HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

maanantai 14. toukokuuta 2012

ei oo mun ongelma, emmä oo vastuus

Se on rakkaat ihmiset niin, että me mennään koko ajan vain enemmän siihen suuntaan, että mikään ei kuulu kenellekään ja kukaan ei kanna mistään vastuuta - ei edes omista toimistaan.

Tämä asiahan on ollut jo läsnä kauan, mutta into postata tästä tuli koulussa katsotun videopätkän mukana. Siinä oli keski-ikäinen alkoholisti mies, joka kertoi, että hänet oli syrjäytetty. Hän ei ollut syrjäytynyt, vaan syrjäytetty. Ikävä kyllä videolla ei kerrottu syytä siihen, että kuka käski hänen ryypätä rahansa ja hankkia lopputili, mutta kuitenkin yhtäkaikki; ei ollut hänen vikansa! Yhteiskunnan syy! Läheisten syy! Vittu maailman syy, mutta ei koskaan oma syy.

Joka paikassa roikkuu nuoria, jotka kertoo olevansa rappiolla/syrjäytyneitä/hakeutumatta töihin tai opiskelemaan, koska maailma. Mä oon tällanen luuseri, koska yhteiskunta. Ei oo mun vika, et mua ei huvita mikään. Ei oo mun vika, et paskon Ärrän ikkunat vitutuksissani. Se on muiden vika. Koska mua ei tultu hakemaan kotoa terapiaan, valintakokeisiin, työhaastatteluihin tai kursseille, vastuu ei oo mulla.

Tai toinen aika järkyttävä esimerkki tästä oli se, kun kaverini meni valittamaan kotinsa vuokranneen vuokrataloyhtiön toimistolle valtavasta mokasta, jonka kyseisen paikan heput olivat täydellisesti kusseet. En viitti asiasta enempää kertoa, mutta sanotaanko näin, että koko keissi on aika lööppi-matskua. Paikan virkailija käytti lauseita "ei ole minun asiani", "en voi auttaa", "ei kuulu meille" ja "voisitko itse hoitaa". AI EI KUULU TEILLE? Sama ku leipuri sanois, että joo, ei kuulu mulle että tossa saatanan leivässä on puolikas sirkkelinterä. Että ota se ite pois.

Nuo ovat vain pari pikkuesimerkkiä tuhansien joukossa. Kun urheilija kärähtää dopingista, se ei ole urheilijan syy. Kun koulussa kiusataan, kukaan ei ota vastuuta. Kun ihmistä kohtaan toimitaan väärin, se ei kuulu kenellekään. VITTU JOS MÄ KUSEN ASIANI, NIIN ONHAN SE MUN VIKA! Jos olisin feilannu yo-kirjoitukset, se olisi ollut tismalleen mun oma syyni, ei ylioppilaslautakunnan tai liian kylmälle ilmastoinnin kääntäneen talkkarin. Jos torkutan kelloa niin, että myöhästyn koulusta, SE ON MUN VIKA! Ei kellon tai bussin tai eilisen liian hyvän myöhäisillan elokuvan!

Jumalauta ottakaa ees te vastuu teoistanne. Me omaa elämäämme pyöritetään, ei kukaan muu. Ja jos me siinä oman elämän pyörittämisen sivussa kustaan muiden asioita, sekin voidaan myöntää suoraselkäisesti ja kestää seuraukset. Koska ei se yhteiskunta toimi siten, että delegoidaan ongelmat eteenpäin ja pyöritellään päätä.

15 kommenttia:

  1. Puolikas sirkkelinterä :------DDD Made my day!

    VastaaPoista
  2. tää on yks niistä asioista mikä mua vituttaa eniten maailmassa. vaikka oon laiska paska, makaan sohvannurkassa ja dataan, otan aina itse vastuun omista teoistani. jos kusen kokeet, tuhlaan rahat, myöhästyn paikoista ja pudotan mun jäätelön maahan mä en rupee syyttään jäätelön tekijää, et ei se osannu kunnolla. oli iha vino. muiden vika. vittu.

    VastaaPoista
  3. Oikeesti oon niin samaa mieltä!! Sitte tohon vastuuseen just esimerkki meiän perheestä; meillä on lemmikki, jonka MINÄ ja MUN SISKO omistetaan. MEIDÄN pitää hoita ja pestä sitä. MEIDÄN pitää imuroida sen huone ja pyyhkiä sen ripulit matoilta ja lattioilta YHDESSÄ. Mutta EI. Mun siskon päässä ei vois tulla mieleenkää, että ''Hei, mäpäs pyyhkäsen tosta noi paskat ku Höppänä on taas sotkenu!'' ku näkee kauheen ruskeenvärisen lakupötkön matolla. SITÄ PITÄÄ AINA KÄSKEE, että Hei Irmeli, voisitko vähä auttaa mua tässä pyyhkimää nää paskat ku oon ite pesy, siivonnu ja imuroinu tän huoneen nii pliis?? Sitte se vastaa: No ei oo mun vuoro, mä oon viimeksi....... VITTU OIKEESTI!!!
    Se on meidän YHTEINEN LEMMIKKI JA MEIDÄN PITÄÄ HOITAA SITÄ TASAPUOLISESTI EIKÄ VAAN AATELA OMAA NAPAA!!! xdxdxdxd tuli vähä avauduttua mutta tosi juttu, ite oon yleensä aina se, joka vapaehtosesti pyyhkii/sivoo/pesee tai muuta meidän lemmikin hyväksi! :) Mutta joooo, siis on JUST SAMAA MIELTÄ SUN KAA! vihaan tollasia ihmisiä, saatana

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

      Poista
    2. Mutta sis kyllä mun siskokin tekee aina jotain, mutta asennetta voi aina muuttaa....... en väitä, että joutuisin kaikki yksin tekee

      Poista
    3. IHAN LOISTAVAA!! TÄMÄ ON NIIN TOTTA!!

      Poista
  4. On rasittavaa kuunnella ihmisiä, jotka ei koskaan tee itse mitään väärin, vaan kaikki on aina muiden vika. Esimerkiks yks tuttu syyttää aina muita, jos itse mokaa. Vaikka olis kuinka yksinkertainen asia; se vaikka pelaa jotain ja peli menee vituillee. Syy ei oo sen oma, vaan sen, että aurinko paistaa ja vettä sataa.

    Sorrun itekin joskus tähän, mutta enpä mä muita syytä esimerkiks siitä, jos käytän kaikki rahani. Hoen aina leikillä poikaystävälle, että kaikki on hänen vikansa, helpottaa oloa jos vituttaa :D

    VastaaPoista
  5. Mun pikkuveli on just tommonen. Se raivoo, huutaa, räyhää ja haukkuu jos joku ei onnistu ja syyttää muita. esim. jos se vaikka rikkoo vahingossa lasin niin se món muiden syy, kun ei ottanut kiinni, tai muiden syy ihan muuten vaan.

    VastaaPoista
  6. "paskon Ärään ikkunat" -ilmausta jouduin hetken aikaa ihan ajattelemaan, kun ensimmäisenä mielessä oli kovin ruskeat ja haisevat Ärrän pleksit. Älä hämää mua ! :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Et kyllä taida olla ihan se penaalin terävin kynä ;-)

      Poista
  7. OLET NIIN OIKEASSA!!

    VastaaPoista
  8. Susta tais tulla juuri mun lempi-ihminen kautta aikojen. Kiitos Naamakirja (tai erityisesti ystäväni siellä), joka toi tämänkin tekstin ulottuvilleni! Päivän parasta antia!

    VastaaPoista
  9. Tää on niin totta! Tosi monessa asiassa on kuullu ton 'EI OLE MUN ASIA, EI SE MULLE KUULU'...vaikka oikeasti kuuluis!

    VastaaPoista
  10. ASIAAAAA !!! Tää on yksi niistä syistä miks nykymaailma tulee vielä kaatumaan! Kukaan ei halua eikä edes jaksa ottaa vastuuta. Alkaa päässä keittää.....:Ddd

    VastaaPoista
  11. "Ei oo mun vika, et paskon Ärrän ikkunat vitutuksissani. Se on muiden vika. Koska mua ei tultu hakemaan kotoa terapiaan, valintakokeisiin, työhaastatteluihin tai kursseille, vastuu ei oo mulla."

    :D::D:D:D:DDDDDDD

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!