HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 25. marraskuuta 2011

villilapset

Siis musta tuntuu, että kakarat tulee hullummiks ja hullummiks vuosi vuodelta. Ei mitään rajoja, kuria, sääntöjä tai rangaistuksia, pikkueevertit vetää tuolla yötä myöten pitkin kyliä fillarilla ja huutelee haistavittua. Pelataan vaan pleikkaria ja syödään nuggetteja. Millään ei oo mitään väliä, eletään ku jossain saatanan viidakossa.

Ihan oikeesti, opettakaa kakaranne käyttäytymään! Potkitaan, revitään, uhmataan kieltoja ja käyttäydytään ku jotkut helvetin villi-ihmiset. Ei väliä, Marcolio-Petrushka (nykylapsien ah niin taiteelliset ja kansainvälisen tuulahduksen kokeneet nimet!)on vaan omanlainen persoona, se nyt vaan näyttää rakkauden vähän erikoisella tavalla. Ei se pahaa tarkota! Ei tietenkään juu. On ihan ok riekkua ja tuhota paikkoja. Annetaan Marcolion elää hei!

Välillä tekis mieli hypätä junan alle, ku näkee kaupungillaki mitä ihmeellisimpiä mukuloita. Ensinnäkin ne kulkee puolialasti (Noku Lilli-Angelina TYKKÄÄ pukeutua kevyesti sukkiksiin talvellakin, ihanan luova lapsi!) ja sen päälle vielä tuhoaa kaiken mitä tielle sattuu. Potkitaan roskiksia, kivitetään kissoja, huudellaan vitunhuoraa ja ei kunnioiteta ketään. NO MITEN EDES VOIS KUNNIOITTAA KETÄÄN, KUN EI OLE KOSKAAN KOHDANNUT AUKTORITEETTISTÄ IHMISTÄ! Kotona nössöäidit ja -isät kaataa kokista mukiin ja vie sen sille Villi-Vekkulille suoraan pleikkarin viereen. "VITUN ÄMMÄ, POIS TELKKARIN EDESTÄ" huutaa Villi-Vekkuli ja äiti hymyilee tyytyväisenä. On se V-V niin taitava sanankäyttäjä!

Ei se lapsi mene rikki, vaikka ääntä korottais tai jopa -iik- antais jonkin tason rangaistuksen. Itse muistan sen, kuinka en saanut katsoa päivän Prätkähiiriä, jos en maistanu ruokaa. Tai jos puhuin rumasti, sain mennä vähäksi aikaa huoneeseeni miettimään. Joka päivä ulkoiltiin, tehtiin läksyt ja syötiin oikeaa ruokaa. On huudettu, rangaistu, asetettu rajoja ja käsketty nukkumaan. JA OLEN ELOSSA! OLEN KASVANUT NORMAALIKSI IHMISEKSI! Avaan ovet vanhemmille ihmisille, kunnioitan opettajia ja en kivitä niitä kissoja. Koska MUT ON KASVATETTU! Jumalauta jos joku päivä pyöräytän jonkun Milka-Bananan ja Kerkko-Georgen niin se on satavarma asia, että meidänkin perheessä on säännöt! Ei helvetti siitä tuu mitään, jos kasvatusvastuu luovutetaan päiväkodille, vieraille ihmisille tai opettajille. JOS HANKIT LAPSIA, KASVATA NE!

19 kommenttia:

  1. NIIN samaa mieltä!

    Kohta kolmekymppinen serkkuni on duunissa lastentarhassa, hoiti usein myös mua ja broidia silloin kun vielä oltiin pieniä. Serkku kysykin sit tossa yks päivä, että "olinko mä jotenkin natsi teitä kohtaan silloin joskus". Serkkua parempaa hoitotätiä en olisi voinut kuvitellakaan; lämmin, välittävä ja tarpeen vaatiessa ihanan lapsenmielinen.
    No, syy omituiselle kysymykselle selvisikin pian. Tarhassa lapset käyttäytyvät serkkua kohtaan kuin mitkäkin vapaan kasvatuksen äpärät (joita mitä luultavimmin ovatkin), haukkuvat ja kiusaavat. Anteeksmitävittua? Nykypäivän lapset yrittävätkin toistensa sijaan (minun lapsuudessani toiset skidit härnäsivät vain toisiaan, eivätkä sitäkään niin tosissaan) dominoida aikuisia, huutavat jo ensimmäisinä sanoinaan vittua ja paskaa eikä jäähyjä tai muita rangaistuksia ole nähtykään.
    Itsekin olin joskus yläasteella hoitamassa kahta lasta, joista toinen oli lähestulkoon vastasyntynyt ja toinen noin nelivuotias. Ja ei saatana mikä kauhukakara... karkaili nauraen pihalta samalla kun yritin huudella perään ja etsiä tätä, yritti ihan silkasta vittuilun ilosta heittäytyä auton alle uuden ihkun pyöränsä kanssa ja mitä vielä. Lastenhoitajana voisi olla kiva työsennellä, mutten ikinä kestäisi nappuloiden nykypäivän dominoivaa ja alistavaa käytöstä.

    VastaaPoista
  2. Oot (jälleen kerran) ihan oikeessa! Ite kun opettajaks opiskelen niin kiinnitän aika paljonkin huomioo siihen miten vanhemmat lapsiaan kohtelee. Ite toivoisin et kotonakin olis jonkinlaiset rajat, olis sit ehkä koulussakin helpompaa ku osais edes peruskäytöstavat...

    VastaaPoista
  3. Kerkko-George :DDD Sun pitäis laatia oma nimipäiväkalenteri tai jotai : D

    Eikös siitä ollu uutisissakin joskus että vanhemmat haluis sysätä vastuuta lasten kasvatuksesta enemmän koululle. Samaan aikaan taas kuulee jatkuvasti märinää siitä(kin), miten opettaja nimenomaan EI saa puuttua kasvatuksellisiin seikkoihin :D Minkäs siinä sitten tekee, haha. Voin kuvitella miten mieluinen opettajan ammatti tulee olee vaik joskus 10 v. päästä jos (ja kun...) lapset on yhä kurittomampia ja häiriintyneempiä ku täl hetkellä :p

    VastaaPoista
  4. Ihanaaa:D Oon just löytäny blogin, ja rakastuin :) Mun äitee on perhepäivähoitaja, niinpä saan joka aamu kattoo ku kersat huutaa äitille ja isille... Ja kun lapsi riehuu eikä tottele, vanhemmat sopertavat: "juu juu hiljaa ny hoitotäti ei tykkää, hys hys mitä kaikki ajattelee, olkaa hiljaa ny, isi voi vaikka kontata takaperin takas autoon jos meette kiltisti ikkunasta kattomaan..." MITÄ VITTUA :o ny porukat o lomalla, joten mun on aika kokea taantumus: tämä villilapsi lähtee riehumaa! (ja kaatamaan hautakiviä, varastella kaupasta, säikytellä mummoja ja olla niin vitunhuoraihqlolpissisihana♥ ei oikeesti -.-)

    VastaaPoista
  5. Siis nyt ei voi muuta sanoa oikeesti kun että TÄÄ ON IHAN ASIABLOGI! :D:D Oon lukenu tätä koko illan ja samastunu et ihan kun ois mun kirjottamaa juttua osa, siis ihan loistotekstiä! Pakko liittyä lukijaks ja jatkaa noiden vanhempien postauksien lukemista!

    VastaaPoista
  6. Oon varma että Milka-Banana tulee olemaan hyvin rakastettu ja pidetty lapsi, ainakin nimensä perusteella<3

    VastaaPoista
  7. Mulla tuli noist nimist ja muutenki välil tekstin sisällöst Pasila mielee :)

    VastaaPoista
  8. Sä purit mun suurimman vitutuksen aiheen just sanoiks. Mä vaahtoan tästä lähes päivittäin kavereilleni, oonko vähän raskas? Mulla on kaveri jolla on kolme vuotias poika ja jeesus kristus se lapsi on ärsyttävä! Tai siis sen vanhemmat on ärsyttäviä ku ne ei komenna sitä. Siis sen äiti ei puhu puhelimessa jos se lapsi käskee lopettamaan, kaupassa menee kepeesti tunti, ku mukula tahtoo jäädä vähä karuselliin. Sitä muksua pitää myös kantaa kaupassa, kun se ei nyt vaan tahdo istua kärryissä. Ja äidin perustelut asiaan on: "voi voi kun mulle tulee paha mieli ku komennan sitä. En mä halua aina kieltää siltä kaikkea". Onnee vaan teille, onneks ei oo mun kakara.

    VastaaPoista
  9. Näinhän se valitettavasti menee. Sitten mietitään että miksikäs kakarat jää jälki-istuntoon koulussa kun "Ne on oikeita kullanmuruja, ei ne halua pahaa kenellekään." Kehtaavat vanhemmat vielä väittää että meidän Kerkko-George on hyvin kasvatettu!

    VastaaPoista
  10. yksi ainut asia mitä neuvolassa pitäisi tätien sanoa : kuri. niin se vaan on että jotkut vaan ei tajua että lapsi ei voi olla tollanen. ei vaan voi olla ongelmanuori saamatta ongelmia !

    VastaaPoista
  11. AI ETTÄ :D eksyin kaverin kautta sun blogiin, luin yhden päivityksen ja tykästyin sun blogiin todella todella paljon :) Täyttä asiaa!

    VastaaPoista
  12. wooooouw, täysin samaa mieltä olen!

    VastaaPoista
  13. Tämä on niin nykypäivää ja totta, huoh ja kerrankin sulta suht puhdassuinen kirjoitus. ;D

    VastaaPoista
  14. Että mua rupes vituttaa Paula Salkkareis sillo ku se tukisti Severii XDDDDDDDD ''mä olen maailman huonoin äiti :'(((( meen ilmiantamaan itteni'' LOOLOLOLO ei ihmekää ku nykylapset on nii perseestä ku ei niit uskalleta kasvattaa oikein (en tarkottanu tällä fyysisen väkivallan käyttöä rangaistuksena, vaan kyllä kaikki tietää mitä tarkotin)

    VastaaPoista
  15. Tää on niin totta. Olin puol vuotta töissä ala-asteella ja se oli täynnä kakaroita joilla ei ollu mitään tapoja! Enkä nyt tarkoita et ne vähä välil riehus vaan siellä huudettiin vitun huoraa 2. luokalla ja ku opettaja ilmoitti vanhemmille tästä (ja monesta muusta asiasta) ni vanhemmat vastas vaa et "jaa no en nyt sit tiedä mitä uskoa ku taas noin turhasta soittelette". Voin kertoo et ite ku olin ton ikänen ja olisin käyttäytyny noin ni kyl olisin aika kauan siitä kärsinyt. Toisaalta mulla ei olis ikinä varmaan käyny mielessäkää tollane! JÄRKYTTÄVÄÄ

    VastaaPoista
  16. Kata: kuulostaa ihan sairaalta touhulta... siskolles todella paljon tsemppiä!


    Annika: siis nimeomaan, kun ei tiedetä edes peruskäytöstapoja ja vaikka tiedettäiski niin ei todellakaan niitä käytettäis...

    Anne-Mari: vois kyllä puuhata sellasen "uudet nimet"-nimikirjan :D mutta siis oikeessa oot, yritetään sysätä vastuu muille mutta silti omaa perttiä ei saa kieltää... huhhuh.


    Merja: kiva että tykkäät! :) kuulostaa aika järkyttävältä toi mitä saatte kattella... "pukisitko nyt sen ulkohaalarin leevi...katso, isi voi tehdä vaikka kärrynpyörän!"

    Lilja: ihana kuulla ja tervetuloa laivaan ;)

    Anonyymi: Milka-Bananasta tulee ensi vuoden suosituin nimi!

    suubi: jos voisin, menisin Kyösti Pöystin kanssa naimisiin.

    Janna, mua alko niiiiiiin vituttaan toi :DDDDD vittu mitä vanhempia... juu lapsi varmaan hajoaa kielloista.

    vilma, älä muuta sano!

    Anonyymi: todellakin! että ihan hyvänkokonen kakara mutta pikkusen on käytöshäiriöitä.

    Kaissa: kiva kuulla ja tervetuloa uudestaan ;)


    Anonyymi: hyvä kuulla ;D


    Anonyymi: MÄÄ VIHAAN NYKYPÄIVÄÄ! ....ja puhdassuisuutta ;D


    Nora, SAMA JUTTU :DDDD mua niin ärsytti se sen blogi-itku ja muiden kauhistelu :DDD argkflhj


    Anonyymi: kohta varmaan eskarilaisetkin huutelee haistavittua... argh, mua ärsyttää!

    VastaaPoista
  17. pakko sanoa ensinnäkin se että oon lukenu sun blogia vasta tosi vähän aikaa mutta lähes kaiken oon käyny läpi ja voin samaistua niin hyvin lähes joka asiaan! :D ja tää on yks niistä asioista mikä mua vituttaa kans todella paljon. vaikka mulla ei ole lapsia enkä oo töissä missään lastentarhassa, on kaupan kassallakin perseestä katella ku ne saatanan pikku kakarat juoksee pitkin myymälää ja huutaa vittusaatanaa ja hajottaa paikkoja, ei usko ku niitä pyydetään poistumaan.. aina ne tulee takasin ja tekee kaiken mitä ei sais tehä, vittu mulla niin alkaa vitutuskäyrä keulia ympäri ku kattelen sitä touhua joka päivä.. ja mitä mä voin sille tehä ku ne ei yksinkertasesti usko yhtään mitään mitä niille sanoo ja jos vähänki korotan ees ääntäni nii ne on jo soittamasa äideilleen. mua raivostuttaa ja säälittää katella miten kauheita nuo nykypäivän penikat on, ei minkäänlaista kuria whatsoever ja se, et jollai nelosluokkalaisilla on pipoja joissa lukee "pillumagneetti" ja ne koittaa jo ostaa röökiäki? antakaa mun kaikki kestääääää, mitä täällä tapahtuu?

    VastaaPoista
  18. joo,silloin kun minä olin pieni niin sain ihan reilusti tukkapöllyä jos jotain tahalteen väärin tein. nykyäänhän se on kiellettyä, koska se luokitellaan "pahoinpitelyksi". Jos minä omia lapsia saan aion kyllä tukkapöllyjä jatkaa. HEI haloo, miten selität puhumalla jollekkin uhmaikäiselle ja huonosti kasvatetulle lapselle että "voi voi elä nyt viitsi potkia sitä setää kun äiti ei tykkää...." Ei ihme että 2000- luvun lapset on niin hirveitä koska mitään kuria ei lakien mukaan saa enää pitää ilman että tulee lastensuojelu ja poliisit ja eduskunta ovelle itkemään.

    VastaaPoista
  19. Itse olin TET-harjoittelussa päiväkodissa ja voi morjens mitä muksuja. Mullon pitkät hiukset ja olin letittäny se kahelle letille ettei se jää mihinkään kiinni. No nämä vapaan kasvatuksen hedelmät sitten keksi, että hei niistähän on kiva kiskoa! Ai jumalauta, että se viikko oli yhtä helvettiä! Sit keksin laittaa hiukseni nutturalle, niin nää samat villiviikarit rupes kiskoon sitä irti, kun siinä onnistuivat alkoivat sitten taas kiskomaan mua hiuksista! Tosi kiva!
    Kun sanoin siitä asiasta tälle työnantajalleni ja tämä tietysti kertoi niiden lapsien vanhemmille, niin ne oli sillain "mitäs tulee tänne pitkän tukkansa kanssa, pitäs ymmärtää että se kiinnostaa lapsia". No anteeks, susta on viissiin ok, että sun mukulas kiskoo mua tukasta ja pelkäsin koko viikon, että oon kalju ennen perjantaita.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!