HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

sunnuntai 27. marraskuuta 2011

Kun lähdet armeijaan

Tammikuussa niin minun, kuin monen muunkin poikaystävät vaihtavat armeijan vihreisiin ja saan uuden tittelin: inttileski.

Ensinnäkin mä inhoan sanaa "inttileski". Vittu se mikään leski oo jos se äijä tulee sieltä vielä takaisinkin! Ja sitä paitsi inttileskeydestä tehdään muutenki aivan uskomaton numero, ihan ku ne pojat olis sotaan lähdössä! Voi jestas, ne menee toiselle paikkakunnalle opettelemaan kuinka sänky pedataan, ei mihinkään Irakiin tappamaan itteensä!

Joo, totta kai se on iso muutos kun toinen ei enää olekaan saman katon alla ja tapaamisvälit voi olla jopa kolmekin viikkoa. Yksin nukkuminen ekaa kertaa moniin vuosiin on varmaan aika karua. Toinen ei oo vieressä tekemässä arkipäivän päätöksiä ja läpätiläpätilää. Joo on se varmaan aluks pelkkää paskaa. Mutta haloo, ei se ole mikään kuolemanasia kuitenkaan.

Ai jumalauta mä nautin ainakin siitä, että saan syödä mitä haluan! Enää ei tarvi huomioida toista ruokakaupassa, vaan voin vedellä vaikka viis päivää putkeen pinaattikeittoa, eikä kukaan ole vieressä natisemassa. Oon muutenkin aina ollu ihminen, joka haluaa olla paljon yksin, joten oma rauha tässä helvetin pienessä tulitikkulaatikossa on ihan tervetullu asia. Ei "minne sä meet millon tuut kenen kaa oot siä tuotko samalla kaupasta maitoa"-kyselytunteja, vaan minä ja oma rauha.

Mutta truu-inttileski ei nauti olostaan! Inttilesken kuuluu kärsiä! Inttilesken kuuluu ajaa 300 kilometriä joka iltalomilla katsomaan sitä kurkkusalaatteihin pukeutunutta Penaansa, puhumattakaan jokapäiväisistä kännykkämaratoneista ja tekstareista, joiden sisältö on samaa luokkaa McManen biisien lyriikkojen kanssa. Inttileski ei saa myöntää, että on mukavaa välillä olla yksin, vaan inttilesken kuuluu täyttää FB tänään jäljellä liikaa </3 -päivityksillään ja mielellään pikkusen viillellä.

Inttileskeä pitää sääliä ja kysellä "no milt sust nyt tuntuu ku Penatsu on armeijas"-kysymyksiä. Tähän kuuluu vastata jotain surkeaa tyyliin "no, päivä kerrallaan, vaikka on tää rankkaa...". Inttileskeä kuuluu sääliä ja silitellä. Inttileskellä kun ei ole helppoa: hänhän ei voi viettää jokaista hetkeä kultansa kanssa, vaan joutuu odottamaan viikonloppuun! Ei jumalauta...

Jos ei suhde yhtä vitun armeijaa kestä niin voivoi! Mun mielestä sellanen tekee ihan hyvää -molemmille. Ei koko aikaa voi olla perse perseen vieressä ja nojautua toiseen. Helvetti minä ainakaan en oo mikään avuton ämmä, joka tarvii koko ajan jonkun pojan kannustamaan. Ja sitä paitsi kun armeija on ohi, saa inttileski heittää tittelin vittuun ja kotiin tulee pojan sijaan MIES! Siis melkein sen takia jo kannattaa sinnitellä ...

54 kommenttia:

  1. Kyllä perkeleessä aion rypee itsesäälissä ku toi lähtee inttiin! Tosin teen sen ihan yksin omassa makkarissani enkä FB:ssä, onks se enemmän sallittua?
    Mihin päin sun poikaystävä muuten lähtee? :D Omani Vekaralle.

    VastaaPoista
  2. Hehah :D Itse taisin lukeutua ensimmäiset 4kk siitä vuodesta tuohon "true-inttileskeen" :D Mutta sit loppu poru ja aloin elää :D! Ja hyvinhän se meni loppujenlopuks. Sitäpaitsi 12 kk on aika lyhyt aika kuitenkin. Kiitokseksi kärsivällisyydestäni sain tammikuussa kotiutuneelta tuliaisiksi vielä sikaflunssan :D

    VastaaPoista
  3. NORA! Mää kiellän sua osallistumasta tähän massaitsesääliin :DDD! Toi lähtee Parolaan (? kai).

    Sara, niinpä! Toki se alku ny on varmaan ihan karmeeta ja perseestä, mutta menee kyllä koko vuosi pilalle jos vaan junnaa paikallaan eikä edes yritä nauttia erilaisesta elämäntilanteesta.

    VastaaPoista
  4. Munkin poikaystävältä on osa intistä käymättä, eli vaikka "vanha" olenkin joudun inttileskeksi. Ja tosiaan mäkin vihaan tota sanaa. Mulle se tulee kyllä varmasti olemaan hirveää ikävöimistä, mutta minkäs sille voi. Mietin vaan sitä onnea silloin kun nähdään. Ja minähän olen onnekas, mun muruni lähtee vain 3-4kk :D

    VastaaPoista
  5. Kjehkjeh. Mun veli voi olla kouluttamassa miestäs jos se menee Parolaan :DDDDD

    VastaaPoista
  6. Pistää ihan oksettaan toi koko sana. Tuttavapiiriin kuuluu yksi, jonka poikaystävä oli viimevuoden armeijassa ja ei jumalauta sitä inttileskeilyn määrä FB:ssä. Teki mieli poistaa kavereista......

    Joo siis tottakai saa olla surupuserossa mut
    A. Sä et oo mikään LESKI, sun kaveris tulee vuoden päästä takasin ja hyväs lykys näät sitä jopa sen viikon kahen välein.
    B. Miks sitä pitää FB:ssä vinkua!!! Yks tilapäivitys aiheesta ihan ok, mut joka päivä -.- EIIIIIIII.

    Itse en aio käyttää itsestäni inttileski nimitystä ikinä enkä koskaan. Ja tosiaan täältä lähtee poitsu Riihimäelle.

    VastaaPoista
  7. Minä oon yhden inttileskeyden onnistuneesti kokenut eikä se mitenkään rankkaa ollut. Tosin Olin tuolloin kaukosuhteessa joten en sitten tiedä liekö tekopyhyyttä mulla sanoa että ei se missään tuntunut, mutta yhtäkaikki nähtiin kuitenkin huomattavasti harvemmin kuin normivuonna. Kaikkein rankinta taisi olla se kun silloiselta mieheltä lähti tukka päästä :D Vaan on se kurkkusalaattipuku kyllä seksikäs, ei siitä mihinkään pääse. Ja no... rankaksi voinee laskea senkin että sitten lomilla se mies ei puhu mitään muuta kuin inttijuttuja XD Mutta intti on miehelle yleensä iso juttu elämässään, joillain se on parhain vuosi ikinä ja joillain pahin, mutta ainakin joka ikisessä illanistujaisessa miehekkeet voivat vertailla inttikokemuksiaan keskenään.

    Mutta jos on truu laav foevah niin luulisi että ei se maksimissaan yksi vuosi elämästä tunnu missään viettää erillään. Ja tuleehan se kulitsu viikonloppulomille kertomaan miten tupakaveri alokas Virtanen räjäytti punkan juuri ennen tarkistusta ja siitä seurasi miehinen ja täysin _hetero_ tyynysota alasti koko tuvan voimin.

    Mutta sanoisin että on aika huvittavaa että naiset ne kotona itkee miten hirveää on elo ja miten suhde saattaa kaatua, luulisi että miehillä olisi enemmän angstin aihetta. Sen lisäksi että hekin ovat mussukastaan erossa, he viettävät sen ajan sadan muun hikisen körilään kanssa ja miettivät että sielläpä se nainen nyt on kenen tahansa muun miehen iskettävänä samalla kun toinen tekee isämmaan velevollisuuttaan kersanttien ruoskiessa selkänahkaa irti poloisilta entisiltä pleikkarisankareilta, tulevilta treenatuilta, öljytyiltä SOTILAILTA jotka ovat kerran elämässään saaneet ampua konekiväärillä! XD

    VastaaPoista
  8. En edes halua sanoo tota sanaa ääneen, mutta blogimaailmastakin löytyy ainakin omalta listalta yksi mimmi, jolle 4 pvn ero on liikaa ja kun kundi tulee kotiin, niin voitte vaan arvata kuinka rakkaudentunnustukset lentää ja kyynel on silmässä kun on niin ihanaa nähdä jälleen. VOI VITTU MÄ VAAN SANON. Ihan tosi. Mä en ymmärrä, että millä helvetillä yks intti on niin iso juttu ja arvostan sun asennetta ihan mielettömästi tässä asiassa! Muistan kun oma ex-kundi oli intissä ja ne lähti sitten sinne jonnekkin leirille jonne ei saanut puhelimia mukaan. Kesti silloin kai 2 viikkoa? No joka tapauksessa olin aivan poru kurkussa etten kuule tyypistä mitään kahteen viikkoon. Päivä ja unohdin koko asian, enkä edes vilkaissut puhelimeen. Sitten kun kundi soitti, olin hieman hämilläni että miks se nyt mulle soittaa, kun olin jo niin tottunut omaan rauhaan! Mutta pointti on kuitenkin se, että naiset rauhottukaa, se on vaan yks vitun intti :D

    VastaaPoista
  9. laura: olisko vaikka erica ? :DD tuli heti mieleen ku luin tän:D

    VastaaPoista
  10. Jee, hyvin ajankohtainen aihe! Tai no jaa, tammikuussa tää loppuu ja kersantti tulee kotiin! Mut mä en tajuu ku muut vikis sitä että joka viikonloppu ku mies lähti takasin niin muijat itkee ja syyllistää äijää :D wtf? Ja mä voin ainakin sanoo että oon kans välillä nauttinu tästä vuodesta :D

    VastaaPoista
  11. Kaikkeen tottuu hyvät ihmiset (truu inttilrskeilijät).
    Itse elän puolet vuodesta yksin, sillä poikaystäväni pakkaa joka marraskuu kimpsunsa ja kampsunsa ja muuttaa etelään töiden perässä. Kyllähän sitä aluksi itkettiin ja ryvettiin siinä hemmetin itsesäälissä. Mutta se tulee aina sieltä takas.
    Ei ne kurkkusalaattipojat oo sinne armeijaankaan jäämässä ikuisiks ajoiks.

    VastaaPoista
  12. itte en tuuun tekemään noloja ikäväpäivityksiä, mutta en kyl raivostu jos muut ikävöi poikaystäviään. mullekin poikaystävä on melkeestään ainut ihminen johon uskoutua ja joka tukee mua mun sairauden kanssa. tuntuu kauheelta et vuoden päästä mun ainut tukipilari lähtee, mut kyllähän se sieltä takasin tulee ja sen jälkee ei lähe enää minnee 6 kuukaudeks vaikka varmaan joskus sitäkin toivois haha.

    VastaaPoista
  13. Noh, oma tulee heinäkuussa pois intistä ja voin sanoo että aikamoista paskaa tää AUKki-aika on ollu ja tulee myös olemaan kaikkine 3vkl gineksineen. Mutta siihen tottuu ja oon kyllä nauttinut TÄYSIN rinnoin omasta rauhasta ja esim. just siitä ettei tarvii kysellä toisen menemisistä, saati selitellä omistaan. Ja kiva lähteä viikonloppuisinkin aina välillä kavereiden kanssa tuulettumaan ilman sen kummempaa draamaa :-)

    Ja mitä noihin kyseliöihin tulee, niin maailman rasittavin kysymys on "Miltä susta nyt on tuntunu kun X on armeijassa blaa blaa blaa voi voi voi voi???"

    VastaaPoista
  14. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  15. Itse oikeastaan melkeinpä odotan että miehekkeeni lähtee kesällä2012 tai tammikuussa2013 inttiin :D
    Kuten "Minka", niin minun poikaystäväni haluaa hakea rauhanturvaajaksi joten harvoin tullaan näkemään.

    Jos hän on sen 2vuotta ulkomailla maailmaa pelastamassa niin silloin voi tulla hiukan ikävä/suhdekriisejä mutta ajattelen tämän tulevan inttileskeyden, jolloin hän on Suomessa, niin että saan opiskella rauhassa ja rakentaa itselleni "unelmakämpän" jossa elää kunnes hän tulee takaisin.

    VastaaPoista
  16. No joo, kyllä mä sitten enemmän mun poikaystävää säälin ku itteäni! Oon monta kertaa valitelluki miten mun käy poikia sääliks ku ne pakotetaan armeijaan :D
    Mut mun mielestä se on liioteltua, ku sanotaan että 'jos suhde kestää intin se kestää mitä vaan'. Ei se ihan nii mee..

    VastaaPoista
  17. Tää asia ei oo mulla ajankohtanen vielä piiitkään aikaan(15v),mutta pystyn kuvittelemaan tän tilanteen omalle kohalle :D Mutta tietenkin, muita masentaakseni mun on pakko kertoo mun vitutusaiheesta: lempinimet. Mulla menee järki siihen, kun yläasteella kuuntelen muitten juttuja : Hei Tintz, Tanz, Töhö, Päärynä-Tinderi, Snäldöör, Zenehvah, Zulzke, Zälzke, Valdeee ja Runzu + Patukkazzz! Eikö herranjumala voi sitä oikeeta nimee käyttää? :o Siinä vaiheessa ku ei kaverinsa nimee voi sanoo vaa pitää hokee x miljoona jotai zzd-nimiä, vois hankkiutua hoitoon :) oonko ainut kellä o tämmösii nimivitutuksii? :D

    VastaaPoista
  18. Yleensä intistä kotiutuva ei ole poika eikä mies vaan poikamies. ;-) Mutta ainakaan ei pidä kuvitella, että pleikka ja tietyntyyppiset moottoriajoneuvot jäisivät taakse, enimmäkseen intissä kyllä taannutaan...

    VastaaPoista
  19. ite oon omassa kaveripiirissä huomannu, et nää itkuparkujat on niitä, joilla on parisuhteessa puolin tai tosin tossun alla -meisinki :D jos muija tossuttaa ni se on iha lost ku kukaa ei oo tottelemassa sitä eikä ostelemassa niitä ihania lahjoja ja muutenki maksamassa elämää jokapäivä, jos jätkä on enemmän siellä tossun päällä ku alla ni sit muija on iha lost et mitä tehdä ku häntä ei oo kukaa määräilemässä ni tyydynpä sit vaa itkee himas :D sit taas iloisen tasapainoisessa suhteessa olevat ei iha nii paljoo muserru tästä elämänmuutoksesta.

    VastaaPoista
  20. Inttileskeys on jumalauta paskinta ikinä :D No okei, sillon ku mä olin inttileski niin oltii seurusteltu vasta pari kuukautta, nii seki ehkä vaikutti!

    Mut vähä veikkaan, että ku toi nykynen mussukka lähtee inttiin, niin on inttileskeily paljo helpompaa ja joo ikäväki on varmaan miljoonakertanen, mutta nyt osaa ainaki suhtautua intteilyyn paremmin. :D

    VastaaPoista
  21. Välttämättä ei lähe edes toiseen kaupunkiin :D Lahessa on Hennalassa armeija, joten helppohan se on iltavapaat käydä sitä kultaa moikkaamassa joka asuu 3km päässä. Että vittu byhyy-yy :D Onneksi oma mies on jo intin käynyt ennen kuin alettiin seurustelemaan, joten hyvähän mun on sanoa :D mutta ärsyttää vaan niiiiiiiin paljon ne facebookin inttileski päivitykset.

    VastaaPoista
  22. Laura, oisko Erika Carolina? :D Voi sitä itkua ja kurjuutta, ja jälleen näkemisen riemua.

    VastaaPoista
  23. Hah ite itkin ekana päivänä huutoitkua himassa ku pääsin saattamasta poikaystävää junalle mut sen jälkee on ollukki helppoa ku heinänteko :D inttii pelotellaan turhaan XD

    VastaaPoista
  24. no siis varma asia on, että itken ekan illan ku syötävä ja oon aivan rikki! mutta oon reipas tyttö ja fiksukin vielä, eli kerään itseni ja alan nauttimaan olostani! :D

    VastaaPoista
  25. http://eerinin.blogspot.com/ jos haluat nauraa niiiiiiiii...... xD

    VastaaPoista
  26. http://eerinin.blogspot.com/2011/11/ensi-rakkaus.html ihanaaaaaaaaaaaaa <3 hitto ku SAM on intissää

    VastaaPoista
  27. Jotenki jäi häiritsemään, ku tästä postauksesta jäi semmonen kuva, että on naurettavaa ikävöidä intissä olevaa poikakaveria. Tässä tosin käsiteltiin tuota naurettavaa murjottamista. Mun mielestä on ihan normaalia, että tulee ikävä. Ikävä ei tarkoita sitä, että makaa sängyssä ja itkee. Ikävä mulle oli ainakin sitä, että kaipasi toista, mutta ei se elämistä estänyt. Tästäkin on jo yli neljä vuotta aikaa. :D

    Nykyisen avomiehen kanssa saattaa mennä jopa niin naurettavasti, että yöllä herätessä odotan aamua ihan sen takia, että saan halauksen. Eli tavallaan ikävöin toista, vaikka nukkuu ihan vieressä. :D Tämä nyt ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ei voisi olla erossa. Suhteen alkuaikana nähtiin vain viikonloppuisin ja hyvin meni.

    On myös hyvä muistaa, että semmonen hyvä ikävä opettaa arvostamaan toista. :)

    VastaaPoista
  28. Joo muistan sen ku itkin vitusti heinäkuussa ja luulin etten pärjää kun toi lähti inttiin:D mut tää 6kk menee kyl nii nopeesti ettei sitä ees huomaa:D tammikuus pääsee jo pois kuitenki.

    eikä ollu eka eikä vika kerta ku joku kysy et "siis eks se oo hirveetä ku se on intis??" "eks oo kauheeta??" "eiks sua oikeesti haittaa yhtää" öö? siis joo ikävä on suuri ja vitutuksen hetkellä tuntuu ylitsepääsemättömältä:D mutta mä en koe tarpeelliseks kuitenkaa päivitellä facebookkiin tai itkee kavereilla tätä "kurjuutta" 24/7 :D

    VastaaPoista
  29. No totta osin sun tekstis! Ite ainakin salaa ajattelin kun poikaystävä lähti vuosi sitten inttiin että 'hihihihi JÄNNÄÄ, mitenköhän tässä käy'.
    Aluks mietin että oonkohan ihan oikeessa suhteessa, kun ei tää tunnu mitenkään kovin pahalta..? Vertasin itseäni kavereihin, jotka päivitti joka kolmas sekunti facebookiin miten on ikävä. Buhuu, cry me a river, hei pliis oikeesti? Välillä tosin oikein kivan vklpun jälkeen tirautin muutaman pisaran hyvästellessä, ja sekin tuntui vähän nololta. :D Tosin oon tänä aikana todennut, että kyllä rakastuneitahan tässä ollaan, muttei vissiin mitään draamakuningattaria… Kuitenkin nyt kun sitä armeijaa on kestänyt sen lähes vuoden verran, niin olen niin onnellinen kun kulta tulee 'pysyvästi' takasin, eikä mun tarvitse odottaa aina iltaan, että voin kertoo sille kaikki (turhat) jutut, mitä päivän aikana tulee mieleen. Mutta tää vuosi on mennyt niin älyttömän nopeasti että morjes!
    Ja mitä Lauri sanoin niin lähes kaikki poikaystävän kauniit tavat (joiden takia erityisesti tykästyin häneen...) on poissa, gone, borta. Mies alkoi pelaamaan sotapelejä siellä, joihin se ei ollut ikinä ennen sitä kokenut mitään mielenkiintoa, apua! Äijäseura on siis tehnyt tehtävänsä, noo pitää alkaa taas muistuttelemaan.. ;)

    VastaaPoista
  30. Kysynpähän vaan että mitä vittua ?? Eiköhän se ole ihan jokaisen oma asia miten suhtautuu inttiin ! Turha täällä on alkaa ketään muita bloggaajia haukkumaan ! Mun mielestä Erica on tosi rohkee kun uskaltaa ilmaista tunteesa ! Suurin osa teistä ei varmasti uskalla vaan kertoo miten helvetin vaikeeta se intti on. Ja kyllä, itse olen tällä hetkellä inttileski. Ja tää ei todellakaan ole mtn ruusuilla tanssimista. Miks jokainen ei saa olla rauhassa se inttileski ilman että pitää alkaa tuleville inttileskille antaa mtn kuvaa että se on ihan perseestä tai ihan helppoa. Säälittävää ihmiset tuollainen ! Toivottavasti ne pojat ei oo ainoita jotka siellä intin aikana kasvaa !

    VastaaPoista
  31. Mukava lukea täällä kuinka blogiani linkitetään ja sanotaan että jos haluatte nauraa yms.. ! eikö teillä ole mitään muuta tekemistä ystävät hyvät? ja ensi rakkaus postaus, senkin tein koska se kuuluu haasteeseeni. mitäs siinä on nyt niin naurettavaa? Kyllä on jännä että ikävöintiä pidetään noin nolona asiana! Mutta minä en häpeä yhtään ikävääni, ja minä myös kerron tunteeni ihan avoimesti. miksi sitä pitäisi alkaa peittelemään. täytyy olla rehellinen ! Olen onnellinen ja löytänyt elämäni miehen :) Mä tykkään puhua Samista, olisihan se kummallista jos en puhuisi? musta se on todella outoa jos joku ei puhu poikaystävästään koskaan blogissaan, tuntuu että ei hänellä olisi niin väliä! mutta on kyllä hauska lukea kuinka naurettavaa porukkaa täälläkin pyörii ja kommentoi. Oikein täytyy linkittää blogi ynnämuuta. Eikö aijallenne olisi jotain muutakin käyttöä ? :) Ja hän joka sanoi että ainakin hänen kaveripiirissään he ovat tossun alla? ei se ehkä aivan noinkaan mene, minä eikä Sam olla kumpikaan tossun alla, rakastetaan toisiamme vaan niin helvetin paljon ettei ikävään tarvitse väsätä muita selityksiä. voi jestas!! ollaan iloisessa ja tasapainoisessa suhteessa vaikka mäkin itken ja ikävöin. jänniä selityksiä intti ikävään :D

    Anonyymi kirjoitti...
    Jotenki jäi häiritsemään, ku tästä postauksesta jäi semmonen kuva, että on naurettavaa ikävöidä intissä olevaa poikakaveria. Tässä tosin käsiteltiin tuota naurettavaa murjottamista. Mun mielestä on ihan normaalia, että tulee ikävä. Ikävä ei tarkoita sitä, että makaa sängyssä ja itkee. Ikävä mulle oli ainakin sitä, että kaipasi toista, mutta ei se elämistä estänyt. Tästäkin on jo yli neljä vuotta aikaa. :D

    Nykyisen avomiehen kanssa saattaa mennä jopa niin naurettavasti, että yöllä herätessä odotan aamua ihan sen takia, että saan halauksen. Eli tavallaan ikävöin toista, vaikka nukkuu ihan vieressä. :D Tämä nyt ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ei voisi olla erossa. Suhteen alkuaikana nähtiin vain viikonloppuisin ja hyvin meni.

    On myös hyvä muistaa, että semmonen hyvä ikävä opettaa arvostamaan toista. :)

    siinä oli mahtava kommentti! :) kiitos hänen Anon!

    VastaaPoista
  32. Anonyymi 22.04 - oon aivan samaa mieltä sun kanssa! ja te jotka dissaatte erikaa niin get a life, ja odottakaa vaan kun itse rakastutte...

    VastaaPoista
  33. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  34. Anonyymi 22.04 - Anonyymi 22.17 thänks molemmat ! ! ja jotenkin kun lukee tota kirjoittajan tekstiä niin oikeen karu fiilis tulee kun noin rumasti puhutaan inttileskeydestä ! ja jos sinä kirjoittaja tykkäät olla yksin niin se ei tarkoita että muut tykkää, esimerkiksi mä en osaa olla yksin! mä kaipaan aina juttu seuraa ! Ja toi että saat syödä vaikka pinaattikeittoa 5 päivää putkeen eikä kukaan ole natisemassa vieressä? wou, millanen jäbäti sulla oikein on? ei mun hani ainakaan valittais jos mä vetäisin jotain tiettyä ruokaa 5 päivää? :D kummallista

    Ja en vain ymmärrä miten sinä voit tehdä postauksen tällaisesta aiheesta kerta et ole edes kokenut tätä vielä? jestas mää vain sanon :)

    VastaaPoista
  35. Erinn, jos blogiasi linkitetään, se ei ole minun vikani, että turha mulle kantaa kaunaa. Ja totta vitussa sitä omaa kumppania ikävöi, sehän on ihan normaalia? En kai ole väittänytkään, että pitää suorastaan odottaa inttiaikaa, VAAN että siitä selviää itseään tappamatta :) kyllä se varmasti on hirveää ja yksinäistä, mutta uskon ainakin itse pystyväni olemaan joskus myös yksin. Se että en ole läheisriippuvainen ei tee musta tunteetonta tai että en rakastaisi poikaystävääni. Ja siitä pinaattikeitosta, kun se jotakin ihmetytti: kyllä poikaystäväni olisi nälissään, jos tekisin joka päivä lempiruokaani:):) joten suosittelen truuleskiä ymmärtämään meitä, jotka eivät koko aikaa tarvitse jotain viereensä ;)

    VastaaPoista
  36. hienosti jumittaa näppäimistö heti EErinistä lähtien :D yrittäkää saada selvää... Ja kyllä, mä voin kertoa inttileskistä yleisellä tasolla vaikka en koskaan inttileskeksi pääsisikään. Ja eihän tiedä millainen itkuraivarileski musta oikein kuoriutuu :o että sinuna EErin ottaisin pakastevihannespussin pois nenästä ja lopettaisiv mulle angstaamisen, sun blogias kun en ole edes vilkaissut saatikka linkittänyt :):)

    VastaaPoista
  37. vedittekö oikeesti riidan tollasesta?

    VastaaPoista
  38. Ei se ole sun vika tietenkään mutta kyllä toi sun teksti pisti vähän mietityttämään ja kummastuttamaan, jotenkin tosi rumasti siitä kirjoitit, kiroilit ja pidit meitä joiden miehet on intissä niin "noloina" sellaisen vaikutuksen tuosta aika helposti saa ! ja siitä syystä anot alkaa huutelemaan blogiani ja nauramaan ja vittuilemaan, säälittävää touhua :D kunnon marttakerho meininkiä. Ja onhan se niin että kaikkien miehet jotka intissä on niin ovat niitä "inttileskiä" sehän on ollut sanontana jo kauan eikä sitä pitäisi millään tavalla haukkua. Ei ole mitään truu inttileskiä? kaikki me niitä inttileskiä ollaan. Ja kyllä mä uskon että jos oikeesti miehestään välittää ja hän naisestaan niin kyllä mä uskoisin että jokaisella ne itkut tulee ja ikävä on todella suuri, varsinkin jos on tottunut olemaan paljon yhdessä. tämä ei ole ollut helppoa, ei todellakaan! Mä ainakin tarvitsen jonkun viereeni :) no toi nyt oli aika kaukaa haettu että "itseään tappamatta".. kuinkas moni on tappanut sen vuoksi? :D en mä itseäni tapa tai muuta, itken silloin tällöin ja ikävöin rakastani. aivan hemmetin normaalia :)! kyllä mäkin pystyn olemaan yksin, mutta aina seura on parempi ! kun olen tottunut elämään niin että on aina ystävät/perhe vierellä. siitä ruuasta, ei hänen tarvitsisi syödä lemppari ruokaasi, voihan se ostaa jotain muuta, thats it ! sepä se, ei kannata puhua tuolla tasolla, koska sen näkee vasta sitten kun sä sitä olet että mitä siitä sun osalta tulee :) taas se meneekin niin että mun pitäisi ottaa se vihannespussi nenästäni, aivan. :D mutta on se hyvä että nykyään anojen ip:n saa selville ! ;) mutta hei Jenni, en mä mitään kaunaa kanna, oli vaan aika karu aihe näin kokeneen naisen! :)

    VastaaPoista
  39. Tää on kyllä usealle aika arka aihe ja kuten moni muukin, avaudun ja raivoan.
    Mieheni meni armeijaan tammikuussa, mutta palasi sieltä onneksi neljän päivän päästä, syystä että X. ^^ Hän sai lykkäystä kolme vuotta, joten armeija paska on edelleen edessä päin.
    Kyllä, olen katkera jo etukäteen. En halua, enkä tahdo. Ymmärrän ihmisiä joille on ok, että mies menee armeijaan, mutta ymmärrän myös kaltaisiani, joista tuntuu etteivät he selviä.
    Koko elämäni olen ollut hiukan rikki ja vajaa, joten nyt kun olen kerrankin ehkä (blää miten lässyä) en halua taas hajota. Ja tämä on siis oikeasti ihan totta. Joskus minulla tulee ihan uskomaton ikävä pelkästään koulupäivän aikana, joten mitä helvettiä minunko pitäisi olla kolme viikkoa erossa miehestäni? Kyllä, osaan tehdä kaikki tarvittavat asiat itse, mutta ei, en halua. En todellakaan halua tehdä yhtään mitään.
    JOSKUS on kiva olla yksin, mutta minulle se joskus on kerran viikossa kaksi tuntia, kun ukko on reeneissä. Se riittää ja välillä tuntuu että se on jopa liikaa, kun en saakkaan viettää vaatimaani leffailtaa tänäKÄÄN iltana.
    Inttileskeys on typerä sana. Kun ukko lähtee armeijaan ja jos joku tulee sanomaan minua inttileskeksi niin läsähtää samantien.
    Ja vielä se, että jotkut ihan oikeasti on inttileskiä. Tänäkin vuona on aika monta poikaa kuollut armeijassa. Tosin ei siksi että se olisi mitenkään liian rankkaa tms. Mutta itsemurhat, sairauskohtaukset ja onnettomuudet on läsnä siellä armeijassakin.
    Jos armeija olisi oikeasti hyödyllistä, olisi asia vähän enemmän ok, kuin nyt, mutta mitä saatanan paskaa ihan oikeasti? Miksi, oi miksi sen ukon pitää jumaliste opetella siellä kolme kuukautta pelkästään sitä että vittu mitkä saatanan paskasukat se saa laittaa niiden paskatossujen kanssa ja MIKSI sen pitää tietää että karvahatun korvaläppien pitää olla ylhäällä jos päällä on verryttely asu.
    Kyllä, ymmärrän että armeijaa tarvitaan (lähinnä pelottelun vuoksi) ja on ihan ok sotatilanteessa että osaat koota sen aseesi. MUTTA MITÄ SAATANANPASKAA SINÄ TEET SILLÄ ETTÄ OSAAT LAITTAA NE VITUN OIKEAT SUKAT HÄH?
    Kun ne armeija-asiat voitaisiin opettaa muutamassa kuukaudessa sen puolenvuoden taikka vuoden sijaan.
    Ja hei camoon. Mihin Suomi oikeasti tarvii armeijaa? Hyvä että me edes Viro voitettaisiin näillä paskavehkeillä ja vähällä väellä. Venäjä hermostuu niin ei meidän kannata tuhlta voimia edes avataksemme suu. Meillä on muutama paskavehje ja pieni joukko poikia jotka osaa käyttää niitä oikeita sukkia suihkutossujen kanssa. Jipii.
    Kaikista naurettavinta paskaa on tuo mitä itsekkin valitettavasti menit lipsauttamaan. "Pojat miehistyy armeijassa". Voi jeesuksenkilinkellit. Miksi tytöille ei ole jotain saatanan lotta-koulua jossa me virkattaisiin ja opeteltaisiin kunnon tyttöjen käytöstapoja? Jos ihan totta puhutaan niin tunnen enemmän huonotapaisia naisia kuin miehiä. Miksi niitä vitun ärsyttäviä kolmikymppisiä pikkulissujen tavoin käyttäytyviä ja pukeutuvia lehmiä ei lähetetä jonnekkin siperiaan opettelemaan niitä vitun käytöstapoja ja KASVAMAAN NAISEKSI ja normaaliksi ihmiseksi? Yäk miten oksettavia akkoja sitä onkaan olemassa. Ihan oikeasti. Miettikää nyt. Eikö jonkun fia-kakkosen pitäisi mennä armeijaan kasvamaan? Entä kuinka monta samantapaista miestä tunnette? Niimpä, no miksi vitussa niiden miesten pitää mennä sinne armeijaan kasvamaan? Että ne miellyttäisi teitä. Haistakaa nyt paska. Miesten elämästä puoli vuotta pois parasta nuoruus aikaa, seurustelusuhteiden alusta, koulutuksesta pois, jotta ne saatana kelpaisi teille.

    Menkää armeijaan kasvamaan.

    VastaaPoista
  40. Vajaa, itse olen sitä mieltä, että naiset talouskouluun ja miehet armeijaan (toki voi tehdä toisinkin päin), se olis reilua. Itse olen iloinen talouskoululainen ja ei olis pahitteeksi pakollistaa se :D ja EErin, ymmärrän sun kannan, koska et ole blogiani ennen lukenut, joten et voi tietää kirjoitustyyliäni ja tapaa liioitella. Tää on mielipideblogin ja huumoriblogin risteytys, joten vakavamielistä tekstiä et täältä löydä. Ja sitä paitsi kyseessä on mun mielipiteet joita en faktoiksi väitäkään :) mutta tajuan sun fiilikset. Ja kyllä se on niin, että tämä tyttö monien muiden mukana tammikuussa itkua vääntää TIETENKI! että pientä huumorintajua hei, ei kannata verenmaku suussa lukea. :)

    VastaaPoista
  41. Vajaa, Lauri-sian aktuaaritoimisto voi lohduttaa tämän verran: kuolleisuus varusmiespalveluksen aikana on pienempi kuin siviilissä. Nuoret miehet ovat lahjakkaita telomaan itsensä, naisia on useita prosentteja enemmän ikäluokasta jo ennen kolmeakymppiä. Toisaalta: jos ne neljän päivän perusteella napsauttivat jätkälles kolme vuotta lykkäystä, niin ihme jos sitä ei kärttämällä voi muuttaa C-papereiksi (=vapautettu rauhanaikana) esimerkiksi "mielenterveydellisistä syistä". Käsittääkseni palveluksesta ei käytännössä koskaan laiteta suoraan C-luokkaan, ensin tulee E.

    Jenni, oiskohan kuitenkin vakavasti ottaen järkevintä, jos tehtäisiin kuten muissa sivistysvaltioissa ja annettaisiin ihmisten päättää itse elämästään? :)

    VastaaPoista
  42. kiva kun hiffasit kans mun kannan! kiitti sulle :) kyllä huumoria multa löytyy mutta oli vaan vähän arka aihe :D

    VastaaPoista
  43. Siis mun on nyt ihan pakko sanoo tuohon Vajaan kommenttiin, ei --ttu että pisti vihaksi!

    Mulle on ihan yks lysti että vikiseekö joku sitä että poikaystävä on intissä vai ei. Jos mulle siitä joku alkais sydäntään vuodattamaan kasvotusten, sanoisin todennäköisesti että ymmärrän kui sulla on ikävä ku Jape on kaukana ja joudut nukkuun yksin mut kyl se sieltä takasi tulee että nainen kerää nyt itsesi. Ja mä tosiaan ymmärrän! Niinku useaan otteeseen tässäkin kommenttipoksissa todettu - ikävöinti on normaalia.
    Mä ymmärrän _hyvin_ miltä tuntuu ku on jotain ihmistä ikävä - kun elimet vaihtaa kaikki yhtäaikaa paikkaa, tuntuu ettei iloa ole enää edes olemassa ja kaikki on paskaa paitsi kusi etc.. Ja jos sä nyt sitte kuitenki ihan oikeesti haluut siitä johonki facebookiin kirjottaa ja rypee siinä ikävässä - jos se sun oloa helpottaa - niin feel free! Ja nää jotka siitä valitatte - facebookin yksi hienouksia on että voit ''jättää tilaamatta'' jonkun henkilön vaikka sen hänen kultapoikansa intin ajaksi. Siis mitä?? Voinko näin tehdä? KYLLÄ VOI! Ei hyppele itkuraapustukset silmille koskien sitä että Ansku nyt on vaan niin helvetin maassa ku Kalle on metsässä leirillä eikä vieressä hellimässä! Tee tämä, ja saat sen rauhan niiltä raapustuksilta ja voidaan silti olla ja elää normaalisti.

    Mutta siihen, mikä pisti vihaksi.
    Voi ---kele mulla muuttuu silmissä punaseksi aina ku aiheena on tämä Suomen väheksyminen ja "vihaaminen". Mä en ole todellakaan mikään skini tai vastaava, ja vaikka musta on ihan pirun siistiä käyä ulkomailla tai vaikka muuttaakkin jossain vaiheessa sinne - kirjoittaessani tätä - mä olen vain ylpeä kotimaastani! Meillä on asiat oikeesti melko monella mittapuulla ihan hyvin ja elämisen taso yleisesti ottaen hyvää.

    Pistää niin keittään tuollanen asenne, ettei Suomi muka tarvitsisi armeijaa johonkin - koska hei haloo, kelle me muka pärjättäis?? Onhan tuota jumalauta pärjätty Venäjälle ennenkin. Ja mihin sitä armeijaa muuhun tarvitaan? Itsekin tiedän enemmän ku tarpeeksi sellaisia jätkiä jotka ei jumalauta PÄÄSSEET armeijaan. Ja mistä syistä? Yksi ei ole tarpeeksi kypsä, toisella on paska kunto, kolmas liian lihava ja neljäs lähti koska kaikki kaveritki lähti. Toki tämä ei tarkoita että näin on joka puolella mutta MINUN mielstäni näit ei pitäs olla ollenkaan ja toi on vaan niin vitun naurettavaa. Sit nää jäbät vielä naureskelee siihen päälle. SIKSI sitä armeijaa tarvitaan että saatas näitä yhteiskunnan pohjaa vähän kehittämään sitä pääkoppansa sisältöä ja kasvamaan ihmisinä.
    Meille sodan jälkeen syntyneille kun se itsenäisyys kuitenkin on tuotu sillä rubiinein koristellulla kultalautasella, niin on vaan perkeleen surullista kuinka sitä ei sitten monikaan osaa arvostaa.
    Siinä olen samaa mieltä että suuri osa meistä naisistakin pitäisi pistää kokemaan ilman että se olisi vapaaehtoista, jotain joka valmistaa tavalla tai toisella muuhunkin kuin siihen pumpulilinnaan missä ehkä jotkut elävät. Vaikka Jennin mainitsema talouskoulu - tai sitten ihan vaan se armeija.

    Ja jos se Venäjä tuosta joskus hermostuu - joutaisi mielestäni jokainen Suomea väheksyvä, sinne ensimmäiseksi sitä vastaanottamaan. PEACE!

    -ida

    VastaaPoista
  44. Oltiin keretty asumaan vain muutama kuukausi yhessä avomieheni kanssa ennen ku sen oli aika suunnata armeijan harmaisiin. Ensimmäiset kaks viikko oli tunteet aika pinnassa, mutta kyllä se siitä lähti. Viimiset 3kk( mies oli 9kk) NAUTIN siitä omasta rauhasta mikä mulla oli, tottakai oli aina surullinen fiilis ja tälleen kun lähti takaisin... Oli vielä tosi usein monia viikonloppuja putkeen kiinni, eli aika harvoin nähtiin tuon 9kk aikana. :)

    VastaaPoista
  45. Mä en niin tajua tätä. Saatana, se on korkeintaan vuoden homma ja that's it. Vituttaa nuo vinkuvat ämmät, jotka lähettelee paketteja inttiin mussukoille, ihan ku ne ois oikeesti rintamalla missä on pulaa suklaapatukoista ja ehjistä sukista!

    Itse kun elää kuolevalla maaseudulla, niin on jo tottunut siihen, että välillä avokkia näkee vain viikonloppuisin, kun ollaan reissutyössä ja opiskellaan eri paikkakunnilla. Onhan se ihan aikuisten oikeasti perseestä, mutta kyllä mä tiedän monta muijaa, joilta herahtaisi tippa linssiin ja pari riemunkiljahdusta kun tietäisi, ettei homma kestäisi puolta vuotta kauempaa..

    Suhteellisuudentaju on kaunista.

    VastaaPoista
  46. Ihan MAHTAVAA!!! Poikaystäväni kehotti lukemaan aamukamman inttilesket osiota (turhaa paskaahan ne siellä jauhaa, 2 lukukertaa oli liikaa), ois kyllä saanu kehottaa lukemaan tämän! :)

    VastaaPoista
  47. "Onhan tuota jumalauta pärjätty Venäjälle ennenkin. Ja mihin sitä armeijaa muuhun tarvitaan?" -Anonyymi 4.joulukuuta

    Hmm. Olisiko nyt historian kertaus paikallaan? Suomihan ei yksin sitä Neuvostoliittoa vastaan taistellut, vaan meillä oli ihan saatanan isot joukot saksalaisia apuna.
    Jos luet uutisia, tiedät että Venäjän pojjat on aika kovia vouhottamaan aseilla. Pari esimerkkiä. "Venäjä ilmoittaa, Iskander-ohjusjärjestelmä on saatettu käyttövalmiuteen Pietaria ympäröivällä Leningradin sotilaspiirin alueella. Ohjusten kantomatka on 400 kilometriä ja niissä voidaan käyttää ydinkärkiä."
    "Venäjä kaksinkertaistaa armeijansa määrärahat"
    Ja Venäjän uudet pommit. (http://en.wikipedia.org/wiki/Aviation_Thermobaric_Bomb_of_Increased_Power)
    Mitä Suomessa on? Ne samat ruosteiset Suomikiväärit.

    Suomen armeija on turha jos sota tulee, mutta esimerkiksi katastrofin, vesipulan, terrori-iskujen, tappavan influenssan ja muiden tapahtumien varalle armeija on jees, koska silloin niitä miehiä oikeasti tarvitaan. Ja edelleenkään, tällöin ei ole mitään väliä että pidätkö niiden aamutossujen kanssa sukkia vai et.

    VastaaPoista
  48. "SIKSI sitä armeijaa tarvitaan että saatas näitä yhteiskunnan pohjaa vähän kehittämään sitä pääkoppansa sisältöä ja kasvamaan ihmisinä."

    Aa, okei. Eli nuoret miehet on se "yhteiskunnan pohja" ja niiden pitäisi "kasvaa ihmisinä"?
    En nyt tiedä tarkoitatko yhteiskunnan pohjalla sitä, että pojat on pohjalla vai että ovat se perusta. Oli kummin tahansa niin typerästi ajateltu. Naiset ovat ihan yhtä pohjalla kuin miehet ja naiset ovat ihan yhtä tärkeitä yhteiskunnassa kuin miehetkin. Kuten jo aiemmin mainitsin, niin ne huorittelevat pikkulehmät joutaisivat jonnekkin Lottakouluun. Ei ole naurettavampaa ajatusmallia kuin se, että kuvitellaan armeijan olevan kasvamista varten. Nyt vaan kaikki vanhemmat jättää poikalapset kasvattamatta, sanotaan vaan että pojat on poikia, kyllä ne armeijassa miehistyy. Gut.

    VastaaPoista
  49. Tää tekstii ei tosiaankaan saa multa pisteitä, ihan kamala. Kyl asian voi ilmasta vähä nätimminkin! Ihmiset on erilaisia ja tottakai jotkut itkee hulluna oman rakkaan perään monta kuukautta ja jotkut tulee toimeen paremmin. Kyse on kans siitä millä pohjalla suhde on.

    Ja miten niin "true-inttilesken" pitää itkee facebookissa et "yhyy, oon niin yksin yhyy vittu antakaa sääliä", tuskin sitä kukaan haluaa!
    Mun poikaystävä on lähössä maanantaina inttiin ja otan mielelläni inttileski -nimityksen mun nimen perään. Ja varmasti ikävöin ja vollotan ensimmäiset viikot, so what vittu.

    Eikä jutussa tietenkään oo pelkkiä negatiivisia puolia: Suhde vahvistuu, pojasta tulee mies ja (JES) MÄ SAAN OMAA AIKAA ! Silti tulee järkky ikävä ja asia ahdistaa.

    T: Itkevä ja ikävöivä INTTILESKI in your face bitch

    http://sparksfly-kiasofia.blogspot.com/2011/12/tuleva-inttileski.html

    VastaaPoista
  50. Vittu mitä paskaa.

    Ihmiset on erilaisia ja reagoi asioihin eri tavalla. Ei näissäkään pysty sanomaan et on vaan se yks ja oikee tapa.

    Tänään miehellä TJ 0, puoli vuotta meni heittämällä ja kyllä voin myöntää et mulla oli ikävä. Nautin ku sai tosiaan syödä mitä halus ja olla yksinkin mut siltikin oli se ikävä.

    VastaaPoista
  51. HAHAHAHAHA naurattaa ku luen noita ylläolevia kommentteja :D ottaaks kukaan mitään enää huumorilla?

    VastaaPoista
  52. Hitto, mä oon seurustellu saman ukkelin kans nyt kohta kolme vuotta ja suuri osa ajasta asuttu yhdessä ja mä kiljun onnesta kun se on lähdössä kertaamaan. Saan omaa aikaa itelleni ja harmittelen että se kertaus ei kestä kauempaa :D kyllä siihen toisen naamaan vaan saattaa alakaa kyllästymään jos pitempään kattelee, vaikka kuinka rakastais :D

    VastaaPoista
  53. Itte jäin "inttileskeksi" heinäkuussa. Omalla kohdalla kävi niin, että toisinaan vollotan kotona vieläkin ikävääni. Varsinki alussa! Ankee olo, kun joutuu kuukausia olemaan erossa. Mut niinhän se menee, ihmiset reagoi eri tavalla. :) Itse oon herkempi. Lisäksi oon useaan otteeseen ajellut +200km edestakas kattomaan miekkosta. En näe siinä mitään höpsöä, mut kaverit ja tuttavathan pyörittelee silmiään kun sanon että taas ollaan auton rattiin loikkaamassa. :D Itse tarviin myös omaa aikaa, mut siihen riittää parisen tuntia ja se riittää.

    Se kyllä ärsyttää, että sanotaan että nuoret miehet menee oppimaan maan puolustusta. Se, että vedät taisteluvermeet päälle ja pänöttään ulos 7 tunniksi ei mun mielestä hirveenä opeta puolustamaan isänmaataan. Saati se, että maataan veksissä ruokamyrkytyksen kourissa. Mut varmaanki vaihtelee prikaateittain, spollekoulussa näin.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!