HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

perjantai 18. toukokuuta 2012

blogimaailman vitutukset

Blogimaailmassa mua vituttaa monet asiat ja usein on tullu herkuteltua ajatuksella, että painaisin poista blogi-nappia. JOTKUT IHMISET ON VAAN NIIN TYHMIÄ! Nyt haluan jakaa teidän kanssa rakkaat ihmiset suurimmat vitutukset bloggaamisessa.

1. Oman blogin sairaalloinen mainostus. Joojoo, ei sitä blogia kukaan huomaa, jos ei välillä linkittele ja läpäläpä. Mutta tuliskos sulle sellasta mieleen, että jos sä päivittäin kopipasteet sitä sun Wild Dreams with Satu-Auroora-blogias kymmeniä kertoja toisten blogeihin, Demiin, Suomikaksneloseen ja vielä FB:ssäkin ja kukaan ei sitä silti lue, niin se blogi on mahdollisesti täydellistä paskaa? Se että sun viikon vanhassa blogissas on 345823 kuvaa weheartit:sta ja paskanlätinää koulupäivästä kirjoitusvirheiden kanssa, ei ole mikään vitun plussa blogimaailmassa! Ja miks edes sen blogin täytyis olla joku tuhannen lukijan massablogi ja tyylihelvetti?

2. Se, että jotkut tosiaan luulevat heidän kirjoitusvirheläpinänsä koulupäivästänsä kiinnostavan ihmisiä. Eka sä kirjoitat "Mä ja Jenna mentiin eka jätskille, sit skoleen ja sit siel oli sika tylsää ja matikan kokeet, ounouu ;OOO Niin sit ostin tän huivin mut siit ei oo kuvaa ku en ehtiny/jaxanu ottaa siit kuvaa mut siis se on punane ja gina trikotista. Oli ihana ilmaki et otettii aurinkoo biksuis Jennan parvekkeel ja jotkut miehet vislas meille;DD hahaha joo mut postaan huomen ku saan jotain fiksumpaa aikasens ;DD rakkaudel pus Sofia-Tuulia-Auroora-Nicole <33", sit menet Demiin, kerrot siellä kirjottavas vain omaksi iloksesi ja silti tunget sitä paskaa linkkiä joka paikkaan. Hohhoijjaa!

3. Ämmät, jotka ihan salapoliisina etsivät postauksista ristiriitoja ja tietoja kirjoittajan yksityiselämästä. Mikään, siis melkein MIKÄÄN ei aiheuta niin valtavaa myötähäpeää, ku kommenttibokseissa nillittävät lehmät! "Siis kolmastoista heinäkuuta postauksessasi sanoit kenkäsi koon olevan 38, MUTTA NYT OLET TILANNUT KOKOA 37 OLEVAT KENGÄT, taidat vähän kusettaa, et kato vähä mitä kirjottelet ;)!" tai "Viime kuussa vielä sun poikaystävä oli töissä rakennusalalla, NYT MÄ SELVITIN FB:STÄ, että se on oikeesti muurari!". Ja ne idiootit, jotka selvittää, etsii ja analysoi keskustelupalstoilla bloggarien sisaruksia, kumppaneita, perhetaustoja, työkuvioita tai muuten vaan revittelevät toisen yksityiselämällä tyyliin "sillä on blogi, joten siinä tapauksessa saan urkkia hänen kaikki yksityisasiansa ja kertoa ne keskustelupalstoilla kaikille!".

4. Ihmiset, jotka eivät tajua että siellä blogissa ei kannata ihan kaikkea kertoa, ellei halua tekemisiin sossun kanssa tai muuten vaan jotain runkkaria ovensa taakse. Jotkut 14-vuotiaat esittelee tissikuviaan, kokonimiään, lapsenkasvatusmetodejaan, perheitään ja asuinpaikkojaan osoitetietoja myöten TAJUAMATTA MITÄÄN MAHDOLLISISTA SEURAUKSISTA. Järki kätee ja pientä ajatustyötä sen suhteen, että mitä vittua maailmalle kannattaa näyttää.

5. Tekotaiteelliset esittelytekstit, tyyliin "16-vuotias lukiolainen kirjoittelee lifestyle-blogiaan ja rakastaa kesää ja shoppailua :)" tai "Blogin kirjoittaja, minä, 21-vuotias merkonomiopiskelija, jonka intohimoja ovat kengät, laukut, juhliminen ja kaikki kaunis." TAI "18-vuotias Tampereen tyttö kirjoittelee ja höpöttelee elämän pienistä iloista. Sydäntä lähellä kynttilät, talvi-illat, kesäyöt, korut ja rakennekynnet." VOI VITTU!

Tässä syyt miksi en lue juuri ollenkaan blogeja... Hyvä jos saatana pystyn edes kirjoittamaan ilman jäätävää myötähäpeää itseäni kohtaan.

20 kommenttia:

  1. #5 on ehdottomasti pahin omasta mielestäni. :D En vaan kestä...

    VastaaPoista
  2. komppaan ceciä :D oksennan kaikenmaailman "Espoolainen mediaopiskelija kirjoittelee niitänäitä elämästään :)) intohimona kissat, kahvi ja Sami-poikaystävä ♥" voi ellotus oikeesti. Kiinnostus kuolee heti ko jotai tota vastaavaa lukee esittelyssä.

    VastaaPoista
  3. Jo pidempään blogias lueskelleena on hauska huomata miten joku voi olla niiin samalla aaltopituudella mun kans. :D

    VastaaPoista
  4. JUST näitä. Blogi on ihan kiva juttu, mutta jos kriteerit sen pitämiselle ovat sektorilta koskakaikillamuillakin - rakastankynsilakkoja, niin voisivat jättää perustamatta. No ei, shaissen jauhamistahan ne kaikki, omani mukaan lukien :D

    VastaaPoista
  5. Kaikki nuo totta! Mutta mua vituttaa myös se, että kun on niitä muotiblogipaskoja missä esitellään vaateostokset, niin eniten niissä vituttaa kun kirjoittaa jotakin tällästä "Kävin Ginas ja ostin tän valkosen kauluspaidan joka on kyl kokoo XXXXLLL ku ei ollu omaa kokoo, ehkä mä pidän tätä joskus" MITÄ IDEAA OSTAA KOKOA LIIAN ISO VAATE JOS TIETÄÄ ETTÄ SITÄ EI PIDÄ :D en ymmärrä. Nauran näille ihmisille.
    Ja kyllä, itse ostan vain vaatteita, joita aion käyttää.

    VastaaPoista
  6. Mua vituttaa et poikaystävistä käytetään vaan ekaa kirjainta!!! "Voli tänään ihana kun.." ".. ja tässä nyt odottelen P:tä saapuvaksi, jotta pääsemme saunaan" VOI VITTU! -Sussu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. se kuulostaa niin salamyhkäiseltä! ;) jos ei halua poikaystävänsä nimeä kertoa, niin miksei sano POIKAYSTÄVÄ tai keksi jotain feikkinimeä:D

      Poista
    2. Mun poikaystävä on J, mä olen L, enkä edes meidän koiran nimeä julkaise. J ei ole juha-panu tai jorma, koska se ei ole J:n nimi. J ei myöskään ole poikaystävä, koska musta tuntuisi niin säälittävältä hokea jatkuvasti, että mun poikaystävä sitä ja mun poikaystävä tätä. ja kaikesta tästä saa kiittää mun psykopaattista exää, joka kaivoi mun edellisen blogin esille ja häiriköi sitä jatkuvasti. En kuitenkaan lähtökohtaisesti halua kirjottaa niin sitten yhtään mitään sellaisen ihmisen luettavaksi, jonka erinäisistä tappouhkauksista voisi kirjoittaa kirjan.

      Poista
  7. KOLMONEN. ai jumalauta siihen menee hermo niin pahasti. myönnän, että oon ite aivan karmea stalkkeri (en vaan voi sille mitään !) ja oon googlaillu ja tehny salapoliisityötä milloin minkäkin bloggaajaan/turhan julkkiksen/kaverin poikaystävän kaiman serkun tmv. kohdalla, koska musta on kiva "tuntea" ihmistä, jonka elämää seuraan muuten tarkoin, vähän paremmin. mutta kai sitä nyt pitäis ihmisen tajuta ettei niitä tietoja jaella koko muulle maailmalle saati sitten nimenomaan repostella niillä. tähän ei voi muuta sanoa kuin että demi = <3

    VastaaPoista
  8. joo tai ku siinä esittelyssä ne pidettävät asiat on jotai köpsimpiä mitkä pystyy keksimää tyylii "sydäntä lähellä pakastemustikat, kellonaika 1:37, niiskuneidin nilkkarengas ja vaaleenpunaset elefantit <33"....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mäkin :DD vaikken olekaan FB:ssä, niin olisin halunnu tykätä tosta kommentista.

      mua ärsyttää lähestulkoon kaikki "lifestyle-blogit", mutta silti niitä aina välillä erehtyy lukemaan päivityksen tahi kaksi. Virhe, iso virhe...!

      Poista
  9. Mä en nyt ihan ymmärrä tota, että ei sais itseään esitellä? Se on kätevää, että siinä pienessä profiili-infossa lukee vähän jotain, mitä se blogi esimerkiks käsittelee (näyttäähän sullakin olevan). Itseäni ärsyttää suunnattomasti mennä blogiin, jossa ei ole mitään esittelyä ja sitten saa pähkäillä, että minkäs ikäinen tää on ja mistä paikkakunnalta jnejne. Sitten sitä blogin pitäjää ärsyttää kun noista kysyy. Pieni infopaketti on ihan jees, esim. harrastukset ja mielenkiinnon kohteet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin no, pointti on se, että ne kulkee kaikki samaa kaavaa ja on toistensa kopioita.

      Poista
  10. Muuten oon samaa mieltä ja oon ehkä se kolmoskohdan nillittävä ämmä mut oon mielestäni joskus aikoinaan nähny sunkin alottaman Demi-keskustelun ja otsikko oli meininkiä, 'sulle lukija, mulle lukija', joo ihan sama mulle mut en ite lähtis muita sun tilanteessa dissaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mä en kyllä osaa kuvitella itteeni tollasen keskustelun tekijäks saatikka kalastelevani lukijoita niin :D muistan aikoinani tehneeni aiheesta kylläkin vittuilukeskustelun :D

      Poista
  11. Mä toisaalta ymmärrän ton, että käytetään vaikka poikakaverista etunimen ekaa kirjainta. Sitten, kun kaikki kaverit on tyyliin a, b tai c jne.., se alkaa ärsyttää :D.

    VastaaPoista
  12. Mä vaan mietin just tota profiilijuttua. Kyllä muakin ärsyttää niiden samankaltasuus ja joo itelläkin on. Mut sit toisaalta, mitä siihen sit kannattas kirjoittaa? Jos kirjoittaa rehellisiä faktoja itsestään; paikkakunta, ikä ja lyhyesti mitä opiskelee / mistä pitää niin eipä siitä nyt ihan hirveen erilaisia synny :--D

    VastaaPoista
  13. ahahah tässä sun blogissa on kyllä sitä jotain : DD löysin paljon samaa näissä ja mun omissa vitutuksissa

    VastaaPoista
  14. :D Haha. Joo noi tekotaiteelliset esittelytekstit. Tekis mieli huutaa, että VITTU KAMOOOON! Miten joku voi oikeesti kirjottaa sellasta tosissaan.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!