HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 7. helmikuuta 2012

tosiurheilija vs. sunnuntaiurheilija

Ai jumalauta mua vituttaa ihmiset, joiden mielestä liikunta ei ole liikuntaa, jos sitä ei harrasta joko seuran hupparissa tai saatanan kallis salikortti kainalossa!

Niin monesti oon saanu vähättelyä osakseni, kun oon reenannu ihan omassa rauhassa tai käyny ilmaisilla saleilla. "No ei se oo ees urheiluu, jos harrastaa yksin himassa" sanoi kerran eräs henkilö. JUU EI! Mun sykehän tietää missä vitussa itteeni rääkkään! Juoksulenkkihän ei ole mitään, jos sitä ei harrasta kahdenkymmenen muun ämmän kanssa seuran verkkareissa tai jos edessä ei ole kisoja tai leirejä.

Tosiurheilua on ostaa satasen jäsenyys johonkin pilipalisalille, jossa käy sen kaksi kertaa. "Olin taas Elixias"-maininta saa aikaa ihailevia katseita, kun taas "Juoksin eilen kympin ja vedin siihen päälle olohuoneessa kunnon lihaskuntareenin" on vaan säälittävää lotinaa truu-urheilijoiden korvaan. Vittu sehän on lähes ilmasta hupia! Ei sellanen läskiä polta!

Truu-urheilija ostaa hintavat kuteet ja makoilee jalkaprässin päällä samankaltaisten ystävättäriensä kanssa. Ja toki huokaisee kuuluvasti, kun joku pyytää kyseistä laitetta käyttöönsä, kun tämä neiti on siinä sitä lepiä vasta parikytä minaa ottanut.  Truu-urheilija päivittää Facebookiin "reeniä horo reeniä ;)))) paikassa -Supadupahotbody, Yli-Kiiminki", samalla, kun siemailee Nutriletin kaakaolitkua Puman pullosta.Truu-urheilija huomauttelee muiden ruokatottumuksista ja kuuluttaa raejuuston mahtavuutta, mutta syö tyytyväisenä kolme kiloo suklaata himassa. Truu-urheilija saa arvostella muiden kuntoa, kun taas truu-urheilijan heikko saavutus kuntotesteissä johtuu esimerkiksi heinäallergiasta.

Voi vittu! Kyllä se läski lähtee, olit sitten taloyhtiön kellarissa jumppamatolla, tai kymmenen vuoden sitoutumisen vaativassa solarium-infrapunasauna-spinning-helvetissä. Sun lenkkitossut ei tiedä, että juoksetko sä saatana juoksumatolla vai lenkkipolulla. Sun lihakset ei tiedä, että nosteleeko ne painoja kotona vai liikuntakeskuksessa. Sun kunto ei sano, et ei vittu, mähän soudan oikeesti, enpäs kasva ja kehity. Kato soutulaite olis much better!!! Vittujeejee ja daa.

terveisin nimimerkki "jos jonkinlaiset salit  ja liikuntakeskukset läpikäynyt tyttö -91"

35 kommenttia:

  1. Sairaan hyvä :DDDDDD Ja täysin totta... saatanan truu-urheilijat

    VastaaPoista
  2. unohdin tekstistä tyttöjen supisemisen ja painojen kyttäämisen!! ja sedät jotka tuijottaa perseitä, kun yrittää epätoivoisesti tehdä jotain kyykkäystä etäisesti muistuttavaa.......

    ja ennenkuin joku puman kokopukuun pukeutunut patteriperse kilahtaa, niin huom. en tarkoita kaikkia salillakävijöitä, vaan niitä saatanan "MÄ OON NIIN URHEILIJA KUN MAKAAN TÄSSÄ PATJALLA JA PÄDEN JOKA VITUN URHEILUKESKUSTELUSSA, KOSKA OLIN LAPSENA ÄHTÄRIN ÄITI-LAPSI-JUMPASSA!!!"-ihmisiä .

    VastaaPoista
  3. Niiin totta! Läski lähtee yhtälailla teetkö hyviä liikkeitä mukavasti kotona tai jossain hikisellä salilla missä muut hengittää niskaan ja kattelee sua sillain "Hah, ihan kivasti toiki tursuaa noista pöksyistä et enpä mä ite nii pahassa jamassa olekkaan." tai "Hah, eikö toi köntys ylety ees varpaisiinsa/jaksa nostaa noita painoja." Muutenki ahdistavia paikkoja ja ite tuskkin osaisin ajaa niitä viimisimpiä laitteita.. (mitä ilman ei kuntokuuri toimi)Ja mä itseasiassa eilen mietin et miks vitussa porukka hamstraa jotain sikalalliita urheiluvaatteita, eihän se vanha, ei niin paljon käytetty toppi tai t-paita kelpaa, jonka kaverina kulahtaneet kollarit. Ja erikseen tietysti jumppapaita, juoksupaita, salipaita.. unohtamatta tietenkään niitä zumbakenkiä ja sitä Fast pulloa/sheikkeriä!!! Ja luin jottain blogia missä mimmi hehkutti h&m:n pakettia "Vaikka enimmäkseen tilasin kyllä urheilukolttuja" ja kauhee vuori niitä vieressä. Mietin vaa et just juu. Onks se si vaan jotain muille näyttämistä et kanssareenaajat huomaa kuinka OIKEE REENAJA sä ny olet vermeines! -Sussu

    VastaaPoista
  4. hahaha :D Taas kerran Jenni, sä sanoit sen mitä me muut ajatellaan!

    Monesti on tultu huomattuu että ne ketkä käy jossain ns. OIKEELLA kuntosalilla, joka maksaa 80e kuussa (toki sihen sisältyy muutakin paskaa jota ei oikeesti koskaan käytetä) niin niiden mielestä uimahallin kuntosalit on vaan säälittäville. hohhoh.. :D

    VastaaPoista
  5. Haha tuli tosta sun painojenkyttäyskommentista ihan mieleen tää: http://www.youtube.com/watch?v=qh_yc6AKXLI :DD

    VastaaPoista
  6. khihi tän vois viedä meiä sali seinälle : DD esim. vuode vaihtee jälkee miljardit ihmiset on taas päättäny et nyt karisee kilot ja lähtee läskit ja hurlumtihei, ostanu nimenomaa nää truu urheilija vermeet ja sit ne löytää jostai tuoleis kittaamas ilmasta kahvia nassuun tai lukemas lehtiä kuntopyöril tahdilla yks polkasu per minuutti :DD

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tästä tuli mieleen, että mikä siinä on että kuntosalit pursuaa ihmisistä aina tammikuun ajan... ei ne uudenvuoden lupaukset pidä kuitenkaan. Onneks alkaa kohta taas hiljeneen ja nää truu-urheilijat menee kotio sohvalle. ;)

      Poista
  7. JOO! voin sanoo et ihailen ihmisiä jotka jaksaa kehtaa pystyy urheilee ''kotona'' itehän harrastan urheilua ja maksan siitä kuussa 50e! ihan mieluusti tekisin samat pyllykyykyt oman telkkarin edessa ilmaiseksi jos itsekuri vaan kestäs!

    GO JENNI! oot ihana!<3

    VastaaPoista
  8. NO ÄLÄPÄ! Mua kans ärsyttää aivan älyttömästi, kun kysytään että "ai säkö et VIELÄKÄÄN oo ruvennu urheileen synnytyksen jälkeen". No en, teen vaan 4-5krt lihaskuntoa/zumbaa viikossa. Mutta koska teen sen kotona niin sitä ei lasketa. Eeehei. Pitäis käyä salilla/uimassa/kahvakuulajumpassa/muuten vaan ihmisten ilmoilla että uskottais. Jumalauta. :D

    VastaaPoista
  9. Voi hitto mua ärsyttää facebookissa ne miljoonat päivittäiset mainostukset: "olipa kova pumppi taas" "rankka body attack" "aamujumpalle ladylinelle;);)" Siis oikeesti!!!! Miks pitää aina mainostaa jos on vähä pyllyään nostanut, ei mua kiinnosta niitä lukea! Ja vielä JOKA PÄIVÄ.

    VastaaPoista
  10. Mä niin rakastan lukee näitä sun postauksia! Heti kun otsikon on lukenu, ni tulee jo hyvä mieli! Ja miten sä aina pystytkää löytää aina ne samat asiat, jotka ärsyttää muaki. Ja yks sellane aihe on just noi "truu-urheilijat"! Mä melkee mieluummin just jumppaan ja hikoilen kotona, ku se että jonottasin kuntosalil jotai laitetta käyttööni. Ja sit ku siel on niit "truu-urheilijoita", jotka tuijottaa sillai "vitun läski sul on huonokunto ku hikoilet".. Kotona saa hikoilla nii paljo ku jaksaa ja vaa koira tuijottaa :D

    VastaaPoista
  11. Pakko takertuu toho yli-kiiminkiin!!! :D asun täällä :D hahaha. Totaallihajoaminen :D

    VastaaPoista
  12. Just näin! Jotenki tuntuu että liikuntaki on menny sellaseks että sen pitää olla niin saatanan muodikasta että siitä voi puhua julkisesti. Et käyn hei pilateksessa (koska kaikki muutki) ja GoGon kaikilla Les Mills-tunneilla ja sit toki vielä Elixiassa salilla...juurikin istuskelemassa niissä laitteissa. Kaikki liikunta tulee olla helvetin kallista, sitä tulee harrastaa kalliissa trenditreenivaatteissa, vesipulloki pitää olla 50 e maksava merkkituote ja naamassa kilo pakkelia. Ja sit ku sanoo menneensä vanhoissa rytkyissä ilman meikkiä lenkille niin jumalauta katotaan silmät selällään että "mikä sua vaivaa, emmä vaan kehtais!??!!?".

    Mun pienellä kotipaikkakunnalla oli aiemmin tarjolla pienen (ja paikkakunnan ainoan) jumppaseuran Bailatino-tunteja, siis latinotanssiliikuntaa, josta itse tykkäsin, kun tanssin ystävä olen. Ikäisteni (silloin yläasteella) suusta kuulin arvosteluja kyseisestä tunnista ja miksi sinne ei voinut mennä:
    - ohjaaja ei ollut muotivaatteissa hyppelehtivä tekopirteä 20 vee blondi
    - musiikki ei ollut trendikästä (no vittu siellä tanssitaan salsaa ja cha-cha-chata, hiphopiako odotit kuulevasi?)
    - jos sinne tunnille tuli kuitenkin mentyä, niin siellä piti pitää minihametta, koska se näytti paremmalta tanssiessa.

    Eli liikunnan ilo häviää liikuntamuodon epätrendikkyydelle? Sitäki hävetään jo nykyisin että tulee hiki. Iik, meikit leviää!

    Tulipa pitkä vuodatus. :D

    VastaaPoista
  13. olen käynyt monta kertaa tällaisen keskustelun:

    minä: "ostin tossa salikortin"
    hiki-heikki: "niinkö, siistiä! hankitko saliohjelman? esiteltiinkö sulle niitä laitteita? mitä treenaat ja kuinka paljon? kuinka monta kertaa viikossa käyt" jne.
    minä: "itseasiassa käyn vaan niillä jumpilla sillon tällön ku jaksan ja kerkeän"
    hiki-heikki: *tuhahdus ja keskustelu loppuu ku seinään*

    dspihdshksöpxjl argh, ei voi muuta sanoa

    VastaaPoista
  14. Olen ollut 6v salijäsenenä, löytänyt uusia ystäviä ja tuttavia. Jos minua tai mun vaatteita joku pitkään katsoo, niin eipä se mua paljon liikuta. Ei kiinnosta itseäkään pinnallisten ihmisten seura tai mielipiteet. Onhan ne hinnat varsinkin opiskelijalle korkeita ja ihan yhtä hyvää muuallakin tapahtuva liikunta. Mutta jos vaan mahdollista niin suosittelen kokeilemaan ryhmäliikuntaa :)

    VastaaPoista
  15. Muuten ihan loiistava postaus, mutta pakko vähän viilata pilkkua. Liikunta ja urheilu on kaks eri asiaa. (:

    VastaaPoista
  16. Parastahan näissä "truu"-urheilijoissa on se, että yleensä niillä ei ole kuntoa tai lihaksia nimeksikään, ne käy just sen kerta viikkoon pyörittämässä pyllyä jha nostamassa 1kgn painoja, että voivat päteä käyvänsä salilla.

    (Mun mies ihmetteli joskus miksen käy salilla, mutta mun mielestä mun vatsalihakset ei tiedä rutistetaanko niitä kotona vai salilla. lompakko sen sijaan tietää)

    VastaaPoista
  17. Hahah Ylikiiminki kirjoitetaan ilman väliviivaa, mutta siellä on muuten keskustassa Kunto sali. Hienosti erikseen. Että eipä kauaa heittänyt tuo Supadupahotbody :D

    VastaaPoista
  18. Mun on pakko sanoo, että itteäni ainaki kaikki kivat kuntosalikamppeet jotenki motivoi menemään sinne salille, siis ei sillä että se olis se pointti siinä :D Ja just kans se, ettei mulla kyllä olis itsekuria kotonakaan treenata (kokeiltu on, crosstrainer löytyy tällä hetkellä parvekkeelta viemästä tilaa mun huoneesta) :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tottahan se on että ne kamppeet motivoi, itseänikin.. vaikkei tosin salille menemään mutta muuten. :) Ja totta toikin myös että kotona olis helpompi lepsua ja nappasta samalla vähän suklaata kaapista. :) Kiva muuten kun vastasit tollain fiksusti etkä ottanu mitään kilareita :D Mä ainakin odotin että tänne tulis porukka rageemaan. :)Tällä kuitenki tarkotetaan enemmä niitä jotka kyllä kauheesti puhuu, mut kuitenka mitään tee tai sit niitä jotka tekee, mutta ei VOI tehdä ilman salia/sikakalliita merkkitreenivaatteita/mahdollista muuta kampetta mikä PITÄÄ EHDOTTOMASTI olla kun on "truu-urheilija" -Sussu

      Poista
  19. Haha oon niin toi lenkkeilen yksin metsässä ja teen lihaskuntotreenit makuuhuoneen lattialla :D Mutta uudet urheiluvaatteet piristää aina ja luultavasti kun muutan johonkin kaupunkiin niin tulee ainakin ryhmäliikunnoissa käytyä.

    VastaaPoista
  20. vähän samaan aiheeseen liittyen mua niin ärsyttää "voimistelu ei oo liikuntaa, te vaa venyttelette siellä" aragggh ehkä se ei näytäkkää siltä että kovasti kuntoa vaatis mutta sehän onki just se tarkotus että näyttäis mahollisimman vaivattomalta. että mua ärsyttää. ja oon sitäpaitsi paljon paremmassa kunnossa ku nää jotku keneltä oon tästä saanu kuulla. ja ei se jalka pysy itestää kattoo kohti kyl siihe lihaksii tarvii

    VastaaPoista
  21. Maailman asiallisin postaus ikinä! Go Jenni:)

    VastaaPoista
  22. Näinhän se menee! Lisäksi olen ainakin ennen nykyistä kuntokeskusten kulta-aikaa aistinut vähän ilmapiiriä, jossa joukkueurheilu on ainoaa oikeaa liikuntaa. Silloin kun minä olin lukiossa hirrrveän kauan sitten;), olivat monelle ainoaa oikeaa Liikuntaa tai Urheilua nimenomaan joukkuelajit.

    Minä vihasin lapsena ja teininä joukkuelajeja sydämeni pohjasta. Inhosin niitä huutojakoja ja sitä, että aina epäonnistuessa opettaja tai valmentaja huusi naama punaisena. En kai vaan osannut, ja sain pallon useammin päähän kuin maaliin. Pidin sen sijaan juoksemisesta, hiihtämisestä ja tanssimisesta paljon. Kesti aika kauan tajua, että liikunnallinen ja hyväkuntoinen voi olla, vaikkei pitäisikään mistään ryhmässä pelattavissa pallopeleistä. Aargh.

    VastaaPoista
  23. ja huom esim se on kanssa ärsyttävää kun oon pienestä kylästä mut oon siirtyny vähä isompaa kaupunkiin opiskeleen ja samalla luokalla on sitte kans viä isommasta kaupungista opiskelijoita. Sitten ne on silleen 'siis omg eksä käy spinningtunneilla, tai elixias?? kuin sä selviit' :D sitte ne ite käy siellä kerran kuussa parhaimmillaa mutta koska niillä on ne vitun kalliit iskän ostamat klubikortit niin tottakai se tekee niistä maailman paras kuntosia ihmisiä :D enhän mä nyt voi mun juoksulenkeillä ja kotizumballa laihtua ja kasvattaa kuntoo :D

    VastaaPoista
  24. Mä oon ainaki sellanen, että kivat treenikamat motivoi mua, mutta en mä silti pidä kauheeta haloota mun treenivarustuksesta. :D lisäks hankin salikortin, koska tiiän että muuten en tulis käymään siä. :D ja joo siis iteki oon vihannu (vihaan..) liikuntaa, enkä mä tuomitse sen perusteella että urheileeko, tai että missä urheilee. Meilläki on pari laitetta meidän alakerrassa ja ihan samoin ne toimii ku salilla sijaitsevat vastaavat. :D ilman mun reenivaatteita tai salikorttia en tulis ikinä nostaan persettäni penkistä. :D

    VastaaPoista
  25. Täysin samaa mieltä! Mua niin pistää sapettamaan jos liikunnaksi ei esimerkiksi lasketa raskasta hyötyliikuntaa tai mitään jossa syke oikeasti nousee JOS se ei ole lihaskuntoa salilla tai jossain urheilukentällä pomppimista. Idiootit.

    VastaaPoista
  26. JHAHAHAHHA! MISTÄ HELVETISTÄ SÄÄ TON YLIKIIMINGIN REPÄSIT? :D ASUN NAAPURIKUNNASSA, KIIMINGISSÄ JOKA ON SEMMONEN TUPPUKYLÄ ET OKSAT POIS JA MUN SUKU ON YKISTÄ :D

    [x] kinosti

    VastaaPoista
  27. Onks tää blogi tehty ihan siihen et kerrot joka päivä siit asiast mikä sua vituttaa? Vai eksä keksi mitää muuta kirjotettavaa? :D Ihan mielenkiinnol vaa kyselen, tosi paljon oon nimittäin tykänny lukee, vaikka jotkut jutut 'turhista' asioista avautuminen ärsyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et taida olla penaalin terävin kynä, hyvä anonyymi? Kyllä, blogin idea on selkeästi kertoa rikkaalla kielellä ärtymystä aiheuttavista asioista. Nyky-internetin maailmassa on hyvä omalle blogille hakea persoonallinen tyyli. Tässä kyseisessä blogissa on valittu tämä. Kirjoittaja toteuttaa tyylilleen uskollisesti blogiaan ja ideana on, että välillä kritiikki osuu _juuri sinuun_.

      Ei nukuta siellä äidinkielen tunneilla niin ymmärretään asioitakin, eikös?

      Poista
  28. Hyvä Jenni! oon lukenu sun blogii aika kauan jo ja tykkään kovasti. Itelläni on kortti Elixiaa ja oon tosiaa käyny siel nyt puol vuotta n. 5 kertaa viikossa, enkä ilman sitä korttia todellakaan jaksais treenata. Uusia urheiluvaatteita tulee kans ostettua ja aika usein niistäkin saa kehuja. Ja on se hienoo jos joku jaksaa treenata kotona ja saa samat tulokset halvalla mistä muut joutuu maksaa 70e kuussa :)

    VastaaPoista
  29. Oi ihana ku kirjotit tämmösen! Aikas vasta alotettiin salilla käynti ja vähän huvitti toisessa blogissa kirjotus siittä kuinka naiset just lueskelee lehtiä siellä ja maksavat kuukausimaksun päästäkseen juoksumatolle käveleen. Mua alko ärsyttään. Kyllähän se on liikuntaa seki jos joku haluaa siellä juoksumatolla aikaansa viettää, eikä se oo tältä bloggarilta pois vaikka ne siitä lystistä maksaa :) Tuli semmonen olo että just muut ei sais kulkea siellä salilla ku nää truu urheilijatnaiset jotka nostaa penkistä sen 150kg.
    Kyllä tulee siellä salilla ökylaitteiden keskellä ikävä mettäpoluille lenkille..

    VastaaPoista
  30. Näinpä. Omaa tanssiharrastusta vähäteltiin kovasti. Jossain vaiheessa joku kysyi paljon tunnit maksaa ja yhtäkkiä harrastus olikin oikeaa liikuntaa, kun hinnat lähenteli näidän jäkisapinoiden kausimaksuja tai mitä lie.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!