HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 26. joulukuuta 2011

sukupakko

Mä en voi ymmärtää miksi kuuluisi hengailla ihmisten kanssa, joista ei erityisemmin pidä tai joita ei erityisemmin edes tunne VAAN koska "ollaan sukua".

Mä en tiedä mitään niin vitun karmeeta ku sukujuhlat, joissa täytyy väkisin esittää kiinnostunutta uppo-outojen ihmisten asioista siksi, että kyseessä sattuu olemaan mummoni serkun lapsi tai jotain vastaavaa. Pitäis pitää yhteyttä, soitella ja olla Facebook-kavereita, vaikka kemiat ei kohtaa yhtään. Onneksi mun lähisukuni on oikein mukavaa sakkia, että niiden kanssa on ihan jees heittää läppää ja joskus käydä kahvilla. Mutta sitten ku ruvetaan meneen serkuista kauemmas, niin en tajua kyllä sitä pakkosukulointia.

Odotan kauhulla jotain häiden vieraslistaa ja muita tulevia jättijuhlia. MIKSI TÄYTYISI KUTSUA MUKAAN NAAMOJA, JOITA EI OLE NÄHNYT VUOSIIN, JA JOISTA EI OLE VITTUAKAAN KIINNOSTUNUT? Voin ihan rehellisesti kertoa, että mun pippaloihin ei tule sitten ykskään idiootti, oli se sitten vanha luokkatoveri tai pikkuserkku! Jos ei toisistamme tykätä, niin voi voi, siinä hirveesti mikään "sama veri" auta! Vitun ärsyttävää pakkohengailua.

Emmäkään odota, että puolitutut sukulaiset soittelis ja lähettelis kutsuja ristiäisiin ja viiskymppisille. Oli sitten lähisukulaisia tai sitten saatanan kaukaisia. Kuinka helvetin säälittävää on seisoskella jossain sukujuhlissa yksin ja tietää, että mäpäs olen täällä vaan koska mut oli pakko kutsua ja toki kohteliaisuussyistä pakko tulla? Että täällä kaikki vaan vihataan toisiamme, mutta ollaan ny sitten ja pilataan päivämme. Ku ollaanhan me hei sukua!

Jos ei yksinkertaisesti ole mitään muuta yhteistä ku sama isoäidin veli, niin mun puolesta ihan hyvin tiputtaa vieraslistalta ja kännykän numeromuistiosta. Tai jos kaikki sukulaiset on aivan täysiä persenaamoja, niin ei sinne Von Leppästen sukukokoukseen ole pakko mennä riitelemään kännissä vesisateeseen pikkuserkun velipuolen mökille. Mä ainaki vietän aikaa ihmisten kanssa joista pidän ja hankin mielelläni sellasia lisää ympärille, enkä pakkosukuloi ja istu perse veressä isotädin nahkasohvalla.

Meillä on vaan yks elämä, miks pilata se viettämällä aikaa urpojen kanssa?

12 kommenttia:

  1. Huoh, muistan liiankin hyvin minkälaisen hulabaloon miehen serkut nostivat, kun eivät äitinsä kanssa kuuluneet häidemme vieraslistalle... Yritä nyt sitten siinä selitellä rajallista budjettia ja sanojen "pienet häät"-merkitystä :( Hulvattomintahan tässä oli se, että minä morsiammena en ollut edes eläissäni tavannut k.o henkilöitä :DD Se on nääs tää, ei naama vaan, suku-vippi, jonka kuuluisi avata portit taivaaseenkin.

    VastaaPoista
  2. Niin ja lisätäkseni vielä FB on mainio paikka tilittää ja hakea omilta ystäviltään sympatiaa, kun sukulaiset on niin köyhiä munapäitä, etteivät suostu syöttämään ja juottamaan omia sukulaisiaan joita näkee kerran 10 vuodessa.

    VastaaPoista
  3. Niin totta! Oon miettinyt samaa asiaa monta monta kertaa kun on pitänyt naama tekoirveessä yrittää keksiä jotain puhuttavaa isänveljenkaimankumminvaimonserkuille :D

    VastaaPoista
  4. Joo onko ees totta! Mun suku on ihan HELVETIN iso ja mä oon niin väsyny meiän sukujuhliin ku joka helvetin ihminen tulee kyselemään että kuka mä oon ja siinähän sitä sitte selittelee että juu taietaa olla sukua...... joka sukujuhlassa jotai 50 ihmistä ja lähimmäisiä on ehkä 10? :D huohuoh!

    VastaaPoista
  5. Ja musta on ihan epistä, et mut haukutaan maan alle just tän takia! Koska en ole isäni kanssa tekemisissä, mutta vittuako se niille kuuluu? Ja olis se isällekki kauheeta jos mä vaan esittäisin kuinka siitä tykkään ja huh.... Parempi vaan olla kokonaan erossa, kun vaan hymyillä hampaat irvessä, toki tää on vaan mun mielipide :--)

    On tää sun blogi kyllä NIIIIIN ASIAAA!!!1

    VastaaPoista
  6. Meidän suvussa ainakin on tapana pysytellä kaukana niistä joiden kanssa ei tulla toimeen :D

    VastaaPoista
  7. Mulla on käyny niin hyvä tuuri, että kaikki sukulaiset kenen kanssa nyt olen edes jollakin tavalla tekemisissä, on ihan mukavia ja kaikkien kanssa tulee juttuun. Se mahdollistaa ainaki mun suvun puolelta tulevaisuudessa isot häät, ainakin periaatteessa. Taitaa vaan olla niin että sukulaiset ihan itse keksivät syitä miksi jotakuta ei pitäisi kutsua, niitä luurankoja kun löytyy itse kunkin kaapeista ihan riittämiin.

    Toisaalta nää hyvät sukulaissuhteet saattaa johtua siitä että mä en ole erityisen läheinen monenkaan sukulaisen kanssa, vaikka toimeen tullaankin. Esim. kummitädit ja -sedät on aika etäisiä eikä mitenkään erityisen paljon pidä yhteyttä muhun tai muuhun sukuun. Sopii mulle. :D

    VastaaPoista
  8. Hyvä ajoitus just tähän joulun aikaan :D Oon kyllä ite just tässä kelannu ihan samaa! Täyttä totta taas sun postaus.
    OLi kyllä vika joulu siskon luona kuuntelemassa arvosteluja ja haukkumisia peukaloita pyöritellen aivan tajuttoman ahdistavassa ilmapiirissä, menee kyl hetki että tästä joulusta selviän...! Ihan sama ollaanko jotain samaa geenipaskaa, ihan sama.

    VastaaPoista
  9. onneks mulla on pienen pieni suku ja niitä ei pahemmin kiinnosta nähdä mua :> pakkohengailu on perseestä, ahdistuin kauheesti kun mun koulu ja sukulaiset halus mut fb kamukseen niin erosin koko paikasta :'D

    VastaaPoista
  10. mä oon vissiin aika onnekas kun mun sukulaiset on ihan mahtavia tyyppejä :D

    VastaaPoista
  11. Mulla on tulossa uusperheen sukujoulu ja vituttaa ihan hirveesti! Puolison aikuiset lapset tunkee yökylään, vaikka ei mahtuiskaan ja aikuinen tytär haluaa koristella kuusen kuin pikkutyttö ja kun meillä ei oo yhtään mitään yhteistä. En kertakaikkiaan jaksa eikä kiinnosta vähääkään ihmiset, joita en tunne enkä haluea tuntea. Olenkin harkinnut vakaasti häipyväni koko touhusta, mikä vitun pakkoyhdessäoloa joulu muka on, haluan onnellisen ja rauhallisen joulun ja seurustelen niiden ihmisten kanssa, jotka oikeesti kiinnostaa. Ja jos ei kiinnostavia tyyppejä ole, niin hyvä kija, lasi viiniä ja suklaa voittaa aina tylsät pakkoseurustelut :)

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!