HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 24. tammikuuta 2012

rikosilmoitusmania

En tajua mikä helvetti siinä on, että varsinkin teinitytöt ja usein myös nuoret aikuiset on aina niin saatanasti tekemässä rikosilmotuksia ja soittelemassa poliisilaitokselle tai jopa hätäkeskukseen. "Siis voinks mä tehä rikosilmotuksen ku mun poikkis luki mun tekstarit?", "mä soitin kytille ku mun bestis löi mua koululaukulla kylkeen!", "voinks haastaa opettajan oikeuteen, ku se sano mua urpoks?"

Voi vittu, varmaan virkavalta korjaa sun ja mutsis tulehtuneet välit tai laittaa sun kusipää exäs putkaan! Tai setvii sun ja sun ex-kaverisi verisiä pissisriitoja ja bitchslappeja. Ei se ole poliisilaitos ole mikään vitun kriisipalvelu, eikä se poliisisetä sun henkilökohtainen tuki ja turva ihmissuhdeviidakossa! Eikä se rikosilmoitus ole mikään helvetin kostotoimenpide tai uhkaus. Se on jumalauta vakava asia!

Mun mielestä rikosilmoitus on aiheellinen, kun ei epäröi pätkääkään sen tekemistä. Sellanen "tää ny ei ihan täytä rikoksen tuntomerkkejä..."-lotina on jotain uskomatonta paskaa! Kai sä ny tiät onko joku tehny rikoksen vai ei!? Ja vaikka se teko täyttäisi etäisesti rikoksen kriteerit, voi siltikin käyttää niitä aivojaan, ainaki jos kyse on "kunnianloukkauksesta" ("Mun faija sano mua apinaks!") tai "pahoinpitelystä" ("mun ex-poikaystävä tönäs mut pois sen luota, ku kävin sen päälle kännissä kebabravintolan tuulikaapissa 03.56!").

Ihmisille rikosilmotus on ku joku vitun leikki tai vitsi! Et heh heh, sä oot aina ollu mua kohtaan niin ilkee, ni mäpä käyn kertomassa susta väritetyn version meidän kolmen vuoden takaisesta känniriidasta! Tai väitän et  ärsyttävän plotkon kanssa seurusteleva exä on raiskannu mut, heh heh, siinäpä sillä onkin soppa! Vitut niistä, joilla on oikeasti syy olla sinne suuntaan yhteydessä, mäpä meen nyt ja vien hakatun/hyväksikäytetyn/ryöstetyn/tms. ihmisen ajan kertomalla noloa pissistragediaani.
Sama ku menis terveenä ensiapuun naureskeleen ja ohitteleen!

Ihan ku ei osattais enää ite hoitaa asioita. Eka tarvitaan keskustelupalstan väeltä apua sen rikosilmoituksen tekemiseen ja sitten sitä poliisisetää itse asian selvittelyyn. Kaikki on niin saatanan avuttomia ja selkärangattomia kusihousuja, kun ei uskalleta kohdata ihmisiä ja epämiellyttäviä tilanteita, vaan delegoidaan se niille, joille se ei edes kuulu. Itse en elämääni osaa hallita, mutta josko joku valtion hommissa oleva hoitaisi nämä puolestani!

(Ja ennenkun kukaan tuntee olonsa uhatuksi ja pahoittaa mielensä, niin joo, oikeista asioista saa tehdä mun mielestä niin paljon niitä rikosilmotuksia ku sielu sietää. Kun sä esim. pelkäät henkesi puolesta, loukkaukset ovat suurempaa mittakaavaa kuin törkeys bussikatoksessa, joku käy sun päälle syyttä tai sun auto on pöllitty, niin ota toki yhteys siihen virkavaltaan!)

Mitäs ootte mieltä seuraavista, olisiko kaikki aiheellisia, aiheettomia vai löytyykö linkkien takaa molempia? Mistä ite olisit rikosilmoituksen tehny ja mistä et? Vaikuttaako jonkun linkin takaa löytyvä kirjoitus reippaasti väritetyltä?


http://demi.fi/keskustelut/1130760/rikosilmoitus
http://keskustelu.suomi24.fi/node/3688490
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1878120-teenko-rikosilmoituksen-minua-hairikoivasta-miehesta/
http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1200365/teenko_rikosilmoituksen_
http://demi.fi/keskustelut/1112638/tehdako-rikosilmoitus-vai-ei

PS.

36 kommenttia:

  1. Demi jutuissa ehdottomasti riittävät perusteet rikosilmotukseen! nooot... Ja vauva.fi linkki oli kans järkyttävä. SIIS LAPSI UI ALASTI? Herranjestas en minä ainakaan ikinä...

    VastaaPoista
  2. Hahah oon monesti miettinyt samaa :D Etenkin just täysikäiseksi tulleet ah-niin-aikuismaiset tytöt on kovia uhkailemaan rikosilmoituksella, tai ainakin tuntuu että sellanen on ihan liian yleistä. Harmi että jotkut tosissaan luulee itestään niin liikoja, että kuvittelee poliiseja kiinnostavan jotkut fb-riidat idiootin ex-bestiksen kanssa :(

    VastaaPoista
  3. julia, äläpää... :D

    Anne-Mari, hajosin ääneen kun ajattelin jotain virkapukusia poliiseja kuulustelemassa joitain just ja just täysi-ikäisiä neitokaisia niiden seinätappeluista ja profiilikuvariidoista :DDDD

    VastaaPoista
  4. siiiiis ei! mä oon kasvanu vissii jossai onnellises kuplas ku en ees tienny et tälläsellä asialla pällit menee ja pelleilee! Ja nyt se kupla puhkes. Huoh taas näitä teinejä, jooo-oo kylhä se varmaa vituttaa ku just lakattu kynsi katkes ku kaveri vahingos jumppatunnil viskas sen korispallo hiema liia lujaa päin...

    VastaaPoista
  5. voi olla että pissin sitten muutaman kerran pöksyyni nauraessani, musta kun tulee isona poliisi! :D sitä odotellessa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä olin päiväkodissa harjoittelussa, ja tuli tilanne, että 4 vuotias lapsi oli vaaraksi muille ja itselleen. Pidin lasta sylissäni, ja lapsi sanoi "mää kellon äitille että sää pahoinpitelet mua ja se tekee susta likosilmotuksen!!" jepjep. :D

      Poista
    2. sama duuni löytyy myös mun tulevaisuudensuunnitelmista ;D

      Poista
    3. Mikä toi on muuten toi "ap" merkki viestien jälkeen? Oon joskus luullut, että se on jonku nimimerkki ja sit mietin, et vitsit toi ap käy paljon kirjottelemassa nettiin.... :D mut MIKÄ SE OOOOON? Siis lyhennys mistä?

      Poista
    4. Onnea luuserille :)

      Poista
    5. :---D Niin, vain luuserit ei tiiä mitä "ap" tarkottaa..... huh hah hei :D

      Poista
  6. Itse sain turpaani pari vuotta takaperin keskustorilla juuri linnasta vapautuneen kundin mimmiltä. Vaikka olen nyrkkeilijä taustaltani jätin rähinät sikseen, lähdin tilanteesta mustan silmän kanssa, bongasin poliisiauton ja kävin ilmoittamassa heille, että menevät vahtimaan ettei tule isompaa häiriötä, koska keskustorilla pyöri myös silloin aamu neljän aikaan alaikäisiä. Poliisisedät sitten ihmettelivät kun en halunnut tehdä rikosilmoitusta. No miksi helvetissä? Joo muijan jätkä oli just haukkunut mut huoraksi, uhkaillut ja mimmi tuli lyömään ilman syytä. No mun henkinen ja fyysinen kärsimys ei ollut niin suurta että olisin tehnyt, pääasia että kävivät vain rauhottamassa tilanteen muiden paikallaolleiden takia. Ja myöhemmin sain siis kuulla tästä, että äijä oli juuri päässyt linnasta. Jos olisin tiennyt asiasta silloin olisin saattanutkin tehdä jos kerran hulluja oli molemmat jo valmiiksi. No mutta sainpahan kovispisteitä mustalla silmällä, hahaha :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä en ehkä olis ees uskaltanut tehdä rikosilmotusta kun olisin pelännyt jotain kostoa, vielä joltain linnakundilta :D

      Esim. pari mannea kävi kaverin kimppuun syyttä, eikä kaveri sit viittinyt lähtee viemään asiaa minnekään kun sit olis saanu pelätä, että joka vitun Raineri lähtee kostoretkelle...

      Poista
    2. Sen takia sanoinkin, että ''saattanut'' tehdä, koska noissa on juurikin aina omat puolensa niinkun tossa esimerkissäsi sanoit :D Mutta toisaaltaan mä jo ulvoin sille siinä kun se huoraks haukku että oikeudessa nähdään jos kimppuun käyt, niin luultavasti mulla olisi ollut jo sen kommentin jälkeen jotkut sotajoukot perässä... :D

      Poista
  7. Haha,hyvä et laitoit noi linkit ku en ois muuten uskonu et on olemas tommosia vitipäitä jotka ilmottaa poliisille tommosista :D Ja toi ku isovanhemmat vei lapsen uimaa :D:D Hahehaheahea

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hienoo Kiia ei oo sullakaa iha kaikki elämäkokemukset vielä koettuina

      Poista
    2. Ja saanko kysyy että mitä ? :D

      Poista
  8. Tämä on poliisilaitos, ei täällä voi haastaa oikeuteen!!!!

    VastaaPoista
  9. Voi paska, kuinkakohan monta rikosilmotusta meidänkin suvulle on tehty, ku pienenä kaikki hypittiin kyllä aika tasapuolisesti alasti mökillä. Eli joo, en nauranu paljoo tolle vauva.fi:n kysymykselle :DDDD

    VastaaPoista
  10. Mäkään en oo tienny et porukka tollai oikeesti vetää ihan lekkeriks noi rikosilmotus -jutut. Tota uikkarijuttua lukiessani en tiennyt olisko pitäny itkee vai nauraa, ei helvetti. Tietty mummulle ja pappalle siittä voi sanoo et joo jatkossa se uikkari päälle ku se kerran sitä varten on mukana mut RIKOSILMOTUS??!!! -Sussu

    VastaaPoista
  11. P.S Pekka Routalemmestä aukes mulle ihan uusi puoli, en oo voinu kuvitella et se osais olla tommonen.. tommonen.. jämäkkä ja suuttua noin. :D -Sussu

    VastaaPoista
  12. AHHHAH TOI VIKA LINKKI DEMIIN :DDDDD are you fuckin kidding me?
    Kiitos Jenni päivän nauruista!

    VastaaPoista
  13. Nää on aina yhtä loistavia :DD voisitko rageta joku päivä suomalaisten junttiudesta ja esim. Tuurin kaltaisista kulttuurikehdoista joissa tää junttikansa vaeltaa ihan onnessaan ja änkee ittensä vielä kaiken lisäks telkkariin ei halleluuja!

    VastaaPoista
  14. Voi luoja että puhut asiaaa. Just tää avuttomuus on ottanu mua päähä jo jonku aikaa ku ei KYETÄ ite pitää mitää huolta itestä..... arg

    VastaaPoista
  15. Tähän ja edelliseen postaukseen viitaten, se on vissiin maan tapa että sillon kun rikosilmotus pitäis tehdä niin sitä ei tehdä ja sillon kun sitä ei todellakaan pidä tai tarvitse tehdä niin sitä ollaan sit innokkaasti jo kipittämässä poliisilaitokselle. Ja joka tapauksessa asia pitää ensin varmistaa jollakin superfiksulla keskustelupalstalla.

    VastaaPoista
  16. Osittain olen samaa mieltä, mutta likeistä: tuo missä nainen saa häirikkö viestejä yms. ei ehkä kuulu muiden joukkoon, koska tekijä voi oikeasti olla henkisesti sairas ja yleensä tällaiset tapaukset pahentavat tekojaan jos niihin ei puutu esim. viattomasta viuhahtajasta tulee raiskaaja. Näitä on ne meidän poliisitkin tavanneet.

    Toiseksi pahoinpitely on nykyään virallisen syytteen alainen rikos, eli vaikka asianomainen itse ei haluaisikaan, että tekijää vastaan nostetaan syyte, näin tapahtuu joka tapauksessa viranomasiten toimesta näytön perusteella. Myös kevyt läpsäisy tai tönäisy luetaan lieväksi pahoinpitelyksi ja vaikka se nyt ei ehkä ole poliisi asia sieltä kiireellisimmästä päästä, on jokaisella kuitenkin oikeus fyysiseen koskemattomuuteen ja oikeus hakea viranomasien apua mikäli tätä koskemattomuutta loukataan.

    VastaaPoista
  17. haahha en kestä... miten vitussa ihmiset on noin tyhmiä?? Siis joo toi kaksplussan juttu voi ollakki vähä vakavempaa, mut noi teinien ininät.. montakohan kertaa itse kukin on saanu vähä naarmuja ja vittu joku on lukenu päiväkirjaa ilman lupaa? huhhuuu en kestä. :DD

    VastaaPoista
  18. Lukekaa kunnolla..! "Mitäs ootte mieltä seuraavista, olisiko kaikki aiheellisia, aiheettomia vai löytyykö linkkien takaa molempia? Mistä ite olisit rikosilmoituksen tehny ja mistä et? Vaikuttaako jonkun linkin takaa löytyvä kirjoitus reippaasti väritetyltä?"

    VastaaPoista
  19. tuo vauva-keskustelupalstan keskustelu...
    MITÄ.VITTUA.

    jos on pieni lapsi kyseessä niin tuohan on aivan luonnollista, eiköhän ne lapset sitten itse varsin nuorena ala käyttämään uimapukua sitte ku haluuvat.

    musta on joku hesarin toimittaja ottanut kuvia ku oon ollu joku reilu 2-vuotias kakara äitin kanssa uimarannalla ja leikin hiekassa, ja siis ihan nakupellenä!!!!!1111! ei ne kuvat tosin päätyny siihen juttuun mitä se oli tekemässä mut kuitenki :D

    muutki vaikutti vähä jänniltä, paitsi tuo missä naista ahdisteli joku inhottava mies. mut sinäkin kyllä tiedät että on asioita, jotka tarvitsee rikosilmoitusta, vaikka mitään ei tavallaan olis vielä tapahtunutkaan. joillakin taitaa taas olla luetunymmärtäminen vähän huonoa, jennihän vaan pyysi lukijoita itse päättelemään mikä linkkien tapauksista vois oikeasti tarvita ilmoitusta ja mikä ei.

    VastaaPoista
  20. Meidän naapuri teki meidän kissasta aikoinaan rikosilmoituksen. Se käveli sen pihalla. KISSA!! VITTU KISSA!! Ja kyllä aikoinaan muistakin yhtä naurettavista asioista se on meille maijoja soitellu kylään.

    VastaaPoista
  21. En uskonut, että tällaisia vatipäitä on olemassa. Sen kyllä tiesin, että nykyajan teinit ovat kärkkäitä varsin opettajille aukomaan nassuaan ja ulvomaan oikeuksiaan, mutta että niistä kasvaakin tällaisia..

    Mä kun olen elänyt porukoissa, joissa poliiseja on soitettu vain syystä. En edes ole laskenut, montako kertaa olen hätäkeskukseen puhunut, mutta joka helvetin kerta on ne kytät paikalle soitettu asiasta.

    Hyvinvointivaltion toinen puoli on uusavuttomien holhousvaltio, jossa ihmisiltä puuttuu itseltä kyky hoitaa ja setviä omat asiansa. Siihen kun lisätään entisestään lisääntynyt "minä"- ajattelu, niin johan ollaan venytetty poliisin resurssit äärimmilleen.

    VastaaPoista
  22. "jennihän vaan pyysi lukijoita itse päättelemään mikä linkkien tapauksista vois oikeasti tarvita ilmoitusta ja mikä ei."

    Ja eikös kommentoijat näin olekkin tehneet? Vai eikö omaa päätelmäänsä pidä kirjoittaa kommenttin ;)

    VastaaPoista
  23. http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/1878120-teenko-rikosilmoituksen-minua-hairikoivasta-miehesta/

    etkö sit ite tekis tos vaihees rikosilmotusta? pitää vähä viiraa päässä jos vertaat tota noihin muihin tapauksiin kuten "iik poikaystävä näki mun salasanan"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. osaatko lukea seuraavan tekstin ja ymmärtää sen: "Mitäs ootte mieltä seuraavista, olisiko kaikki aiheellisia, aiheettomia vai löytyykö linkkien takaa molempia? Mistä ite olisit rikosilmoituksen tehny ja mistä et? Vaikuttaako jonkun linkin takaa löytyvä kirjoitus reippaasti väritetyltä?"

      ilmeisesti et :(

      Poista
  24. en niin.. oon äkkipikanen :D

    VastaaPoista
  25. mun kaveri teki musta rikosilmotuksen kun "kavalsin sen rahat". Oltiin kämppäkavereita, tää kaveri muutti ja irtisano sopimuksen marraskuussa (kuukauden irtisanomisaika) ja oli menny siirtämään joulukuun oman osuuden vuokrarahat mun tilille sanomatta mitään, ei oltu edes enää väleis.
    tää ex-kämppis sit soitti mun parhaalle ystävälle ja kerto että teki musta rikosilmotuksen, sen ei ollu aikomustakaan kertoo siitä mulle mitään. no tää mun paras ystävä sit kerto siitä mulle ja me saatiin tän ex-kämppiksen kans sovittua asia, tehtiin kirjallinen sopimus siitä että annan ne rahat sille takasi, ja allekirjoitettuani tämän sopimuksen tää peruu rikosilmotuksen..
    no tää lehmä huutaa täyttä kurkkua mun allekirjotettua sopparin "TÄÄ ON MUN OIKEUS! MÄ EN PERU SITÄ!"
    ootan vaan soittoo joltai poliisilta, saas nähdä mitä ne sit kehuu nähtyään sopimuksen ja sen että tää lehmä on saanu rahansa takasi.. :D

    VastaaPoista
  26. Tuossa "lapsi ui alasti"-jutussa pitäs lukea että missä.
    Jos se ui jossain Helsingin nudistirannalla jossa kaikenmaailman pedarit on valmiina odottamassa, niin ok siinä vaiheessa oisin itekkin ehkä huomauttanut asiasta. Mutta taas jos muksu ui jossain kylän pikkurannalla naapurinämmien kanssa niin jaa. Tuo lapsi on jo 7v eikä mikään vauva. Mmm no mitä eroa on seittemänvuotiaan ja vauvan alastomuudessa? Ei mitään vai ei mitään?
    Joo itekkin veikkaisin tuota jälkimmäistä. Eri asia jos muksu ois pakotettu uimaan alasti tai jos pappa ois välttämättä halunnut että se ui alasti.
    Mutta joo, naurettavaksi on mennyt tämä homma ja tuntuu että ketään ei enää hetkauta poliisilla uhkaaminen OIKEASSA tilanteessa. Siis jos joku urpo potkii sun auton peilin hajalle, niin "pistän mun poikakaverin hakkaamaan sut" saa luultavasti kaverin kukkaron avautumaan ennemmin kuin "haastan sut oikeuteen pelle", joka luultavasti saa vaan vandaalin repeämään nauruun.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!