperhauska muisto...
    Mulle on käyny näi mun oman tutan (isänisän) hautajaisissa... se on kauheeta ku kesken papin saarnaa sä muistat jotai multihauskaa joka tapahtu viimeviikolla ja alat hihittämään eturivissä koko muun suvun kyynelehtiessä siinä ympärillä. Kaikki kattoo sua "kuinka julkeat"-katseella ja hävettää, hävettää nii et voisit vajota syvimpään maanrakoon. Kaikilla on nyt semmone vaikutelma et ilkut kuolleelle isoisälles ja oot kamala ihminen vaikka oikeesti nauroit äsken aiva muille asioille. Ihanaa.
    Ja tietty on tämmösiä lievempiä mutta yhtälailla hävettäviä tapauksia, mm. että vaikkapa kävelet koulusta kotiapäin ja odotat liikennevaloissa muutaman muun tuntemattoman tyypin kanssa että valo vaihtuu vihreeks ja hiljaisuuden vallitessa sä muistat jotai tosi hauskaa. Repeet äänekkäästi tai virnuilet ernun näkösenä ittekses muitten vilkuillessa oudoksuvasti. Sitte jos sä et saa sitä repeilyä/virnuilemista loppumaan nii meno vaan paranee. Jes.
    Joskus tuntuu et oon oikee ekspertti näissä tapauksissa. :D

    VastaaPoista
  21. tuli mieleen tää! :DDDDDD
    http://www.youtube.com/watch?v=4NqUSKKXkpg

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!