HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 21. syyskuuta 2011

kieli, poliisista Päivää

Voi dfgboghergpokr, anteeks ny vaan mutta oliskos aikuisten ihmisten jo aika opetella kirjottaan? Joo, en oo itekään mikään äidinkielellinen nero ja usein kusen pilkut ja lauserakenteet. En kirjota piruuttanikaan täydellistä kirjakieltä esmes. blogiini, mutta pystyn luomaan suhteellisen virheettömän asiatekstin tarvittaessa. Mutta oon huomannu, että moni ikäiseni ei pysty. MITÄ HELVETTIÄ! Pliis, EDES NE PERUSASIAT!

Kauhein mihin oon törmänny on "blogini tarvitsee lukioita!". LUKIOITA? Joo, ite kävin ton Nokian Lukion, että mite olis? Vai kelpaisko amis? Ammattikorkee? Kansanopisto? SAATANA!

Tai ne ihanat yhdys sana virheet. En voi pokalla lukee tekstiä, joka on tyyliin "Mä ja mun poika ystävä oltiin piha keinussa ja sitten poika ystävän iso äiti tuli ja toi omena piirakkaa." Joku yksittäinen näppäilyvirhe on ihan inhimillinen, mut jos ei yksinkertasesti osaa ja jaksa! Siis lukihäiriöhän on asia erikseen, nyt käsittelen näitä joita ei KIINNOSTA opetella. "Ihan sama kaikki tajuu mitä mä kirjotan" on joku turhin puolustus. Meinaa ei kukaan kolmekymppisenä yhtäkkiä opi kirjottaa ja olis ihan ok kuitenki osata kirjottaa esim. työhakemus. Edes saatana tekstiviesti.

Pilkutus. Joo, ite joskus laitan vitusti, liikaa, pilkkuja. Tai unohdan että niitä kuuluisi laittaa. MUTTA MULLON JOKU PIENI KÄSITYS NIIDEN PAIKASTA! En tajua jotain tekotaiteellista tekstiä, johon pilkkuja laitetaan vähä sinnesuntänne. "Minä olin, yksin. Kukaan, kaivannut ei, minua". Öö mitä vittua sä yrität kertoa? Jättäis pois kaikki sitte ihan suosiolla!

Hymiöraiskaukset kuuluu tähän samaan. Joku blogiteksti miljoonalla äksdeellä ei tee tekstistä kovinkaan houkuttelevaa. "Maisa ja mä oltiin jätskil :):):)<3<3 siellä oli aika fantsuu ;DDDDDDDD Maisa kaatu xDDDXDXDXDXDD". Voi vittu! Jos et osaa tuoda tunnetiloja esiin ilman säkillistä hymiöitä: ÄLÄ KIRJOITA MITÄÄN!

Kilometrilauseet on myös hauskoja. "Mä ja Tuula oltiin kioskilla ja sit sinne tuli yks mikko ja sit me mentiin rannalle ja jaakkoki tuli sinne mun känny hukku mut ei hätää kaikki meni ok :)". Bonuksena pienet alkukirjaimet ja 3478923 ja-sanaa.

Mikä siinä oikeinkirjotuksessa on niin saatanan vastemielistä? Ei ny jotain tilapäivitystä tarvi taiteilla joku kolmetuhattasivunen KIRJOITTAMISEN ABC-opus kädessä, mutta jos yrittää epätoivosesti tuoda kantansa esille vaikka keskustelupalstalla, niin... Yritä edes. Ei kukaan voi tajuta "mul ja nikol oli suhe mut se katkes vaiks yritettii so hard tehä kaik sen etee niin silt kävi näi :(:("-lätinää.


Lopuksi mä listaan virheet, joihin itse sorrun useimmiten:


  • Ylimääräiset kirjaimet sanoissa (syytän toki näppäimistöö): "Tää on mun blpogi."
  • Jätän pilkkuja pois: "Öö mitä vittua mitä sä teet siä?"
  • Jos en tiä onko sana yhdyssana, kirjotan sen yhteen: "Kissankaverinjalka"
  • Jätän kirjaimia pois: "kirjotin" "joku laulo"

Mikä on vittumaisin kielioppivirhe? Tai minkä virheen ite yleensä naputtelet tekstiis?

38 kommenttia:

  1. eniten vituttaa kun ihmiset ei osaa yhdys_sanoja!

    VastaaPoista
  2. öäääää mua alko jo ärsyttää siin vaihees ku näin ton otsikon... siis voi hyvä jeesus mua raivostuttaa kun yhdyssanat kirjotetaan väärin! eikö sitä oikeesti tajua siinä vaiheessa kun sitä kirjottaa et se ei ole joulu pukki vaan joulupukki! ja se ku laitetaan merkkejä sinne mihin ne ei kuulu! ja jos koulussa esim. paritöissä kirjotetaan jotain asiatekstiä mikä palautetaan opettajalle ja mikä arvostellaan ja sit sielt löytyy jotain "omena hotelleissa on suunnilleen kolkyt, huonetta ja puolet niistä on kahdenhengen huoneita ja myös uimaallas löytyy. se on keskellä kaupunkia ja sieltä voi vuokrata polku pyöriä. siellä voi pitää juhlia koska, siellä on kokous juhla ja syömis tilat. maksaa 50 euroo yksi yö. ruokana saa makarooni- lihapulla- ja kalakeittoa" sit tekis mieli itkee ja kysyy et onks peruskoulus jääny äidinkielen tunnit välistä? en siis tosiaankaan oo ite mikään perfecto äidinkielessä ja niinkun nytkin mun lauseet alkaa melkein aina epävirallisissa teksteissä pienellä ja välillä on ongelmaa just et tuleeks nää sanat nyt yhtee vai häh. sen verran kuitenkin ois hyvä ihmisten osata kirjottaa et asiatekstit sujuis ees jotenkin..

    VastaaPoista
  3. vilma, vähä sama... :s

    nea, vittu mulla meinas kilahtaa uimaallas-kohdassa :DDDDDDDDDDDDD siis se on yks kauheimmista mitä tiiän! oon aivan samoilla linjoilla sun kanssas!

    VastaaPoista
  4. YHDYS SANAT!!!!!!!!!! en kestä, eikö nää ihmiset ees ala-asteella oo tunneilla käyny

    ja tää ei oo kirjotusvirhe mut en kestä jos Ihmiset Kirjottaa Tällee Joka Sana Isolla Alkukirjaimella!

    tai välimerkkien eteen jos tungetaan väli! se merkki tulee saatana siihen sanan perään eikä kilometrin päähän

    VastaaPoista
  5. Pahinta on se, kun joku ei ymmärrä missä yhdyssanoissa käytetään väliviivaa ja missä ei (sama urpo kirjoittaa sujuvasti sekä "linjaauto", että "yhdys-sana") -__-

    Itse syyllistyn useimmiten liikapilkkuihin ja kilometrilauseisiin. Kirjakieltä en yleensä netissä käytä vaikka toki osaankin :P

    VastaaPoista
  6. Hyvä toi anonyymi joka manaa kun ei osata yhdyssanoja kirjottaa. Eipä taida hän itekkään, kun eka sana jo väärin kirjotettu! Yhdyssana tulee YHTEEN :DD
    Sori, oli pakko :D

    VastaaPoista
  7. Huoh ano, et taida olla kovin sarkasmiin taipuvainen tyyppi? Selkeästihän toi on tahallaan kirjoitettu erikseen ja vielä isolla miljoonan huutomerkin kera :D

    VastaaPoista
  8. No yhdyssanat. Ja kaikki sellaset turhat kielioppivirheet, esimerkiks blogeissa (VARSINKIN blogeissa, siitä tekstistä vielä pitäs oikeesti saadakki jotain selvää)! Että ihan sama jos puhun jonkun kanssa mesessä, eikä se meinaa saada mun jutuista selvää, mut se, että joku kirjottaa blogiinsa tekstiä päin vittua ja vielä joka tekstissä pistää nii vituttamaan.. Varsinkin jos blogi on muuten kiva :D

    Ja nyt joku vetää hirveet raget, toiset taas tajus mitä blogia tässä meinaan.. Uinon blogi..

    VastaaPoista
  9. Nora, Uinollahan on lukihäiriö. Kyllä ne virheet muakin rasittaa mut eipä se kai sille mitään voi.

    VastaaPoista
  10. Parhaita on facebookin statuspäivitykset jossa samalla ihmisellä on joka kerta yhdyssanavirhe(itä) <3

    Mut just esim Uinolla on tosiaankin lukihäiriö niinkun ano jo sano, ja mua ainakin pistää vituttaan kun porukka siitä valittaa ^. Lukihäiriöllehän ei mitään voi. Mutta kyllä teksistä näkee millon noita juttuja ei vaan osaa ja millon on kyse lukihäiriöstä.

    -Anna

    VastaaPoista
  11. mitä tää on.. syön jätskiä ja esimerkissä maisa jätskillä.. MUT TÄYTTÄ ASIAA TÄMÄ :D

    VastaaPoista
  12. Mutta Anna, kun ei se selvästikään edes LUE sen tekstejä kirjottamisen jälkeen :D Ei siitä joskus saa mitään selvää. Sit ku kommenteissa ihmiset arvailee mitä siinä on oikeesti pitäny lukea, ni tää tulee kettuilee että MITEN ETTE TAJUU??!! No vittu kirjota paremmin :D

    VastaaPoista
  13. Mut myös se tekstin tarkistaminen on lukihäiriöiselle vaikeampaa ja postauksien tekoon menee kauan aikaa, joten ymmärrän kyllä ettei aina jaksa. Mä oon tähän asti ainakin ymmärtäny kaiken sen teksteistä hyvin. Mulla on ittellänikin lievä lukihäiriö ja siks ehkä multa löytyy enemmän kärsivällisyyttä koska ymmärrän ettei lukihäiriölle oikeesti voi mitään. Ja joo tää ny menee vähän offtopiciks mutta ärsyttää kun Uino vedetään tähän tekstiin mukaan kun se nyt ei ainakaan oo tollanen henkilö josta postauksessa puhutaan.

    -Anna

    VastaaPoista
  14. Tää menee vähän ohi aiheen, mutta kerrompa kuitenkin. Omalla avokillani on siis pahalaatuinen dysfasia (googlaa, jos et tiedä) ja en tiennyt sitä silloin heti alussa. Ihmettelin, kun viestiteltiin, että mitä helvettiä toi yrittää mulle kertoa. Mä oikeesti nauroin ihan ratketakseni niille viesteille, koska luulin että se pelleilee ja vastasin jopa takasin yhtä epäselvää tekstiä :D Heti, kun paljastu toi dysfasia mullekin niin voi luoja sitä häpeän määrää.. Mä olin niin kauhuissani asiasta, että mä vaan pelleilin, vaikka toinen ei oikeesti vaan osaa kirjottaa. Nyt, kun ollaan 2-vuotta asuttu samassa taloudessa niin kirjoitusvirheisiin viesteissä olen tottunut ja monet ihmettelevätkin, miten moisesta siansaksasta saan selvää. Olen jopa yhdessä opettanut avokkiani kirjoittamaan sekä lukemaan ja kyllä kehitystä on jonkinverran tapahtunut. :)

    VastaaPoista
  15. "Maisa ja mä oltiin jätskil :):):)<3<3 siellä oli aika fantsuu ;DDDDDDDD Maisa kaatu xDDDXDXDXDXDD". Voi vittu! Jos et osaa tuoda tunnetiloja esiin ilman säkillistä hymiöitä: ÄLÄ KIRJOITA MITÄÄN!

    OK, naurahdin sillee tyhmästi. Vihaan tätä en suostu enää lukee sun blogia mul on sellanen virne päällä aina ku luen sun tekstejäs... MOI XDDDDXDXDXDDXXD(äksdee)

    VastaaPoista
  16. Nyt viimeksi mua ärsytti Demissä lukea jonkun tytön vuodatustekstiä, kun siitä puuttui isot alkukirjaimet! Aina pisteen jälkeen lause alkoi pienellä kirjaimella. En jaksanut sitten loppuun asti lueskella sitä... Kävi rasittamaan.

    VastaaPoista
  17. Monethan kirjoittavat tahallaan esim. FB:n kuvagalleriaan, että "täs olis näitä kuveja". Mutta tiedän ihmisiä, jotka kuvittelevat, että sanan kuva monikon partitiivi oikeasti on kuveja.

    Kerran myös yritin vihjata eräälle, että sanaan kirjailija todella tulee se j mukaan, eli kirjailia ei ole oikein. Torunnan kohde katsoi kirjoittamaaansa vähän aikaa ja toesi, että tuossahan on jo j. No niinhän siinä on tosiaan.

    VastaaPoista
  18. Eniten vituttaa se kun joku ei käytä kappalejakoa! Tarviiko tätä edes perustella?

    VastaaPoista
  19. Joo Siis Tällä Tavalla Kirjottaminen On Pidemmän Päälle Melko Ärsyttävää.

    VastaaPoista
  20. Mua vituttaa "kuullostaa", "viellä" ym. sanat joissa on ylimääräsiä kirjaimia!! Eihän niitä ees lausuta noin! Ja ylimääräset pilkut kanssa, tai pilkut väärissä paikoissa...
    Ja sitten mua vituttaa että nää kaikki sun esimerkit on aina demistä ja raivouspostauksetkin sijoittuu aina 15-vuotiaiden maailmaan... :D

    VastaaPoista
  21. Yhdyssanavirheet on pahimpia. Kummastelen aina sitä, kun ihmiset eivät osaa kirjoittaa omaa ÄIDINKIELTÄÄN???!! :D Ja toiseksi en kestä lukea tekstiä , jossa jokaisen välimerkin ETEEN on laitettu välilyönti , jostain kumman syystä . . .

    VastaaPoista
  22. Kaokan mainitsema esimerkki yhdys-sana sai mut melkein ratkeamaan raivosta, toi on oikeesti tosi ärsyttävää:D sit mm. Tellu mainitsi ton väli välimerkin eteen -jutun ja täytyy sanoo, etten tajua kans sitä. Onko se jotenki....coolimpaa? :D se , näyttää , jotenkin , oudolta .

    Anonyymi 3.49, siis miten niin aina sijoittuu 15-vuotiaan maailmaan? Esimerkit demistä??WAT:D Varmaan kaks kertaa ollu. Ja kyllä mun tuttavapiirin parikymppisetki kirjottelee usein vastaavasti ku mun antamat esimerkit :D

    Maisa, siis mähän arvasin että sä syöt jätskii ;)

    Tohon Uinon lukihäiriöön en ota kantaa, koska a) en kuulu hänen lukijapiiriinsä ja b) en tiedä kuinka tarkkaan hän postauksensa tekee. Mutta eräällä kaverillani on keskivaikea lukihäiriö ja hän saa aikaiseksi kovin hyvöä tekstiä jos vaan käyttää siihen aikaa.

    VastaaPoista
  23. tää nyt ärsyttää puhuttuna sekä kirjotettuna, mutta siis kun puhutaan KETÄ kun pitäis sanoo KUKA. "ketä sä oot?" vai sittenkin "kuka sä oot?" aivoissa kramppaa joka kerran ku kuulen sanan ketä väärässä paikassa.

    VastaaPoista
  24. tällanen rasittaa:

    "Sari
    tai odottaa vaikka hylkää sen ??????????kaveri pyynön
    Like · · 33 minutes ago · Privacy:

    Sari
    onko niin jos laittaa ystävä pyynön jolleki niin vaikka se sen hylkää niin eikös se pitäis näkyä että mä oon laitannu sille sen ystävä pyynön jo ...eli lukee sen sivuilla että ystävä pyyntö lähetetty ...?????????????????????????"

    suoraan facesta, tää on mun eräs ihan vähän vajaa 30-vuotias ystävä. kauheen ihana ja mukava tyyppi, mut argh tätä kirjotustyyliä :<

    VastaaPoista
  25. Nora on vaikuttanut ihan järkevältä kommentoijalta mutta nyt kyllä pisteet meni Uino -kommentin takia, anteeksi vaan. :D

    Mun mielestä on vain ja ainoastaan kohtuullista arvostella niitä surkimuksia, jotka eivät osaa äidinkielen alkeitakaan koska eivät vain ole vaivautuneet opiskelemaan, mutta lukihäiriöisiä on ihan todella turhaa pilkata. Et sä voi tietää, kuinka paha lukihäiriö jollakin on? Ja mistä tiedät ettei Uino lue tekstejään läpi? Hyvä sun on "normaalina" puhua tollasta!

    Pilkkaamalla aiheutat lähinnä sen, että lukihäiriöinen vaan turhautuu osaamattomuuteensa eikä välttämättä enää halua kirjoittaa ollenkaan mitään. Siinähän sitä sitten oppii! On niin eri asia antaa hyviä neuvoja ja rakentavaa palautetta kuin pilkata ja kritisoida.

    VastaaPoista
  26. Joo anteeks kauheesti kun ''pilkkasin'' Uinon kirjotustyyliä, mut se oikeesti ei vaikuta ees enää siltä, että johtuis lukihäiriöstä, vaan huolimattomuudesta. Siis ihan vaan sen takia, koska siltä tulee nykyään niin paljon niitä kirjotusvirheitä, ja tosi ns. turhia virheitä. Ja sit se kun se kirjottaa sarkasmilla 'sinne oli 3m eli tosi pitkä matka', ja jotkut tulee ihmettelemään että miten sä pystyt kävellä 3km tollasilla koroilla? :O Ihan vaan koska ne on tietenki luullu että Uino on kirjottanut taas väärin, koska moni on tainnut jo tottua siihen. Sit se tulee itse vastaamaan kommentteihin, että ''mistä te ton 3 kilometrii nyt veditte?? puhuin kyl metreistä...... (vitun idiootit)'' -tyyliin.. Ja kun se vielä pistää ne kaikki kirjotusvirheet sen lukihäiriön piikkiin, jotenki se pistää miettimään, että panostaako se edes niihin teksteihin. Kun eiks sen lukihäiriö vielä ollu lievä? Tai niin mä oon käsittäny. Koska kyllä siltä hyvää tekstiä tulee, mut ne kirjotusvirheet on vaan niin _järjettömiä_. ''inä menen thöfnihn'' siis mitä? ''No etkö sä tajuu, töihin!!!'' ....

    VastaaPoista
  27. Saan joka kerta jonkin asteisen paskahalvauksen kun joku äidinkielenään suomea puhuva tampio sekoittaa kirjakieltä puhekieleen. "Tässä kuvassa on minun auto." VITTU. Se on joko "minun autoNI" tai "mun auto". Paskan hailee kumpi yhdistelmä mut sekoitus kuulostaa siltä kuin olisit joko a) 3-vuotias b) vasta suomen kielen alkeita opetteleva maahanmuuttaja (Huom. Minun Sonera -mainoskampanja.............).

    Toiseksi; "Voiks venaa mua?" "Käydäänks hakee jätskit?" "Ei pygee." ARARARAJLASLJASLAKHDWPDÅPDDBK. Saatanan slangi!! "Voiks venaTA mua?" "Käydäänks hakeMASSA jätskit?" "Ei pysty/En pysty". Jumalauta kun sieppaa, vaikka mulla puhekieltä vastaan ei mitään olekaan. Toi verbin saatanallisen kummallinen taivuttaminen vaan on jotain niin kamalaa.

    VastaaPoista
  28. Raivostuttavimpia on tietty yhdyssanavirheet mutta kyllä mua ainakin ärsyttää myös se, ettei osata sanajärjestystä. Sillä ei ole enää mitään tekemistä oikeinkirjoitusvirheiden kanssa, vaan se on ihan sitä, ettei ajatella, mitä kirjoitetaan (ja kyllä, minäkin teidän kaikkien tavoin ymmärrän kyllä lukihäiriöt ja muut vastaavat, ei tarvitse saarnata). Meillä ala-asteella opettaja käytti aika mieleenpainuvaa esimerkkiä siitä, mitä tapahtuu, kun viittaussuhteet menee päin honkia: "Aapo kertoi possusta Ilpolle, joka röhisi karsinassa."

    Sitten toinen juttu on tää teinien ihan selvä muoti-ilmiö, että ennen kysymys- tai huutomerkkiä tulee sananväli. Siis ihan oikeesti, näyttää naurettavalta mutta leviää kuin kulovalkea. "Mennääks tänää leffaan ?" Tai sitten niitä välimerkkejä, ihan sama mitä, on kymmenen peräkkäin. Pahin on ehkä se että jotkut laittaa PILKKUJA useamman kuin yhden peräjälkeen.
    Ja sitten vielä se, mikä mua häiritsee tekstin lukemisessa, on se, että pisteitä on kaksi peräkkäin. Yksi piste lopettaa lauseen, kolmella pisteellä ilmaistaan lauseen tai sanan jäämistä "kesken", mutta mikä se kaksi pistettä on? Mulle se ainakin edustaa ihan pelkästään sotkuista, virheellistä ja huolimatonta tekstiä, jota on hankala lukea.

    VastaaPoista
  29. Erittäin yleinen ja ärsyttävä virhe on lauseenvastikkeen ja päälauseen erottaminen pilkulla, esim. "Kävellessäni kotiin, näin ketun." Suomen kielessä siihen EI tule pilkkua, vaikka muissa kielissä tuleekin!

    Myös yhdysviivojen käyttö on aika monella hakusessa. Moni luulee, että erisnimen jälkeen tulee aina välilyönti ennen yhdysviivaa, esim. Adidas -takki. Väli tulee ainoastaan silloin, jos kyseessä on kaksiosainen käsite, esim. Helmut Lang -takki.

    VastaaPoista
  30. EnääN on mun mielestä ärsyttävin virhe, joka pistää kiehumaan. :D:D

    VastaaPoista
  31. "niimpä" "ompas kiva kuva" "empä osannu sit sitäkään tehtävää"

    ARGH

    VastaaPoista
  32. Yläasteella luokkakaveri onnistu kirjottamaan koko konseptipaperin eli sen 4 sivua täyteen. Kun sen luki niin koko tekstissä oli kaks lausetta. Neiti ei oikein hallinnut tuota pisteen käyttöä. Todella puuduttavaa luettavaa.
    Sekä lisäksi nuo niiMpä ja enääN mitä onkin jo mainittu.

    VastaaPoista
  33. no mites olis "oon lähössä thaiMAASEEN" kuka saatanan ääliö ei voi ymmärtää,ettei sun omenakaan maaseen putoa tai et oo menossa Suomen maseen. Näitä on miljoona lisää, mut toi nyt on yks. Varsinkin, kun oon törmänny opettajiin ja muutenkin aikuisiin,jotka oikee väittelemällä väittelee,että" kyllä se on thaimaaseen, vähän niinkun saimaaseen." Nokun ei vittu ole!!!!!!

    VastaaPoista
  34. Blogeissa "Me niinku lähettii niinku sitte illalla sinne niinku vähän niinku keskustaan päin mut sit niinku tajuttii et ei niinku oo rahaa ja jouduttii niinku kääntyy vaik oltii niinku päästy tyyliin niinku puoleenväliin." ?!??!?!?!?!?!

    VastaaPoista
  35. Hajosin tolle "Maisa kaatu" -jutulle aika lahjakkaasti. :D

    Yks mitä oon nähnyt ja kuullut ihmisten käyttävän toisinaan on sana "ehket" sillon kuin pitäisi sanoa ehkä. En ymmärrä miten vaikeaa on tajuta se, että tuo ehket-hirviö on tullut sanoista ehkä ja et. Ehkä et, ehket. Jos haluaa ilmaista epävarmuutta, se on sitten "ehkä" ja that's it. Ei mitään "Tuun ehket kohta".

    Hyi.

    VastaaPoista
  36. "Olipas kiva reissu...nyt tuntuu vähän sairaalta...ehkä ehdin parantua ennen kilpailuja...olen kuumeillut koko viime viikon...hevosetkin jää hoitamatta...toivottavasti säästä tulee hyvä...mutta reissu oli kiva!"

    Tässä siis kuvitteellinen tilapäivitys. Ei oikeesti voi enempää kiehuu yli ko tommoset tekstit? Siis ihan aikuset ihmiset kirjottaa tommosia mun tuttavapiirissä. AAARGH aivot lähtee

    Sitte toinen: "sorikuntoijalkameneetolleetyhmästi.com" kuvatekstina jossain kuvassa. Mite ois välilyönti?

    VastaaPoista
  37. ''Tänään Menossa Kaupungille. Mitähän Ihmeellistä Voisi Tapahtua? XD''
    ok toi ei oo mikää moka tai sillee, mutta ihan pirun rasittavaa

    VastaaPoista
  38. ERINLAILLA. Mitä kettua oikeesti?

    Toinen suurta päänhakkausefektiä aiheuttava kielioppivirhe on "mulla ei kiinnosta sämpylä" (suora lainaus eräästä feissarimokasta). Siis mikä hemmetin "mulla", miten tollanen virhe on edes keksitty?

    Jos on 3:n pisteen sijasta vain 2. Pisteiden liikakäyttö läpällä joskus harvoin on ok (esim. "Sähän lähdet mun kanssa kattomaan sen leffan tai muuten........") mutta Anonyymi 2.48:n demonstroima ihan joka lauseen lopussa käytetty 3~ pistettä sattuu silmiin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!