HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

sunnuntai 13. toukokuuta 2012

äiti oi äiti

Minulta pyydettiin herkkää postausta ja tässä se tulee, herkkääkin herkempi äitienpäiväpostaus! Päivän aiheena siis äidit, nuo meitä 9 kuukautta etutaskussaan kantaneet ihanat naiset. Tai no lähinnä mun äiskä.

Minä rakastan minun äitiä niin paljon, että se on jo melkein hassua. Kerran viikossa on pakko päästä katsomaan äiskäpäiskääni ja kuulemaan sen juttuja. Tällä viikolla äiti kertoi olleensa erään elokuvan kuvauksissa, tehneensä monta kakkua ja fanittaneensa Jesse Kaikurantaa. Äiti myös sanoi, että maksaa mun silmälasit (vitun hyvä diili äidin kannalta; vien sille äitienpäiväsuklaalevyn ja se käy maksamassa mun Lacostet ja Raybanit...). Äiti kyselee koulusta, harrastuksista ja kavereista. Äitiä kiinnostaa. <3 Ja myös äitini on paha suustaan -vahingossa kylläkin. "Vittu mikä lehmä! HUPS, siis ei mun noin pitäny sanoo." "Äiti sano vaa, oon ihan samaa mieltä."

Mun äiti on tajuton tehonainen (toisin kuin läskipäätyttärensä). Se reenaa joka päivä, on juossu maratoneja ja voittais monen miehen kädenväännössä. Se leipoo myös lähes joka päivä esim. kakkuja, pullia, leivoksia, piirakoita, sämpylöitä, pasteijoita... Äiti tekee mulle ja itselleen rakennekynsiä, kuuntelee Jukka Poikaa ja kertoo mulle NRJ:n listahitit KOSKA OON NIIN VITUN TYNNYRISSÄ ETTEN TIÄ NYKYMUSIIKISTA MITÄÄN. Äitin kanssa ollaan käyty myös sekoilemassa Seiskan bileristeilyllä ja monesti shoppailemassa. Joskus vuosia sitten äiskä otti multa salaa tatuoinnin, että EN TULISI KATEELLISEKSI. Äiti siis myös välittää ja suojelee...

Nyt sitä miettii, että miks koskaan oon huutanu äidille vihaavani sitä. Tai kerran, kun toivotin hänelle hyvää lenkkiä ja totesin, että juokseppa vaikka rekan alle. Miten oon koskaan saanu sen kanssa kamalia riitoja aikaan, ovenpaiskontaa ja haistavittua molemmin puolin? Äitihän on vitun helmi! ...vaikka sanooki aina suoraan ja ei säästele niitä sanoja, ku oon kussu jotain totaalisesti. "JENNI KATARIINA, TULEPPAS KÄYMÄÄN TÄÄLLÄ! OSAATKOS SÄ KERTOA, ETTÄ MIKSI HELVETISSÄ SÄ OLET........." Ja sitte tulee vartti suoraa huutoo faktoja tiskiin. Enpä oo koskaan tehny samaa virhettä kahta kertaa...

Vaikka en oo saanu painaa pitkin kyliä öitä myöten tai dokailla alaikäisenä, niin en koe, että olisin kasvanu tiukkojen rajojen sisällä, tai että olisin jäänyt paitsi jostain (jotkut nollapäät tosiaan kuvittelee, että kotiintuloajat tai säännöt rajoittavat nuoruudenhuuman elämistä). Aina on sovittu yhdessä, että minne menen ja milloin tulen ja millä kyydillä ja epämääräiset "emmätiämillontuunjaketäsiäon"-vastaukset eivät ole olleet käypiä vastauksia. Onneksi. Oon meinaan sellanen sankari välillä, että löysien rajojen puitteissa oisin voinut hankkiutua vaikka minne tilanteisiin.

Monet äidit ei halua rajoittaa kakaransa menemisiä, koska haluaa olla sellasia "kaveriäitejä" ja  helmiä. Ihan ku vittu helmeys tulis siitä, että Lissu 14 vee saa painaa kolme vuorokautta kännissä pillu paljaana S-marketin parkkipaikalla! Monesti vaan sellasten äitien lapset jossain välissä katkeroituu äideilleen lepsun kasvatuksensa takia ja välit viilenee. ETTÄ PYSYKÄÄ MUTSIT KOVINA, se kiitos tulee vasta jäljessä...

Ihanaa äitienpäivää kaikille äideille ja tyttärille! Ilman meitä lapsia ei olis äitejä. ;)

13 kommenttia:

  1. Ihana postaus <3 sai mut itekki miettimään et miks sitä tulee äidille huudettua jne...

    / mantelinorsu

    VastaaPoista
  2. iha mahtava postaus!

    VastaaPoista
  3. "JENNI KATARIINA, TULEPPAS KÄYMÄÄN TÄÄLLÄ! OSAATKOS SÄ KERTOA, ETTÄ MIKSI HELVETISSÄ SÄ OLET........."
    koska mun nimi on enni katariina toi kuulosti hyvin tutulta lausahdukselta omankin äitini suusta! mut ihan mahtava postaus taas :)

    VastaaPoista
  4. ihana äiti sulla! mutta ei tietenkään yhtä ihana ku mun äiti! :D
    minäkin olen useasti miettinyt miten on saanu niin kauheita riitoja aikaiseksi ja kuinka turhaa, enkä kyllä enää riitelis niin äitini kanssa! äiti<3

    VastaaPoista
  5. Ihana, näytä tää sun äidille äitienpäivälahjaksi :)

    VastaaPoista
  6. Ps. Ja tuo on niin totta, että kiitos tulee jälkikäteen. Nyt vasta sitä tajuaa kittää äitiä<3

    VastaaPoista
  7. toivon todella että monen monta mammaa lukee tän ja tajuaa pitää lapsensa kurissa kotiintuloaikoineen, ettei meiän tulevaisuus ole perseestä pillujannujen takia.

    VastaaPoista
  8. äidit on ihania <3 me ollaan näköjään tuplakaimoja, mäki oon jenni katariina :D

    VastaaPoista
  9. ihana äiti sulla :)))

    mutta mulla onki maailman paras!<3

    VastaaPoista
  10. Äiti ei ikinä antanut mulle periksi, mutta en silti koe että olisin saanut vähemmän vaikka ei ollut kännykkää, tietokonetta ja kaikkia supersiistejä leluja. Kaikki piti ansaita koska niin maailma toimii. Ei tule sit yllärinä kun himasta lähtee et mitä helkkaria enkö mä saakaan himassa makaamalla kaikkea eteeni. Vituttaa nykyisin selkärangattomat vanhemmat jotka jättää asian sikseen jos menee muksun kanssa sukset ristiin. Halutaan päästä helpolla ja ostetaan kaikki herkut ja toivotaan että kersa ei kitise ikinä. Kiitos äiti että et ollut selkärangaton :)
    -Jenni Johanna

    VastaaPoista
  11. KYLLÄ!! Sellaset kaverimutsit vituttaa kyllä todentotta. Kyllä äidin tehtävä on saada kakaransa kuosiin :D

    VastaaPoista
  12. Liian kaverilliset mutsit on kyllä huonoja, tiedän yhden kaverin, jonka äiti on tyyliin sen paras kaveri.

    Mutta äiti voi olla myös kaveri, sellainen huolehtiva kaveri, joka pitää rajat. Ihana postaus tämä <3 :). Vaiks kommentoin taas näin myöhässä.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!