HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 4. heinäkuuta 2012

tylsät jutut

Mua ärsyttää monien oletus, että jos et ole kiinnostunut asiasta X, tai jos asian Y kuunteleminen puuduttaa, olet totaalisen epäsivistynyt kakara, jonka kuuluisi palata koulunpenkille. Mitä vittua? Jos mua ei vaan nappaa?

Ihan oikeasti, sellaiset tosielämän Ross Gellerit ottaa mua niin totaalisesti ohimoon, että voi veljet. "Siis miten voit olla noin tietämätön Natosta/kuunpimennyksestä/virkkaamisesta/1918 tapahtuneista kauheuksista/antiikin Kreikasta?!" No vaikkapa siten, että mua ei vain yksinkertaisesti kyseiset asiat kiinnosta!? Oliskos mahdollista, että kaikki ei ole muna huurussa samoista asioista kuin sinä? Sää voit tykätä kivistä, muinaisuskonnoista tai golffaamisesta, mutta mää en!

Ja pahinta on se, että kenellekään ei saa sanoa, että nyt turpa jumiin, mua ei kiinnosta. Sönkkö saa sönkätä heinäsirkkojen lisääntymisestä ja kasvissyönnin upeudesta vaikka kuinka kauan, koska sivistyneitä ihmisiä ei saa keskeyttää! Toki Salkkaridraamakeskustelut, säätiedoituksista höpötykset ja American dinnerin menun pohtimiset saa keskeyttää, koska joku omasta mielestään älykkäämpi kokee oikeudekseen paasata omasta vitun upeasta mielenkiinnonkohteestaan: matemaattisista ristiriidoista tai geenimanipulaatiosta. Arkipäiväisyydet saa väistyä, kun joku yläasteella pätemisestä täyden kympin saanut kirjaviisas tuhkamuna haluaa avautua omasta nolla-asiastaan!

Tai miehet joilla on oletus, että kaikkia naisia kiinnostaa se kaikki upea mitä Motonet tarjoaa tai mitäs kaikkea mahtavaa siihen vitun mäkiautoon nyt on laitettu.  Petja on tässä ehdoton ykkönen! "Joo sinne meni satakakskybää ku ostin kahdeksan seuraavanlaista varaosaa Ninjaan..." Ja sitte alkaa vartin selostus erilaisista muttereista ja puttereista. Tai sitten se mahtava työpäivästä kertominen! "Hahahah tiekkö siis tieks! Tänään kävin toimistolla ja sit tota siinä olin ja sitte tota siä oli toi Tsäge ja Juge ja sit totanoin niin hahaha, joo niin kato sit mä löysin ... klemmarin!!!". NO SINÄNSÄ IHAN HIANO TARINA KAVERI!

Ei munkaan jutut mitään juttujen parhaimmistoa ole, mutta mä ainakin kestän ja ymmärrän sen "NYT SE PÄÄ KIINNI"-kehoituksen ilman suurempia ongelmia, kun vaatehuoneeni sisällön kertaus alkaa vituttaa läsnäolijoita. Mutta nää Wikipediapetterit ja yläasteen historiankirjalle runkkaavat urpot eivät pysty sisäistämään sitä, että nyt  ketään paikallaolijoista ei kiinnosta. Eihän se ole mahdollista, että jotain ei kiinnosta ydinreaktorit tai eri metallien reagointi erilaisissa olosuhteissa!!

Menkää vaikka jollekin lempparimielenkiinnonkohdettanne käsittelevälle foorumille täriseen muiden keimojen kanssa, mutta älä jumalauta sitä sisällissotatarinaas mulle tyrkytä! Voin olla sivistymätön pelle, mutta sen lisäksi mä olen myös ihminen, jonka elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi paskojen juttujen kuuntelemiseen.

25 kommenttia:

  1. Onhan se ihan hyvien tapojen mukaista kuunnella muidenkin juttuja, vaikkei ne välttämättä olisikaan omia mielijuttuja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kummasti vaan näillä wikipediapettereillä on oikeus keskeyttää heidän mielestään pinnalliset aiheet ja niistä keskustelu oman älykkään aiheensa takia. päälle puhutaan ku aihe ei nappaa, mutta perusjamppoja taas täytyy ehdottomasti kiinnostaa heidän pullonkorkkikokoelmansa.

      Poista
  2. Voi ei tämä on yksi hirveimmistä asioista parisuhteessa :D Siis että oikeasti joutuu välillä pitää turpansa kiinni ja ihan totta kuuntelemaan niitä autojuttuja tai työjuttuja (mies on vielä kivasti raksalla), ihan vaan koska ne on toiselle tärkeitä. Kyllä mäkin odotan, että se kuuntelee mun bad-hair-day-ruikutusta tai muuta yhtä typerää ihan siitä huolimatta, ettei sitä kiinnosta :D

    VastaaPoista
  3. Niin no, sä oletkin sitä porukkaa joka on vaan kiinnostunut niinkin pinnallisista asioista kuin Salkkarit. Mielelläni kyllä itse kuuntelen paljon kiinnostuneempana juttuja NATOsta kuin sun mielestä kiinnostavista aiheista..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. milloin ihmiset ihan oikeasti ymmärtää, että tämä blogi ei kerro elämästäni ja tue 100% omaa ajatusmaailmaani? Ainiin ei ikinä

      Poista
    2. :D:D:D toisten mielenkiinnonkohteiden arvostelu, jeeeij parasta.
      t. pinnallinen salkkarifani

      Poista
    3. Ymmärrän ihmisiä jotka seuraa tv-sarjoja ja puhuu niistä, koska onhan se jokapäiväistä elämää jne. Mutta se kertoo myös älykkyysosamäärästä että koostuuko jutut tv:stä ja ryyppäämisestä vai oikeasti syvällisemmistä ja aivoja vaativista asioista.. :-) No, tyhmille saa nauraa.

      Poista
    4. mieluummi silti juttelen salkkareista ku korean sotatilanteesta :) eikä se silti musta tyhmää tee t. 6L:n ja 2E:n kirjoittanut YLIoppilas (:

      Poista
    5. Kyllä se tekee.

      Poista
    6. :DDD hahahaa sure! ''viisas'' anonyymi^ oot aika säälittävä

      Poista
  4. Mun mies näyttää mulle jatkuvasti youtubesta jalkapallovideoita. Erilaisia potkuja ja maaleja sun muita joita en jaksais ikinä katsoa koska se on aina sitä samaa. Huomautan asiasta aina ystävällisesti mutta sitten... Taas. No onneks on noi jalkapallon EM-kisat ohi niin ei enää joka matsin jälkeen tarvi katsella niitä "parhaita paloja" jälkeenpäin. (Ne matsit on nähty jo kerran! Ei niitä nyt uudestaan tarvii enää katsoa! :D)

    VastaaPoista
  5. Taas sä teit tän, Jenni :D just tänään puhuin että kun me mennään syömään niin minne mennään mulla on nälkä tekee mieli pihviä. Sitten tällanen kymppipoika rupesi selostamaan MUN VITUN NÄLKÄPUHEIDEN PÄÄLLE että mitä mieltä me ollaan jostain vitun hiukkasesta joka on löydetty jonkun kiihdyttimen avulla jossain helvetin perseenreiässä niin mä pikkasen närkästyin. Paraskaveri tais huomata sen ja ignooras vaan tän jantterin suunnilleen huutamalla siihen päälle että MITÄ EN KUULLUT KUNNOLLA AI SULLAKIN NÄLKÄ, NO EIKÖHÄN MENTÄS SYÖMÄÄN. Vittu..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. just for your information, Higgsin hiukkasen löytäminen on ehkä vähän merkittävämpi puheenaihe kuin sun mäkkiläskien kerryttäminen.

      Poista
    2. :D:D:D:D:D hahahah. joku hiukkanen varmaa vaikuttaa jokaisen tavallisen tallaajan elämään tosi paljon! miks kaikkien puheenaiheiden pitäis olla jotain vitun ''merkittäviä'', oikeesti? ja mikä syy toi on keskeyttää toisen puheet hei halooo valoja nyt taas

      Poista
    3. "Minun puheenaiheeni on merkittävämpi, siksi saankin keskeyttää tyhmän teinin arkipäiväisen keskustelun." ja mun mielestä yleissivistys on sitä, että tietää perusjuttuja, niiden ei tarvitse kiinnostaa.

      Poista
  6. Juu mua ärsyttää toi kans, kun muut puhuu jostain superturhasta ja -TYLSÄSTÄ jutusta ja sitten kun sanoo, ettei tiiä tai ei kiinnosta, niin tyyliin halveksutaan. Niitten asiathan on muka niin tärkeitä ja yleissivistäviä. Sitten kuitenkaan mun omat asiat ei oo niin tärkeitä, vaikka ois ihan yhtä yleissivistäviä, mutta vähän eri osa-alueelta :D

    VastaaPoista
  7. samaistun <3 ja mua kiristi lukiossa kun mun kaverit piti mua tomppelina (ja sain kuulla tästä... monesti) kun en tienny paljookaan politiikasta/uskonnoista/yhteiskunnasta/historiasta ja olin ihan jäätävän surkee näissä aineissa. mutta silti kun vedin kymppejä kielistä ja psykologiasta ja matikasta niin ei se mitään koska YLEISSIVISTYS!!!!!!!!! ja just naurettiin yks päivä sellasille pikkuaikuisille jotka kirjottaa facebookiin statuspäivityksiä aiheena "Tulin juuri vaahtokylvystä ja nyt aion syventyä ihanaan kirjallisuusklassikkoon viinilasin kera - mikä täydellinen perjantai!" samaan aikaan kun mää laitan kuvan jostain hassusta drinkistä ja kuvatekstinä tyyliin "JAA MISSÄ MÄÄ OON MÄÄ OON IHA VITU KÄNNISSÄ MISSÄ SÄÄ OOT" (en oikeesti ihan tähän tyyliin xD)

    VastaaPoista
  8. musta yleissivistys on kuitenkin oltava. bimbona oleminen on noloa. tottakai siinä menee raja jos luokanhikke rupee tosissaan kertoo jostain molekyyleistä.
    mut edes vähän tietää asioista. jos et muuta harrasta kuin penkkiurheilua niin vois sitä sen verran tietää et Olympialaiset järjestetään joka 4. vuosi. edes sen verran maantiedosta tietäis ettei sano New Yorkia Amerikan pääkaupungiksi. itseänikään ei vois vähempää kiinnostaa mikään politiikka mut on aika nolo tilanne jos ulkomaalanen kysyy kuka on Suomen presidentti. jotkut asiat on tiedettävä, ei kaikkea voi googlata.

    VastaaPoista
  9. mäkään en jaksa kuunnella paskoja juttuja ollenkaan. joskus mua hävettää kun kaverit puhuu mopoista ja niitten osista, kun en itse voi osallistua keskusteluun, enkä voi kysyä:''mikä se on?'' koska saan yleensä kauheet huudot:''EKSÄ TIIÄ MITEN TÄÄ VIRITETÄÄN????!'' sairaan ärsyttävää. joskus vaan tekis mieli huutaa että mistä mä voisin tietää kun tollaset turhat asiat ei kiinnosta?. mutta saisin varmaan siitäkin kauheet huudot.

    VastaaPoista
  10. Samaistuin täysin tähän tekstiin. Mitä vittua sitten vaikka ei tietäis koska käytiin maailmansota part 2? Joo olen yleissivistymätön, mutta eikö tärkeintä oo se että elää sellasta elämää ko haluaa ja on onnellinen? Mun onnellisuusprosentti laskee heti jos alan miettimään jotain 100 vuoden takasta jatkosotaa. Ei vaan jaksa kiinnostaa.

    VastaaPoista
  11. yläasteen historiankirjalle runkkaavat urpot

    totaalirepeäminen tän kohalla xDD :----DDDDDDDDD

    VastaaPoista
  12. tuntuu et iha kaikki eioo oikee tajunnu tän jutun pointtia.. Muttajoo oot loisto!

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!