HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 4. elokuuta 2011

"mä ainaki oisin sun tilantees..."

Tiäkkö sen tunteen, ku kerrot jostain karmeesta tapahtumasta, esim. siitä, että tuntematon ihminen haukku sut pystyyn keskellä kirkasta päivää bussipysäkillä, ja järkytyksestäsi et pystynyt sanomaan mitään. SITTEN joku kertomuksesikuulijoista, oikea verbaalinen lahjakkuus sanoo "siis jos mä oisin ollu sä, olisin ihan varppina kysyny mistä hänen negatiivinen latauksensa mua kohtaa johtuu!". Öö okei?
Tai sit kerrot, että sua syytettiin asiasta, jota et ollut tehnyt ja siihenkään et oikein saanut mitään sanottua. JA TAAS tämä sanaseppo sanoo: "siis jos mä oisin ollu sun tilantees, ni olisin haistattanu sille vitut ja vetäny turpaa!". IHA OIKEEASTI HEI. Noilla käsillä ei vedetä edes pulkkaa.

Mua ärsyttää ihan hulluna nää "jos mää oisin ollu sun tilanteessa"-mussuttajat. MUTTA KU ET OLLU! Ja tuskinpa sää siinä vaiheessa, ku sut yllättäen haukutaan tai jotain muuta vastaavaa, keksit joko a) jonkun nerokkaan vastalauseen tai fiksun argumentaation tai b) käsket painua helvettiin tms. muuta veemäistä. Se nyt on vaan kylmä totuus, että sellasessa tilanteessa helposti jää aivan sanattomaks se suurisuisinki heppu.

Tai jos joku kertoo kumppaninsa huonosta tavasta, esim. unohtaa maidon pöydälle, niin nää samat tyypit on "siis sinuna jättäisin sen!". Joo mahtavaa, että yrität asettua mun saappaisiin, mutta heräileppä! Mä hei varmaan suoralta kädeltä jätän sen, jos sillon jotain ärsyttäviä tapoja?! Että morjes, mua vituttaa ku sä unohdat hammastahnatuubin auki, tää suhde on ohi! Tai toisinpäin: "Näin mun ihastuksen eilen leffateatterin edessä." "No sinuna olisin menny juttelee ja kysyny mitä se aikoo mennä kattoo ja et voinks tulla mukaa!!!" ...eiku olisikkohan menny? --tun urpo.

Miks ne ihmiset ei tajua, että joskus vaan ei keksi mitään sanottavaa ja joskus myös kannattaa olla ihan pääkiinni? Joskus myös järkytys vie jokasen opitun sanan mielestä. Ei koko aikaa voi olla joku saatanan arkielämän Aleksis Kivi loistavine sanakäänteineen.

10 kommenttia:

  1. nyt täytyy myöntää et taidan olla just tollane "jos oisin ollu sie ni oisin kyl sanonu et..." -tyyppi :D voiei pakko alkaa päästä tost eroo, koska toihan ON sairaan ärsyttävää :D ja siis jos joudun ite johoki häkellyttävää tilanteesee ni aika suus supussa siin kyl ollaa :D

    VastaaPoista
  2. randomkisu, don't worry, uskon et melkein kaikki tekee tota aina välillä ;D

    VastaaPoista
  3. Just näin! Bongattiin koiranhakkaaja, sit mentiin siihen vähän puhuun sille, ja sit soitettiin poliisit yms. Nii pari ihmistä sano "Mä oisin ainaki hakannu sen" "Miks et lyöny sitä??" Joo no ehkä ne poliisit auttaa vähä enemmän asiaa ku pikkusen tytön lyönnit..

    VastaaPoista
  4. Tää on nii totta. Mä tiiän et tää kuulostaa hullulta mut mun autokoulumaikka ahdisteli mua jollain tasol mun ajotunneil esim. piti kättä reidellä jne. Enkä mä osannu tehä siinä tilanteessa mitään!! En vaa jotenki pystyny, sit KAIKKI on ollu mulle vaa sillee "no mitä vittuu mikset lyöny sitä??????" Sillee no sori.... Kyl vituttaa etten sanonu mut en siin tilantees jotenki saanu sanaa suusta!

    VastaaPoista
  5. tismalleen ! sä olet mun sieluntoveri, koska olet vitun samaa mieltä ajatuksista kuin minä, mutta nyt täpärä kysymys jenni:
    mitä mieltä olet fb päivityksistä:
    "SOITA MULLE HETI KU NÄÄT TÄN, TOSI TÄRKEETÄ ASIAA"
    tai pariskunnat, joka toinen viikko on yhdes ja toinen ei, niin mitä mieltä siitä kun kokoajan päivitellään:
    "Matti Meikäläinen ei ole enää parisuhteessa, vaan sinkku" - ja viikon päästä taas toisinpäin

    VastaaPoista
  6. toiset taas osaavat puolustautua, jotkut ei vaan osaa

    VastaaPoista
  7. pakko myöntää, että mä sorrun välillä tohon...pienessä mielessäni :DDD

    VastaaPoista
  8. Susanna, ehkä parempi että annoitte virkavallan hoitaa!:D

    Iina, varmaan ihan karmeeta, uskon että vetää kyllä hiljaseks ja lamaannuttaa. Mitä siinäki voi sanoo? "KÄDET OMALLE PUOLELLE!!!" ja jatkaa tyytyväisenä ajelua? ei oo niin helppo homma :s

    anonyymi, jee mullon elämäni eka sieluntoveri!! mutta siis täpäriin kysymyksiisi: ekasta päivitysesimerkistä joko a) mun tekee itse mieli soittaa kyseiselle henkilölle, koska olen saatanan utelias tai b) jos se on joku tylsä tyyppi, niin oon sillai "-_- jaaa". Ja toinen esimerkkisi! Mun tekis mieli ravistella sellasia ihmisiä ja huutaa "KOITTAKAA SAATANA PÄÄTTÄÄ!!!" ...:D

    Anonyymi, en usko että kyse on siitä:D ainakaan aina. Ite oon aika kova luu ja paha suustani, mutta joissain tilanteissa ei vaan yksinkertasesti tiä mitä sanois JA mä en oikein ymmärrä tota "jos oisin sä oisin hakannu sen!!!"-juttua, varsinki jos kyse on vaikka... öö jossain kirjaston lainaustiskillä ku joku mummo on valittanu sun kovasta äänestä...ööö?

    Anonyymi, kyllähän mielessään tota teka kaikki, se on sama ku kattoo esim. kymppitonnia "vittu mikä urpo ku ei tienny vastausta!"-tyylillä:D

    VastaaPoista
  9. jos joku saa mitään selvää mun ylläolevasta kommenttisönkötyksestä ni kymmenen pojoo ja papukaijamerkki......

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!