HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 28. marraskuuta 2011

"mä oon niin kylmä sisältä"

Mikä ihmeen tarve teineillä on luonnehtia itseään kylmiksi, tunteettomiksi, manipuloiviksi tai masentuneiksi? Se on mun mielestä jotenkin saatanan huvittavaa, että ihminen joka itkee kuunnellessaan Mikael Gabrielin Sä olit oikees-biisiä, kuvailee itseään sanalla kylmä tai tunteeton.

Oli mikä tilanne tahansa, nettikirjotus tai eka kännireissu, niin siellä itketään, että "mä oon niin kylmä ihminen sisältä, siis en tunne niinku mitään!" TAI "musta tuntuu et oon niin masentunu, et niinku ei oo enää pohjaa millään" TAI "mä vaan manipuloin ihmisii ja oon niin kaksnaamanen". Voi rakkaat lapset, sitä kutsutaan murrosiäksi!

Ihan ku olis jotenkin so fuckin' awesome olla kylmäsydäminen jääkuningatar, joka ei tunne mitään ja jonka suurin huvi on manipuloida ihmisiä (oikeesti, kuinka moni 14-vuotias on joku taitava aivopesijä?). Sit ku ei oteta edes sitä vaihtoehtoa huomioon, että se on se perusteiniangsti, eikä mikään vitun kylmä sydän. "Ei siis tää ei tod johdu siitä et oon 15 vee ja kännissä, vaan siitä et mä olen pettynyt elämään ja sitä kautta kylmettänyt mun tunteet, ja huomatkaa mun sielukas katse!"

MIKÄ SIINÄ ON POINTTI? Ihan oikeesti, se että sun poikaystävä puhu toiselle tytölle ja mutsi unohti nimipäivän, ei tee susta elämään pettynyttä ja kyynistä ihmisparkaa. Ei sun tarvi vetää jotain Cruella DeVil-roolia ja leikkiä tunteetonta kylmää kalaa. Ihan oikeesti ihmiset! Se vaan tuottaa niin valtavan myötähäpeän, ku pikkutytöt kirjottelee jotain kuvatekstejä Facebookiin tyyliin "Oon niin kylmä ja mitään en tunne, jätä mut rauhaan, en välitä kenestäkään". Pliis...

Tai sit tää, kun diagnosoidaan nettitestien avulla ittelleen masennus... Ihan oikeasti, suosittelen käyttämään alan lääkäriä siihen hommaan. Varmaan 80% yläastelaisten tekemistä masennusdiagnooseista menee iän piikkiin. Mutta ei, tää on nyt se aito ja oikea masennus, eikä kellään muulla toki ole yhtä pahaa kuin minulla. Asiallehan en mitään aio tehdä, mutta tämä se on, depressioista pahin!

Sit kolmen vuoden päästä -hupsistakeikkaa- ei oo enää tietoakaan moisesta tunteesta ja yritetään vaan polttaa kaikki päiväkirjat ja kirjelappuset, joissa pienikin tekstinpätkä viittaa kylmyyteen tai kaksinaamaisuuteen. Huomaat olevas suht tasapainonen ihminen ja aivopesuhalut ovat tiessään. Ohhoh, tämäpä yllätys vittu.

29 kommenttia:

  1. Rakastan sun blogia, oot ihan hiton hyvä kirjottaan !

    VastaaPoista
  2. nää sun jutut on aina yhtä mahtavia :D kiva ku joku sanoo asiat suoraan miten ne on :))

    VastaaPoista
  3. saanko kysyä näin asiasta kukkaruukkuun tyylillä, että minkä arvosanan sait äikän kirjotuksista lukiossa? :) oot mielettömän hyvä kirjoittamaan! päivän viihdeannos täynnä (miinus salkkareiden osa) taas tältä päivältä melkee..

    VastaaPoista
  4. On kyl harmillista myös että ne jotka ovat oikeasti masentuneita teini-iässä, eivät saa apua tai eivät uskalla hakee sitä just ton yleisen villityksen takia. :(

    VastaaPoista
  5. Ahh, olen tyydyttynyt <3 Vihdoinkin joku on kirjoittanut tunteeni sanoiksi!

    PS. Sanottakoon nyt disclaimer: joo, jotkut masentuu ihan oikeesti, nimim. kokemusta on.

    VastaaPoista
  6. Lisää toivepostauksia tai vedän ranteeni auki t kylmäsydäminen, manipuloiva teiniangstaaja.

    VastaaPoista
  7. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  8. .. osaan nähtävästi kirjoittaa. sata typoo samaan kommenttiin.
    anygays, tää on niin totta !! mulla menee hermot kun frendit jaksaa toitottaa että _mä oon kylmä ämmä. hei ihan tosissaan, mä, joka rupee kyynelehtimään nähdessään 'kadonnut kissa' ilmoituksen tolpassa, puhumattakaa romanttisista komedioista. ikäni puolesta ( ehkä vähä muutenki ) mulla kyllä niitä tunteita riittää, kiitosta vaa !

    VastaaPoista
  9. "mun elämä on kurjempaa kun kenenkään muun koska oon kaikille niin ilkee enkä osaa rakastaa. en välitä kenestäkään eivätkä kenenkään tunteet kiinnosta minua." c'mon girl, roll your life forward !

    miksi masennus on niin IN ? D: sehän on SAIRAUS ? ihan kun joku ylipaino, huumeriippuvaisuus, syöpä tai interfiliteetti tulis kohta muotii ! VITTU JEEEEEE ! MULLA ON NYT SYÖPÄ WOHOOOO !

    VastaaPoista
  10. *infertiliteetti #^^#

    VastaaPoista
  11. ensinnäkin kiitokset sinne kommenttiboksin alkupäähän kehujille! =) ja siis äikästä kirjotin M:n, yleensä äidinkielestä oon saanu numeroks ke 6-9 (lukiossa piti kirjottaa liian asiallisesti...). :D

    Ja joo, siis ootte oikeessa tossa, että oikeasti masentuneita ei oteta tosissaan, kun näitä feikkimasiksia riittää joka sormelle. Ja kuten sanottu, kyseessä on SAIRAUS. Ainiin, onhan anoreksiakin in!

    VastaaPoista
  12. Ah, lisää näitä teinien kuvatekstejä:D Tähän tyyliin: "Please come and save me...</3" (kuvittele tähän semmonen ylhäältä otettu huultenmutristuskuva.. Miltäpä vitulta minä sinut pelastan?)ja "joomoroeiolluyhtäänhauskaamilla-petterinkaa!!111!!!1!11<33panisin sinua lujaa!!111<3" No voi herran vittu. Ja tietty "VÄLIAIKANEN" on aika legenda.

    VastaaPoista
  13. Kiitokset taas mahtavasta postauksesta! Aivan kuin mun ajatukset suoraan napattu. Oot loisto.

    VastaaPoista
  14. aah on niin hubaa nykyään lukea jotain teini-iän angsti päiväkirjojani :''D loistavaa viihdettä!

    VastaaPoista
  15. jessus en haluu muistella niitä vanhoja päiväkirjoja. +irc-galleriaa :D vaikkei se ihan tollasta ollukaa ni silti voi apua:D

    ainii ja sellasta viä että oot mahtava!

    VastaaPoista
  16. Itseltäni muistan jonkun galtsukuvan jossa katselen katulamppua ja kuvatekstinä ''Näiden tähtien alla sua odottamalla mä kulutan aikaani uskoen, että rakkaus on laava joka kuljettaa. Saa kylmän raudankin hehkumaan''. Sanonko millä päähän, kyllä HÄVETTÄÄ!!

    VastaaPoista
  17. hahahahhaha oon niin onnellinen kun en oo koskaan noina "rankkoina" vuosinakaan vetäny tätä hommaa ihan yli:D tulee sellanen myötä häpeä jo pelkästään muiden jutuistakin:D:

    VastaaPoista
  18. Pakko sanoo et täst postauksest tulee vähän paha mieli SEN TAKIA, että monilla, esim itellä, on oikeesti ollu "noinkiN" nuorena huonoja kokemuksia. :> ja jos poikaystävän takia angstatti, niin ei, ei sen takia että se puhui toiselle tytölle, vaan ku se yritti ihan tosissaan itsaria .. :// Kaikki ei aina johdu jostain teini-iän syövereistä pulppuavasta teiniangstista, vähä ny sitä avarakatseisuutta, mistä aina puhut, peliin

    VastaaPoista
  19. Ensiks kiitti helvetin hienosta blogista! Toiseks voisin toivoo postausta just vaikka noista pikkuteinien kuvateksteistä sun muusta :D

    VastaaPoista
  20. hahaha :D ''ohhoh, tämäpä yllätys VITTU'' :D:D:DD oot ihana♥

    VastaaPoista
  21. Vähän ehkä ohi aiheen mutta tästä tuli elävästi mieleen se kun joskus lukion ekana vuonna eräs luokkakaverini 17 vee totesi: "Olen sitoutumiskammoinen."

    VastaaPoista
  22. Eksyin tähän sun blogiin hetken aikaa sitten ja musta on ihanaa miten suoraan sä kirjotat. Ite oon niin kiertelijä ja kaartelija. Oot yks parhaista :)

    VastaaPoista
  23. Täytyy muistaa, että on mahdollista että itseään kylmänä ja tunteettomana pitävä ihminen todella omaa ongelmia kyseisellä alueella. Tosin ne, joilla sellaisia on, eivät kuuluta sitä aivan niin innokkaasti - elleivät sitten yritä 'huutaa apua' sen kautta.
    Itse voin sanoa, että läheisissä suhteissa minulla aiheuttaa ongelmia tapani ns. "suojautua", olla näyttämättä tunteitani ja päästämättä mitään tarpeeksi lähelle että se liikuttaisi minua. Varsinaisesti tunteeton en ole, en todellakaan, enkä ulospäin siltä yleensä vaikuta; mutta sisäisesti kiellän tunteeni itseltäni lähes aina, ja minulla on valtava alitajuinen pelko siitä, että joku koskaan tulisi huomaamaan heikot kohtani. En osaa pyytää anteeksi - sehän toisi minut alemmalle tasolle. En osaa antaa itseni rakastua - kiellän oitis tunteeni. En kerro yksityisasioistani ihmisille - se antaisi heille valtaa minun suhteeni. Ja niin edelleen...
    Olen ylipäätään huomannut koko asian vasta kun vihdoinkin päästin yhden ihmisen - ENSIMMÄISEN ihmisen koskaan - niin lähelle, että tästä 'luonteenpiirteestä' alkoi olla haittaa, se kun ei näy päällepäin eikä pinnallisissa ihmissuhteissa.
    Myönnän sen, että todellakin jotenkin kieroutuneesti ihannoin täysin tunteettomia ihmisiä, ja minä itse olenkin suurin este sille, että minulla tämä ongelma on - mutta kyse ei ole hyvästä asiasta vaan jostain sellaisesta joka vaatisi pitkällistä, ja mielellään pikaista, terapiaa.

    Mutta voin olla samaa mieltä kanssasi siitä, että ihmiset leimaavat itsensä ns. 'mielisairaiksi' ja keittiöterapioivat vähän turhan innokkaasti. Itselläni läheisin ihminen on sellainen, jolla oikeasti on ongelmia psyykensä kanssa - ei tosin vakavia, mutta onpahan kuitenkin - eivätkä nämä 'Nyyh oon niiQ NIIN masis yyh!' -teinilissut ole nähneetkään todellisia ongelmia.

    Ja näin jälkisanoina; olen alle 20. ;)

    VastaaPoista
  24. Jotenkin ristiriitaista tämä "Mikä ihmeen tarve teineillä on luonnehtia itseään kylmiksi, tunteettomiksi, manipuloiviksi tai masentuneiksi?" ja oma kuvailusi itsestäsi; Jenni, tuo 21-vuotias ärsyttävä ämmä Pirkanmaalta lätisee paskaa

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kylmä, manipuloiva, masentunut ja tunteetonhan ovat lähes sama kuin paskaa latisevä ja ärsyttävä :DDDDDDDDD siis todella ristiriitaista. hyvä kun kiinnitit asiaan huomiota! tarkkaavaisuutesi vielä palkitaan

      Poista
  25. Miten se teitä haittaa?! :D Jos te ette sellassii kuvatekstei tykkää kirjotella, ni antakaa muitten kirjottaa hyvänen aika! :D eikai se nyt teijän asia voi olla.. Mutta siinä oon samaa mieltä, että on ihmeellistä et esim joku anoreksia on hieno asia!! ite oon kutosella, kohta seiskalla. Mulla oli JO vitosella masennus+anoreksia. Eikä se mun mielestä ollu in! Se oli järkyttävää. Oisin halunnu syyä, mutta en voinut. Opettaja jätti aina koulun jälkeen juttelee et mikä mua vaivaa. En uskaltanut puhua kellekkään. Sit joudun perheterapiaa ym.. Sit tuli masennus vastaa :/

    VastaaPoista
  26. Ei jumaliste, kävin äske nopsaa jonku käpäsen masennustestin rustaamassa, ja KYLLÄ olen masentunut niin varma homma juu.
    Kysymykset luokkaa "oletko ollut epävarma tulevaisuudestasi viimeisen kuukauden sisällä?" No totta helvetissä olen, 14 vuotiaana nyt tartekkaa tietää tulevaisuudestaan pahemmin ku et meneekö sit amiksee vai lukioon.
    Kyllä se vaa niin on et nää netti testit ei kyllä ainakaan teineillä voi mitenkään mahdollisesti toimia. Varsinkin kun kysymykset on sitä "Oletko ollut surullinen viimeisen kuukauden aikana" No siis bestis4evaah puhu mun kaa puhelimes vaa 40 minaa, ku yleensä puhutaa väh 1 tunti, ni kyl mä oon surullinen ollu, et ei tää oo helppoo :(
    Niii...
    Joo en väitä et ei kellää teinillä vois ihan oikee masennus olla, mut sillon kanttis mennä ihan terveyden ammattilaisen kanssa puhumaa, eikä demi.fi:ssä vuodattaa kuinka tuli täydet masennustestissä, et kyl mä nyt oon iha oikeesti masentunu, mut emmä mitää tee ku ei ketää kiinnosta. Eikä muakaa kiinnosta mun elämä tai muiden tunteet d44.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!