HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 9. helmikuuta 2012

"miks sua aina vituttaa"

Multa on taas kovin paljon kyselty kysymyksiä tyyliin "miks aina kerrot vaan asioista jotka vituttaa sua", "miks valitat koko ajan" ja "etsä keksi muuta kirjotettavaa ku asiat, jotka vituttaa sua" ja ajattelinpa näihin kysymyksiin vastata, ettei jää mitään ikäviä epäselvyyksiä kenellekään ja täten aiheuta mielipahaa.

Lähdetään siitä, että tän blogin idea on se, että etsin arkipäiväisistä asioista niiden vittumaisia puolia. Tämä blogi on humoristinen mielipideblogi, ei mikään saatanan tietotoimisto tai lista vedenpitävistä faktoista. Vois tällai kavereiden kesken käyttää nimeä "vitutusblogi". Angstaan välillä vähän enemmän läpällä ja välillä vähemmän läpällä, mutta suurimmassa osassa postauksista ideana on viihdyttää (toki välillä kirjoitan ihan "kunnolla", mutta 85% teksteistä on kyllä huumorimielessä ja pilke silmäkulmassa kirjoitettu). LFI on sekoitus huumoria, mielipiteitä, läppää, paskanlotinaa ja kaikkein eniten mun harrastus, joka pitää mun kirjoitustaidon kunnossa. Vai näyttääkö tää joltain helvetin askartelublogilta!?

Ja olis myös hauska tietää, että mitä helvetin iloa olis, jos mää alkaisin kertoa ihania pieniä arkipäiväisiä ilonhetkiä, tyyliin "kaunein hetki tänään oli kumppanini suudelta otsaan, kun aamunkajo heijasti sälekaihtimien välistä. Myös vastaankävelevien lasten iloiset ilmeet, oven avannut naapurinsetä ja uudet värikynät piristivät päivääni. Ihana elämä<333" !? Hei pliis...

Myös mua huvittaa kysymykset tyyliin "miks sua aina vituttaa". Mistäs helvetistä toi on revitty? Sama ku kysysi ruokablogin pitäjältä, että miks sää aina vaan leivot! Vaikka mä kirjoitan "tekis mieli kieriä partaterissä, kun ei mainoksia-kyltistä huolimatta tulee mainoksia", en mä oikeasti kieri niissä partaterissä. Se ei välttämättä vituta mua kolmea sekuntia kauempaa. Mutta jos siitä saa aikaan hyvän postauksen, mä kirjoitan sen!

Mä ymmärrän, jos huumori ei uppoa. Mutta jos lähtee lukemaan tätä läpäläpäpaskablogia sillä asenteella, että toi ämmä on ny sataprosenttisen tosissaan ja itkee verta postausta kirjottaessaan, niin voi vittu, kai se luettu teksti vähä raskaalta vaikuttaa! Joten...

  • mua ei aina vituta, päinvastoin, vietän oikein mukavaa elämää
  • mä olen paha suustani, mutta en kiroile koko aikaa, kuten jotkut tosiaan kuvittelevat
  • mä en aio kirjoittaa mitään lässynläätä aamukahveista ja kaverin kutomista tumpuista
Mää niin mielelläni ottaisin kasapäin haukkuja ja vittuilua noiden "siis ootzä tosissas?! mix oot aina pahalla tuulella?!!!"-kysymyksien sijaan...

14 kommenttia:

  1. En kans ymmärrä miks sulle sanotaan noin. Sähän vaan sanot sen julkisesti mitä muut ei uskalla!!

    VastaaPoista
  2. Kaikki ei aina välttämättä ymmärrä huumoria ja sarkasmia tai sitten on tullut liikaa luettua ns. perus "lifestyle"-blogeja missä kaikki on ihanaa + artsyfartsykuvia ben&jerry's jäätelöstä :D

    VastaaPoista
  3. Minä olen nauttinut ihan äidinkielellisestä näkökulmasta siitä, että joku harrastaa avautumista ihan avautumisen takia ja pointtina on mitä mielikuvituksellisimmin sanakääntein ilmaista inhonsa/ärtymyksensä kyseisiä pikkujuttuja kohtaan. Olen hämmentynyt, että nykysuomalaisten mediatietämys ja medianlukutaito on näin uskomattoman ruostunutta, että he eivät ymmärrä blogin tyyliä.

    VastaaPoista
  4. Sehän se on tän blogin idea hitto soikoon!! :DD Miks muotiblogin pitäjät jotka näyttää asukuvia pitää aina vaatteita päällä? -.-.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ano illan nauruista. :DDDDDDDDD

      Poista
    2. Haha, tänks! :D Tiä mistä tommonenki kumpus mieleen. :D -Sussu

      Poista
  5. "kaunein hetki tänään oli kumppanini suudelta otsaan, kun aamunkajo heijasti sälekaihtimien välistä. Myös vastaankävelevien lasten iloiset ilmeet, oven avannut naapurinsetä ja uudet värikynät piristivät päivääni. Ihana elämä<333"
    Hajosin :D

    Hyvä et laitoit tän, mua rupes jo ärsyttää sun puolesta noi ihmiset jotka ei tunnu tajuuvan tän blogin ideaa... Ehkä nekin nyt vihdoin tajuais :)

    VastaaPoista
  6. Voin sanoo, et jos tää blogi muuttuis yhtään, tai varsinki jos tästä tulis joku "elämä on ihanaa, aurinko paistaa risukasaankin ja rakastakaa toisianne"-blogi niin veikkaisin, et 90% lukioista häviäis. Tää on ainut blogi mitä käyn joka päivä seuraamassa, ja mitä rakastan syvästi, koska tää on niin erilainen ku ne tavalliset lätinäblogit :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hitto mä en tiennykään että yks blogi vaikuttaa noin paljon Suomen koulutustarjontaan. :O Älä, Jenni vaan ikinä lopeta tai muuta tätä blogia mihinkään suuntaan, mä haluun et mun lapset saa tulevaisuudessa käydä lukion!

      Sori tää kielipoliiseilu ja saivartelu, mutta kun lukio ja lukija on kaksi eri sanaa ja ne taipuvat eri tavalla, lukija-sanassa on aina se J-kirjain!

      Poista
  7. Mä oon oikeesti aina ajatellu et kun kirjotat alat tavallaa pikkuhiljaa vittuuntua siitä asiasta mitä kirjotat ja se teksti aina voimistuu sulla loppuun ! Se on just se miks tykkään sun teksteistä, niissä on sellasta POWERIIII jos kielillä puhutaa. Sä oot sen takia mun lempibloggaaja et oot just sellanen kun oot etkä sievistele et "Oli ihana nähdä naapurin Anneliina-Juliasthen hakkaamassa meidän ovea puukolla kun tulin töistä ja suhtauduin neutraalisti kauhean isoon tiskivuoreen keittiössä, saavathan kotityöt minut riemutuulelle !" Tää on just sellanen blogi mitä maailmaan kaivattais lisää !

    VastaaPoista
  8. siis mitä ihmeen vittuuntunutta :D nää on just sellasii perus asioita mistä itekki valitan ja ärsyynnyn ja olen ajatellut samoin. Näihin on samaistuttava ja ymmärrettävä sitä vaikeaa lajia kuin S.A.R.K.A.S.M.I.

    VastaaPoista
  9. Mä hämmästyn kerta toisensa jälkeen sitä, miten hukassa suomalaisten sisälukutaito on. Ei tunnisteta huumoria, ironiaa, sarkasmia, parodiaa - jotka on toki saatanan vaikeita tekstilajeja, etenkin kirjoittajalle. Mutta vaikka ei ny ihan siellä pienessä päässä loksahtais hermoradat paikalleen ja ymmärtäis, että mikä näissä Jennin jutuissa on hauskaa, niin vois kuitenkin olettaa, että edes JONKIN SORTIN hälytyskellot pärähtäis soimaan ja ihminen ihan sillä maalaisjärjellä ajattelis, että onkohan tässä kirjoittaja nyt ihan tosissaan. Mut ei, ku kaikki teksti ilman hymiöitä on aivan saatanan varmasti vakavaa, ja oikeestaan ne hymiötkin voi olla vaan koristeena.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!