HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 25. heinäkuuta 2012

Tyttöjen jutut - ku ei suju niin ei suju!

Ai että olis ihanaa osata lakata kynnet edes yhdellä värillä sotkematta itseä, parkettia, päällä olevia (ja vähän myös vaatehuoneessa olevia) vaatteita ja kynsinauhoja kynsilakalla. Puhumattakaan jostain täydellisestä ranskalaisesta manikyyrista, timangikoristeista ja kaikenmaailman siksakeista viidellä värillä. Äsken kulutin tuhottomasti aikaa kyseisiin puuhiin vain todetakseni, että EN MINÄ VITTU OSAA!

Tai meikkaaminen, ai että se olis hieno taito osata! Joo, osaan sutia tän naamani niin, että meikkivoiteen raja ei ole kuin veitsellä leikattu ja hämähäkkiripsetkin kykenen jotenkin välttämään, jos yhtään vaivaudun keskittymään. Mutta sitten ku mennään varjostamispuuhiin ja luomiväreillä läträämisiin, niin voi vittu! En voi muuta sanoo ku että RTV:n värikarttakin kalpenis mun rinnalla.

Myös erilaiset naamiot ja kuorintavoiteet on mulle aivan utopiaa. Miks jumalan tähren mun täytyis lapata savee naamaani niin, että ohimoita kiristää ja vituttaa? Ja kaikki muutkin mömmöt ja vehkeet, joita monet säilyttää kylppärin hyllyssä... Emminä tajua tollasista asioista mitään! En ole koskaan kokeillutkaan itseruskettavaa, puhumattakaan jostain meikinpohjustusvoiteista ja jalkarapseista. Ja mitä vittua jollain tyvikohottajalla tehdään?

Omistan jonkinlaisen värisilmän ja tajun siitä, että minkäs voi minkäkin kanssa yhdistää, mutta jossain munkin raja menee. Siis minkä ihmeen takia en voisi yhdistää mustaa ja ruskeaa? Ja kuka vittu on määrännyt sen, että hienoissa juhlissa täytyy olla sukkahousut?  Ja jos haluan laittaa kauppareissulle kollareiden kanssa nahkatakin, mitä vittua se haittaa? Ja pitääkö kynsilakka sointua vaatteisiin, vai voinko vetää keltaisilla kynsillä koko kesän ilman, että joudun jonkun köyhää elämää elävän amatöörityylipoliisin kynsiin?

Kampaajalla käyn noin kolme kertaa vuodessa ja nekin silloin, kun todellakin on pakko. Vituttaa istua siellä joku urpo supersankarin varaviitta niskassa ja katsoa, kun joku nyrhii viimeisetkin karvat päästä! Joo, tosi rentouttavaa hei. Kosmetologille en mene, kukaan ei koske mun jalkoihin ja mitään helvetin timantteja en ripsiini ota!

Miten voin olla näin ämmä ja silti niin vitun eksyksissä tyttöjen maailmassa?

22 kommenttia:

  1. Aamen tälle, olen vihdoin löytänyt sielunsiskoni näissä asioissa! :D Kivaa kesänjatkoa sinne, vaikka no, sateiseltahan se näyttää. Mutta näyttäköön, onhan miulla siun jutut piristämässä aina miun päiviä :D

    VastaaPoista
  2. supersankarin varaviitta... ei luoja en enää ikinä voi mennä kampaajalle pokkana ku tuun nii muistaa tän ikusesti :DD on sulla kyllä sana hallussa, aamen!

    VastaaPoista
  3. hihi! mulla on niitten kymmenien lärvitököttien sijaan vaan yks sebamedin puhdistusvaahto ja yks aqualan rasva - eikä finnejä tuu muutaku hikisen baari-illan jälkeen ko on sammunu pakkelit naamassa.
    mut hei, noiden kynsilakoilla ym kikkailun sijaan sä osaat KIRJOTTAA! ja viel pirun hyvi.

    VastaaPoista
  4. Hah, tiiätkö mikä on hassua? Sanot olevas muuten ämmä mut ettet tajuu tyttöjen jutuista mitään. Mulla tää tilanne sit taas on päinvastanen. Saan melkeen viikottain kuulla et "ei helvetti sä oot äijä! Ei tytöt tee tollasta!" mut silti en rakasta tehä mitään niin paljon aamulla ku laittautua, laittautua ja laittautua. Mökilläkin. Ei siks etten kehtais olla ilman meikkii, mä vaan tykkään törkeesti räpeltää naamaa ja hiuksii. Ja kynsilakan pitää sopia vaatteisiin. Eikä se saa olla rispaantunutta reunoilta. Mulla on aina luomiväriä ja huulipunaa ja meikkaan arkena enemmän ku muut juhliin. :D Ja silti vedän ympäriinsä nahkarotsissa ja maihareissa ja rakastan videopelejä, kamppailulajeja, moottoripyöriä, fantasiakirjoja ja kunnon rokkia ja muita asioita jotka jostain mulle tuntemattomasta syystä katotaan miesten jutuils. Ja kuulemma istunki niinku miehet.

    Kampaajalla tosin en käy, joka ikinen tähän mennessä on pilannu kuontalon. En kestä muistella miltä nää näytti ku ekas kertaa otin ite sakset ja värin käteen mut nykyään tyypit tuntuu hämmästyvän kovasti sitä et tasotan ite, ei kuulemma näytä yhtään siltä. :D

    VastaaPoista
  5. Tää on kyllä niin totta, voin samaistua täysin! :D Erityisesti toi kynsilakalla näpertäminen ärsyttää, koska tykkäisin laittaa kynsiä, mut mulle on jo saavutus, jos saan kynnen yhellä lakalla lakattua ilman, että sotken sormia tai pöytää... :---D

    Oot kyllä niin hyvä kirjottaan, mun serkun kanssa just eilen puhuttiin, miten hyvä blogi tää on ja piristää päivää! Jopa mun poikaystävä lukee tätä ihan innoissaan. :D

    VastaaPoista
  6. Eiks kollarit ja nahkatakki oo ollu jossain vaiheessa muotia? Siis, että muu asu on ihan tiptop, mut sit on kollarit. Kieltämättä siitä tulee hieno kontrasti...

    VastaaPoista
  7. voi tää on niin totta ! :D

    VastaaPoista
  8. HAHAHAHA :D vittu sä oot kyllä mestari kirjottaa näitä :D
    Mäkää en tajua hevonvittua mistään hiton "rajaukset, ailainerit ja muuta" -paskasta. Länttään naamalle jotain ja jos näytän ees suht normaalilta niin sit voi lähtee baanalle.

    Joku hiustenlaittaminen... Ponnari, päivän pelastus :D

    Kynsien lakkaaminen.. Jumalauta miten vaikeeta on vasemmalla kädellä lakata oikeen käden kynsiä sotkematta niitä koko saamarin punaseen lakkaan.

    OON IHAN TUNARI! Help needed plz

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. mulla kans etenki ennen oli ihan helvetin suuria vaikeuksia lakata vasemmalla käellä kynsiä ! ekaks aina tein jotkut superfancyt sateenkaaren väreissä säihkyvät lakkaukset vasemman käen kynsiin, mutta se disaster mitä seuras ku aloin lakata oikeen käen kynsiä vasemmalla käellä ! hyvä jos ees aluslakasta selvisin ilman, että kauhea kynsilakkatsunami on vallannut koko huoneen ::--D nykyään osaan paremmin lakata vasemmallaki käellä mut vittu kauan se kesti oppia.

      Poista
  9. En tajuu niitä Essie's kynsilakkoja, kuka muka haluais maksaa lähes 15 euroo _kynsilakasta_?

    En osaa tehdä mtn ranskalaisia manikyyrejä.

    Itse asiassa vihaan pitkiä kynsiä.

    Hiuksia hoidan vain pesemällä vedellä ja shampoolla. Annan kuivua itestään. Hyvin sitä on tähänkin asti pärjätty ilman tyvikohottajaa, latvasuihketta yms.

    T: tyttö

    VastaaPoista
  10. Vastaukset
    1. Tuli myös Opri mieleen tästä postauksesta :D

      Poista
  11. mulla ainaki on aina nahkatakki, oli farkut tau collarit tai alasti, ihan sama:p nauroin tunnin tälle "joku urpo supersankarin varaviitta niskassa" :D

    VastaaPoista
  12. voi piru mua huvitti tää kappale:
    "Myös erilaiset naamiot ja kuorintavoiteet on mulle aivan utopiaa. Miks jumalan tähren mun täytyis lapata savee naamaani niin, että ohimoita kiristää ja vituttaa? Ja kaikki muutkin mömmöt ja vehkeet, joita monet säilyttää kylppärin hyllyssä... Emminä tajua tollasista asioista mitään! En ole koskaan kokeillutkaan itseruskettavaa, puhumattakaan jostain meikinpohjustusvoiteista ja jalkarapseista. Ja mitä vittua jollain tyvikohottajalla tehdään?"
    :::DDDD en oo tienny että joku voi olla pihalla naamioista, kuorintavoiteista ja meikinpohjustusvoiteistakin ::D D:

    VastaaPoista
  13. jalkaraspia mä tarvisin ainakin, koska jaloissa on niin hirveät kovettumat, et vois vaan sahata jollain puukolla irti enkä tuntis mitään..

    mutta kynsien lakkaus ja sellaset hienot juhlasilmämeikit on kans mun mielestä jotain mitä ei normaali ihminen voi tajuta.. haluisin osata kyllä tehä vähän juhlavampaakin meikkiä kuin sitä perus sinistä tarjoustalon luomiväriä silmäluomella :DD muttaku se vaikuttaa niin hankalalta!

    VastaaPoista
  14. Itellä on kans kyynärpäissä asti lakkaa ku rupeaa kynsiä laittaan, mut sitten keksin poistaa ohi menneet lakat topsipuikolla joka on kastettu kynsilakanpoistoaineeseen! Voi räpeltää ihan rauhassa ja sit jälkeempäin korjata tuhot!:D

    VastaaPoista
  15. Mulla on kans tää sama juttu, mun kosmetiikkavalikoima ei oo mitenkään erityinen eikä mun kauneudenhoitorutiinia voi kauhean laajaksi kehua. Silmänrajaukset opin tekemään siten että ammattilainen ihan kädestä pitäen opetti. :D Oli muuten palkitsevaa kun vihdoin onnistui saamaan itsensä näyttämään enemmän siististi meikatulta kuin turpaansa saaneelta.

    VastaaPoista
  16. Kuinka tuttua. Mä oon todennut että jos mun henkinen kapasiteetti riittää just ja just johonkin... no, kynsien lakkaamiseen, on ehkä parempi olla ees ajattelematta mitään minkä nimessä on extra-clearing tai deep-nourishing. (Tää on ihan puhdasta itsesuojeluvaistoa.) Ja sen päätöksen oon tehnyt, että voin ihan rauhassa jättää meikkaamatta roskienvientimatkalle / rämpiä viissataa metriä postilaatikolle ajelemattomin jaloin, se jota kiinnostaa onko mun ripset rähmässä tai muistuttaako sääret lumimiehen koipia, sillä on se ongelma. Korpeehan se, kun naapuritalon keskenkasvuset ämmät kattelee suurin silmin ajamattomia kainaloita, mutta eipähän ole mun huono elämäni.

    Muuten siunaan sua Jenni, jos kirjotat joskus kirjan. Oon kyllästyny lukemaan kaikenmaailman suurten (ja pienten) kirjailijoiden tekotaiteellista paskaa. Sun blogi lyö hands down kaiken sen "elämä pyörii minun ajatusteni ympärillä" -lässytyksen, jota kirjankansien välistä melkeen poikkeuksetta nykyisin pakostaki löytää.

    VastaaPoista
  17. Nyt yrität Jenni kusettaa poloisia lukijoita! Molempia blogejas kun selaa vähän taakse niin tietää et oot aika high maintenance. Muistelen nähneeni jotain rakennekynsikuviakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lauri, muistetaan taas tän blogin faktaprosentti.... ;)

      eivaa emmä oikeesti tiä kauheen paljoo mistään litkuista ja liemistä ja välineistä. :(

      Poista
  18. Tuli mieleen, et ootko tehny vielä postausta rasismista ja muusta suvaitsemattomuudesta? Jos et, ni tee ihmeessä! Mua ainaki alkaa vituttaa jo sillon, ku ajattelen rasismia...

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!