HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 18. lokakuuta 2011

nirsoilu on pop

Olen aivan saatanan nirso ruokapöydässä. Kukaan ei koskaan lähde mun kanssa syömään mihinkään, koska mulle "ei kelpaa mikään" ja en "uskalla maistaa vieraita ruokalajeja". Voi vittu. Jos en tykkää merenelävistä, mun on aivan turha "uskaltaa maistaa" jotain saatanan simpukkakeittoa! Tai jos haluan tietää mitä syön, se koetaan pelkuruutena ja nirsoiluna. HOHHOIJJAA!

On aivan hullun ärsyttävää, kun joku tulee tuputtamaan OMIA makumieltymyksiään tyyliin "mä niin rakastan kaniininaivoja viinirypäleiden kanssa, siis sunkin täytyy koittaa!". Sitten alkaa mussutus, ku oon niin rajoittunut ja en halua tutustua siihen ja tähän ruokakulttuuriin JA AI ETTÄ KUN MENEE NYT MAKUELÄMYS SIVU SUUN! Emmäkä käske muita syömään vetistä rakettispagettia ketsupin kanssa vaan siks, että mun mielestä se on  hyvää!

Miks en sais olla nirso ja syödä ruokia joista tykkään? Miksi  mun täytyis ravintolassa ottaa aivan randomruoka ("kananpersettä kiivikastikkeessa" tai jotai "katkaraputuorejuustolla täytettyä flamingoa") MUIDEN MIELIKSI? Miksi en saa ottaa sitä hyvää, tuttua turvallista lempiruokaa? Kai mä ny osaan arvioida, että tykkäänkö mä siitä anjovinkiisselistä vai en!

Nää erikoisruokientuputtajat on yleensä niitä, jotka haukkuu täysin mun lempiruuat, koska ne on "tylsiä" ja "maistuu pahalle". "Siis joku pinaattikeitto, ihan sairaan oksettavaa! Mut hei ota ny tätä myrkkysienisoppaa!" Ootko vitun urpo ajatellu että mä voisin inhota SUN lempiruokias yhtä innoissani, ku sä inhoat mun!? Sori nyt ihan sikana, mut mun sisällä ei asu pientä makumatkailija-kulinaristia.

Mulle ei oo koskaan tullu sellasta "Vau, tää onkin ihan sikahyvää!"-fiilistä väkisintuputetusta ruuasta. Oon AINA osannu päätellä mistä tykkään ja mistä en. Kai mä nyt tunnen itteni? Iha oikeesti, jos en suostu syömään melkeinpä muuta lihaa ku nautaa, niin mun eteen on aivan turha tuoda jotain kamelinselkänikamasoppaa.

Tai jos ollaan juhlissa ja haluan syödä vaan salaattia ja pari lihapullaa KOSKA MULLA EI OLE NÄLKÄ... "Voivoi voisit nyt edes vähän enemmän yrittää syödä, hei kuule tuolla olis kuule vaikka kuule mitä herkkuja." Tiedän, tampio, mutta mun ei ole pakko vetää ruokaa naamaan vaan muiden iloks. Että kuule vedäppäs se eräs tietty jutsku päähäs ja syö ite.

19 kommenttia:

  1. AAMEN! Tää koko postaus on ku suoraan mun suusta. :D kauheen helpottavaa huomata, että joku on ihan yhtä nirso ku minäki. :)

    Mä en oo varmaan ikinä syöny mitään muuta pitsaa ku kinkku tai jauheliha. Hesessä otan aina juustohampparin, mäkissä en syö, ja siis yleensäkki aina samat ruuat. En syö edes äitin tekemiä ruokia, jos mä en tykkää.

    Mikään ei oo ärsyttävämpää ku se että tuputetaan jotain. Ja siis jotkut juhlat on ihan helvettiä, ku siä ihan tosi juo vaan kahvia ja ehkä syö yhden keksin. Tai tyhjentää lihapullakipon. Vautsi hei.

    Mä oon kans aina tienny mistä tykkään ja mistä en, enkä syö mitään ruokaa mikä näyttää tai tuoksuu ihan hirveeltä. En syö mansikoita tai mitää muitakaa marjoja ku en tykkää. Tiedän etten tykkää. Myös hedelmät ja varmaa 90 % kaikista ruuista - EN SYÖ. :D

    VastaaPoista
  2. Oon kans ihan helvetin nirso.. Itseasiassa äiti tossa yks päivä pohti, että onkohan mulla jotenkin yliherkät makuhermot tai jotain, ku en vaan pysty syödä ruokaa joka on ns. keskinkertasen makusta tai pahaa. Ei mee alas :D Mun lemppariruoka on lihaton makaronilaatikko (ei maistu miltään, mut silti niin hyvää)..
    Oon saanu kuulla ihan pienestä pitäen kuittailuja siitä, etten kasva tai en elä tällä tavalla pitkään. No kyllä mä vielä elossa olen enkä myöskään mikään kääpiö.. Helvetti! Ei kaikki vaan tykkää.

    Nii ja oon ollu nyt 3 vuotta kasvissyöjä koska oon sitä kautta saanu vapautuksen lihasta, josta siis en tykkää _yhtään_..

    VastaaPoista
  3. Hyvä Katya, mahtavaa kuulla että on muitaki ruoka-asennevammasia :DDD siis subissa syön AINA VEGEN AINA SAMOILLA KASTIKKEILLA, vasta tänä vuonna aloin syömään kurkkusalaattia (totuttelin vähän kerrallaan<3), en oo koskaan maistanu tonnikalaa enkä ikinä ikinä ikinä vois syödä mitään mihin on koskenut kala tai katkarapu :DDDD

    VastaaPoista
  4. Nora, mä taas oon aivan täysin lihaihminen -meinaan naudanlihaihminen :D en vois koskaan ottaa joulukinkkua, kinkkua leivänpäälle, possupihviä.... :DDDD aaa ihanaa että en olekaan yksin makumieltymyksieni kanssa!

    VastaaPoista
  5. Joo siis mä kans en siedä edes sitä tonnikalan hajua ! Kebabbi on kans pahaa, poikaystävä järkytty ku sanoin että kebabbi on pahaa ja maistuu ihan puulta. :D Joulu on kans ihan kamalaa aikaa, en oo ikinä syöny jouluna muutaki lihapullia, jotka on varmaan aina tehty just mua varten. :D Mummu myös leipoo mulle aina juhliin oman kakun ku en tykkää hillosta x) yleensäkki kaikki mikä vaikuttaa terveelliseltä karkottaa mut pois luotansa. :D ja silti hyvin täs ollaan elelty !

    VastaaPoista
  6. Katya, kebabista mä tykkäsin vuoden, sit aloin ällöön sitä :DDD joulusin mä syön vain lanttulaatikkoo ja lihapullia... vittu mikä kombo seki on :DDD

    VastaaPoista
  7. hhahahh repesin tolle "kananpersettä kiivikastikkeessa" -jutulle! :----D

    mut oon täysin samaa mieltä kanssasi.

    VastaaPoista
  8. Haha juuri näin!! Oon itekki tosi nirso, en esim. syö lihoissa muuta kun naudan lihaa ja kanaa. En tajuu miks muitten pitää mussuttaa siitä jos joku ei tykkää jostain, pakko syödä kuitenki :DD ei näin.

    VastaaPoista
  9. Minäkin olen kauhean nirso :D
    Ja monikin valittaa että "syön vain nuudelia" mutta mikäs siinä kun tykkään ja on halpaa~

    Joskus kyllä harmittaa katsella kaikki kuvia ja kertomuksia hienoista ravintolakäynneistä, mutta tiedän itse etten pystyisi nauttimaan täysin esim.vietnamilaisesta ruuasta niin ennemmin jätän menemättä kuin että kuuntelen koko illan sitä että olen outo kun en syä vatsaani täyteen. Ennemmin syön vanhoja turvallisia ruokia..

    VastaaPoista
  10. Mut taas on niin kasvatettu siihen, että kaikkee pitää maistaa :-D En pysty ymmärtään sitä, jos ei suostu maistaan, ja sanoo jo etukäteen, ettei tykkää:D Ihan sika raivostuttavaa! Sit kun on maistanu, voi sanoo ettei tykkää :-) Ja juhlissa on kans kohteliasta ottaa tarjottavia. Mä olisin ainaki iha poruilla jos olisin tyylii leiponu jotain ja niitä ei maistettais :-D

    Tuputtaminen kyllä on perseestä ja toisten lempiruokien haukkuminen. Mut nirsoilu ärsyttää :D Ei siihen maistamiseen kuole!

    VastaaPoista
  11. AAMEN. Mä saan joka hiton päivä koulussa kuunnella sitä "Mikset sä vois ees maistaa tätä?" tai "Et sä kyllä elä jos sä syöt pelkkää salaattia" -valitusta! Ei se soijanakkikastike muutu todellakaan yhtään sen paremmaks 50. maistamiskerrankaan jälkeen, joten miks ihmeessä mun tarvis sitä väkisin yrittää syödä? Ja muutenkin, käyn vähintään kerran viikossa samojen ihmisten kanssa läpi saman keskustelun siitä, että oon ollu lapsena allerginen suunnilleen kaikelle (maito, kala, kananmuna, kaikki viljat, monet kasvikset/hedelmät, pähkinä jne.), enkä oo vaan oppinu tykkäämään niistä kaikista vieläkään, vaikka oon monesti kyllä maistanu. Oon ihan hyvin pysyny hengissä tähänkin asti ilman kaiken maailman mantelikaloja ja pannukakkuja, joten uskon selviäväni jatkossakin!

    VastaaPoista
  12. Mä olen sinällään samoilla linjoilla Annan kanssa, että siis pitäähän nyt kaikkea maistaa. Ei sen kaiken tarvii olla edes sellasta, että todennäköisesti tykkäisit, mut et kyllähän nyt ketä tahansa utelututtaa tietää miltä vaikka mustekala tuntuu suussa tai miten friteerattu banaani toimii. :D
    Mutta et just se, et jos sä lähdet MAISTAMAAN jotain, ni mikä ihmeen järki oliskaan ottaa jossain raflassakaan koko annosta ja todeta että joo, maistettu, oli paskaa ja hassun kumista mustekalaa. Kiva juttu, en ota ens kerralla, meni useampi kymppi kankkulan kaivoon, josko sit palais siihen pinaattikeittoon...

    Ja sitte vielä se, et maistamisessahan on vähän semmonen juttu mukulana ja nuorena aikuisena, että kun makuaisti muuttuu, sitä kannattaa jo siks maistella eri ruokia vaikka kerran vuodessa tai parissa. Joistain ei opi koskaan tykkää, joistain oppii. Makuaisti kuitenkin muuttuu ihan jatkuvasti lapsuus ja nuoruusaikana <: Mut mun mielestä on ihan turha mussuttaa enää vaikka 25-vuotiaalle kaverille että hei maista nyt tätä aurajuustoa, oikeesti tosi hyvää, jos se 25-vuotias on jo todennut kertaalleen ettei pidä ko. aineesta (kuten oma avokki).

    VastaaPoista
  13. niin tuttu tunne. Mä niin vihaan kaikkea veden alla elävää. En ole koskaan maistanu enkä tahokkaan. Vahingossa kerran menin syömään pitsaa mis oli katkarapuja ja yrjöhän siitäsit melkee seuras. namnam.

    VastaaPoista
  14. osui liian hyvin kohalleen :---D mä just olin yksissä juhlissa - ja ei mitään rajaa. EN VITTU HALUA SYÖDÄ KATKARAPUJA ENKÄ SIMPUKOITA ENKÄ HÄRÄNPALLEJA ROMMI-SIENIKASTIKKEESSA. ei, mä en maista papaija-mango-tattarijäätelöö enkä jotain vitun punaviiniä, koska ei maistu ! koska-minä-en-vittu-halua. onko siinä nyt jotain nii vaikeaa, että mä tahon pysytellä lonkerossa, lihapullissa ja tutuissa turvallisissa mauissa ? ja voi herraisä, sitä punaviiniä kun tuputetaa. "ota nyt, tää on tosi hyvää !" ei, ei, ei ! ei mun mielestä, vaikka se olis kuinka vuoden 1789 ja tammista, kirsikkaista, vaniljaista ja siinä olis muutama tippa porsaan verta antamassa makua. mua ei kiinnosta tää ystävien suuri rakkaus ja mä haistatan punaviinille pitkät. jos ei taho, miks ei voi olla ottamatta sitä mitä ei taho ? >:/

    VastaaPoista
  15. hahha eikää tää teksti ja lähes kaikki kommentit on ihan niinku mun suusta tulleita! :-D mulle ei kans vaa mee jakeluu et miksei ihmiset voi ymmärtää sitä että MÄ TIEDÄN mistä mä tykkään ja mistä en jo sen ulkonäön ja hajun perusteella! mulla menee nii saatanasti hermot aina ku alkaa just tää perus paasaus että viistoist kertaa täytyy maistaa sitä ruokaa ennenku voi sanoo ettei tykkää. siis varmasti rakastun just sillä viidennellätoista kerralla siihe shaibaa ku oon ekat neljätoist kertaa koittanu kakomatta niellä sitä shittii alas...

    VastaaPoista
  16. Aah! Kuolen nauruun! Nää on niin mahtavia
    juttuja luettavaksi puoli kuudelta yöllä :'D

    Komppailen sua tässä jutussa aika paljon, mutta mun mielestä on ihan _todella_ ärsyttävää myös se, että joku joka ei oo ikinä maistanu muita kun herkkusieniä toitottaa joka suuntaan miten sienet on niin pahoja ja ällöjä. Siis anteeksi mitä? Sama niinkun sanoisit että kaikki marjat ja kaikki hedelmät on pahoja, kun oot maistanu puolukkaa ja banaania.
    Ite oon aika kova sienestämään ja voin kertoa että sieniä on ihan jumalaton liuta eri makusia. On sillin makusta, lihan makusta ja ihan perus sienen makusta, on karvaan makusta ja jopa makeaa. Sitten joku maistaa yhtä sientä, HYI EN TYKKÄÄ. Aha.
    Mutta toisaalta, ei oo minulta pois. Itse asiassa päin vastoin, kun muut ei sienestä jää mulle paljon enemmän ;)

    Itellä on se perusperiaate, että jos tarjotaan niin maistan kaikkea (paitsi mätitahnaa! O.o),
    mutta ravintolassa tilaan tuttua ja turvallista. Lähinnä sen takia, ettei köyhällä opiskelijalla ole varaa ostaa jotain kuivattua mustekalaa sillin oksennuksella, vieläpä jos se sitten on pahaa ja jää syömättä.

    Ps. Voisimpa tehdä tänään myrkkysienisoppaa!

    Pps. Pahoittelut tästä suunnattomasta spämmäyksestä! Löysin tän blogin vasta nyt ja sulla on niin mahtavia postauksia että näköjään on pakko kirjottaa jokaiseen jotakin :'D

    VastaaPoista
  17. Omassa kodissaanhan ei todellakaan tarvitse tehdä semmosta ruokaa mistä ei tykkää. Mutta mikään ei ole niin epäkohteliasta, kuin tulla kutsuttuna syömään ja ilmoittaa heti alussa, että minähän en sitten syö mitään mitä olet tuohon pöytään laittanut, koska en tykkää.

    VastaaPoista
  18. Vittumaisinta on nää yli-innokkaat kasvissyöjät jotka tuputtaa kasvissyöntiä kaikkiruokaisille "hyi helvetti toi sun makkaraleipäs haisee! jos oisit kasvissyöjä niin sitten oisit onnellinen" "kkui te pystytte syömään LIHAA siis se on tehty eläimestä!!!!1"
    NO VITTU HELPOSTI PYSTYN! ärsyttää nii jumalattomasti

    VastaaPoista
  19. äiti opetti mulle jo pienenä ettei oo nirsoja ihmisiä, on vaan laatutietoisia :)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!