HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

lauantai 28. tammikuuta 2012

huonosti käyttäytyvät baarityöntekijät

Olenko mä ainoa, joka melkein joka baarireissulla törmää töykeään käytökseen niinku baarin henkilökunnan puolelta?

Olen mm. huomannut, että jään usein ilman palvelua, kun baarimikkona on nainen. MITÄ VITTUA!? Vaikka tulisin ensimmäisenä tyhjälle tiskille hymyillen, perässäni tullut uskomattomassa kännissä oleva miesporukka saa tilattua juomansa huomattavasti ennemmin kuin minä. Minä, joka saa neiti viinanannostelijalta vain mulkaisuja.
Vittu en mä voi sille mitään, että mulla ei ole pippeliä!

Ja se lirkuttelu miesporukalle... Kun vihdoin tulee vuoroni, saan töksähtelevää palvelua ja hyvässä lykyssä väärän juoman. Voi vittu! Vaikka mä en ole hunksi tai edes muistuta miestä (no, ehkä etäisesti) niin mä olen saatana asiakas siinä missä muutki! Käsittäisin, jos olisin etuileva vittupää, MUTTA EI! En haluais yleistää, mutta melkein jokasesta vähänkin isommasta baarista löytyy tällainen epäasiakaspalveluintoinen lortto.

Ja portsarien päähän noussut pissa... "Mä oon just ja just 18 vee poju ja suorittanu kirjekurssilla vartijakoulutuksen, et nyt voin niinku heitellä pihalle mielivaltaisesti kaikkia, jotka ei miellytä mun silmää!" Yhdelle ystävälleni erittäin hyvin alalle sopiva portsari totesi ajokortin tarkastettuaan "Kyl sä tossa kuvassa oot, mut mua ei just tänää huvita päästää sua sisään" ja hymyili vittumaisesti. VITTU MIKÄ RUNKKARI! Toki kaikki muut seurueesta päästettiin sisään ja porukan selvin, eli kaverini, ei päässyt. ÖÖ? Siis just tollaset steroideja käyttävät munattomat runkkarit pilaa loistoportsarien maineen! Tollaset sais ottaa ja mennä kotio imeen pippeliään ja pohtiin lapsuustraumojaan.

Ja kyllä sitä näkee baareissa aika usein nyrkkitappeluja ja tuolienheittelyjä, joihin henkilökuntaa ei kiinnosta vittuakaan puuttua, mutta auta armias, jos sä vahingossa kompastut edellä kävelevän jalkoihin... "Sä oot ihan liian kännissä, ny pihalle!" ja oikein kunnon vittupääilme päälle. Sitten heitetään kaveri 25-asteen pakkaseen seisoon ja odotteleen kavereitaan. Okei, sepäs onkin kovin ihmisarvoa ylentävää kohtelua. Ja tiedänpä tyypin, joka heitettiin ulos tyrmäystippojen takia. Joo, se on oma vika, jos joku myrkyttää sut...

Siis miks ihmiset, jotka ei kestä humalassa olevia ihmisiä, menee töihin baariin? Vituttaako itteä olla töissä, ku muut vetää keittoo ja bailaa? Sitte kannattais ottaa loparit! Vittu se on asiakaspalvelua siinä missä muukin duuni kaupankassasta pankkivirkailijaksi. Onhan se selvää, että jos asiakas käyttäytyy huonosti, tulee iteltä vastattua samalla mitalla, mutta kun kyseessä on viattomat ja hyvin käyttäytyvät ihmiset!

Entä sä, kerroppas huonot kokemuksesi baarihenkilökunnasta!

ps. On niitä ihaniakin baarimikkoja ja -minnoja, portsareita ja narikkaihmisiä. Mutta se yks runkku kymmenen hyvän seassa vaan usein tuppaa pilaan sen koko porukan maineen.

Ihanaa lauantaita, olette mainioita! <3

29 kommenttia:

  1. Jep, ammattilaisen ja amatöörin tunnistaa kyllä hyvin nopeasti tiskillä.

    Tietyn nimeltä mainitsemattoman ketjun puljuja on tullut totuttua vältellä, kun ensimmäiseksi tiskille päästessäsi joudut selittämään sille povipommille, joka on palkattu osaamisen sijaan päässä olevan vetyperoksidin määrän ja tekokynsien perusteella, mitä tilaamaasi klassikko-drinkkiin tulee. Parhaassa tapauksessa joudut kieltäytymään drinkistä tai palauttamaan sen, koska se on väärin tehty (tai aivan parhaassa tapauksessa jokin aivan muu, kuin tilaamasi juoma).

    Myös juuri JV-korttinsa saaneet solarium-sali-juntit saa aikaan otsasuonen tykytystä. Ja nimenomaan siksi, että nämä keskenkasvuiset pippelin näprääjät pilaavat oikeiden ammattilaisten maineen.

    VastaaPoista
  2. Tuleepa mieleen ilta jollon oli isomman porukan pippalot, ja yritettiin baariin sisälle. Ei kelvannu mun ajokortti pokelle, kun ei (muka) tunnistanu mua siitä kuvasta. Haettiin kotoota vielä kuvallinen opiskelijakortti ja passi matkaan, käytiin toisessa baarissa ja yritettiin myöhemmin uudestaan ensimmäiseen paikkaan.
    "Mä en edelleenkään tunnista sua tästä ajokortin kuvasta. Passissa on liian vanha kuva ja opiskelijakortti ei oo oikee henkilöllisyystodistus". **TTUH niissä oli kaikissa mun kuva ja syntymäaika! Kiva jäädä rannalle ruikuttamaan ku koko muu porukka on jo kadonnu baarin syövereihin.

    Noh, jotain hyvää tuostakin reissusta. Silloinen kiinnostuksen kohde oli sentäs jäänyt katsastamaan pääsenkö sisälle, ja tuli takaisin kun huomasi että pokelle ei mun naama kelvannu. Vietettiin kaksin iltaa toisessa baarissa, ja seurauksena nyt parisuhteessa toista vuotta :)

    VastaaPoista
  3. Yheltä kaverilta otettiin henkkarit veks kun ei kuulemma ollu omat. Ne oli. Ja kuva ehkä vuoden vanha?

    VastaaPoista
  4. mä en oo koskaan törmännyt huonoon palveluun :o

    VastaaPoista
  5. Oon niin samaa mieltä ja itekki aina purnaan samasta aiheesta. Siis vittu mitä porukkaa oikeesti, mun parissa vakkaripartymestassa on ihan samanlaisia baarimikkoja ja etenki nää muijat osaa olla helvetin epäasiallisia mulkoilijoita. Esimerkiks kerran pyysin saada maksaa shotin käteisellä ja drinkin kortilla (KÖYHÄN OPISKELIJAN BAAREILUA!), ni ei vittu se oli hankalaa. Muija totes mulle, et jutussa kestää liian kauan eli oli kuulemma pakko päättää kumman otan.

    Ja sit tuli kans mielee yks ämmä kaupankassalla, ku pyysin että saisinko l&m:n vihreen askin. Sit se sano joku miljoona kertaa numeron väärin ja väärät röökiaskit lenteli liukuhihnalle ja jono vaan kasvo. Ja sit tää muija katto mua halveksuvasti, ihaku ois ollu mun vika ettei hän osaa lukea. Asiakaspalvelutyöhön ystävällistä henkilökuntaa kiitos !!!

    http://sparksfly-kiasofia.blogspot.com/

    VastaaPoista
  6. TÄÄLTÄ LÖYTYY YKSI!! Mua niiin vituttaa noi naisbaarimikot! Ei niin nyt ihan joka kerta tapahdu, mutta kuitenkin tapahtuu! Ei ne muutenkaan kattele yhtään misä järjestyksesä porukka sinne tiskille tulee. Joo eihän sitä nyt koko ajan pystykkään vahtimaan mutta edes jotenkin. Ja kun se tiskin "keskusta" tottakai on aina täynnä, joten välillä pitää mennä sinne reunoille, sielläpä saat sitten venailla saatana ikuisuuden! Kerronpa tähän myös yhden toisen tapauksen joka mua ihmetyttää ja haluan sen nyt jakaa vaikka ei tähän oikeastaan liitykkään. Eli meidän baarissa oli kesällä niin, että hanajuomat oli 1.90e klo. 24.00 asti, siitä oli myös laput tiskien alla. Jossain vaiheessa ne poistettiin mutta se tarjous jatkui. Kerran sitten menin kysymään (ennen klo 00:00), että "Onko noi hanajuomat vielä ton verran?" "Joo, ei, ei oo ollu enää pitkään aikaan." "No sellanen kuitenkin" ja mielessäni mietin, että kaks viikonloppua sitten vielä oli, että onkohan se niin _pitkään aikaan_ sit vai. No klo 00:00 jälkeen menin tiskille ja hanajuomaa pyysin, sen normaalihinta on 5.50e. Annoin sitten 10e ja sen 50 senttiä mihin baarimikko tosesi "Mites tää nyt menee kun ne on 1.90e" Mietin siinä tas mielessäni, että MITÄ HELVETTIÄ??? A) Mulle sanottiin aikasemmin, että se tarjous on loppunut ja B) Kello oli kaiken lisäks yli 00:00, lähenteli jo yhtä, eli miten se voi olla mahdollista?!! HUOH JA AAMEN! :D -Suuusssu

    VastaaPoista
  7. No juu saman ilmiön olen huomannut naisbaarimikoissa, palvelua saa vasta sitten kun koko tiski on tyhjä..
    Mutta täytyy sanoa, että ihmeekseni ei portsareiden kanssa ole ikinä ollut ongelmia! Ja minun ajokortistani sentään puuttuu kuvasta puolet päästä! (kiitos silloisen valkoisen tukkani joka ei erottunut taustasta :D) Pitkään ovat yleensä tuijotelleet, mutta aina olen niillä sisään päässyt. Ja eräs poke oli aivan ihana kun tämä tarkisti papereitani ja sanoi että mulla on kaunis nimi :) Piristi kyllä iltaa entisestään!

    VastaaPoista
  8. Itse sain kanssa eräässä paikallisessa baarisas erittäin huonoa kohtelua kun sain juomaani tyrmäystippoja. Portsarit eivät olleet suostuneet soittamaan minulle ambulanssia. Kaverini oli ottanut puhelimen kouraan ja soittanut hätäkeskukseen, siinä vaiheessa yksi portsareista oli ootanut puhelimen tältä kaveriltani ja sanonut ettei apua tarvita. Vähän ajan kuluttua kuitenkin samainen portsari oli sitten soittanut minulle apua. Lisäksi tämä portsari oli uhonnut hakata poikaystäväni koska hän halusi myös minulle apua. Itse olin juonut 6 kaljaa ennen baariin menoa ja baarissa tilasin yhden tuopin lonkeroa, ja silti henkilökunta väitti vain että olen humalassa. Itse en tapahtumista muista mitään, paitsi sen että makasin ambulanssin kyydissä.

    Pari viikkoa tapahtuman jälkeen juttelin baarin omistajan kanssa ja hän sentään onneksi oli pahoillaan, muttei uskonut tuota portsarin käytöstä, vaan luuli minun keksineen sen.

    Tuohon baariin en ole jalallani astunut tuon tapahtuman jälkeen. Ja siellä epäillään työntekijöiden olevan tyrmäystippojan takana, koska joka kuukausi 1 tai enemmän saa tippoja juomaansa.

    Baariltakin on maine mennyt, kun sana on kirinyt. Mutta ihan oikein. Saisi mennä konkkaan koko paska. Terveisin miru.

    VastaaPoista
  9. Itsehän kerran baarissa ollessa menin nenä vertavuotavana pyytämään jäitä baaritiskiltä. (en saanu turpaan tai mitää, verta vaan vuos) Ensin tosi moni avulias ihmine kävi pyytämässä, mutta ei. sitten vihdoin sain 3(KOLME) jääpalaa "ei sulla kyllä mitää hengenhätää oo, mut tossa on". Ja portsari tuli siihe pällistelee. Painelin jääpalojen kans vessan kautta sairaalaan, ja pääsin sairaalasta joskus kuuden aikaa aamulla. Vertahan vuoti n.3 tuntia. Ja humalan takia oli muutenki vähä epävakaaolo, ni lähenevä verenhukka ei auttanu asiaa. Päivystyksen lääkäri totes vaan että "vittu mitä paskaa" ku kerroin tarinan hänelle. Että sellasta mulla(: Ja ton oon huomannu, et naispuoliselt baarimikolt on turha oottaa palvelua äkkiä..

    VastaaPoista
  10. samaa mieltä! mikähän siinä on,että naisbaarimikot käyttäytyy naisia kohtaa tuolla tavoin..yrittääkö ne tehdä kaikkiin miehiin vaikutuksen vai mitä -___-
    Joissain paikoissa oon huomannut myös ammattitaidottomia narikkamiehiä..itsehän ovat ammattinsa valinneet,tekisivät työnsä sitten kunnolla!

    VastaaPoista
  11. Baarimikkojen kohdalla en toistaiseksi ole suurempiin ongelmiin törmännyt, muuta auta armias niitä pääsylippujen myyjiä! Tuntuu että siihen hommaan hakeutuu ihmisiä vaan sen takia että on helvetin hienoo voida sanoo että oon hei baarissa töissä. Vaikka eikös jossain bb:ssäkin ollu joku 18 vee baarimikko? Musta siinä on jotain nurinkurista että sen ikäinen ei saa Alkosta väkeviä, eikä pääse muuten Alkon kassallekaan töihin, mutta voi silti myydä mitä vaan juomia keskellä yötä ravintolassa ihmisille, joista suurin osa on todennäköisesti vanhempia kuin se itse.

    VastaaPoista
  12. Kyllä näitä sankaritarinoita löytyy. Tuoreimpana sellanen keissi, että lähimme tyttöporukalla juhlimaan, olitiin varattu hotellit ja kuumoteltu tätä reissua hyvän aikaa, koska viiminen kaveriporukastamme täytti 18. Se hetki baarin ovella, kun portsari käyttää olemattomia valtaoikeuksiaan ja töksäyttää synttärisankarille, että "joo, sua mä en päästä sisään, ihan vaan siks, että oot just täyttäny", ohessa saatiin tietysti The vittumainen, omahyväisyyttä pursuava hymynkare. Se oli hienoa sitten kalastella edellä menneet kymmenen tyttöä baarista, kun yhtä ei päästetty ja suunnata loskapaskassa 13 sentin koroilla seuraavaan mestaan. I totally agree with you guys!

    VastaaPoista
  13. Ei baarimikoilta voi olettaa, että he seuraisivat kuka tuli seuraavana tiskille. Heillä on tietty alue ja järjestys tarjoilussa, eli laidasta laitaan. Sille ei sit maha mitään jos joku onnekas osuu juuri oikeaan kohtaan jonottamaan ja saa juomansa heti..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tai sama toisinpäin jos sinä satut jonottamaan kohtaan johon on juuri tarjoiltu.

      Poista
    2. Juuri näin!
      Baarimikot toimivat tietyn järjestyksen tai "rundin" mukaan riippumatta siitä, kuinka kauan juuri sinä olet vuoroasi odottanut. Eli he ottavat asiakkailta tilauksia saman kaavan/kuvion mukaan pitkin iltaa, koska tämä helpottaa huomattavasti heidän työskentelyänsä. Tätä tekevät niin mies- kuin naispuoliset baarimikot, eli se on lähestulkoon sattumanvaraista jos sinä naisena saat myöhemmin palvelua NAISELTA, kuin janoinen miesporukka.
      Usein jos baarimikot huomaavat jonkun odottaneen kauemman aikaa, he saattavat poiketa "kierrokseltaan". Sitten on valitettavasti niitä malttamattomia asiakkaita jotka huutavat kurkku suorana "HEPHEPHEIMINÄTÄÄLLÄ" ja huitovat pankkikorttejensa kanssa ja häiritsevät sekä baarimikkojen työskentelyä että muita asiakkaita jonossa, jotka taasen joutuvat odottamaan vaikka uuden kierroksen verran vuoroaan.

      Poista
  14. Hei jos täällä jaetaan tietoa hyvistä/huonoista baareista, niin nimet esiin. En mä ainakaan haluaisi törmätä baariin, jossa tyrmäystippoja voi saada henkilökunnan puolelta. Rehellisesti ne kokemukset nyt esiin! Asiakkuus kunniaan!

    VastaaPoista
  15. Menin baarissa tilaamaan juomaa ja baarimikko ilmoitti et "joo emmä kyllä sitä jaksa tehdä, tilaa jotain muuta" loistavaa asikaspalvelua :) En mäkään voi olla kaupan kassalla et "joo emmä nyt jaksa antaa sulle näitä vaihtorahoja" tai päiväkodissa et "en mä nyt jaksa laittaa sulle ulkovaatteita ja vaihtaa vaippaa"

    VastaaPoista
  16. Mieheni oli kuskina eräälle porukalle ja tuli käymään siinä baarin puolella ja tilasi itselleen ihan vain limpparia. Baarimikko kysyi "kossun kanssa?". Mies totesi, että ei alkoholia, limska vain. Baarimikko oli sitten ilmoittanut että ei suostu myymään sitä, tilaa jotain alkoholia. Mies kyllä sitten jätti palautelaatikkoon hieman palautetta.

    VastaaPoista
  17. Mulla ei onneks oo mitään erikoisen huonoja kokemuksia, koska tää on niin pieni paikka että sana leviäis kyllä saman yön aikana ja kuppila ois varmaan montakin asiakasta köyhempi sen jälkeen. Nais-mikoista on vaan yhestä huonoa sanomista, koska sillä ei tunnu olevan yhtään asiakaspalveluhenkisyyttä. Se on koko ajan naama norsunvitulla ja vastaa tosi törkeesti jos kysyy esim. mitä joku drinkki sisältää (sinne oli tullut joku uusi drinkki ja mun piti sitten kysyä että onko siinä maitoa, koska laktoosivamma) ja siihen tyyliin niinkuin mun pitäis tietää että mitä siinä paukussa on. Sitten kun jää hetkeks miettimään että mitä joisi (käyn siellä yleensä keskellä viikkoa ja siellä on silloin aina niin hiljaista että lähes koskaan ei oo tiskillä kukaan yhtä aikaa) niin se on sanonut että "koita jo päättää" ja silloin oon yleensä turvautunu siihen tavalliseen olueen koska en oo viittiny Rouva Baarimikon aikaa hukata.

    VastaaPoista
  18. niin totta!!!!!!!!!!!!

    VastaaPoista
  19. Mun 18-vuotis synttäreillä mua ei kans baariin päästetty sisään... ihan vaan ku kuulemma henkkareiden kuvasta ei näe että se oisin mä... sillä oli pokkaa vielä perään sanoa et hyvää synttäriä vaan sinne kotisohvalle! paskanmarjat, mentii viereiseen baariin ja pääsin ilman mitään ongelmia sisään ja kun poke kuuli tästä tarinasta niin sain vielä tän toisen baarin baarimikolta ilmaiset synttäridrinkit! :D

    VastaaPoista
  20. On muuten aivan käsittämätöntä, että baarin työntekijät oikeasti laittavat tyrmäystippoja asiakkaiden juomiin ja haluavat tietoisesti pilata toisten illan. Olen itsekin jäänyt (samoin kaveri eri paikassa) työntekijän tyrmäystippojen uhriksi. Siinä tilanteessa nyt vain on ollut täysin mahdotonta, että kukaan muu pääsi laittamaan tippoja juomaani (joka oli vielä tölkissä) ja palvelun tason perusteella ei ole vaikea arvuutella kuka niitä laittoi.

    Millainen ihminen täytyy olla että pelkän naaman perusteella laittaa toisen juomaan jotain?

    VastaaPoista
  21. Mä joudun kyllä vähän epäilemään tota, että yksikään henksun jäsen laittaisi missään raflassa asiakkaiden juomiin mitään tyrmäystippoja. Sekava asiakas on kaikkea muuta kuin toivottu asiakas (sanomattakin, että toisen ihmisen huumaamien on rikollista).

    VastaaPoista
  22. Tiedän yhden baarimikon, joka on töissä aina naama norsunvitulla ja jaksaa kyllä jokaikine kerta pilata mum illan! Kerran tilasin hiukan erikoisemman drinkin, johon tää heittää et "en mää vittu jaksa sulle tollasta tehdä, ottaisit jotain muuta!" öö...minähän juon mitä tahdon ja sinähän vittu teet sen mulle! Yhdellä toisella kerralla kun kaveriporukalla oltiin liikenteessä meillä oli pilkun aikaan juotavia vielä hiukan lasinpohjalla, ja ajateltiin tietty juoda ne pois ennen lähtöä. Kaverini tuntee tän saman baarimikon ja kysyy tältä kohteliaasti, miten ilta on sujunut.. Mitä tämä idiootti vastaa: "no tässä odotan että te painuisitte helvettiin ja mä pääsisin lähtee kotiin nukkumaan!!" varsinainen vuoden asiakaspalvelija <3

    VastaaPoista
  23. Mua tuli kerran vuosia ja taas vuosia sitten eräässä vähän isommassa paikalliskuppilassa kähmimään joku känninen äijä. Koska tilannetta ei kukaan ollu näkemässä (oottelin seuralaista ns eteisessä mistä oli kulku vessoihin) hiljaseen aikaan ja tiesin että mun voimat ei sen äijän kanssa riitä, niin käytin sitten ääntäni toivoen että joku kuulis ja tulis paikalle. Juu, kuuli ja tulikin. Nimittäin sen paikan kaikkein kusipäisin työntekijä, joka heitti MINUT pihalle siksi kun olin kuulemma niin häiriöksi kun huusin. Jepjep.

    VastaaPoista
  24. Nyt sitten mietitään taas tätä baarimikon/tarjoilijan/kenen tahansa asiakaspalvelijan näkökulmasta kanssa? Esimerkiksi tätä tilannetta että pilkun jälkeen vielä jäitte juomianne siemailemaan.
    Itse oon hotellissa töissä tarjoilijana ja voin kertoa että 11 tuntisen työpäivän jälkeen se tilanne kun valot on päällä ja kotiinmeno jo häämöttää niin ei enää oikein kiinnosta small talkia kännisten ihmisten kanssa harrastaa, oli sitten sosiaalinen ihminen tai ei. Tietenkään tota ei kuulu tollee törkeesti ilmaista vaan kuuluu hoitaa homma kotiin loppuun saakka ja ja takahuoneessa vasta purkaa höyryt jos pinna on kireellä.

    Pystyn muuten myös kuvittelemaan meidät känniset nuoret akat nojailemassa siihen baaritiskiin. 3 minuutin odottelun jälkeen alkaa naamanvääntelyt ja silmänpyörittelyt ja päivittely että ihan uskomatonta miten MUA ei tässä nyt palvella, kusihätäkin olis ja tanssimaankin haluaisin mennä. Ympärillä vain noin 30 muuta ihmistä odottamassa. Musta tuntuu, sori jos yleistän liikaa, että miehet tuntuu osaavan odottaa rennommin omaa vuoroaan ja ottaa sen jonotustilanteen vaan tilaisuutena tsiikailla ympärillä olevia ihmisiä ja läiskiä tuttuja kavereita olalle. Mut täähän on vaan mun näkemys asiaan!

    VastaaPoista
  25. Pääkaupunkiseudulla vielä asuessani tuli siellä päin törmättyä useastikin erittäin tympeään käytökseen. Kerran kävin tiskillä tilaamassa kaverille jotain perusdrinkkiä, johon baarimikko päätti vain todeta, että "tää on rokkibaari, ei mikään ruotsinlaiva". Hmm ja ne kaikki viinakset siinä hyllyllä on ihan vaan koristeena?

    Toinen mielenkiintoinen tapaus oli toisessa pääkaupunkimme baarissa. Oltiin porukalla ulkona tupakalla ja kun tultiin takaisin sisään, poke ilmoitti kaverilleni, että hän on liian humalassa eikä pääse enää sisään. Omituisen tästä tarinasta tekee se, ettei narikasta näe pihalle tai baarin puolelle, kello oli jotakuinkin seitsemän arki-iltana, eikä kaverini kompuroinut tai edes höpöttänyt humalaisia tarinoita juuri siinä narikan kohdalla. Jää vissiin ikuiseksi arvoitukseksi. Tosin kyseisessä baarissa on muutenkin niin huono asiakaspalvelu, etten yhtään tuotakaan tapausta ihmettele.

    Sen verran täytyy kyllä Tamperetta hehkuttaa, etten ole ikinä törmännyt täällä inhottaviin baarityöntekijöihin. Rumasta ja roosterista löytyy mun suosikkipoket ja joka baarissa on aina jaksettu ainakin jokseenkin hymyillen ojentaa mulle se juoman.

    VastaaPoista
  26. Viime keväänä käytiin poikkiksen kanssa ensimmäisillä terassikeleillä parilla pubityylisessä paikassa. Muija tiskillä pyysi sitten saada nähdä henksut. No me sitten näytettiin ne, ja mun ajokorttia hetken katottuaan muija vaan naureskeli "HEHEH, joutu ihan laskeen, siis varmaan ysikolmoset täyttää tänävuonna jo 18 XDXD" -tyyliin. Vittu et alko vituttaa. Siis jooo, toki mä oon itekin miettiny samaa nuoremmistani ja kauinka aika on menny nopeesti, mut must jotenkin tosi epäasiallista alkaa tollasta viel ihmetteleen naureskellen.. Eiköhän kaikki meistä oo täyttäny sen 18 joskus! :)

    Sit toinen tapahtu viimekussa, oltiin menossa juhliin minä 19v kaverin kanssa. Oli sit taas muija kysymässä henkkareita ja semmonen kaljupääpoke mukana. Oli siis nimenomaan syntymäpäiväni, ja muija sitten kysy tältä pokelta "Täl on tänään synttärit, mitäs nyt tehään?" Mä huomasin siitä sävystä jo et se olis halunnu saada sanoo mulle et sori, ei voida päästää sisään. Poke sit totes et "No jooo, periaatteessa se on jo täyttäny, et joo". Mä sitten totesin ihan coolina (:DDDDDDDD) siihen et ÖÖÖ, mä täytän kyllä 19.. Meni vähän hämillee "eiku niii", ja niiden kävellessä pois muija naureskeli et "en muistanu yhtää et '94 täyttää tänävuonna 18!!"

    Näistä molemmista tapahtumista mulle jää vaan yks ajatus mieleen, et onks niin vaikeeta ottaa etukäteen selvää se et missä vuodessa nyt mennään ja minkä ikäset tulee täysi-ikään. Ei tarvi sit kuluttaa aikaa siihen vuosien laskemiseen tai siihen vituttavaan "HEI SIIS VARMAAN TON IKÄSET TÄYTTÄÄ JO!!!" -toteemiseen, joka mun mielestä on jotenkin tosi epäasiallista, kuten jo sanoin. Vaikka on nuorista ihmisistä kyse.

    VastaaPoista
  27. Hahha, nyt on pakko kyllä puolustaa omaa ammattikuntaa, näin niinku naistarjoilijan kantilta.
    Mä ite aina pyrin ottaan naiset ensin, koska a) naiset yleensä on mukavempia eikä ne tuijottele tissivakoo ja heitä jotain "sulla on kauniit silmät" tyyppistä schaibaläppää b) pyrin noudattaan "naiset ensin" periaatetta, jos äijät alkaa vikiseen vuorostaan, niin toteen vaan kylmästi et herrasmiehenä annat toki naisen ottaa ensin. (Ja voi että ku niitä äijiä vituttaa ku nainen ei tiedäkää minkä ihanan mansikkaisen drinkin sitä nyt sitten ottaiskaan ja miettii sitä vartin.) Mut se sairas tyydytys minkä siitä äijien pihinästä ja huokailusta saan, auttaa kestään sen ihanan tissivakotuijotteluläpän.

    Mut joo, jos on oikeesti kiire, mietitään vaikka heinäkuinen hellepäivä, oot tehny iltakymmeneen mennessä jo 10 tuntisen työpäivän ja kuus tuntia olis vielä edessä, ilmastointi on rikki, housut liimaantuu persvakoon, tukka on puikoilla sun ottassa ja bussikuskiläikät koristaa kainaloita. Kyllä siinä on välillä hymy kortilla ja asiakkaat tosiaan otetaan järjestyksessä. Ainahan löytyy niitä munapäitä, jotka tunkee ittensä sieltä ihmismassan läpi ja rupee vineen sitä juotavaa ku nestehukka meinaa yllättää. Sillon mennään helpoimman kautta ja annetaan sille schaibapäälle se saatanan kalja ettei se vaan kuivu siihen paikkaan. Sillon se asiakas, joka olis ollu vuorossa ennenku tää munapää änkes geimeihin, menettää vuoronsa, mutta aivan varmasti saa seuraavaksi sen oman drinksunsa.

    (Ja sit vinkkinä, monet baarimikot ja maijat tuntuu tekevän sitä työtä pelkillä tipeillä. Suomennettuna ne nuolee sen asiakkaan hikistä vakoo, joka vaan sattuu tipittään hyvin, oli se mies tai nainen. Miehet nyt sattuu jättään useemmin tippiä ku naiset. Välillä muakin ihmetyttää kollegoiden hehkutus tipeistä tai niiden puutteesta. Siitä työstä kuitenkin maksetaan meille ihan palkkaakin, ei kukaan niillä tipeillä siellä töitä tee. Pointti siis tässä läpinässä on, että jos ihan oikeesti haluaa palvelua nopeesti ja haluat päästä aina sen kilometrijonon ohi, niin jätä tippiä. Nopea palvelu taattu, oli tiskin takana mikko tai maija. Tosin mulla itsellä tämä ei päde, ellei joku nyt sit halua tipittää mun kahden kuukauden palkkaa ihan vaan siks et saa kaljansa nopeemmin. Siinä tapauksessa kyllä tipittäjä menee kaikkien tiskillä notkuvien Leenojen ja Penojen edelle.)

    Tästä nyt tuli tällänen saatanan kuuden kilometrin mittanen puolustuspuhe... ehkä mulla on jotain selvittämättömiä patoutumia. :-D

    Eniveis noin niinku muuten, huisin hauska blogi!

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!