HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 10. huhtikuuta 2012

Toivepostaus: läskeistään kitisijät

Mä en jaksa tätä aikuisten ihmisten läskivikinää! Jos et ole tyytyväinen itseesi, tee asialle jotain! Jumalauta mene vaikka itsetuntokurssille tai tiputa sitä painoa, mutta ei se sillä kitinällä ja omista läskeistä itkemällä parane.

Okei, olen itekki (ollut?) sellanen saatanan mankuja peilin edessä, että voi jeesus. "Kato ny, kato millasen mahan oon taas syöny ittelleni, ei jumalauta mulla oo mitään itsehillintää!" Selkäläskeistäni olen myös heittänyt läppää, puhumattakaan reisien löllyttelystä kavereiden kanssa "hahahah kato nää löllyy viä ens viikollaki!"-tyyliin. Mutta a) mä en ole koskaan tehnyt sitä huomiohuoraamistarkoituksessa, vaan leikkimielisesti ja b) lopulta lopetin kitinän ja tein asialle jotain.

Siis tiedän ihmisiä, jotka VUOSIA valittaa ylimääräisistään, mutta pulla maistuu hyvälle edelleen. Voi vittu, kuka käskee syödä pullavaa, että tulee perseeseen sitä hyllyvää!? Pieni muutos elämäntottumuksiin ja se perse ylös penkistä, niin se vuosien vikinä vararenkaista loppuis, eikä tarvis enää ulkopuolisten sitä kuunnella! MUTTA EI NIIN EI! Syödään jäätelöä ja haetaan sääliä diabetekselle ja kaikille muille terveysongelmille, jotka on ihan ite ittelleen syöny!

Tai nää normaalipainoiset, lähes ihannekropan omistavat ihmiset, jotka ei ole kuitenkaan timmejä ja tiukkoja niinku nää vitun fitnessimallit. Ne vasta mankuuki! "Olis niin kiva saada tää löysä nahka tästä vatsasta". Niille ei voi sanoo, että kerää ittes ja ole tyytyväinen, koska se mitään auta. Mutta et sä niille voi sanoo sitäkään, että mee salille ja reenaa horo reenaa. Mitä helvettiä sä sitten sanot normaalivartaloiselle ämmälle, joka unelmoi bikinimallin kropasta? Esim. "turpa kiinni" olis aika kova.

Tunnen myös halua juoda hiekkaa, kun jotkut valopäät valittavat, etteivät pysty lihomaan. JOS SULLA EI OLE SUOLISTOMATOJA, SÄ LIHOT MÄTTÄMÄLLÄ RUOKAA NAAMARIIN! Kun sä alat lisäilemään sitä kermaa ja rasvaa joka annokseen, eli suomen kielellä sanottuna syöt enemmän ku kulutat, aivan satavarmasti lihot! Et ehkä sillä samalla sekunilla, mutta se on kylmä totuus, että kyllä sitä massaa kertyy ku tarpeeks kauan vetää mättöö naamaan.


Älkää itkekö, vaan kerätkää itsenne ja eläkää.

33 kommenttia:

  1. Yks duunikaveri jaksaa joka ikinen päivä muistuttaa että voivoi kuinka terveellisesti sitä syökään muttakun se lihavuus nyt vaan kulkee suvussa niin ei sille mitään mahda ja huh hui ja voi voi lässynlää. Ja joka kahvitauolla pullaa/suklaata naamariin. HUOOOHHHH!!!!!

    VastaaPoista
  2. muuten tosi asiallista tekstiä ja niin totta mutta
    ''Tunnen myös halua juoda hiekkaa, kun jotkut valopäät valittavat, etteivät pysty lihomaan. JOS SULLA EI OLE SUOLISTOMATOJA, SÄ LIHOT MÄTTÄMÄLLÄ RUOKAA NAAMARIIN!'' <-- et ole koskaan imeytymishäiriöstä kuullut?

    VastaaPoista
  3. repesin ekalle anonyymille ;DD siis jutulle (;
    sit kans tälle ''Voi vittu, kuka käskee syödä pullavaa, että tulee perseeseen sitä hyllyvää!? ''


    ja joo, itelläki on ollu se ongelma ku ei OIKEESTI liho vaikka syö kuinka paljon ja ei liikukkaa melkee ollenkaa, mutta nyt on kyll'ä asiaan tullu muutos (:

    muuten ihan totta, ja just noi iha normivartaloiset on sillee ''HYI, kato mun mahaa ;SSS'' ja sit on sellaset vitun tavalliset ja kauniit jalat joista suunnilleen kaikki jotka haluaa laihtua haaveilee...

    VastaaPoista
  4. ja sit kans ne alipainoset ja selvästi normaalia hoikemmat, HYIII OON KAUHEE LÄSKI ei jumalauta

    VastaaPoista
  5. Mun ukko syä ku hevonen ja on laihtunu vaa!

    VastaaPoista
  6. mullakin on yks kaveri ketä on tosi laiha, en sitte tiiä johtuuko geeneistä vai muuten vaan nopeesta aineenvaihdunnasta.. jokatapauksessa aina se valittaa kun sitä ollaan muka niin hirveän lihavia tai muuten vaan pikkunen pömppömaha tullut viikonlopun aikana. ite ku sitä mahaa kattoo siinä ei kyllä mitään pömppistä näy. sit vielä hirveempää kun hän välillä sanoo ettei nyt voi syödä taas pariin päivään mitään ettei vaan liho. ei jumalauta menee hermot semmosen kanssa. kyllä se nyt itekki huomaa ettei se mikää lihava oo.

    VastaaPoista
  7. Siis eihän esim jos on ongelmaa kilpirauhasessa tai jos on imeytymishäiriö tms nii vaikee lihoo.

    Tuli tästä just mielee, ystäväni itki ettei ole sinut kroppansa kanssa, hän ei harrasta mitään liikuntaa. sanoin että "sä oot ihan sopiva :) esim jostai kuntosalilta vois saada energiaa ja tulis varmemmaks omasta kropastaa, kyllähän sä voit alottaa vaikka salilla?" arvatkaa suuttuko mulle samassa pöydässä istuneet 2 tyttöä. se kelle ton sanoin oli ihan ok jee hyvä idea, 2 veti kilarit että olen törkeä. Anteeksi.............................

    VastaaPoista
  8. aaa, sul on ihan huippu blogi! :D

    VastaaPoista
  9. oon samaa mielt ton tokan anon kanssa, itekkin oon ollut erittäin alipainoinen aina ja syön ihan jatkuvasti suunnilleen pelkkää roskaruokaa koska rakastan sitä enkä liiku ollenkaan koska vihaan sitä,ja näin ollut jo vuosia ja jännä kun vieläkin olen saman mallinen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. sama mullaki ollu, mutta ei enää .... (: mutta ei sillä että haittais, koska mun mielestä on just hyvä asia että oon lihonu (:

      Poista
  10. oletko ajatellut että tätä postausta saattaa lukea mm. myös ihmiset joilla on syömishäiriö tai sairaus joka aiheuttaa ylipainoa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oletko itse ajatellut että suurin osa ylipainoisista on omien tekojensa seurauksena ylipainoisia?

      Poista
    2. oletteko ajatelleet että voisitte rauhoittua ? okeiokei molemmat on oikeessa.

      Poista
    3. "oletko itse ajatellut että suurin osa ylipainoisista on omien tekojensa seurauksena ylipainoisia?"

      onneks kauhean moni ei ole noin kapeakatseisia. loppujen lopuksi aika harva on lihava vaan siksi ruoka vaan on niin helvetin hyvää tai että itse olisi tietoisesti valinnut "jes, nytpä mä haluankin ryhtyä lihavaksi". ei se niin mee. taustalla on usein fyysinen tai henkinen sairaus. en tajua miks alipainoisia monesti vaan säälitään että voi voi kun oot niin ruipelo, mutta lihavia mulkoillaan kun ovat muka itse valinneet tiensä. joku voi olla lihava vaikka söisikin terveellisesti - mm. kilpirauhasen vajaatoiminta ilman lääkitystä lihottaa helposti ihmistä jopa kymmeniä kiloja, siinä missä ylitoiminta taas laihduttaa. voi olla myös masennusta, syömishäiriö tms häikkää henkisellä puolella. joten turha yleistää...

      Poista
    4. Aina näitä kitisijöitä löytyy.. Tää postaus ei selvästikään koske syömishäiriöisiä tai muuten sairaita ihmisiä, vaan ihan peruskitisijöitä, jotka valittaa ihan lämpimikseen. En ymmärrä ku aina pitää alkaa luennoimaan jostain elämää vakavemmista jutuista, hei tää on vaan yks postaus!

      Poista
    5. onks nää postaukset sit sun mielestä tehty sitä varten että tänne ei sais kertoa omia mielipiteitään?

      Poista
  11. "Tunnen myös halua juoda hiekkaa" :::DDDDDDDD

    VastaaPoista
  12. No itse olen alipainoinen ja olen kyllä vuosia yrittänyt lihottaa. Vuonna 2008 mm. söin joka aamu aamiaiseksi pitsan ja muutenkin enemmän, kuin normaalit kaverini. En lihonnut kiloakaan. Kyllä, olen ollut sairaalassakin ja vaiks makasin siellä ja mässäsin päivät pitkät, en lihonnut.

    Joidenkin keho nyt vaan on erilainen. Toiset ei liho, toiset ei laihdu vaikka mitä tekis. Sellainen tosiasia on nyt vaan hyväksyttävä, että olemme kaikki erilaisia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Imeytymishäiriö ja sairaudet nyt on oma asiansa, mutta tiesitkö, että ihminen, jolla on lihavuus geeneissä pystyy silti laihduttamaan itsensä normaalipainoiseksi muuttamalla elämäntapojaan?

      Poista
    2. toki olemme erilaisia, mutta jos terve ihminen syö 10 000 kalorin edestä, lihoo kyllä. sairaudet ovat, kuten yllä mainitaan, eri asia eivätkä liity postaukseen. mä en pilkkaa sairaita!

      Poista
  13. Tässä ei Jennillä ollut tarkoitus valittaa ihmisistä jotka on laihoja luonnostaan ja ei liho, vaan niistä jotka valittaa koko ajan. Kannattaa opetella lukemaan kokonaisuuksia eikä vaan valita jotain tiettyä lausetta ja alkaa itkemään siitä :D

    VastaaPoista
  14. Jep, ja seki ku laihat kaverit jol ei oo ylimäärästä ku korkeintaa pieni pömppis ja mä oon niitä pyöreempi ja samassa seurassa jatkuvasti valittaa kuinka 'läskejä' onkaan ja ei voi syödä ku nuudelipussin päivässä...
    Ja seki ku oon pyöristyny jonki verran viime vuodesta ja huomasin sen ja rupesin säännöllisemmin kuntoileen sun muuta mut oon silti tyytyväinen kokooni enkä haluiskaan olla langanlaiha joten ei itteeni haittaa jos on muotoja (en silti haluu lihookaan tästä) mut se vituttaa ja rankasti ku kavereilta oon kuullu kommenttia 'perseen leviämisestä' ja jos joskus herkuttelen ni heti ollaan piilovittuilemassa, jos mä en valita enkä välitä pienestä pyöreydestäni ni mikä saatanan ongelma se muille on!! sori oli avauduttava mut hyvä postaus kaikkiaan.

    VastaaPoista
  15. ite just kauhistelin tänään kuinka oon lihonnut omalla skaalalla aika vitusti, kyllähän siinä itku tirahti... mutta mitä vittua, ite oon sen aiheuttanu ja ite sen saan poiski! perkele :---D
    toisaalta ajattelen olevani PULLEA, koska väistämättäkin alkaa vertaa itseensä joihinki fitnessmalleihin, helvetin kauneusihanteet!

    VastaaPoista
  16. Oon samaa mieltä alusta, mut oon kyl yrittäny 2v lihottaa mun poikaystävää, jolla rasvaa ei ole ollenkaan, onnistumatta :( oon joskus laskenutkin, että se syö helposti 3000-3500kcal päivässä mutta ei vaan liho...

    VastaaPoista
  17. mä niin vihaan niit ihmisii jotka valittaa siitä ettei ne muka lihoo! hevonpaskaa sanon minä.

    VastaaPoista
  18. Ja taas kerran tunnistan itteni..... :D ja silti nä aina naurattaa! ps. mulla on yks kaveri, joka mättää heseruokaa ja sipsejä yms. IHAN KOKO AJAN, eikä liiku ikinä ja silti se ei liho grammaakaan. Oon ihan hiukan vaan kateellinen :D Epäilen vahvasti et sil on joku lapamato. Tai sit se käy kolme kertaa tunnis paskal?

    VastaaPoista
  19. Olen samaa mieltä kanssasi siitä että vituttaa sellaset mankujat et oon läski ja asialle ei tehdä mitään. Mutta on myös ihmisiä jotka syö terveellisesti ja liikkuu enemmän kuin kuluttaa mutta kilot ja läskit eivät vain häviä. Itse en pidä yhtään vartalostani ja toivoisin olevani yhtä laiha kuin viisi vuotta sitten mutta on tosiaan niitä sairauksia tms. että ei yksinkertaisesti laihdu vaikka mitä tekisi.

    VastaaPoista
  20. "Tunnen myös halua juoda hiekkaa" -parasta :D

    VastaaPoista
  21. mut sit toisaalta taas tympii kun esim. ite olin ennen toosi laiha, just sellanen etten lihonu vaikka söin mitä ja olin alipainonen, ja sitte nyt oon alkanu viime vuoden aikana lihoo ja oonki heti 10kg saanu painoa, niin ei saa yhtään mitään sanoo tosta kasvaneesta mahasta, koska SÄÄ OOT NII LAIHA NI SÄÄ ET SAA VALITTAA!! Okei, valitus on aina perseestä, en mäkään jaksa kuunnella sitä varsinkaan huomiohuorausmielessä, mutta kun ei saa edes normaalisti todeta että "aattelinpa alkaa käymään salilla kun tuota pömppistä on tullu ihan kivasti.." tai vastaavaa nii eii, et sä voi sanoo noin, älä kitise, sä oot nii laiha ettei sulla oo mitään syytä valittaa!! ja muutenki tuntu sillon vielä laihempanaki et jos on laiha niin sit täytyy automaattisesti olla tyytyväinen kroppaansa :D

    mut siis tää ei liittyny tähän sun aiheeseen, vaan joo oon samaa mieltä siitä että toi kitiseminen on ärsyttävää!
    tosin ihan oikeesti jotku ei liho vaikka mitä söis, mut usein sitten syödään jotenki epäsäännöllisesti. mä ainakin vedin mättöä hurjasti mut vähän miten sattuu, plus sitten jotenki ne murrosiän kasvujutut ym. aiheutti sen että en vaan lihonu. nyt oon onnellisesti lihonu, koska vihasin omaa luikkukroppaani ja sain jatkuvasti kuulla siitä kuittailua, mut se onki taas oma juttunsa.

    VastaaPoista
  22. on muuten helvetin ärsyttävää olla esim. koulun kanssa uimassa kun normaali/hieman alipainosetkin valittaa kun he ei kehtaa mennä ku maha hyllyy ja läskiä ja ja ja.

    VastaaPoista
  23. Urheilevalle pojalle/miehelle 3000-3500 kcal on päivän normikulutus. Jos laitat sen syömään viakka 5000 kcal päivässä niin kyllä se lihoo.
    Mutta niin paljon määrän syöminen päivässä vaatii jo vähän harjoittelua. Vaatii aika moista ähtämistä, että saa noin paljon kaloreja päivässä kasaan hyvillä ruuilla (ei siis millään roskaruuilla).

    Kaikki lihoo jos syö 5 kertaa päivässä kunnon aterioita!! (Kunnon aterialla viitaten korkeaan kcal määrään per annos eikä 2000 kcal pitsaa per päivä. Ei ole meinaan sama asia kun päivän mittaan jaettu ruokailu.)

    VastaaPoista
  24. eivittu diabetes ei tule syömisestä tai huonoista ruokailutottumuksista..sen syytä ei ole saatu selville ja joillekin se vaan puhkeaa. Eli hei vaikka tykkäät kirjottaa paskaa niin yritä pysyä edes faktoissa... -diabeetikko

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!