HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 30. marraskuuta 2011

minne jäivät käytöstavat?

Mä tapaan joka ikinen päivä jo pelkästään koulumatkoilla (pysäkille-bussiin-kouluun ja sama toisinpäin) uskomattoman määrän täysiä persereikiä ja käytöstavattomia urpoja. Siis mikä on, ku ei nykyihmiset enää osaa kaikkein alkeellisimpia tapoja!?

Bussi-idiootit on pahimpia. Ruuhkabussi ja joku vitun leena vie parhaimmillaan NELJÄ PENKKIÄ perseellään, jaloillaan ja laukullaan. Ei vittu... Sitten leikitään kuuroa tai aletaan angstaamaan, kun kehotetaan siirtämään ne kurakengät pois vastakkaiselta penkiltä ja tekemään tilaa muille maksaville asiakkaille. Ei voi olla niin rankkaa istua viis minsaa vieraan ihmisen vieressä! Ja se silmien pyörittely ja niskojen naksauttelu, kun joutuu siirtämään sen perseensä ikkunapaikalle. Mene sitten saatana taksilla jos on vaikeeta.

Tai ohittelijat... Jos mä olen jo kassajonossa, laittamassa bussikorttia kortinlukijaan,  kirjettä postilaatikkoon tai avaamassa itselleni ovea SUN EI TARVITSE KIILATA MUN ETEEN! Mää reppana lentelen seinille, ku joku pissispyörremyrsky iskee takavasemmalta niskaan. Vittu odota vuoroas tai lähe kotio!

Keskelle katua parkkeeraavat urpot ovat myös mahtavia. Siis peruskäytöstapoihin kuuluu siirtyä sivummalle mikäli pysähtyy tai on vaan niin helvetin hidas. Kato siinä kuuluis vähän niinku kävellä, ei laittaa jotain omaa henkilökohtasta leiriä pystyyn. Sitten mutistaan ja mussutetaan, kun yrittää päästä ohi ja sattuu sanomaan "anteeks, mä menisin tästä". VOI VITTU, SE ON TIE, EI LEIRINTÄALUE!

Ja musta on jotenkin outoa pelkästään se, että ei kiitä, jos toinen avaa  oven tai päästää bussissa ikkunapaikalta pois. HEI HALOO! Mulle on ainakin kakarana opetettu, että kun joku tekee jotain sun hyväksesi, sä kiität vilpittömästi ja katsot silmiin. EIKÖ MUILLE OLE? Kaikki otetaan itsestäänselvyyksinä ja mistään ei olla kiitollisia. Tästä lähtien lyön oven kaikkien kiittämättömien runkkareiden otsaan ja lähden tyytyväisenä matelemaan keskelle jalkakäytävää. Että tässä teille, onkos nyt kivaa, hä, onko?!

Helvetti.

19 kommenttia:

  1. Olen niin samaa mieltä, ilmeisesti meidät vähän vanhemmat on kasvatettu oikeasti hyvin, eikä olla lellittyjä kermaperseitä niinkuin lapset nykyään.

    VastaaPoista
  2. meinasin just sanoa samaa kun edellinen ano ! tai siis se että kun oikeesti,miksei ihmiset osaa kasvattaa pentujaan ? okei oon itekki vasta 17 mutta koen silti että mut on kasvatettu hyvin,en oo semmonen muksu joka on saanut aina kaiken eikä osaa kunnioittaa ketään.pakko nyt agreta kun iltalehdessä oli joku juttu että 11-vuotiaan älypuhelin tteki hurjan laskun ja plaplapla. NIIN kuka edes ostaa 11-vuotiaalle älypuhelinta ??? jos se nyt pakosti puhelimen muka tarttee sen ikäsenä ni pitäs olla kyllä joku normi peruspuhelin piste kiitos :DD

    VastaaPoista
  3. hahaha toi on nii huvittavaa ku joka postaukses tos on pisti vituttaa (1) ni käyks joku oikeesti tääl joka päivä painelee tota pisti vituttaa nappii sillee kjeheheheh oonpas ovela??!?!? :DDDd jos sä postaat vaikka jotai Moroo heitelkääpä ehdotuksii kommenttiboksii! ni mikäs ihme siinä aina jotai pistää vituttaa?

    VastaaPoista
  4. samaa ihmettelen. vittu mä kyl taon mun lapsille sitten tulevaisuudessa käytöstavat niin hyvin päähän että ne tulee automaattisesti, saatana.

    nii, ja hyvän kielenkäytön kans....... :D

    mä aloin syksyn alussa moikkaamaan bussikuskia ihan kunnolla ja huikkaamaan "kiitos" sit ku nousee kyydistä, mun mielestä se on yks asia mitä ihmiset vois tehdä. vaikka onki ihan minimaalinen juttu, niin silti on kohteliasta. musta on mukavaa toivottaa "HUOMENTA :)" kuskille jos meen aamubussilla. ongelma on vaa se, et KUSKIT EI MOIKKAA TAKAS? ne vaa tuijottaa tylsänä eteensä eikä vastaa. ei kaikki, jotkut on tosi mukavia ja lepposia, mut suurin osa ei puhu mitään eikä ota ees katsekontaktia :(

    VastaaPoista
  5. musta myös tervehteminen on kohteliasta. Mä asiakaspalvelijana tervehdin kaikkia, mut asiakkaat ei todellakaan aina tervehdi takas! Sanon aina moi, mut sieltä vaan tulee et MULLE SITÄ JA TÄTÄ JA HETIIII!!!!!

    VastaaPoista
  6. Mä muistan joskus pienenä, kun ajoin pyörällä jalkakäytävällä, ja kolme naista käveli koko jalkakäytävän leveydellä. Soitin pyörän kelloa ja naiset väistivät, ja yksi huusi perääni "vitun läski etkö sä muuten mahdu ohi???"

    VastaaPoista
  7. Vittu nii just!!! Se kiitos, miksei ihmiset sano sitä.

    VastaaPoista
  8. Voisin kertoo kans vähän näistä bussillla kulkevien/bussikuskien käytöstavoista:D esim. se ettei voi sanoa että "jään tässä pois" tms. vaan pitää rynniä läpi:D

    VastaaPoista
  9. anonyymi, en tiä onko noin mutta siltä tuntuu!

    miu, älä muuta sano! katoin meinaan samaa linkkiä ihan wtf-ilmeellä. mitä tekee 11-vee netittömällä TAI edes netillisellä ÄLYPUHELIMELLA?

    anonyymi, oon miettiny samaa :D jos mun jutut vituttaa niin miksi oi miksi täytyy lukea :D nytkin on (2) koska ne on niitä käytöstavattomia! muahahah :D

    anonyymi, ÄLÄPÄ! ite kuljin teininä pikkukylän bussilla, jossa aina huudettiin moit ja heit ja aamusin morjesteltiin myös. sit ku muutin citympään (:D) mua katotaan ku vajakkia kun huudan kiittimoit :D vittu sori!

    Anna, oon kans huomannu kuinka moni ei huomio asiakaspalveluhenkilökuntaa ihmisinä vaan jonain robotteina. musta on normaalia toivottaa morot, mutta... no kaikille se ei sit oo.

    anonyymi, WHAT!? mitä vittua, ihan hulluntörkeetä :o

    Nora, sanoppa se, oi sanoppa se...

    VastaaPoista
  10. Kerran bussissa katselin ihan äimänä että onpa taas kasvatus ollu kohdallaan kun tultiin pysäkille ja kuski ei jostain syystä avannut takaovia niin että ainoa pois jäämässä ollut matkustaja olis päässy ulos. Inhimillisestä erehdyksestä tai hetkellisestä teknisestä viasta varmaan oli kyse.
    Tietenkään tää matkustaja (noin ehkä 16 vee nuori mies) ei voinu esimerkiks huikata kohteliaasti, että "voisitko avata oven?", vaan karjui "OVI AUKI!" useamman kerran ennen kuin se ovi sitten lopulta aukesi. Eikä puhettakaan että olis kiittäny.

    VastaaPoista
  11. Viimeksi tänään ärsytti itse bussikuskin käytös. Kyseessä tosiaan keski-ikäinen naishenkilö, mutta ilmeisesti käytöstavat on vain vanhempia ihmisiä kohtaan tarkoitettu etuoikeus, koska mulle ei voinut vastata, kun tervehdin ja kiitin laitettuani kortin lukijaan ja ulos. Seuraavana sisään tullut mieshenkilö kyllä sai hymyt ja tervehdykset sun muut...... Ikärasismia perkele.

    VastaaPoista
  12. ite oon 15 ja musta on koulutettu hyvä ihminen ! ruoan jälkeen kiitetään, tervehditään kohteliaasti... COME ON ! Mikä on nii vaikeeta ? D: NIIN inhottavaa kun joku lissukka istuu bussin kahdella viimesellä paikalla ja kun pyytää väistyyn niin maiskautetaa vaa suuta, pyöritellää silmiä ja hyvällä tuurilla nostetaa se laukku lattialle mulkoilun kera. Pahin juttu siinä on, että nää yleensä leidit on mun ikäsiä. MIKÄ VITTU TEITÄ RIIVAA ? Myöskin oon huomannu että nuoretherrat on yleensä kohteliaampia kun tytöt. Paitsi ne yläastegangstat. Osa. Ei saa yleistää. EIPÄ.

    voisin kirjottaa vaikka kuinka mutta päätä särkee niin saatanasti että jätän tähän. ymmärsitte pointin.

    VastaaPoista
  13. Täl viikol metroon tuli joku ~80v mummeli kävelykepin ja ostoskassin kera, kukaan ei päästänyt istumaan! Itsekin seisoin, muuten olisin tietysti päästänyt. Teki mieli mennä ojentamaan kanssamatkustajia, mutta jäin seuraavalla pois.

    Yks kerta itseasiassa vähä ojensinkin :D ruuhkabussi, ihmiset mahtu just ja just seisoo ja joku nainen istuu sillä käytävänpuoleisella paikalla ja pitää laukkuaan toisella. Siinä vieressä seisoi vanha nainen. Mä sit tiuskaisin sille, että "aiot sä ihan oikeesti varaa itelles kaks paikkaa ku toiset ei mahdu melkein edes seistä täällä??!" se kattoi mua säikähtäneesti ja päästi sen mummelin viereensä.

    VastaaPoista
  14. kaupankassalla noita persreikiä riittää. en vaan yksinkertasesti tajua miten joillekin on ilmeisesti fyysisesti mahdotonta kiittää tai edes tervehtiä. ihan vitun rasittaavaa jos istun kassalla 8 tuntiakin putkeen ja perse ja kädet ja kaikki paikat kipeinä ja puutuneena yritän hymyillä ja palvella iloisesti ja joku saatanan kusimulkku ei viiti sanoo edes moi takasin, kyylää vaan että mitäs vittua säkin mua siinä tervehdit. no vittu anteeeks :D

    VastaaPoista
  15. Bussiääliöistä vielä sen verran, että sekin laskee viihtyvyyttä aika pirusti ko pahat yläastepojat kuuluttelee kovaan ääneen nelosvarotuksiaan ja huonoja koenumerojaan.

    VastaaPoista
  16. Mä oon ajatellut ainakin sen 'pisti vituttaan -napin' sellasena, että jenni on onnistunut kirjotuksessaan, koska nää aiheethan on purkautumista ärsytyksistä... :D En tosin ole se pahamaineinen painaja, sillä en käytä termiä vituttaa, mutta tuli vähän hölmö olo kun näin ajattelen. :D

    VastaaPoista
  17. Joo mua ärsyttää semmotteet vitun lyllertäjät jotka menee etanaakin hitaammin siinä sun eessäs. Ei hyvää päivää. Vois niinku siirtyy syrjään. Ja just ku itellä on kiire johonkin, niin just sattuu tulemaan eteen joku jolla on koko elämä aikaa siinä lyllertää.
    Niin ja viiden-kymmenen hengen teinilaumat, jotka kävelee rivissä vallaten sen koko tien. Öö... mitä helvettiä?

    Ja tähän on pakko mainita yks juttu. Olin menossa työhaastatteluun ja sinne tuli muitakin haastateltavia. Jätkillä sisällä pipot päässä, takit päällä ja monet tuli sinne vielä puoli tuntia myöhässä.. sitte ku sinne tultiin ni kaikilla oli siellä naama norsunvitulla. Hei se on työhaastattelu! :D

    VastaaPoista
  18. JES JES JES! Ihana tietää, että muutkin normaalit ihmiset funtsii näin ja niitä v*tuttaa ne kaiken maailman hiihtäjät julkisilla paikoilla. On niiiin sanoinkuvaamattoman raivostuttavaa, kun esim. kaupan muutenkin ahtailla käytävillä ihmiset jättää ostoskärryt poikittain ja ties mitä.

    Ihan oma lukunsa sitten onkin rattiraivo ja liikennekäyttäytyminen... Täällä Tampereen seudulla ainakaan autoilijat eivät juuri koskaan päästä kävelijöitä suojatien yli, vaikka ihan varmasti tietävät, että tarkoitus olisi yli päästä. Harvemmin minä ainakaan ihan huvikseni jossain liikenteenjakajalla hillun...

    VastaaPoista
  19. Bussiurpoilusta tuli mieleen mun henk.koht kriisi jokasena aamuna kun oon bussissa yläasteikäisten junttien kanssa, joiden aamun suurinta hupia sattuu olemaan sen napin RAISKAAMINEN. (Se on nappi on kai jotenki rikki just siin bussissa ja siitä kuuluu se ääni aina ku painaa) Hirvee DINGIDNGINDINGGGGIDNGINGINDDDGIGINGNGG koko ajan ja se kuski ei sano niille mitään! Joten jokaisena aamuna mun on pakko olla se kamala ämmä, joka laittaa nää keskenkasvuset kakarat kuriin. Onneksi sentään tottelevat ja lopettavat aina kun "hienovaraisesti" vihjaan heidän vituttavasta käytöksestään.. :)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!