HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 28. helmikuuta 2012

"hehehe näätsä niin pitkälle"

Silmälaseja käyttävänä ja huonosti kauas näkevänä ihmisenä mua on todella paljon alkanut vituttaa 7 vuoden silmälasihistoriani aikana mulle osoitetut "läpät". Voi vittuku se on ihmisistä niin hauskaa, ku en näe rakennuksen toisella puolella olevaa kelloa tai en tunnista kaupan toisessa päässä hiihtelevää tuttua. "Ainii, sä oot niin sokee ettet sä nää!" VOI VITTU, OLET KOHTA SOKEA!

Ihan ku musta olis vitun helmee käyttää jotain kuppasia laseja siks, että en esim. aja jonkun päälle tai tiedän mitä kalvolla lukee. Ihan ku olis jotenkin ylisiistiä kuunnella sitä "jäiks sun lasit himaa, heh heh, mä voin suomentaa sulle ton leffan tektitykset, heh heh"-paskaa. Ihan ku mä nauttisin siitä, että näen ihan saatanan  huonosti kauas!

Emmäkä heitä joillekin allergikoille, että heh heh, kutittaakos heinä mukavasti nenää, tai jalksansa murtaneille, että juostaanko kilpaa saatana. Miks mun heikko näkökyky on jotenkin moraalisesti ok läpänheittoaihe? Se on  mun vajaavaisuus, ei mikään vitun vitsi! Joo, on se joskus hassunhauskaa, jos en näe jotain helvetin tienhaaraa, mutta luulis jo pikkuhiljaa  oleen aika kulunu aihe! "Jenni hei Jenni, näätsä tonne asti, AINII et varmaa, heheheheheh!"

Toiset on ne idiootit, jotka morjestelee jostain kolmen kilsan päästä ja vetää jäätävät kilarit, kun en morjesta takaisin. KYLLÄ, mulle on usein suututtu, koska en ole havainnut mm. tien toisella puolella olevaa tuttua. HMM, OLETTEKOS AJATELLEET, ETTÄ MÄ EN NÄE NIIN KAUAS SELKEÄSTI ILMAN LASEJA? Ja jos näkisinkin, mulla ei ole tapana koko aikaa vilkuilla ympärilleni, että josko joku tuttu olis morjestelemassa. Ihan ku tuijottaisin koko ajan autoihin sisälle, tien toiselle puolelle, kauppojen ikkunoista ulos ja ihmisten pihoihin. Voi vittu!

Mä kestän paljon itseeni kohdistuvaa läppää ja kritiikkiä, mutta 7 vuotta huonosta näöstä alkaa pikkuhiljaa mullaki kiehua. Mä pärjään ihan hyvin ilman laseja arkielämässä, eikä asia varsinaisesti haittaa mua. JOTEN EI LUULIS HAITTAAVAN MUITAKAAN!

26 kommenttia:

  1. i feel you!! tosiaan mun lasit on vahvuutta -4,5 tai -4,75 että hyvä kun nään oman käteni ilman laseja. sit mulla on kans kaks asiaa mitkä pistää vituttaan:
    a) ihmiset jotka vinkuu et ne haluis et niilläki olis huono näkö että sais pitää laseja ku näyttää fiksummalta. NO VITTU VAIHDETAANKO????
    b) ne jotka itkee sitä kun niillä on niin huono näkö eikä pärjää ilman laseja ja sit vahvuudet niiden laseissa on se -0,25.....

    terv. kerään rahaa laserleikkaukseen

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. joo, toi on jotain niin vitun naurettavaa haluta huono näkö "siis mäki haluun lasit" NO VOI VITTU OSTA LASIT! :D

      Poista
  2. Mä tykkään mun laseista! Tuntuis ihan alastomalta ilman laseja. Ainoo mikä mua häirittee, on että ei voi käyttää hienoja aurinkolaseja ilman että laittaa piilolinssit..

    Jos mä joskus laitan aina piilolinssit, saan kuulla että "sä oot paljo vanhemman näkönen laseilla". Mun kaverit aina valittaa kun niillä on hyvä näkö kun ne haluis lasit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on sama homma, en oikeen tunne näyttäväni itseltäni ilman laseja. :D Oon yli puolet elämästäni käyttäny laseja, niin jotenkin ilman rillejä tuntuu et näytän edelleen siltä 8-vuotiaalta jolla ei vielä laseja ollu.. :DD Vaikka monilta oon kuullu että oon nätti ilmankin, mut tuntuu vaan jotenkin just alastomalta ja silmät näyttää jotenkin pienemmiltä!

      Mua ei oo koskaan lasien takia onneks kiusattu. Ainoo mikä on ärsyttäny on kun joillain ei oo mitään hajua et miltä maailma näyttää mulle ilman linssejä ja ne kuvittelee et oon jossain pimeydessä tms. :D Joskus ala-asteella mun kaveri tiuskas mulle kun huonossa valossa luulin vaaleenpunasta kynää oranssiks, et ihan tarpeeseen tuli noi silmälasit, ihan ku olisin värisokee ilman laseja?! :D Vasta joskus pari vuotta sitten välähti et senhän voi tietämättömille selittää niin et ottaa tahallaan epätarkan kuvan kameralla, siltä se oikeesti näyttää. :---) Itelle taas on näin pitkän ajan jälkeen vaikee kuvitella miltä tuntuis vaikka suihkussa nähä oikeesti mitkä kohdat on jo sheivannu, tai heti herättyään nähä ympärilleen kunnolla. :D Mullakin on nyt miinusta joku 4, kai...

      Poista
  3. Ymmärrän niin hyvin!

    Itsellä silmät karsastaa (eli toinen katsoo kieroon)ja likinäköä on toisessa silmässä -3 ja toisessa -8.

    Saan itsekkin kavereilta tuota kuulla ja no VITTU KUN EN VAIN NÄE! Mitä sille voit?

    Toinen on karsasstuksestani mm. friikki ja kierosilmä ovat hyvin tuttuja nimityksiä minusta, jos nimeäni ei muista.

    VastaaPoista
  4. Mä sain lasit lukion ekalla luokalla ja pelkäsin että jo olemassa olleen (ja itse asiassa täysin perusteettoman) nörtin ja hikipingon maineeni ansiosta saisin kuulla kuittailua niistä. Onneks porukka oli sillon jo sen verran aikuista ettei niihin juuri reagoitu. Miks kukaan ylipäätään sanoo toiselle laseista mitään, niitähän on ollu ihmisillä jo ties kuinka kauan. Mikä vitun kommentoinnin aihe se on että jollakulla sattuu olemaan heikentynyt näkökyky?

    Vaikka mitään kuittailua ei tullukaan, niin yhdeltä kaverilta sain kyllä kuulla, että olis kiva jos sekin sais lasit kun ne on niin kivoja ja hyvännäköisiä ja saa näyttämään fiksummalta. Ite oon sitä mieltä että joo, lasit voi toimia näkökyvynpalauttajan lisäksi myös ihan kivana asusteena, mutta en mä niitä varsinaisesti nyt kyllä HALUA. Ja mulle se "saat silmälasit => näytät fiksulta" -päättelyketju ei oikein avaudu. Miten yhet rillit tekee kenestäkään yhtään älykkäämmän näköistä?

    VastaaPoista
  5. Mä niin tunnen ton lasituskan. Mä sain mun ensimmäiset lasit muistaakseni 12-vuotiaana elikkäs noin 7 vuotta sitten ja siitä lähtien mä oon saanu kuulla tota "Monta sormee tässä on!! Hehe etkö nää tota kelloo tuolla kilometrin päässä hehe etkö muka OIKEESTI nää tota liikennemerkkiä, miten oot noin sokee!!" Joo on hauskaa on, eiku... Nykyään mä oon ihan sinut näitten lasien kanssa, pakkohan mun on olla, kun en ilman laseja nää (kummassakin silmässä noin -2,5) mut kyllä vaan monesti on menny hermot tohon hemmetin "vitsailuun", mä otan sen enemmän jo suoraan vittuiluna

    VastaaPoista
  6. toi uus kuva tossa sivulla on ihana !!

    VastaaPoista
  7. mul on kans ihan sama, karstastaa nii maan perkeleesti ja toinen silmä on +3,5 ja toisessa -6,0, yritä ny niillä sitte kattoo johonki! omat näkövammat johtuu kylläkin siitä että äitini on sokea mutta kummiskin.. ja toinen mikä vituttaa on kaikki kaverit jotka ensin vinkuu että: saanko mä kokeilla sun laseja PLIIS!!!:)))))))))))) ja sitte ku ne laittaa ne päähän ni ne vinkuu ettei nää mitään? no vittu munhan silmille ne onkin tarkotettu eikä teidän normaalinäkökykyisten, saatana! ps. sun blogi on maailman paras!

    VastaaPoista
  8. EI SAATAN !!! mulla on aina piilolinssit ja tuntuu vähän hukassa olevalta ilman niitä. sitte mun poikaystävä aina välillä vittuilee ku otan iltasin piilolissit pois ja vaikka kävelen johki sänkyy tms 'NÄÄKSÄ NY IHA VARMAST MIHI OOT MENOSSA' tai sit se vetää että 'monta sormee' ja näyttää :D siis vitun ärsyttävää kun en mää nyt sentää sokee oo vaikka vähän huonompi näkö onkin. sitten sama ku menin niitten alakertaan syömään niin sen oli pakko sanoo äitilleen jotai 'EI VILMA NÄÄ MITÄ PITSAA SIINÄ ON KU SILLÄ EI OO PIILOLINSSEJÄ!!!1' sit se puhu ihan ku oisin ollu joku kehitysvammanen joka tarttis opaskoiraa :D huhhuh.

    VastaaPoista
  9. Musta on hauskaa kun mulle tehään tota samaa, koska käytän KOKO ajan laseja vaikkei tarviis (vahvuuksia just joku -0,50 tai jotain) ja sitten ku mulle auotaan päätä että näekkö ton tai tota, mitä tossa lukee, ni meneekin aika hiljaseks ku mä kyllä näen että yritäppä vittuilla jollekkin muulle, jos on tarvis:D Mun omasta mielestä näytän paljon aikuisemmalta ja fiksummalta lasit päässä, ja jos oon ilman olo on ku ei ois paitaa päällä... :D

    VastaaPoista
  10. Mulla ei ole laseja, näkö tarkistettu enkä niitä tarvitse enkä silti näe yhtään mitään :D Että joo :D

    VastaaPoista
  11. Silmälasit on ollu 3-vuotiaasta asti ja jo syntyessä toinen silmä kattonu kattilaan ja toinen kittilään. Yhteisnäköä ei ole kehittyny, eli siis katon vain toisella silmällä, jos teen laserleikkaukset molempiin nään kahtena kaiken JES. KOKO ala-aste ja yläaste yhtäjaksoista kiusaamista mun karsastuksesta ja vahvuuserosta johtuvasta silmien kokoerosta (toisessa -6 ja toisessa ei mittään). Tämän takia en oo käyttäny laseja sitten yläasteen ja hyvin huonosti näkkee, mut minkä sille voi että itsetunto on palasina silmälasien suhteen, piilolinssejä tässä mietiskelen kunhan "näkevästä" silmästä näkö huononee tarpeeksi (tällä hetkellä jotain astronaalisen pientä + havaittavissa). Nyt onneksi vanhemmalla iällä voi jo hieman vitsailla et oon kyklooppi moro. Parasta on etten tarvi autoa ajaessa laseja et ei mummojen tai kenenkään tarvii ainakaa vielä panikoida jos oon liikenteessä =D

    VastaaPoista
  12. 11 vuotta lasit päässä ja ajokortissa merkintä, että jos mut tavataan tien päältä ilman laseja tai piilareita, niin seuraamuksia on luvassa. En mä nää moikata tuttuja kaukaa ja mulle vittuillaan jatkuvasti, että "tultiin sua autolla vastaan, muttet nostanu kättä, vitun ylpee runkkari". Joo no, en oo ylpee mut kaukonäkö ei oo ihan kotkan luokkaa, mä en ajaessani ehdi alkaa tarkentamaan katsettani jokaisen vastaantulevan auton sisätiloihin, että oiskohan siellä joku hyvänpäiväntuttu lapa ojossa.

    Lisäksi nyrkkitappeluissa vastapuoli on ivannut mua, koska olen kaikin mahdollisin tavoin pyrkinyt pitämään lasini ehjinä. No, jos joku känniääliö lataa mun melkein tonnin lasit paskaksi, niin multa pääsee taatusti itku. Tämä rillipää tinttaa takaisin ja perkeleen paljon lujempaa, jos laseille on tehty pahaa.

    Kaikista idioottimaisin kysymys mulle on ollut, "näetkö tuon rakennuksen kattoa?". Ei ku vittu, mulla on lasit ja paska näkö, mutta harmi kyllä, ei mulla vielä röntgenkatsetta ole kehittynyt! Joo se katto on siinä, hieman sumeana ilman laseja mutta vittu kyllä mä sen NÄEN. Näenhän mä ne sun vitun rytkytkin sun päälläs, olis kiusallista jos olis niin heikko näkö että asioita vaan lakkais näkemästä.

    Mutta ehkä joku tulli sit vois palkata mut, olisin ihmisröntgen.

    VastaaPoista
  13. Tän postauksen luettuani aloin itse miettimään omaa toimintaani. Oon ite ruukannu kans heittää typerää läppää kavereiden silmälaseista ja näkökyvystä, mut eipä se taidakaan olla niin viatonta ku omalta puolelta luulee. Kiitos postauksesta!

    VastaaPoista
  14. Hmm, miksi sä saat mollata ja haukkua jatkuvasti muita ihmisiä täällä blogissas muttet kestä sitä itse sitten?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oisko se sisälukutaito taas mitään...

      Poista
  15. Okeijoo pärjäät siis ihan buenosti arjessa ilman laseja, mutta kuitenkin näössä on vikaa ja kaikenlisäks kuittaillaan ja it ain't stoppin' ?

    ---> Mikset siis käytä laseja? Tietkö just niitä jotka on kuin luotu sun pärstääs ja joita ilman et kohta enää edes haluais olla. Uskon vakaasti siihen, että jokaiselle ihmiselle on olemassa Ne Oikeat.
    Eikä se edes olisi mitään paineen alla alistumista, vaan yksinkertasesti parempi terveydelle. Ei koituis onkelmia siristelystä tai muusta sensellasesta.

    VastaaPoista
  16. Tää ei liity postaukseen mut on pakko laittaa tää ku alko niin vituttaan!

    http://www.iltalehti.fi/viihde/2012022815265452_vi.shtml

    "Miten voi näyttää näin raakaa materiaalia?"

    Hiukan kiehuu! -Sussu

    VastaaPoista
  17. Voi että tiedän tunteen nii hyvi. Kaverit huoneen toiselt puolelt näyttelee sormiaa ja kyselee:''nääksä tän? entäs tän?''. Ite ku en ikuna julkisil paikoil pistä niitä laseja päähä ja silmät taas ärtyy piilolinsseist,ni eipä mitää ku näkee siihe metrin päähä. :D Sit just se ku joku kävelee jostai vähä kauempaa vastaa ja moikkaa, ni sit vaa siristeleee silmii sil. Sit vast ku tuttu on menny ohi ni älyy et ei hitsi mähä tunsi ton. :D

    VastaaPoista
  18. I agree!

    Oli iha järkyttävä kynnys mulle ruveta ala-asteel pitää laseja - ne oli oudot, ne häiritsi ja kellään muulla ei ollu niitä. Mut sit ajan kans tajusin et jos haluun nähä jotai, ni niitä kannattaa käyttää.

    Mut just nää "montako sormeeee!!?!?!", "ekkö oikeesti nää tota tekstii mää nään sen iha hyvi!!" ja "saanks kokeilla sun lasei? mite sä näät näil mitää nää on iha sumeet!" on jotain niiiiiiin...... :D Nykyään käytän piilolinssei melkei joka päivä ja oon paaaaljon onnellisempi:)

    VastaaPoista
  19. Oon tainnu olla melko mulkku, ku välillä oon poikakaverille vittuillu sen näöstä. Tietenki se ittee hämmästyttää, ku jotain näkee ihan selkeesti ja toinen sanoo, että ei saa esim. tekstistä selvää. Luultavasti tähän oon oppinu, ku yks tuttu irvaili aina siitä, että tervehtii lyhtypylväitä, jos ei oo lenkillä laseja yms. Ikinä en oo kyllä kellekkään sellaselle sanonu mitään, joka oikeesti tarvii jatkuvasti laseja.

    No, pointti oli, että sait mut ajatteleen asiaa toiselta kantilta, joten eilen pyysin ihan vilpittömästi anteeksi poikakaverilta. Pahalla en ikinä sanonu, mutta kun vähänki käyttää aivoja, niin tuskin se toisesta kovin mukavaakaan on. Eli ainakin yhden (osa-aikais)silmälasipään pelastit vittuilulta ja paskalta läpältä. :D

    VastaaPoista
  20. tiiän tunteen, ärsyttävää ! välil tekis mieli mottasta ne vittuilijat sokeiks ..

    VastaaPoista
  21. Tiiän tunteen, ite olin montamonta vuotta täysin sokee, ilman laseja en nähny kättä pidemmälle kunnolla ja en saanu käyttää ees piilareita. Kaikillehan siitä riitti huumorii vitutukseen asti ja sit päätin et hitto meen leikkaukseen, ja nyt oon maailman onnellisin ihminen ku en oo tarvinnu vuoteen laseja tai piilareita ja nään paremmin ku koskaan! Ei oo enää kaverit vittuillu! :D

    VastaaPoista
  22. Täällä taas yks kanssasisar!! Rillit ollu jo 8 vuotta (Shiiiiiet, en ees tajunnu että niin kauan jo :D) ja näkö menee jossain siin -2 paikkeilla molemmissa silmissä, joten periaatteessa näänkin jotain ilman rillejä, mut miks olisin ilman, kun voin niillä nähä aivan pirun hyvin :D etenki ku on ihanat chanelin prilskat<3 ja etenki ku jostain syystä mulla on semmonen kuva että näytän ihan 12v ilman rillejä!

    Mut joo, siis vittuilua on kyllä täälläkin kuultu, eka asia minkä mun poikaystävä sano mulle oli ''Elli, kun sulla on niiiin hyvä näkö...'' että joo haista vaan paska :D

    ps. mä en muuten tajuu semmosii ihmisii, jotka valittaa jatkuvasti että huono näkö, en nää tonne enkä tonne ja mahdollisesti jopa omistaa rillit, niin miksi saatanassa ne ei niitä käytä, vaan mielummin valittaa kokoajan?

    VastaaPoista
  23. -2 rillit mullakin, mutta MUKAVASTI SIIHEN LISÄNÄ karsastusta ja värisokeus! Sitä vittuilun määrää.. en voi sanoa jonku vaatteen olevan kiva ku kysytään "tiiäks minkä värinen se edes on". Tai jos joku on värjänny tukan punaseks ja sanon että ihan hyvin sopii ni vastaus "tää on oikeesti vihree hehhehhee" VITTU SAATANA VITTU EN MÄ TYHMÄ OO. Paskin on kyllä se että "MITEN YLITÄT TIEN KU ET NÄÄ LIIKENNEVALOJE VÄREJÄ?" no voi vittusaatana tiedän kyllä että ylin on punanen ja alin vihree, ja se kävelevä ukko tarkottaa et NYT KÄVELLÄÄN ja seisova jätkä että SEISO PAIKALLAS.
    tunteenpurkaus = done. :D

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!