HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 8. lokakuuta 2011

rakastan lapsia, itekki olin junnuna

Lapsuus on aivan mahtavaa aikaa; saa olla ihan saatanan tyhmä ja ajatella aivan päin persettä. Nyt aionkin koota (toki teidän avustuksella) mahtavimpia harhakuvitelmia lapsuudesta.

Ekana tulee mieleen mun Smurffiharha. Olin äärettömän kova Smurffi-fani, Smurffihitit soi ja Smurffiina oli idolini. Kerran sitten telkkarin avatessani siellä soitti jokin bändi ihan omaa biisiään, josta nämä vittumaiset pienet siniset olennot olivat sitten oman versionsa tehneet. Menin aivanjumalattoman sekaisin ja huusin "ÄITI, TELKKARISSA ON SMURFFIT, MUT NYT NE PALJASTI IHAN OMAN ÄÄNENSÄ JA KASVONSA!!!". Öö, okei Jenni, ihan kiva...

Mä myös tosiaan kuvittelin, että voisin rakentaa aikakoneen. KYLLÄ! Ajattelin olevani ensimmäinen, joka väsää toimivan aikakoneen ja voitan jonku Nobelin. No hei, tekihän Muumipappaki aikakoneen mm. sateenvarjosta ja ompelukoneesta!? Ite fiksuna tyttönä purin jotain vanhaa seinäkelloo ja yhdistelin johonki legoihin.

Olin myös ihan satavarma, että voisin kesyttää pari metsäneläintä lemmikiks. Listalla oli mm. kettu ja orava. Olisin sitten niiden kanssa vaellellu pitkin kyliä ku joku vitun Tarzan. Ikävä kyllä en koskaan päässy niin läheiseen kontaktiin esim. ketun kanssa, että olisin kesyttänyt siitä lemmikkiketun. No mut olishan se ollu siistiä!

Mulle oli myös itsestäänselvää, että musta tulee joku Spice Girlsiin verrattavan tyttöbändin jäsen. Että täältä tullaan kuuluisuus ja hillittömät rahasummat, olen uusi Mel C! Ainoo vaan, että en ole KOSKAAN osannu laulaa, saatikka soittaa MITÄÄN. Oli kyseessä virsi tai lauluesitys kevätjuhlassa: mä lauloin kaikkein kovimmalla (ja kauheimmalla) äänellä. Jossain välissä äiti sit vähä vihjas, että ei kannata ihan hirveesti suunnitella  tulevaisuutta poptähtenä...


Mitkä oli teidän lapsuuden parhaat harhat?

22 kommenttia:

  1. tää on nyt tosi tylsä mut luulin aina pienenä että jos on kaupan kassalla töissä, niin saa syödä sieltä kaupan hyllyiltä kaikkee safkaa niin paljon kun huvittaa, että se olis sitten jonain luontaisetuna :D siis jotenki mul oli sellanen käsitys et kaupan kassatädit saa syödä ilmaiseks kaikkea sen kaupan tuotteilta..

    mun oli myös todella vaikea käsittää, et ulkomailla ihmiset ei puhukaan suomea! ja ne jopa ajattelee omalla kielellään päänsä sisässä. luulin tietysti että muut puhuu ja ajattelee suomeksi joka puolella maailmaa.

    muistan myös että uskoin ihan pienenä, että ei ole olemassa muita elokuvia kuin disneyn piirrettyjä. no tietysti kun olin vaan niitä nähnyt, nii luulin et ne on niinku ainoita leffoja mitä on olemassa :D tai vähintään se että jokaisen elokuvan edellä tulee niitä ihan samanlaisia mainoksia ja lopulta se disneyn satulinna-logo, niin ku niissä vanhanaikaisissa kaseteissa tulee (osaan muuten ne mainokset vieläkin ulkoa, varsinkin pariisin disney land-mainoksen)

    VastaaPoista
  2. Anonyymi IHANIA :DDDD
    Hajosin tolle kauppajutulle, koska ajattelin vähän samantapasesti itte :D Meinaan kelasin, että kioskien (vain kioskien, koska siellä oli aina yks ihminen!) omistajat saa syödä niitä ("koska ne on niiden omia") myytäviään :D En ees ollu muistanu tätä luulooni:D

    VastaaPoista
  3. Luulin kauan että Rooma on maa :D No kun oli kreikkalaiset vastaan roomalaiset niin tuntui loogiselta että kumpikin on maa. Olishan se hei aika epäreilua,että keskenään sotis vaikka Götebörg ja Venäjä.
    En myöskään tajunnut sikaa syödessä sen olevan sian lihaksia vaan luulin että niillä on erikseen siellä "lihaa" meille ihmisille syötäväksi.
    Elin myös kauan siinä harhaluulossa, että napanuora on vaan sellainen pikkuinen pätkä, jonka toinen puoli on omassa navassa (sisäpuolella) kiinni ja toinen pää sitten vauvan navassa. Rupesi sitten jossain vaiheessa mietityttään, että miten ihmeessä se vauva voi muka saada siitä mun navan kautta ilmaa ja ravintoa, ja sitten tajusin etteihän se niin voikkaan olla.

    VastaaPoista
  4. Mun rakas isäni aina sanoi mulle, että metwursti on pelkkää hevosen lihaa ja ne juovat siinä viipaleessa (kun se on ollut rypyssä siellä paketissa) on raipan iskuja, joita ratsastajat ovat hevoselle antaneet.. En muuten syönyt moneen ja moneeeeen vuoteen metukka :D

    VastaaPoista
  5. Mä luulin ihan tosissani, että jos kaivaa tarpeeksi ison kuopan maahan pääsee kiinaan : D! Mäpäs sitten kaivoin sitä kuoppaa meidän pihalle ihan innoissani ;p

    VastaaPoista
  6. Meikä luuli että räkä on ylimääräistä aivoa. Kiitti äitille tästä harhakuvasta, sain tietää yläasteella et asia EI oo näin..

    VastaaPoista
  7. Luulin pitkään, että äideillä on joku oma kieli ja lapsille opetetaan sitä koulussa.

    VastaaPoista
  8. Mä ajattelin pienenä, että kun noustaan bussiin, niin kuskille annetaan lappu jossa lukee minne haluaa. Ja sitten se kuski ajelee bussin kanssa sinne paikkaan (:

    VastaaPoista
  9. Ennenku menkat alko joskus yläasteella ni mietin, et mitä jos oonki raskaana, ku ne ei ala vaikka kaikil kavereil alko. Vaik en ollu ees pussannu poikaa :))

    VastaaPoista
  10. "Olin myös ihan satavarma, että voisin kesyttää pari metsäneläintä lemmikiks."

    Mun lemppari. <3 Kattelin aina jotain eläinkirjoja ja yksi ilta mun maailma sortui, kun isä kertoi, etten voi ottaa ilvestä lemmikiksi. Pääsi itku. :D

    VastaaPoista
  11. siis mullahan kävi niin että sain jonkun Suomen Luonto- kirjan synttärilahjaks ja rakastuin siihen ilvekseen ihan heti <3 istuin saunan lauteitten alla ja söin ruisleipää ja piirsin suunnitelman mistä haen ilveksen :3 muistan sen niiiiin hyvin :--) mutta harhoja oli sikana .. mm. kärpässienet on ainoita myrkkysieniä, kaikkialla on samaan aikaan talvi, lentokoneet ohjaa ite itteensä, joulupukki tulee savupiipusta (vaikkei meillä ollut edes takkaa :---D)ja jeesus on joulupukin isä, piimä on pulskien lehmien maitoo, traktorit oikeesti synnyttää ne "munat", broileri on kasvi (joo, kunnes näin broileripaketissa kanan kuvan o_O aloin itkemään :---D), muistan näitä kaikkia vaikka kuinka :> olispa kiva olla taas lapsi <3 :(

    ~

    VastaaPoista
  12. mä inhoon sitä ku lapsia huijataan olemaan kiltisti joulupukin avulla. mä uskoin pukkiin tietysti ja toivoin kaikkea maan ja kuun välillä koska "eihän sillä oo väliä mitä nää maksaa ku joulupukkihan nää tuo". olin ku mikäki pikku enkeli aina ennen joulua mut silti jäi (iso) osa toiveista saamatta. ja voi sitä yhtä kauheeta joulua kun (vihdoin) tunnistin papan sieltä joulupukin puvun takaa...

    no, sitte vähän isompana jo, ala-asteella, mä aattelin et jos mulla olis hevonen ni voisin ratsastaa sillä kouluun sillee ku peppi pitkätossuki. jättäisin sen päivän ajaks siihen pyörätelineille ja sit ratsastettais kaverien kanssa iltapäivällä kotiin.

    VastaaPoista
  13. Mä luulin että kun nostaa rahaa pankkiautomaatista, sitä voi nostaa niin paljon kuin haluaa ilman että se loppuu. :D

    VastaaPoista
  14. Mulla oli toi sama juttu, että voin kesyttää kaikki eläimet leijonista kilpikonniin. Sit mä aattelin et mun hamsterissa oli jotain vikaa, ku se ei istunu vaikka käskin!

    VastaaPoista
  15. hahahhaahaha MAHTAVIA :D repeilin vaan kun luin noita teidän kommentteja , ootte olllu ihania penskoja :D <3

    VastaaPoista
  16. Mä yritin kans pienenä kaivaa hiekkalaatikossa tunnelia kiinaan :D ja avaruusraketin rakentaminen oli kans kova juttu! en tainnu kuitenkaan saada muuta tehtyä ku kaasu ja jarrupolkimet narusta ja pingismailoista jotka solmin kiinni vanhaan kattilaan :D

    Luulin kanssa että maapallo oli oikeesti Pienen Merenneidon sen pahiksen, ursulan, mahassa ja että taivas oli sen mahan sisäpuolta! Pelkäsin ihan sikana et lentokoneet puhkois sen mahan ihan niinku Erik siinä leffassa ja sit me kaikki kuoltais!!

    ja tää on sitte tosi tosi noloa, mutta sain vasta lukiossa tietää ettei silmä käänny ympäri kun sen sulkee! Mä olin pikkusesta asti aina luullu että kun silmä menee kiinni niin se pupilli kääntyy sinne sisäpuolelle! Yritettiin aina ihan sikana siskon kanssa avata silmiä supernopeesti että ehittäis nähä aivot ennenku se silmä käänty ympäri... sit vasta lukiossa ku käytiin läpi bilsantunnilla silmän osia ni tajusin ettei se mihinkään käänny :D

    VastaaPoista
  17. Moi Jenni!
    Oon lukenu sun blogia jo kaaauan, ja täytyy sanoa että oot aivan mahtava! Mua ottaa päähän tän koko maailman ylipirteys ja jeesjees-meininki ja se ettei koskaan saa sanoa että kanssaihmiset -ja asiat vituttaa, oikeesti. Oot niin piristävä poikkeus jutuillasi, iso kiitos siitä! :) Keep up the good work!

    Ps: asia joka tänään otti päähän on se että just SUN viereen tulee istumaan se tyyppi joka ei oo vuoteen käyny suihkussa, samalla se puhisee vastenmielisesti..hyi hitto!

    -K

    VastaaPoista
  18. Minä sanoja hyvin jo pienenä ymmärtänyt olin aika pitkään vakaasti siinä uskossa että synnyttäminen tapahtuu navan kautta. Kun se lapsi on siellä mahassa navan alla ja on napanuorakin jne. Loogista, eikö? Näin jälkeenpäin ajatellen: auts.

    VastaaPoista
  19. Mä luulin kanssa ettei automaatista lopu ikinä raha, ja jos syö siemenen se alkaa kasvaa mahassa. Porukat sanoi välillä et: Älä seiso siinä huuli pyöreenä ku joku Hoo Moilanen... Jäin penskana miettimää aina et kuka se Hoo Moilanen on :D Mut nykyisin tunnen jo yhden oikean H. Moilasen :)
    -Tintti-

    VastaaPoista
  20. Itsehän luulin kersana ollessani mm. että kokista saa juoda vain aikuiset, kassalla työskentelevät saavat itse kassakoneen rahat, ja jumaleissön: olin aivan varma että opin vielä joku päivä lentämään! :D Btw mahti blogi, ilmoittaudun lukijaksi.

    VastaaPoista
  21. Luulin että kun täytän 11 niin saan kirjeen Tylypahkasta. :(

    VastaaPoista
  22. Oot aivan loistava! Oon tässä muutaman päivän ajan lukenu sun blogia alusta asti (PARASTA IKINÄ<3) ja nyt ajattelin kommentoida että itse luulin pienenä, että ennen ei ollut värejä ku oli vaan mustavalkoleffoja... Niin ja siis asutko Nokialla? :)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!