HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 9. tammikuuta 2012

vyö kii vitun pässi!

Mä en oo vielä ehtiny perehtyyn kilpailuvastauksiin sen enempää, mutta uskon teidän olevan jo isoja ihmisiä ja jaksavan odottaa =)

On kyllä ollu niin helvetin kamala päivä, että ei tarvi kauheesti vitutusta kaivella esiin... Toisaalta on ollu mukavaa ja lepposaa, eka koulupäiväkin suju hyvin ja en oo itkeny IHAN HIRVEESTI Petjan perään. ;) No, myönnettäköön että pari kyyneltä tuli itkettyä ku sulloin sen tavaroita tonne kaapin perälle! Ei kerrota kenellekään...

Joo sää varmaan mietit, että millon pääsen asiaan, kun vaan läpätän paskaa. Mutta siis, nyt asiaan.

Päivän aihe on turvavyöt ja muut ns. "halvat henkivakuutukset", joiden käyttämättä jättämisestä oon sillon tällön jo ragennutkin. Mutta mun mielestä niiden turvavyötä vastustavien vatipäiden valistamista ei voi koskaan tehdä liikaa, joten aionkin käyttää koko postauksen heille.

Miksi on niin vitun vaikeeta laittaa se turvavyö kiinni? Joo, eihän se saatanan naru muutaku pelastais sun henkes, mut ei, isot pojat ei tarvi! Tiän niin monta saatanan vesipäätä, jotka jättää sen vyön laittamatta aiemmista kolareista ja liikenneonnettomuuksista huolimatta. Kyse ei oo siitä, että ei muista sitä kiinni napsauttaa, vaan siitä, että aivojen tilalle on eksynyt pari litraa nestettä. Vettä vai kusta, tähän en osaa vastata.

Mua jotenkin kuvottaa ihmiset, jotka tietoisesti jättää sen auki ihan äijinä. Että tässä sitä mennään ilman vyötä ja taistellaan kuolemaa vastaan! Ihan ku se olis joku saatanan sankariteko tai tosimiehen tai -naisen merkki. Voi vittu! Turha on sitten itkee, kun on jalat poikki nivusista alaspäin ja so fuckin' awesome tuning-auto vaihtuuki pyörätuoliin. Sitten mää nauran päin naamaa enkä tunne mitään myötätuntoa!

Mua myös kuvottaa vanhemmat, jotka ei pakota sitä kakaraansa laittamaan kypärää päähän, kun lähtee tonne autojen sekaan. Mulla ei ainaka ollu mitään asiaa "isoille teille" ilman kypärää, kun olin muksu! Ja eipä päähän sattunu, ku tuli virhearvioita niin etujarrun ku edellä ajavan kaverinki suhteen ja oltiin pää edellä ojassa. Voin kertoo, että kipeempää olis tehny pää paljaana.

Laittakaa ny vittu ne heijastimet ja kypärät ja turvavyöt ja ihan kaikki muutkin turvallisuutta edistävät ilmaiset henkivakuutukset käyttöön! Ja jos ette laita, niin yksi pikku vinkki: kannattaa olla kitisemättä viimestään siinä vaiheessa, ku on se niskatuki ja kylkiluut vituillaan. Helpommalla ku olis todennäkösesti päässy.

Turvallista alkavaa viikkoa kaikille!

18 kommenttia:

  1. Juurikin näin! Tyhmä saa olla muttei rattijuoppo eikä turvavöidenvihaaja. Kyllä mekin (tyttöporukalla) aikanaan, kun alkoi niitä kortteja ihmisille tulla, ajeltiin moottoriteillä ja vähän muuallakin sellasta vauhtia että näin jälkeen päin sitä miettii että kuinka tässä ollaan edes hengissä, mutta turvavöistä ei koskaan edes puhuttu mitään - niitä käytettiin ihan automaattisesti.

    VastaaPoista
  2. Kiitos muistutuksesta! Oon vaihtanut takin paksumpaan säiden kylmetessä ja unohtanut ihan totaalisesti laittaa sen heijastimen kiinni tällä hetkellä käytössä olevaan! Halpa henkivakuutus todellakin ku on niin sairaan kivaa olla täällä pimeessä Kotisuomessa!! :D

    VastaaPoista
  3. Minkä ikänen tuo sun miehes on? :DD Kyllä se märy vielä sieltä tulee! Tj vitun nolla ja kyynelkanavat muurautunu umpeen

    VastaaPoista
  4. anonyymi, toi "tyhmä saa olla mutta...."-lause oli vitun hyvä! :D saanko ottaa käyttöön ;D?

    iida, muistakin laittaa! :)

    anonyymi, mua vajaan vuoden nuorempi -apua- eli pari vko päästä 20 :D NO ON SE JUNNU MUT SE ON MUN JUNNU! :D ja mua vaan pelottaa kui kauan tää vuosi tulee meneen...

    VastaaPoista
  5. Mä just ku kävin apteekis nii jouduin heräteostoksen uhriks ku kassa vieres kyltti ''HALPA HENKIVAKUUTUS! 1,85€'' ja alla läjä söpöjä heijastimia! Olin ihan varma, et jos en ois siitä just sillon ostanu ennen reenejä heijastinta tummaan tuulitakkiin, niin oisin jonku auton alle jääny :D Turvavyön suhteen ei oo mun mielestä ees kysymystä et laittaako kiinni vai ei - se on vaan aina oltava oli matka sit mikä tahansa. Ja kaverit jotka on mun kyydis niin kyllä tasan aina sen vyön kiinni laittaa, mä en ainakaan suostu ottaa vastuulleni sitä et jos jotain sattuis!

    VastaaPoista
  6. eiks toi "tyhmä saa olla muttei rattijuoppo" oo siitä mainoksesta? :)

    VastaaPoista
  7. Oli kuule ihanaa, kun olin joskus pari vuotta sitten yhdessä sellaisen vatipään kanssa, joka ei käyttäny sitä turvavyötä. Mulla taas se meni automaattisesti kiinni ja tarpeeksi pitkän valivalimäkämäkä-vaihteen jälkeen silläkin alkoi se vyö osumaan kiinni. Mutta se oli oppinu sen paskan tapansa ihan varmasti isältään ja sediltää, joille myös yhden narun käyttäminen tuotti ilmeisesti tuskaa.

    Eniten mua nauratti ne hyvät "syyt" olla käyttämättä turvavyötä. "Se ahdistaa" oli yksi niistä. Voi ahdistaa sit vähän enemmän ku ajat kolarin ja ties mitä apuvälineitä saat käyttöösi. Jotku myös yritti perustella, miten joku oli rikkonu solisluunsa turvavyön takia, kun muka ilman sitä ei olis käyny mitään. Ehkä paskin syy ikinä. Sit kun oikeesti sattuu ni voi olla, että se murtunu solisluu voi olla pienin murheista.

    VastaaPoista
  8. Mun veli on yks esimerkki näistä ääliöistä, jotka ei käytä turvavöitä. Eikä auta, vaikka kuinka saarnais. Kaikkein "paras" on, kun se aina jaksaa muistuttaa mun kaverista, joka kuoli auto-onnettomuudessa siks, että sillä oli turvavyöt (oikeestaanhan se olis kuollu melko varmasti vaikkei oliskaan jääny jumiin niitten vöitten takia). Mutta oli miten oli, kumpikohan on silti suurempi todennäkösyys, kuolla kolarissa turvavöitten vai niitten käyttämättömyyden takia...

    VastaaPoista
  9. Sen lisäksi,e ttä se turvavyö voi pelastaa oman hengen, se voi pelastaa myös kaverin hengen. Se takapenkillä vyöttömänä istuva pässi nimittäin tulee aika hyvällä voimalla siihen edssä istuvan penkkiin.

    VastaaPoista
  10. "kyse ei oo siitä, että ei muista sitä kiinni napsauttaa, vaan siitä, että aivojen tilalle on eksynyt pari litraa nestettä. Vettä vai kusta, tähän en osaa vastata."

    hah niin parasta :DD

    VastaaPoista
  11. Rattijuoppoon asti tuo "tyhmä saa olla..." on mainoksesta, turvavyönvihaajan lisäsin perään itse. Mun puolesta saat Jenni viljellä tota ihan niin paljon ku sielu sietää.

    T. eka anonyymi

    VastaaPoista
  12. Rattijuopot...... ei. Oon soittanu kaverin perään poliisit ja meni just niinku siinä mainoksessa - aamulla kaveri kiitti, vaikka yöllä se vetäskin hirveät pultit. On asioita, joita voi tehä kännissä ja joille nauretaan, autolla ajaminen ei kuulu niihin.

    Ja turvavyöt voi jösses. Jos mä nään että samassa autossa ei joku käytä vyötä niin jäkätän niin kauan että se vyö on kiinni. Ei se vaan _voi_ olla niin vaikeaa.

    Nii ja kyllä se mies sieltä tullee takasin :D Tosin ennen sitä saattaa tippua toisetki pari kyyneltä. Eniten vitutti silloin, kun toinen oli ollu 2vkoa jo kahesti putkeen pois ja lähti taaaas kaheksi viikoksi... 2+3+2 oli kans aika tappava yhdistelmä. En silti unohda koskaan sitä vitutuksen (ja kirosanojen) määrää kun se oli ollu eka 2 viikkoa mettäleirillä (=ei puheluita ja ehkä 5 tekstaria koko aikana) ja oli lähössä lomille ja... sit ne palo sikainfluenssan takia. Ja seuraavana viikonloppuna sama. 4 viikkoa.<3 Nii ja tietenkään ei oltu samalla paikkakunnalla niin jokku iltalomat oli ihan hyödyttömiä (tietty sikainfluenssan aikaan niitä ei ollukkaan). MUT KYLLÄ SE SIELTÄ KOTIIN TULEE! TJ0-päivänä oli melkonen fiilis hakea ihan tavallisissa vaatteissa oleva mies kotiin. :)

    VastaaPoista
  13. Mulla on tähän mainio tarina ! Olin öö noin 11vee ja kaverin kyydillä naapurikaupunkiin oltiin menossa, kaverin synttäreille. Kun menin autoon, kaveri istu sielä takana ilman turvavyötä ja kun olin laittamassa, niin se sano et ei tarvi laittaa. Katoin vähä suu auki, mut en KEHDANNUT laittaa sitä sillon kiinni, vaa jätin rennosti auki ja elämä jatkuu. Se syy miksen laittanu sitä helvetin vyötä kiinni, oli tää emmä viitti ku ei muutkaa. Kun mulle 2 päivää sitte, tää sama lapsuuden kaveri, tarjos kyytiä pois säbäpelistä, menin ihan rennosti sinne autoo. Ja se oli se sama helvetin auto ja laitoin sitä turvavyötä kiinni, niin se kaveri sano, et ei tarvi. Mä vaan tyynesti totesin et ei sillä nyt kauheesti väliä onko vai ei. En viittiny ruveta sen isukin eessä valistaan turvavyöstä, vaikka kovasti ois mieli tehnyt !

    Mulla oli kypäräpakko vielä kutosen loppuun. Sillon olin jo nii hionnu ulos sieltä kypärästä ja se oli NIIII nolo ! Mut kyllä mä mun äitiä ymmärrän nykyää, kun katon niitä pikkusia menossa kouluu jopoillaan puman tai adidaksen kassit heiluen ja leggingsit tutisten tuola hyytävässä jäätikkökelissä, mut ilman kypärää. Tekee mieli vaan suojata niitten pienet pollat.

    Ei mulla muuta. Oli jotenkin omituinen teksti sulta, paitsi toi loppu oli taas ihan Jenniä :--D

    VastaaPoista
  14. Oon niin samaa mieltä ton turvavyöjutun kanssa! Jos mä oon kuskina, en ees suostu ajaan jos ei kaikilla oo vöitä. Usein tosin takapenkiltä kuulee: "mä luotan sun ajotaitoihin niin en tarvi". Hehhee. Siihen sitten yleensä tokaisen, että no hienoo mutta jos jotain kumminki sattuu ni mä en halua sua mun niskaani. Kävis aika pahasti.
    Mikääää siinä on niin vaikeeta käyttää sitä, on ehkä asia, mitä en tuu koskaan ymmärtään. O_o

    VastaaPoista
  15. Juu, mulle henk.koht on ihan sama jos haluaa jossain kolaris väkisi tappaa ittensä, mut jos ite oon vaik ihan pienenki matkan ilman turvavyötä, niin mulle tulee sellanen jännä tunne et putoon siitä autonpenkiltä tai jtn:D joo kuulostaa tosi terveeltä, mut näin senon. Kai se ku on tottunu aina käyttämään:)

    VastaaPoista
  16. Mulla on autolla ajaessa semmonen periaate, et mun auto ei liikahda metriäkään, jos jollain kyydissä olevalla ei oo se hemmetin turvavyö kiinni. Ite oon saanu kantapään kautta oppia, et kyllä se vyö voi oikeesti pelastaa. Mun äiti ajo vajaa vuos sitten kolarin, pääty metsään katolleen ja pelastu turvavyön ansiosta. Eräs tuttu kuoli vastaavanlaisessa onnettomuudessa; sillä ei ollu turvavyö kiinni. Itekkin tuli hurautettua tossa pari viikkoo sitten metsään ja siellä autossa istuessa ja pelastusta ootellessa kyllä mietti aika monta kertaa, et onneks oli turvavyö käytössä..

    VastaaPoista
  17. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  18. Mulle on henkilökohtasesti ihan sama pistääkö aikuset ihmiset sitä turvavyötä päälleen vai ei, kun ajavat yksin omilla autollaan. Tappokoot ittensä jos tahtoo. Minun auto ei liikahda eteen eikä taakse, jos turvavöitä ei oo paikallaan. Lisäksi oon niin äärettömän monta kertaa joutunut raivoamaan siitä, että kun minä pieni hentonen tyttö istun etupenkillä, niin sillä takapenkillä istuvalla on aivan vitun varmasti se vyö kiinni. "Iteppä päätän", kuuluu aina. Sinä et minun elämästä ja kuolemasta ite päätä, 100 kilonen humalainen läski istuu takapenkillä, minulla on turvavyö kiltisti kiinni, ajetaan 60km/h vauhdista kolari. Turvavyö pelastais mutta ei sekään pelasta mua siltä että takaa tulee 100 kilonen läskipää kuuttakymppiä mun päälle.

    Ite en osaa olla ilman turvavöitä autossa. Bussissakin aina istun semmoselle paikalle jossa on vyöt. Pari kertaa on saanu hävetäkkin tuota mun turvavyö-intoa. Joskus kun istahtaa pysäköityyn autoon röökille, ettei tarvis viimassa seistä, niin tulee iskettyä vyöt kiinni. Kahinaa, kovaääninen clics ja kaikki päät kääntyy. Turvallisuus ennen kaikkea. Myöskin Hötsissä (HTS-Oulu) sai hävetä, oltiin Ouluhallissa, joten autoja ei saanut laittaa päälle. Autot siis työnnettiin mittauspaikoille (maxboom), pojat pyyläs ja minä ohjasin (ja töötötin, vitun urpot kun eivät osaa autoa väistää). Tietenkin kun istuin kuskin paikalle niin automaattisesti iskin vyöt tiukasti kiinni, huomasin mokan vasta mittauspaikalla, kun yritin nousta autosta. Pikkasen hävetti räplätä vöitä auki. D:

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!