HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 4. tammikuuta 2012

tilaurputusta

Mä saan tosi tosi tosi usein postaustoiveita Facebookin tilapäivityksien suhteen; joitain vituttaa turhat tilapäivitykset, toisia taas pissismäiset kännibilepäivitykset, toisia taas jotkut muut. Mutta mitä vittua sinne sitten saa kirjottaa?

Joo, emmä ekana sinne pamauttaus statukseks, että oon tässä menossa juuri ostaan tarvittavia välineitä yökasteluuni. Tai että sain juuri mainiota seksiä kuudelta mieheltä ja kahdelta naiselta. Tai että oksensin juuri hyvin jännää oksennusta. Ku ei se FB oo mikään terveyspalsta tai intiimiasioiden paljastelufoorumi.

Mutta mulle on aivan saatanan sama, jos joku kertoo juuri menevänsä suihkuun tai tehneensä ruokaa. Tai olevansa Teboililla kahvilla Pertsan kanssa. Se on peruselämää! Mitä helvetin jännää sinne statukseen pitäis laittaa? Että olin tossa Bloomin Orlandon kanssa pikkusen baila baila ja sen jälkeen pelastin uhanalaisen vuohen koivusta yhdellä kädelä. Tai että juoksin tossa maratonin ja illalla Jennifer Lopezin kanssa ollaan vähä on the floor @Sedula.

Kaikki jotenkin olettaa, että Facebook olis joku viihdepalvelu ja statuksien tarkoitus olis hauskuuttaa ja viihdyttää kanssadataajia. Öö, mun mielestä se on tehty yhteydenpitoa varten, ei vitsikirjamielessä. Mua ainakin helpottaa se, jos havaitsen tilapäivityksen ansiosta kaverini olevan esim. töissä; tiedänpähän ettei kannata soitella ennen iltaa. Vaikka se "töihin->" -status olis kuinka saatanan kaukana jännästä ja hauskasta, se tekee tehtävänsä!

Monet myös tuntee valtavaa vihaa "sigafantsuu pArtyis med Sirppa, Gege ja Joneh <3!!1"-päivityksiä kohtaan. Musta ne on vaan hauskoja! Helvetti jos toisilla on sikafantsua partyis niin antaa olla. Varsinkin jos kirjoittajan ikä hiipii siinä rippikouluiän paikkeilla ja profiilikuvassa kädessä on siideri, se on vaan tuplasti huvittavampaa! Antaa lasten leikkiä, niin on kaikki muutkin tehny. Mä en edes halua kuvitella millasia tilapäivityksiä tällä neidillä olis ollu 6 vuotta sitten...

Ilmeisesti Facebookiin saa kirjotella vaan hittibiisien säkeitä ja niitä superjänniä erikoistapahtumia. Nekin kyllä ärsyttää monia. Tai ilmoittaa minkälainen sää on! Toisaalta sekin vituttaa joitain, sen havaitsee "Joo, kiitos kaikille, nyt tiedän siellä satavan lunta!"-angstipäivitykistä, muiden ihastellessa ensilunta seinillään. Känni- ja darra-päivityksetkin kasvattaa monille valtavan elimen otsaan.

Mitä helvettiä sinne sitten saa kirjottaa?

PS. muistakaa kilpailu ;)

13 kommenttia:

  1. EI lapsista ainakaan! Jos kirjottais että lapsi huutaa/valvottaa/on kipeä, niin sitte on vaan idiootti jonka pitäis olla kiitollinen että ees on lapsi(a), ja sit jos kirjottaa että vauva on ihana niin sitte on hurahtanu mammalandiaan eikä tajua ulkopuolisesta elämästä mitään. :D Eikä saa unohtaa sitä että lapsista ei saa kirjottaa myöskään siks, että vauvakuumeileville/tahattomasti lapsettomille tulee paha mieli ku niiden naamaan oikein hieroo sitä vauvaonnea. Niin ja sit jos ei ikinä kirjota siitä lapsesta niin sit saa kuulla ettei välitä siitä/että pitää muita asioita tärkeämpänä. GAAH KOITTAKAA PÄÄTTÄÄ :D

    VastaaPoista
  2. Siis oon niiiiin samaa mieltä!!! Tai viime toukokuussa ku ihmiset tuuletti maailmanmestaruutta Facebookissa ni tuli näitä 'siis oikeesti kyl kaikki tietää et Suomi voitti -.-' Jooooo no tarkotus ei vissiin ollut ILMOTTAA siitä??? Ja just noi 'Jee sataa lunta!' ni niitäkä ei sais pistää ku se yks ainut ihminen koska muuten tulee tää 'Joo osaan kyl kattoo ikkunasta ulos et siel sataa lunta!'
    dl knlnlögnmlglmcbnlbmnldlzömn ku vituttaa.

    VastaaPoista
  3. Ja tän päivän statustrendihän on se, kun Granlund ei tehnykkään mitään taikatemppu maalia rankkarista ja sen takia Suomi hävis! Aamun parasta viihdettä tais olla kiekkoanalyysit henkilöiltä jotka ei luistimilla pysy pystyssäkään :DD

    VastaaPoista
  4. eniten mua ärsyttää ne ketkä valittaa esim. jouluntoivotuksista. mut mulle on ihan sama mitä porukka päivittää, jos käy hermolle semmonen 5min välein päivitys nii piiloon vaan!

    VastaaPoista
  5. Mun mielestä on outoa että jostain facebookista jaksetaan jauhaa näin paljon!:D Mua ei ainakaan haittaa mitkään urpoimmatkaan päivitykset, antaa porukan päivittää jos tykkäävät. Tsiisus.

    VastaaPoista
  6. hah, toi julian granlund-homma on ihan totta :D ja silloin ku suomi voitti jääkiekon mm, ite jääkiekkoo vihaavana laskin peräkkäiset mm-kulta-päivitykset, ja niitä oli yli 300 peräkkäin :D sit päivitin ite jotain että "onko pelattu jotain missä suomi on voittanu :o" tyylistä, nii heti tultiin päteen että suomi voitti kuule mm-kultaa. NO SHIT SHERLOCK :D mutta siis joo, eiköhän se oo jokaisen oma asia mitä statukseensa päivittelee. ja jotku ketjuviestihommatki on iha fiksuja, esim. jotku koulukiusausjutut. :)

    VastaaPoista
  7. täst oon ihan samaa mieltä et esim toi ku jotku kirjottaa et jeee lunta nii kyl mua ainaki kiinnostaa jos espoossa sataa lunta mut helsingissä ei ni ei se sit oo mikää turha päivitys ja just nää töihin -> päivitykset on just tärkeitä ni ei tarvii turhaa kysellä mitä teet tänää jne.
    mut se mikä mua ärrsyttää tai no enimmäkseen aiheuttaa myötähäpeää on nää:

    Tykkää täst jos oon sun mielest ees vähän kaunis :)

    Sinulla on minuutti aikaa lisätä tämä seinällesi, nii saat kello 00.00 ihanan viestin joltain sinulle tärkeältä ihmiseltä ;) ♥

    Tänään on poikaystävien päivä lisää tämä seinällesi jos sinulla ei ole sellaista eikä tule ikinä olemaankaa :)

    joo en tiiä miks mut NÄÄ mua ärsyttää :D

    VastaaPoista
  8. No mua itteeni raivostuttaa välillä tosi paljon kun mun yks kaveri kirjottaa illalla kolme kertaa että se on menossa nukkumaan, vähän eri sanoin. Aamulla se kertoo heti koska on herännyt ja ilmottaa vielä että on menossa töihin vaikka on kerennyt senkin jo ilmottaan niissä edellisillan hyvää yötä statuksissa. Toisaalta en mä siitä valita, mä voin ihan hyvin myös piilottaa sen statukset niin mun ei tarvi lukee jos ne alkaa enemmän ärsyttään : D

    VastaaPoista
  9. Ihan mahtava blogi!!

    Oletko ikinä lukenut Tuomas Kyrön Mielensäpahoittaja- kirjaa? On aivan älyttömän hyvä ja hauska. Jotenkin vain tulit mieleen, kun luin sitä kirjaa. :D

    VastaaPoista
  10. Kuolin juuri kun luin tämän . Nauruun siis. Oot aiva mahtava ! :---D Oon naureskellu näille päivityksille jo vaikka ja kuinka kauan. Tykkään <3

    VastaaPoista
  11. Juu, jonkun verran tunnen näitä, jotka seläntakana valittaa, toisten päivityksistä. Ja omalle seinälle ei ikinä kirjoiteta mitään. Mitähän ideaa siellä on sitten jatkuvasti käydä, kun mikään ei kiinnosta, mutta kaikesta turhasta ollaan kuitenkin tarkasti perillä?
    Itse olen piilottanut vain yhden entisen naapurin päivitykset näkymästä, kun esim. kerran oli 22 peräkkäistä päivitystä euroviisujen etenemisestä :P Siis 22 erillistä juttua...
    -Joanna

    VastaaPoista
  12. Yks mikä oikeesti raivostuttaa on nämä erittäin "mystiset" päivitykset. Jumalauta, jos ei halua asiaa siellä fb:ssä kertoa, niin vittuako sitte vihjaileen. Feissarimokissa näitä on muutama vissiin ollutkin esillä. Ei se tee ihmistä sen salaperäisempää, jos laitetaan tyyliin "Huoh, pitipä taas sattua..." / "Nyt jännittää ;)"/ "Tulipa taas ikäviä uutisia..." ym. juttuja, joihin ei kuitenkaan kysyttäessä laiteta minkäänlaista tarkennusta. Tai parhaimmillaan siinä yks ihminen tietää mistä on kyse ja sitte pitää seinällä käydä keskustelu aiheesta, tietenkin niin, ettei kukaan saa tietää mitä asia koskee.

    VastaaPoista
  13. "Mun mielestä on outoa että jostain facebookista jaksetaan jauhaa näin paljon!:D Mua ei ainakaan haittaa mitkään urpoimmatkaan päivitykset, antaa porukan päivittää jos tykkäävät. Tsiisus."

    Samaa mieltä ;>

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!