HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 19. lokakuuta 2011

"vitut sulla mitkää isot luut oo"

AAAAAAAAAA mun tekis mieli kuristaa itteni pirkkaniksimäisesti sukkahousuihin, kun ulkopuoliset tyrmää toisen ihmisen selityksen vaatekoolleen tai painolleen. "No mä oon tällanen ruumiinrakenteeltani et mullon aika isot luut." "Seli seli, noin ne kaikki muutki pullerot sanoo..." Voi vittu säähän sen tiedät!

Siis joo, jos se vaaka näyttää 160 kiloo ja et oo koskaan käynykään lähellä punttista, niin ei siinä luut tai aineenvaihdunta taida olla syynä. Mutta jos sellanen ns. kookas tyyppi on kaveriaan 20 kiloo painavampi tai pari vaatekokoo isompi, niin ei sitä heti suoralla kädellä voi läskin piikkiin laittaa. "Oho, painaksä TOSIAAN noin paljon enemmän ku mä? Ohhoh..." "HÄH, käytätsä kokoo 42, VOI JESTAS!"

Ite oon aika... no en ny mitenkää raamikas, mutta sellanen levee joka kohdasta. Mullon kyllä suht sirot luut, mutta ilman nahkaa mun ranko olis varmaan samaa sarjaa ku jollain karhulla. Se vaikeuttaa monesti vaatevalintoja, ku kaikissa pikkumustissa yms. ihmisen oletetaan omistavan vyötärön ja olevan yläkropasta kapee ja tissitön. Kokoo isompi mekko, niin se roikkuu. Vittu! Sitten mulle mussutetaan "Oho, en tienny et oot noin isoo kokoo!" tai että "miten toi sun jakku voi roikkua mun päällä, hyvä jos mahtuu edes kiinni sulla!". HEI KATO MUA! NÄYTÄNKÖ MÄ MUKA JOLTAIN SIROLTAKIN IHMISELTÄ?

Tai jos joku sanoo lihovansa tosi helposti. ("Vitut, se vaan vetää herkkuja himassa!")
Itse kuulun tähän helposti läskistyvään porukkaan. Oon niin kade niille, jotka voi huolella syödä hesessä tai ostaa joka toinen päivä karkkia. Tai dokata joka viikonloppu ilman, että se näkyy vyötäröllä. Mun täytyy tehdä valintoja ja koko ajan vahtia mitä syön. Aivan vitun mahtavaa olla tällanen kaappi joka imee muidenki hesetarjottimilta kaikki kalorit! Sit jos tuon tän asian ilmi, mulle huokaillaan ja pyöritellään silmiä sellasta rallia, että! Hmm, muuthan mun kroppani tuntee, kyllääähh....

Oon ihan normaalipainonen ja terve ihminen, mutta silti mun koko aina sillon tällön kerää kummasteluja. Just viime viikolla mulle sanottiin, että oon niin iso, ettei mulle löytyis koko Kiinasta vaatteita... (:D) Mitä siihenki voi sanoo? En oo edes erityisen pitkä tai lihaksikas. Kuinka säälittävältä kuulostaa "no mun kroppa ny on tämmöne...". Ihan ku joutuis koko ajan selittään syitä sille, että miksikäs en ole laiha. VOI VITTU, JOS EN HALUA?

En myöskään tajua miks edes kenenkään kuuluis selittää toisille miks vaatekoko on sitä ja sitä ja miks ny painaa enemmän ku keskiverto! Haloo, oliskohan kaikilla ihmisillä ihan erilainen ruumiinrakenne? Oliskos kaikilla ihan erilainen elimistö, aineenvaihdunta, ruokailutottumukset, treeniohjelma, kauneusihanne ja tausta?

Että seuraavan kerran ku oot hämmästelemässä toisen kokoa tai pilkkaamassa päin naamaa sen selitystä sille, niin ihan oikeesti... ole hiljaa.

25 kommenttia:

  1. Niin asiaa taas. Todellaki perseestä että sullekki kommentoidaan tollasesta.. :( Ärsyttää ku mikään ei oo kellekkään riittävän hyvä. Jos on laiha, leimataan anorektikoksi, jos näyttää muuten vaan hyvältä ni on heti vaan paska ihminen, jos on jotain mistä ottaa kiinni, täytyis osallistua johonki tyyliin Suurimpaan pudottajaan.

    VastaaPoista
  2. Täyttä totta koko teksti!!

    Mulla sattuu olemaan mahaa vähä normaalia enemmän, pyllyssä tyylii jotai selluliittia ja jalatki näyttää pelkiltä ihrakasoilta.. Ihmiset ei vaan tajua, et mää en tosiaankaa mahda sille mitään. En laihdu millään tavalla, kaikkee on kokeiltu. Alan vaa iha oikeesti turhautumaan siihe ku muutamille pitäis olla nii täydellisissä mitoissa, et koht maattais sairaalassa -.-

    VastaaPoista
  3. Nykyään tunnutaan kummastelevan sitä, jos joku on kokoo 40. Kaikkien täytyis olla joku koon 34 tissitön tikku. Anteeks, että tykkään suklaasta enkä pysty tunkee itteeni sellasii makkarankuorii :( Ton takia varmaan jotkut on alkanu sit laihduttaakin vaikka olis normaalipainosii, kun kuulee omasta painosta/koosta jotain kommentteja.

    VastaaPoista
  4. Mä tiedän, että en ikinä tulis mahtumaan mihinkää 26 tuumasiin farkkuihin, vaikka kuinka laihduttaisin. Mulla on levee lantio PISTE. Muistan ku lukiossa mainitsin asiasta ni sain yhdeltäkin ihmiseltä kommentin, että niin vissii.
    Nykyään oon kyllä itseni pahin kriitikko.

    VastaaPoista
  5. Tää oli kyl täyttä totta tää teksti ja oli kiva lukee kans vaihteeks tällanen mikä ei ehkä ollu nii sellanen mille hajoilee vaa enemmänki sellane mistä tulee sellane NO VITTU NIINPÄ!!-fiilis. Ja itekki helposti lihovana ihmisenä tuntu hyvält lukee tällane teksti, et en oo yksin maailmassa ja et JOKU koittaa puuttuu tähänki asiaan.

    VastaaPoista
  6. Mua lähinnä vaan masentaa shoppailla niiden mun 34 kavereiden kanssa niitä 42 vaatteita.. sit tulee sitä kommenttia et "ethän sä noin iso oo!" ja sit perkele ei mahu se 42 kiinni :D no eipähän sille mittään mahda :>

    VastaaPoista
  7. tää on niin totta! sulla on asia blogi!

    VastaaPoista
  8. mä en liho mitenkää päi. en sit millää ! ja näi yläastelaisena se on ihan vittumaista. "onkos sulla jotain syömishäiriöö ?" "ohos, sähän oot ihan kun joku hammastikku !" "ootko sä hei ihan kunnossa ?" joo. mä olen kunnossa. mutta hupsista saatana olen vaan laiha. mikä vittu siinä on niin vaikeeta ?

    ja mustahan tuntuu siis ihan paskalta lähtee shoppaan kavereitten kanssa. "no... koita tota kolmenelosta. vaik sä oot kyllä niin pieni." NO FUCKING WAY, OLENKO MÄ PIENI ?! joo, siks tykkään käydä yksin shoppailemassa, voin olla ihan hissun kissun siitä että kaikki farkut ja osa paidoista pitää etsiä lastenosastolta. kun lantio on kapea, suvussa kulkee tissittömyys ja joku vitun ravintoaineidenimeytymishäiriöhän tästä vielä puuttuu (jonka seurauksena oon upeet 155 senttiä pitkä !) niin ei oo toivookaan löytää vaatteita mistään lindexin aikuisten vaateosastolta. ja herra isä sitä uimahallissa käyntiä ...
    "KATO, SUN LUUT NÄKYY !" ja koko uimahalli kattoo mun vitun isoja kylkiluita jotka sieltä kauppojen pienimpien biksujen alta tulee. tämä ihana peritty iskältä. KIITSA.

    ja se, kun kaverit luulee, ettei mun murrosikä oo alkanu. "kyl sä vielä kasvat ! sun siskokin on ihan tavallinen !" joo. mun sisko on tavallinen. ja mun äiti. ja mun täti. mutta tää nyt menee näin, että kaikki mahollinen on tullut mulle. + noihin edellisiin allergiat ja astma, oujee. mä muutan kiinaan !

    VastaaPoista
  9. Mä en osaa muuta sanoo ku että toi on oikeesti niin paskaa siis just toi että arvostellaan toisen ruumiinrakennetta :(! Koska esim. mua ei just saa edes kauhean siroksi. Tulee oikeesti ne luut vastaan jne. Tosin mulla taas on niinkin että vaikka painan useita kiloja enemmän mun samanpitusta serkkua mulla menee pienemmät vaatteet ja oon timmimmän näkönen (paitti takit ku on uimarinhartiat ja muutenki hartiat rajoittaa oikeesti ei oo mitään tekemistä läskin kanssa :D) mutta siis se on oikeesti ihan tosi ettei kaikkia oo luotu tikuiksi. Ja mä en kanssa ymmärrä miks kaikkien pitäis olla kokoa 34 o__O eikä 42 ole mun mielestä edes iso koko. Joku 52 ehkä on jo mut 42 on vielä ihan jees :)
    mutta okei piti tulla vaan sanomaan että mua ärsyttää toi edellisen anonyymin kommentti, niinkuin yleensäkin jos ihmiset valittaa omasta PIENUUDESTAAN kun toiset kirjottaa omista painoon liittyvistä huolistaan. Ärsyttää aina demi.fi:ssäkin tollaset jokka tulee joka keskusteluun sanoon et "vähä harmi ku en liho!!11" okei ohi aiheen mut joo :D

    VastaaPoista
  10. Ihanaa, oon just ties kuinka pitkään yrittänyt saada yhden kaverini päähän, että mein toinen kaveri nyt vaan on semmoi, joka lihoo hetkessä.

    Tai että kun tämä kaveri A valittaa ja mussuttaa, kun meidän kaveri B hankki raskausaikana muutamat (no vähän ylikin muutamat) kilot, eikä saa aikaiseksi karistaa niitä. Oon sitte yrittänyt toppuutella kaveri A:ta, että kun B:llä on vähän eri tilanne kun mulla tai A:lla, että sillä ei salilla käynti näykään yhtäkkiä ja viehän se motivaatiota kun rehkit kuukauden, ja vaikka se vaa'assa näkyy, niin ei ulkoisesti kuitenkaan. (nää kaverit siis käyvät kimpassa salilla, B:llä meinaa olla vähän väliä motivaatio ihan hukassa).

    Itehän kuulun siihen sakkiin, joka kyllä lihoo helposti, mutta myös joku pikkukävely kauppaan ja takas näkyy saman tein. Ja mulla ON isot luut. En siis ole mitenkään iso oikeestaan, mutta mun kokoon nähden varsinkin noi hartiat on tosi isot.

    Mutta että joo, mää oon sitä mieltä, että huolehditaan nyt vaan kaikki ihan siitä omasta koostamme ja lakataan mussuttamasta. Ylipäätään, ketä ihmettä kiinnostaa minkä koon vaatteita kaveri käyttää?! Onhan se nyt perkeleen ikävää, ettei sen kaverin ybermakee tuubitoppi nyt käykää sulle kun ootte eri kokosia, mut oikeesti :D

    Ja Krista, se pienikokoisuus voi olla ihan yhtä iso ongelma kun isokokoisuus. Nää ihmiset haluais myös vähän muotoja ja mitä hoikempi, sen tissittömämpi yleensä olet. Jokainen tyttö ottais mielellään varsinkin teini-iässä tissit. Sitte siitä kasvetaan joskus parikymppisenä ulos ja todetaan että hei joo, mä oon oikeestaan iha jeba näin. :D

    VastaaPoista
  11. Oon kyl ihan samaa mieltä tuosta ruumiinrakenteesta, itellä ei oo tippaakaan rasvaa tuossa tissien alla, ja oon tosi lyhyt, mutta silti mun luut on vaan siinä tosi leveet niin eipä vaan mee elastaanittomat mekot kokoa 34 päälle.

    Mutta tuosta "painavat luut" oon vähä eri mieltä, ku siis luissahan voi olla max pari kiloa eroa, niin ei se nyt kauheasti sitä selitä jos toinen on 10kg painavampi. Mut ne luut voi olla leveellä, ja siks voi olla tosi levee lantio jne.

    Ei kaikkien tarviikaan olla laihoja ja totta, ettei kaikkien aineenvaihdunta toimi samal taval. Mun poikaystävä vois vetää herkkui turpaansa joka ikinen päivä, mut sitten mulla näkyy kaikki heti reisissä:((

    VastaaPoista
  12. yääääääh, pystyt viel kailottaan että oot muka läski. Oon törmänny suhun pari kertaa, kerran senssissä ja kerran bussipysäkillä ja et kyllä näyttänyt yhtään ''rotevalta'' tai ''isokokoselta''. Kun oon lukenu sun molempia blogeja ja siel väität olevas jotenki pikkasen plösö, niin tottakai mäkin aattelit et oot vähän ronski ja sit näin sut ja olin kyl aika erimieltä. En oo ite mikään kokoo xxxxxxl jonka mielestä kaikki mua pienemmät on super laihoja, vaan ihan normi 60 kilonen pötkylä.

    VastaaPoista
  13. Mun vaatekoko on 40-42 ja L-XL. Oon 180 cm pitkä. Silti oon joidenkin mielestä kamala läski siksi että mun vaatteissa on väärä kirjain tai numero? Onhan se joskus rasittavaa kun ei tahdo löytyä kokoa jostain vaatteesta tai tietyn malliset rätit näyttää typerältä päällä sen takia että oon näin iso, mutta mä oon enimmäkseen kyllä ihan ylpeä siitä että mulla on tissit, perse ja vyötärö. Olkoonkin että siinä mukana tulee myös reidet, maha ja leveä lantio.

    VastaaPoista
  14. toisiks vika anonyymi, kyllä mä moniin muihin verrattuna oon aika amatsoni, pelkästään jos alettais mittaan sitä kuuluisaa vyötärönympärystä :D! ja kaikki takit on liian lyhyitä ja tekee hartioista tiukkaa, mutta muuten on lössöjä :D JA HOUSUT.... lantiolta hyvä > reisistä ja perseestä sairaan löysät :D enkä mää läskisk oo itteeni sanonutkaan, oon vään tällanen... no, ruoka on hyvää ja painojennostelu kivaa :D

    viimonen anonyymi, siis eikö sen pitäis olla muillekin selvää jos naisella on pituutta 180 niin ei se vaatekoko mikään 36 voi ollakaan! :o äää oon kade, kuulostat tosi näyttävältä naiselta! :)


    terveisin Jenni itse, joka on ilmeisesti vaihteeks suututtanu bloggerin kommentointimahdollisuuden....

    VastaaPoista
  15. Jenni, kuinka pitkä muute oot ? : )

    VastaaPoista
  16. JOs yhtään lohduttaa niin yleensä siinä vaiheessa, kun kolmekyppiä pärähtää ruutuun, niin ihan joka Pirkolla ja Eemelillä alkaa ne herkut jäämään lanteille (se on vaan suurempi järkytys niille jotka on ennen voineet vetää kaikkea surutta, lällää! :D) ;) Erästä kolumnistia siteeratakseni: miehistä tulee putkivartaloita.

    Mutta siinä mä oon sun kanssas erimieltä tai ainakin urputan, että on toooooosi ärsyttävää jos ihminen vetoaa johonkin geeneihin tai isoihin luihin, kun oikeasti sille vaan maistuu liian usein burgeri (ja aika moni ei vaan myönnä miten usein sitä tulee kakka-ruokaa oikeassa elämässä syötyä).

    Mutta. Me suomalaiset nyt vaan ollaan tällasia persjalkasia ja tietyllä tapaa meidän geenit ja luusto vaikuttaa siihen, että kaiken maailman Carla Brunit tulee AINA näyttämään meitä sirommilta ja me näytetään vaan, ööh,hmm.. Karjakoilta? Ja vaatteita ei suunnitella ihmisille, niitä suunnitellaan vaaterekeille. Pelkkä isompi kuppikoko aiheuttaa helposti sen, että joutuu ottamaan vaatteista isomman koon.

    VastaaPoista
  17. Kun kyse on painosta, jotkut ei vaan ole ikinä tyytyväisiä. Surullisinta on, ettei edes TOISTEN painoon tai ruumiinrakenteeseen olla tyytyväisiä.

    Olin yläasteellä vähän läski, lievästi ylipainoinen. Luonnollisesti sain kuulla haukkuja koostani. Joskus 15-vuotiaana laihdutin noin 10-15 kiloa ja edelleen samat tyypit kommentoivat negatiivisesti kokoani. Enää minua ei sanottu läskiksi, vaan haukuttiin rumanlaihaksi tikuksi. Jossain vaiheessa laihdutus kyllä meni överiksi, mutta sain kuulla idioottikommentteja myös ollessani vielä normaalipainon puolella.

    Jäi vähän ristiriitainen olo. Millainen sitä sitten pitäisi olla, kun ei saa olla läski, mutta ei nyt herranjumala saa laihtuakaan?!

    VastaaPoista
  18. oot taas vaihteeks vitun oikees :D pistää kyrsii ku tulee tollasii lorttoi pätee :D niitten elämä on varmaa pilal jos mä en oo kokoo XXS :D

    VastaaPoista
  19. Anonyymi kirjoitti...

    Kun kyse on painosta, jotkut ei vaan ole ikinä tyytyväisiä. Surullisinta on, ettei edes TOISTEN painoon tai ruumiinrakenteeseen olla tyytyväisiä.

    Olin yläasteellä vähän läski, lievästi ylipainoinen. Luonnollisesti sain kuulla haukkuja koostani. Joskus 15-vuotiaana laihdutin noin 10-15 kiloa ja edelleen samat tyypit kommentoivat negatiivisesti kokoani. Enää minua ei sanottu läskiksi, vaan haukuttiin rumanlaihaksi tikuksi. Jossain vaiheessa laihdutus kyllä meni överiksi, mutta sain kuulla idioottikommentteja myös ollessani vielä normaalipainon puolella.

    Jäi vähän ristiriitainen olo. Millainen sitä sitten pitäisi olla, kun ei saa olla läski, mutta ei nyt herranjumala saa laihtuakaan?!

    << mul meni lähes sana tarkkaan samallail

    VastaaPoista
  20. + Eniten ärsyttää se, et saan kuulla kommenttia mun läheisimmiltä kavereilta ja ystäviltä vittuilevassa muodossa, se ei siis tuu ilmi suoraan. Ite oon erittäin suorasananen ihminen ja haluan, et mulle ei ruveta kierteleen jos jotai on sanottavana. Oonks mää muka sit niin pelottava ettei voi tulla sanomaan suoraan? :D

    En enää tajua, mikä nuit ihmisii oikei vaivaa ku mikää ei tunnu kelpaavan. Pitäiskö mun olla langanlaiha, painaa 35kg ja vaatekokoa 32? En haluu olla missään nimessä sairaalakunnossa.. Tän kommentin tarkotus ei sit todellakaan oo loukata ketään vaan iha omien kokemusteni pohjalta kerroin:)

    VastaaPoista
  21. Tänään kirpas kun kaveri puhu jostain tytöstä ja lisäs siihe perään, että "toi vitun läski". Katoin sitä ihmistä ku näin sen seuraavan kerran ja huomasin et se on tasan samankokonen ku mä:D

    VastaaPoista
  22. "Ihan ku joutuis koko ajan selittään syitä sille, että miksikäs en ole laiha. VOI VITTU, JOS EN HALUA?"

    sun blogi on ehdottomasti aidoin ja paras mitä oon lukenu! :D rakastan tätä

    VastaaPoista
  23. Tää on kyllä niin asiaa!

    Ite olin yläasteen ja amiksen ajan tosi hoikka, ja sain kuulla aina et kuinka mulla on varmaan anoreksia ja kaikki muut mahdolliset syömishäiriöt. Vaikka kyllä mulla iso peppu ja tissit on ollut. Meillä se vaan kulkee suvussa että on hoikka.

    Nyt oon tosi onnellinen kun oon asunut ulkomailla reilun 4kk ja täällä olessa on tullut kiloja lisää!

    VastaaPoista
  24. mulla on pari kaveria, joitten mielestä ihan normaalit ihmisetki on vähemmän tai enemmän läskejä.. Esim. suomen huippumalleista Helen (se kilpailija, joka oli normaali painoinen, jos ei allekkin) oli näitten kavereiden mielestä läski.
    Ite oon vähän alipainonen, mutta en vaan voi sille mittään! Monet on sillai vitsi ko oot laiha! onko kiva ku oot laiha? onko sulla anoreksia, syöks sie ikinä mittään? mitä vittuaa?! Tosi kiva kuulla että ihmiset aattelee että mulla on anoreksia (haha, sori yleistys :D) Ja ei vittu tosiaankaan oo kiva että on laiha.. Hankala on löytää esimerkiks mekkoja, ko minua ei oo siunattu kovinkaan näyttävillä tisseillä. mutta oonpahan ainaki laiha.. no jee..
    Ihmiset vois oikeasti lopettaa painon arvostelun! Jotkut ajattelee että kaikki hoikat, alipainoset yms. tykkää ko sanotaan että oi ko oot laiha. Mutta eipä se ainakkaan minusta oo kauhean kivvaa. Se on sama ko sanois isommalle ihmiselle, että onko mukavaa olla lihava? Ottaisin mieluusti vähän lihhaa luitten ympärille, kyllä minusta muodokkaammat naiset on kauniimpia, ku semmoset langan laihat. Mutta eihän sille voi mittään jos painoa ei vain tule, tai jos on isot luut, tai on joku sairaus joka aiheuttaa painon nousua.
    Älkää pliis kommentoiko ihmisten painoa, se vituttaa.

    VastaaPoista
  25. Mikä saatana siinä on, että pitää alkaa haukkumaan toisen mittoja? Koko pienen ikäni saanu kuulla "yök miltä näytät, söisit jotain. onko sulla anoreksia, syötköhän ees mitään?" puheita. Juu no tuota minä en tälle mitään voi, mulla on sairaus, imeytymishäiriö, mun pitää syödä verrattaen paljon että ees saan tarpeeksi ravintoa, ja sitte vasta jos vetäisin jonku viiden ihmisen eestä ruokaa, nii ehkä alkais tulemaan kiloja. En oo eläessä sanonu kellekkään päin naamaa, että hyi laihutappa, näytät kuvottavalta, nii miksi mun ruhoa pitää alkaa haukkumaan, ku mä en sille mitään pysty?

    Ehkä eniten satutti, ku olin tosi hyvä ystävä yhen oikeesti tosi ylipainosen kans. Sen paino huiteli jossain 130 kilossa. Noh olin tälle kaverille sitten nätisti Anorektikko :) Mulla ei ollu oikeestaan muita kavereita sillon, nii en uskaltanu koskaan sanoa mitää, naureskelin vaa niinku se ois ollu läppää. Monet kerrat mietin kyllä, että tekis mieli sanoa jotai "hyi saatana ku oot läski, kannattaisko vähä laihuttaa. yök kuinkaha paljo sää mätät ruokaa ruhoos ku oot nui iso" tyylistä settiä, mitä itekki sain kokoajan kuulla häneltä, mutta en vaa pystyny. Se ois ollu nii vitun ilkeetä sanoa tollee toiselle, nii en kyenny :/ Onneksi löysin sitte muitaki kavereita, ja enpä tuon kanssa enää okkaan missään tekemisissä. Toivottavasti on ilonen ku pääsi rumasta anorektikkokaveristaan eroon.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!