HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

torstai 9. elokuuta 2012

vauvavihan mainostajat

Mä en jotenkin pysty enkä kykene tajuamaan vauvavihaajia. Joo, kaikkien ei tarvitse tykätä lapsista. Joo, kaikkien ei tarvitse olla tai haluta olla äitejä. Ja joo, kaikkia ei edes ole tarkoitettu äideiksi. Mutta miksi siitä vauvavihastaan täytyy oikein avautua?

En vaan pysty pitämään aivan täyspäisenä aikuista ihmistä, joka jaksaa jokaisessa mahdollisessa kohdassa mainostaa vauvavihaansa, hokea kuinka yököttäviä lapset on ja vielä kirsikkana kakun päällä muistuttaa, kuinka mukavaa olisi heittää vauva seinään. Puolustuksesta käy "no ei kaikkien tarvii tykätä!!11". Joo ei tarvitsekaan, mutta sellainen tilannetaju ja avarampi maailmankatsomus tekis ihan hyvää. Emmäkään pidä kaikista, mutta ei se tarkoita sitä, että haluaisin heittäytyä väkivaltaiseksi tai edes kertoa siitä ääneen.

Kato ku kertoisin kuinka siistiä olisi murskata pari oravanpoikasta; mähän olisin raaka ja sairas eläintenvihaaja, jonka sietäisi saada väkivaltainen kuolema. Mutta kun heittää pari kipeetä vauvavitsiä ja hekottelee ajatukselle vauvasta tehosekoittimessa ("siis hyi vittu, en voi ees pitää vauvaa sylis, mä oksennan"-lauseen kera), niin se on normaalia. Eihän kaikkien ole pakko ylikansoittaa tätä palloa!111

Mä en vaan tajua mitä ihmiset luulevat saavuttavansa kertomalla isoon ääneen vihastaan pikkuihmisiä kohtaan. Ei ainakaan suosiota. En minäkään mikään ylilapsirakas ole, mutta vittu haloo! Jotain siellä päässä pitäis liikkua! Jos joku kokee ihmisenalun oksettavaksi vain siksi, koska se on pieni ja avuton, niin ok sitte. Pitäis vaan sen turpansa kiinni, eikä tekis itsestään aivan täyttä sekopäätä muiden silmissä! Vihan mainostaminen on jotain niin vitun kuvottavaa, varsinkin kun kyseessä on aikuinen ihminen.

Musta jotenkin tuntuu, että tällaiset vauvavihansa ylikorostajat ovat jollain erittäin erikoisella tavalla mustasukkaisia ja kateellisia vauvojen saamasta huomiosta ja kokevat olevansa jotenkin massasta poikkeavia, kun kerran näistä kuolasuista ja vaippahousuista eivät pidä. Musta tuntuu, että sen kaiken uhoamisen takana on "miks toi ällö pullanamaa saa huomioo mut mä en?"-angsti.

Jos et pidä lapsista, älä tee niitä! Vitun yksinkertaista! Mun nähdäkseni kuitenkaan ei tarvitse kylillä huudella, kuinka kuvottavia vauvat ovat ja kuinka sellainen tekisi mieli ennemmin kuristaa kuin ottaa syliin. Voi vaikka sanoa, että "en ole erityisen lapsirakas", jos jotain on pakko sanoa.

40 kommenttia:

  1. Mut voisi varmaan luokitella vauvavihaajaksi, sillä en todellakaan ole hyvä lasten kanssa (ne jostain syystä saa mun olon ahdistuneeksi ja epämukavaksi) eikä mulla ole pienintäkään halua lisääntyä. Huonosti käyttäytyvät kakarat saa mun niskakarvat nousemaan ja myös ne "kiljun tässä riemusta"-äänet tekee saman efektin.

    Välillä julistan vauvavihaani, koska mua ärsyttää niiiin järjettömän paljon, kun kaikki tutut vauvojensa on tunkemassa niitä syliin ja ihmettelee kun ei lässytäkään niiden pikku taaperolle ja ole ihan täpinöissäni heidän uudesta kakkamasiinasta. Munhan pitäisi rakastaa lapsia, koska olen nainen! Siksi koen paremmaksi vaihtoehdoksi kertoa, etten ole kovin lapsirakas ihminen. On mulla kuitenkin sen verran sosiaalista älykkyyttä, etten mene juuri äitiintyneelle ihmiselle kertomaan kuinka lapset on perseestä :D Tämä myös ihan senkin vuoksi, että jos noin menisi tekemään niin saisi kuulla olevansa sieluton hirviö, jollaiselle ei ole sijaa tällä planeetalla.

    Mutta tosiaan, kunhan ne riekkuvimmat lapset pitää musta kaukana tai vaihtoehtoisesti lapset osaa käyttäytyä, niin pidän kyllä patoutumat itselläni.

    VastaaPoista
  2. vauvavitsit on niin oksettavia. miten kukaan on edes ihan oikeesti keksiny niitä? vähän vois ees pistää niitä lamppuja päälle sielä ullakollaki...

    VastaaPoista
  3. sä puhut kyllä niin asiaa ja oon sun kanssa samaa mieltä. jotkut asiat on hyvä pitää omana tietona eikä kailottaa koko maailmalle mitä mieltä on no esim. vauvavihaajat. mun mielestä ne on helvetin kuvottavia jokka puhuu läpällä vauvavitsii. en tajuu miten ihmisellä on ees häpyy sanoo sellaasta :O ei torellakaan anna hyvää kuvaa ihmisestä. ja vaikka joku sanoos että vihaan lapsia ja en hommaa niitä koskaa. ikin ei voi sanoo ettei koskaan. jossai vaiheessa ku on vanhempi nii tällä henkilöllä saattaa olla lapsi. mut en sit tiiä oonko oikees?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. juurikin niin! ajatellahan ihminen saa mitä tahansa, mutta kaikkea ei kannata kaiken kansan kuullen sanoa ja tyhmyyttään paljastaa.

      Poista
  4. Mä tunnustaudun yhdeksi tälläiseksi saatanalliseksi lastenvihaajaksi. Kaiken maailman bussissa kiljuvat kersat saa mun veren kiehuun melko herkästi.
    Mutta mitään vauvavitsejä en heitä! Enkä ala angstaamaan jos naapurin vili-petteri sanoo mun kävellessä ohi, että onpas ruma ihminen.


    Olikohan tässäkään kommentissa suurtakaan järkeä.

    VastaaPoista
  5. Ahh oon just lähiaikoina miettiny näitä lastenvihaajia/vauvavihaajia, kun omaan lähipiiriin on syntynyt vauva. Otetaan nyt esimerkkinä tää vauvojen niin suurta vihaa herättävä itku: Itkevä vauva ei nyt varmaan ajattele, että puhkaisempas kaikkien bussissa olevien tärykalvot? Sillä on kuuma/nälkä ja sitä saattaa stressata uusi tilanne-> itkee. Ja pitäähän sitä vauvaa käyttää myös niissä julkisissa paikoissa, vai yksinkö se pitäis jättää esim. kauppareissun ajaksi? Tätä ei myöskään monet vauvavihaajat ymmärrä vaan manaa tota samaa "mixxx siis pitää ottaa toi rääkyvä penska mukaan kauppaan omg??!1" Mielummin mä kuuntelen vauvan kiljumista kun joidenkin pikkuteinien uhoomista ja kikattelua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lisäksi vauvat huutavat vain silloin kun niillä on oikeasti joku tarve tai sattuu johonkin, toisin kuin uhmaikäiset, jotka ovat ymmärtäneet äänenkäytön merkityksen mielensä osoittamisessa. Varmasti niitä huutavien lapsien äitejä ärsyttää ihan yhtä lailla se vauvan tekemä ääni, mutta lisäksi he ymmärtävät myös sen, että lapsi tarvitsee jotain eivätkä siksi räyhää sille naama punaisena, niin kuin jotkut lapsenvihaajat uhoavat tekevänsä tai ainakin haaveilevansa tekevänsä.

      Poista
    2. Joo siks lisäks vauvaa pitää sosialistaa, jotta se oppii olee julkisissakin paikoissa jatkuvasti pelkäämättä ja stressaamatta :)

      Mut mun oli pakko tulla sanoo vielä sitä, et musta on aivan käsittämätöntä lässyttää uhmaikästen huudostakaan (n. 2-6v). Että enemmän mua ärsyttää ja säälittääkin ne vanhemmat, jotka heti antaa jossain kaupassa tai bussissa periksi sille kakaralleen vain siks, että joku torspo mulkaisee heidän karkkihyllyllä huutavaa pikku Mattiaan pahasti. Musta oli hienointa ikinä tossa pari kk takaperin kaupassa ollessa kun oli nuori likka poikansa kanssa leluhyllyllä, missä poika rupes huutaa sitä tyypillistä hän-haluu-huutoaan. Äiti ilmotti pariin kertaan et eipä nyt onnistu, ja seiso lopulta vaan vieressä ihan rauhallisena kattomassa kun mukula huuti maassa, kunnes se lapsi luovutti (tais olla jonkun 3-4v). Musta se oli ihan sikahienoa, että vaikka ihmiset katto ja näki taas kun osa oli ärtyneitä tästä huono käytöksisestä penskasta (hei haloo, se kuuluu ikään. niin vaan pitää olla ja mennä. kestäkää ja jeesikää niitä vanhempia kestää ihan vaan vaikka kannustavalla hymyllä, niin ehkä nää vanhemmat kasvattaa lapsistaan just niitä ihmisiä, jotka avaa muille ovet, jeesii mummot tien yli, palauttaa kadonneet/löytyneet lompakot ym.), niin tää nuori likka ei antanut periks, eikä menettäny hermojaan. Se vaan teki selväks pojalleen, et ei onnistu. Että saa tietty tuntea ja olla vähän kiukkukin, mut et ei se auta. Nopeasti se poika rauhottui ja lähtivät hyvin mielin pois. :)

      Mut joo, pointtasin tosiaan siihen, et ihan turha niiden uhmaikästen huudosta ja kiukustakaan on ärsyyntyä. Että niin nyt vaan pitää olla, ihan siinä missä teini-iässä taas kokeillaan uudestaan rajojaan. :D

      Poista
    3. Huutavien lapsien äidit kuitenkin tykkää siitä lapsesta, eli se huuto ei vaan voi olla silloin niin paha asia. Mun mielestä lapsen huuto on yks pahimman kuulosista asioista maailmassa. Ei mulla tule kuitenkaan mieleenkään kertoa mitään vauvavitsejä tai muutenkaan kertoa rehellistä mielipidettäni kenellekkään yleensä. Enkä minä nyt lapsia ikinä vahingoittaa halua. Mutta kun oon väsyneenä kaupassa ja joku penska huutaa, ei järkisyyt saa mun ärsyyntymistä pois, vaikka kuin haluaisin. Ja vaikka siltä vaikutan, niin en valitettavasti ole enää teini. :D

      Poista
  6. Mulla ei oo suurimmaks osaks mitään ongelmaa lapsien kanssa mut mä oon niin monet naurut saanu vauvavitseistä ja oon niitä itekin aika ahkerasti viljelly.... :D terv. paska huumorintaju. Olenko ainut?

    VastaaPoista
  7. Minä en vaan ymmärrä, miksi vauvat pitää raahata Ideaparkkeihin ja muihin saletisti niille liian meluisiin/stressaaviin/väsyttäviin paikkoihin. Ostoksilla joo voi käydä, mutta ruokaa löytyy lähikaupastakin ja vaatteilla ei ole koskaan niin ulipalokiire, että lapsi pitäisi ottaa tunneiksi toisten tärykalvoja puhkomaan. Tämä ei ole lasten vika, vaan viiripää-vanhempien; näiden ah-niin-ihanien teiniäitien, jotka eivät voi pysyä sekuntiakaan kotona edes synnytettyään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eli äidin/isän pitäis käydä tyyliin ekat 5 vuotta pelkässä lähikaupassa ja isompaan kauppakeskukseen pääsis sit kerran puolessa vuodessa, kun joku mummi tulis lasta hoitaa.. esimerkkinä nyt vaikka yksinhuoltajaperhe. Hah!! :D

      Kotona saa kyllä synnytyksen jälkee viettää aikas monta sekuntia, vaikka välillä käviskin vähän ihmisten ilmoilla. Ja kauppakeskukset on usein suunniteltu tähän tarkoitukseen ihan täydellisesti - löytyy vauvakahvilat, vaipanvaihto- ja imetyshuoneet yms. Ja vaatteita on lapsillekin usein hyvä sovittaa, mikä on aika monimutkasta ilman sitä itse mukulaa. :)

      Korvatulpat ei maksa paljoo jos koet tärykalvojes olevan vaarassa. :DDD

      Poista
  8. Mun mielestä on niiiin lapsellista valittaa vauvoista! Hei camoon, ootte ollu kai itekki joskus sellasia huutavia palleroita! Minkä ne sille mahtaa eihä ne osaa osottaa muuten ku itkemällä nälkänsä ja väsymyksensä... Mutta sen ymmärrän jos joku kaksvee mamman mussukka huutaa ku ei saa kaikkea periksi, se saa minullekkin halun antaa pikku luunappi märisijälle, sorivaa :)

    VastaaPoista
  9. vauvat itkee so what..ei se tarkoita etteikö jonnekki ideaparkkiin vois mennä. Tuskin kukaan koliikkivauvan kanssa jaksaa lähteä kun valvottaa. Mutta kun vauva syntyy niin ei se ny mikään sääntö ole että pitäisi jäädä kotiin neljän seinän sisälle niin pitkäks aikaa että kasvaa eikä itke..
    Pienet itkee ja mitä Vanhemmaksi lapset kasvaa niin ne alkaa marisemaan, jokainen aikuinenkin marisee/narisee jostain esim vittu ku väsyttää työpäivän jälkeen tai Esimerkiksi kun marisette tästäkin aiheesta :D minä myös..

    elämä on !! me ollaan ihmisiä vauvat itkee ja vanhemmat marisee !

    Ei ideaparkissa olisi lapsille tarkoitettuja juttuja jos se ei olisi tarkoitettu myös lapsiperheellisille.. siellä on helppo käydä ostoksilla kun kaikki on saman katon alla, hyvä saniteettitilat (huomioitu vauvaperheelliset) ,ruokaravintolat ja vaatekaupat ja ruokakaupat.. teiniäidit ja vanhemmat mummoäidit +40vee voi hyvin viettää mukavan päivän siellä pois neljän seinän sisästä. <3<3<3

    Ja aiheeseen, aina on joku joka ei tykkkää jostain... mut liika sen kailottaminen ärsyttää, mutta tietty laittaaha sekin ärsyttämään jos jatkuvasti hehkuttaa jotai asiaa.. ei sitäkää jaksa pitemmän päälle kuunnella !

    VastaaPoista
  10. Hehe, siitä noita vauvavihaajia just syntyykin, ettei niitä oo viety kakaroina ekaan 6,5 vuoteen mihinkään oman kodin neljän seinän sisältä huutamaan. Am i right? ;)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vähän on kyllä silkassa heikkoudessaan huononoloinen hypoteesi. So no you're not.

      Poista
  11. En oo aiemmin kommentoinut mut stalkkaillut oon, mut luit juuri mun ajatukset! :D lapset on ihanan aitoja, enemmän mua kiehuttaa ne murkkuikänsä saavuttaneet ja sen ohittaneet kun pienet haisevat kasat D:

    fiksu kommentti

    VastaaPoista
  12. mä en vihaa vauvoja ja haluun joskus omiikin mutta silti hekotan yhtä tyhmien kavereideni kanssa vauvavitseille ... XD

    ne on vaan niin kauheita, et on jopa hauskoja ?

    VastaaPoista
  13. Mun täytyy myöntää, että mä olen aina pitänyt jotenkin typerinä niitä ihmisiä, jotka jaksavat lässyttää vauvavihaansa tai ärsyyntyä vauvan tai lapsen itkusta. Musta se on vain aivan käsittämätöntä, että aikuinen ihminen voi olla niin läpeensä hölmö, että jaksaa ottaa ongelman jostain niin luonnollisesta asiasta.
    Mä en itse pitänyt lapsista. En mä niitä vihannut, mut ne oli aika ihan sama. Mulle oli ihan ok jos vauva itki bussissa tai mukulat tappeli keskenään, et ei se ärsyttäny, mut ei mulla tullu mitään hellyysjuttuja, et olis tehnyt mieli mennä lohduttaakaan. Nyt mulla on oma lapsi :) Vieläkään en niin muiden lapsista välitä, mutta oma on kyllä rakas :)

    Joo niin tai näin, sopii toki kuluttaa energiansa jonkun niin luonnollisen jutun vihaamiseen, kun vauvojen, mut tosiaan ei sitä tarvi tulla lässyttämään muille. Olette varmasti olevinanne kovin erilaisia ihmisiä, joilla on tosi universaali ajatusmaailma, mut musta te olette hieman ahdasmielisiä ja hölmöjä. :)

    VastaaPoista
  14. Mä rakastan vauvoja, ne on aivan järjettömän ihania ja suloisia palleroita! Mulle on ollu aina itsestään selvää, että lapsia tulee sitten jossain vaiheessa enkä ikinä oo ees harkinnu etten hommais muksuja. Silti, vauvavitsit on varmasti yksiä parhaimpia vitsejä joita tiiän. Mulla kyllä on todella sairas huumorintaju, mutta voivoi. :D En toki huutele niitä kylillä kelle sattuu, vaan ihmisille jotka ei niistä ota nokkiinsa ja ymmärtävät sen, että en ole ihan tosissani niiden kanssa...

    VastaaPoista
  15. Mä vihaan kissoja, mutten silti ole jokaiselle catloverille kertomassa, kuinka siistiltä se karvakasa näyttäisi blenderissä tai vaikka rotanmyrkkyä nieltyään kouristelemassa.

    Koska eihän se edes näyttäisi siistiltä tai olisi hauskaa. Ei terve ihminen oikeasti nauttisi nähdä toisen elävän olennon kärsimyksiä, oli se sitten kissa taikka vauva. Ei ne suolet tehosekoittimessa tai vettynyt naama pyykkikoneessa oikeasti olisi kenestäkään hauskoja tositilanteessa, tai sitten on jo melko megalomaaninen pipi päässä.

    Aikuinen ihminen varmaan ymmärtää sen elukan luonnon toimia ja senkin, että se vauva huutaa kun ei se osaa muutenkaan kertoa olostaan. Se sitten, että onko kuinka fiksu ihminen, on ihan eri juttu. Samaa mieltä olen kanssas, että se on lähinnä vain huomionhakuisuutta.

    Ja mitä nuorempi lapsenvihaaja ja maailman ylikansoituksesta kieltäytyjä, sitä varmemmin se mielipide vielä vaihtuu..

    Nimim. Vannoin etten halua räkäisiä lapsia koskaan ja nyt mulla on maailman suloisin 7 viikkoa vanha puklussa, paskassa ja kusessa uiva palosireeni.

    VastaaPoista
  16. piti kirjottaa tähän jotenki niin tosi hyvä kommenntti siitä että miten ihmiset ei ymmärrä että me ollaan kaikki oltu joskus noita itkeviä, kitiseviä, vinkuvia tahmatassuja.. Mä olen kans nyt lukenu monta juttua vauvavihaajista ja niistä jotain sinnepäin, enkä mä vaan ymmärrä.. Mun lähipiirissä on ihmisiä ketkä ei halua koskaan lapsia (tai niin ainakin nyt sanovat) mutta niillä ei ole ikinä ollut mitään sitä vastaan et jos mä tulen johonkin mulla saattaa olla jompikumpi tai jopa molemmat mukulat mukana.

    Ja tuo ettei lasten kanssa sais mennä isompiin kauppakeskuksiin.. HUOH!!!! ihan oikeesti ihmiset... jos saa lapsen ei se tarkoita sitä ettet saa ikinä käydä missään... Mun kotini ei ole mun vankilani joten mä käyn missä mä haluan ja millon mua huvittaa lapsien kanssa tai ilman!

    http://tuplamama.blogspot.fi/

    VastaaPoista
  17. Mä inhoan vieläki enemmän ehkä sitä, että "joo saa ne lapset olla kunhan ovat hiljaa ja käyttäytyvät" = "lapset saa näkyä muttei kuulua". Oltiinko me takas 60-luvulla vai mitä?

    Mä en tajua miten aikuinen, täyspäinen ihminen voi hirveästi häiriintyä lapsen itkusta. En vaan tajua. Okei, oikeasti huonosti käyttäytyvä (esim. bussissa muita potkiva) lapsi on ärsyttävä, mutta pieni itkevä vauva ei ole ärsyttävä. Sillä on nälkä, kylmä, kuuma, jano, joku paikka kipeä. Se ei ajattele, että "kiusaanpa tässä huvikseni kaikkia". Mä _inhoan_ kun ihmiset kysyy että onko teiän vauva kiltti. MITEN alle 1v voi olla kiltti tai tuhma?!? Onko tuhma silloin jos on mahavaivoja ja siksi valvottaa vanhempia öisin?

    Mikähän siinä tosiaan on, että lapsista saa puhua kuin toisen luokan kansalaisista. Kaupassa lapsi huutaa kun ite pakkaa kauppakasseja ja auttamisen sijaan ihmiset mulkoilee ja mutisee että hittoako toikin kotiäiti tuo kiljuvan kakaransa MINUN elämääni häiritsemään. Onneksi aina sillointällöin joku joko viihdyttää lasta tai pakkaa ne tavarat että ite saa lapsen syliin, sellaset hetket aina palauttaa uskon ihmisiin.

    VastaaPoista
  18. Mulle ainakin iskee järjetön migreenikohtaus vauvan huudosta ja itkusta, eikä sitä hyvällä katota kun oksentaa vaunujen viereen ihan vain siksi ettei ehdi esimerkiksi ottamaan lääkettä ajoissa kun ei varaudu siihen "äiti ei antanu sen sormusta mun käteen aion nyt tappaa itseni tähän" itkuun. Vaikka joku sanoi, että vauvat itkevät vain silloin kun on tarve, kyllä 1 v itkee kun ei jotain tavaraa saa, enkä koe että se on tarpeellista itkua. Lisäksi en ymmärrä miksi kaikesta pitää kiljua, kun vauvat on onnellisiakin, ne kiljuu. Jos vauvojen volyymitasot sais jollain napilla puolet alemmas, kaikki helpottais.

    Lisäksi oon huomannu tyttölasten pakottava mielistelyn tarpeen: "VAI MITÄ ÄITI, ETTÄ" Jatkuva pikkuvanhuus, näsäviisaus, typerä kysely ja päteminen vetää kyllä hermot tiukalle.

    Toisaalta sellaiset lapset, jotka on kasvatettu nappulasta asti olemaan kohteliaita ja kilttejä, jotka tykkää leikkiä vaikka hippaa tai turtlesleluilla seikkailuja vaatekaapissa,jotka ovat iloisia, nauravat eivätkä ole jatkuvasti huomiohuoraamassa ovat varsin vallattomia! Onhan ne sellaset tatit sadetakki päällä pihalla kurakelissä juoksentelemassa sun kanssa mielikuvitusleikkejä keksien parasta seuraa. Mikähän siinäkin on, että tiedän ainoastaan kivoja poikalapsia? Ja miten suurin osa lapsista on oikeasti niin perseestä, ettei tajua miten niistä voi kasvaa kivoja aikuisiakaan millään.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sitä "typerää kyselyä" kutsutaan kyselyiäksi a.k.a kehitysvaiheeksi, ei pakottavaksi mielistelyn tarpeeksi. :)

      "jotka ovat iloisia, nauravat eivätkä ole jatkuvasti huomiohuoraamassa"

      Eli lapsi ei saa _koskaan_ olla pahalla tuulella ettei kukaan vain häiriinny kiukuttelusta. Muista tää seuraavan kerran kun mökötät bussissa; kyllä muakin vituttaa kun ihmiset istuu naamat norsunvitulla. Olisitte paljon kivemman näkösiä kun hymyilisitte vaan :)

      Poista
    2. Tunnistan kyllä itse tuon ensimmäisen anonyymin kuvaaman "typerän kyselyn vaiheen" ja erotan sen ilman mitään tuskia kyselykaudesta. Uskon, että hän tarkoitti sitä joillekin pikkuvanhoille ainokaisille tyypillistä näsäviisasta puhetapaa, joka on opittu, koska aikuiset on antanut ymmärtää että se on hauskaa, fiksua ja söpöä. Ilmenee vanhemmilla kakaroilla, kuin kyselyikäisillä. Erään tuttuni kuusivuotias "Malla" tyttölapsonen on oppinut käyttäytymään kuin tyhmä vauva, jotta saisi ihastelevaa huomiotaa "söpöydestään". Jos aikuiset keskustelivat esim menneestä lomamatkasta, tämä valloittava tenava keskeytti kovaäänisesti ja alkoi räpsyripset räpättäen selittää 3-vuotiasta imitoiden omista kokemuksistaan: "Malla oli lomalla siellä ööö ööö IIHANASSA lomapaikassa jossa MALLA näki söööööpöjä<333 pikku vauvvveleita ja MALLA sano että MALLA haluu olla äiti kun MALLA kasvaa niin isoksi!!!1!". Odotti vielä ihastelua päälle. Ei ollut yhtään söpöä, vaan teennäistä.

      Eikä anonyymi mielestäni sanonnut, että lapsi ei saisi koskaan olla pahalla tuulella. Voin itsekin sanoa ihan suoraan - ilman mitään tunnontuskia - että hyvin kasvatetut ja fiksusti käyttäytyvät lapset on siedettäviä ja paljon kivempia kuin ne kamalat, huonosti käyttäytyvät, kovaääniset riitapukarikakarat, jotka aiheuttaa hirveen haloon julkisella paikalla viiden minuutin välein.

      Ja mistä muuten anonyymi klo20.19 päättelit, että anonyymi11.50 mököttää bussissa? :--DDD Itse en ainakaan harrasta yksinäni bussissa hymyilyä vain siltä varalta, että joku huonosti kasvatetttuja lapsia puolustava tapaus kokisi ulkonäköni kauniimmaksi, jos sattuu samaan kulkuvälineeseen kanssani.

      Poista
  19. Aivan ekaks, en usko et kukaan rakastaa kun pieni lapsi alkaa huutaa bussissa. Noin 99% bussissa myös olevista miettii että olisi nyt jo hiljaa, mutta suurin osa myös tajuaa että tämä hermoja kiristävä huuto ei ole tahallista. Vauva itkee kun sillä on asiaa. Se ei osaa sanoa että mulla on nälkää-anna ruokaa, vaan se itkee.

    No sit on nää pari prosenttia jotka on päättäny et vauva on huono,ilkeä,kamala, itkee tahallaan ja kaikki ne pitäs tappaa- tyylillä. Mun mielestä on naurettavaa et muutama ano täälläki on viittiny ulista et ''yää ne huutaa ja itkee ja parkuu''. Okei, olit luultavasti juuri samanlainen vauvana. Aika hauskaa haukkua pientä avutonta ihmisen alkua, kun on itsekin ollut sellanen. :D Olisiko äitin pitänyt teitä, anot, vetää kirveellä päähän bussissa kun aloitte huutamaan? :D Nauran.

    Ja jos on jonkin sortin migreeni, epilepsia ihan sama mikä tauti joka nyt juuri puhkeaa sen vauvan huudosta niin kannattaa varmaan alkaa vältellä paikkoja joissa ei vauvoja ole, sillä ongelmahan on sinulla, ei vauvalla eikä sen äidillä.

    VastaaPoista
  20. Mä olen lastenvihaaja ja mun mielestä tää teksti oli huippu. Vaikka tunnistinkin itseni osasta siitä. Mutta mä en pidä lapsista. Olen kyllä sanonut että ystävieni tulevista lapsista pidän ja tietyistä yksilöistä. Enkä sano lasten vanhemmalle että hei, vihaan sun kersaas. Mutta noin massana lapset ovat ärsyttäviä ja vauvavitsit parhaita. Enhän mä pidä kaikista ihmisistäkään, vaan niistä tietyistä vaan.

    VastaaPoista
  21. Mies meni armeijaan nii alko kuulua vauvavitsejä, joille oli kuulemma kovastikin naurettu jossain syvällä metsässä kurkkusalaattikomppanjan kans.. no eipä oo kuulunu enää, ku pitää häärätä meikäläisen ison mahan ympärillä. ;)

    Itte oon kans joskus miettiny tuota, ku sanotaan että "ei koskaan" aiota hankkia lapsia.. No, pitääpä heti sanoa että sattuuhan noita vahinkoja nykyajan ehkäsymenetelmistä riippumatta. ;) Ite oon kuitenki tuo lässyttäjä joka on sulaa vahaa jokaisen kuolavempulan nähessäni. :D

    VastaaPoista
  22. Tästä tulikin mieleen eräs tuttuni (jonka kanssa seurustelin enemmänkin vuosia sitten, tästä saattaa jo ymmärtää miksi en jaksanut seuraa). 10-vuotiaana hän ei muuta selittänytkään kuinka vauvat ovat _kaikki_ ihan vitun rumia ja ärsyttäviä eikä niistä ole mihinkään (wat?)

    Jotenkin olen onnistunut tutustumaan juurikin niihin ihmisiin, jotka toitottavast joka toinen sekunti siitä, kuinka eivät aio hankkia lapsia. Tämä siis vuosia sitten, kun ikää oli 10-13 vuotta. Joka kerta sai sanoa, että ei sitä nyt saatana tiedä tän ikäsenä että mitä sitä tekee elämällään. Jotenkin tuli aina se kuva, että näinköhän tässä on enää pieni osa ihmisiä sitten hankkimassa niitä lapsia :D

    Itsehän kuulun valitettavasti niihin ihmisiin jotka rakastavat lapsia ja pitävät niitä suloisina yms. Sinisilmäinen en kuitenkaan ole, kyllä tajuan että kuinka raivostuttavaa se huuto on, mutta tajuan että miksi ne voivat huutaa. Kun eri juttu onkin sitten niissä vanhemmissä mölyäjissä...

    VastaaPoista
  23. en ollenkaan ymmärrä ihmisiä, jotka voi ihan pokkana sanoa, että VIHAA täydestä sydämestään kaikkia vauvoja ja lapsia. viha on aika vahva sana. en kuitenkaan myöskään ymmärrä ihmisiä jotka ei ymmärrä niitä ei-niin-lapsirakkaita ihmisiä. (selkeää :D) tai siis mun mielestä on tosi naurettavaa ja loukkaavaakin olettaa että kaikki naiset jotenki luonnostaan rakastaisi lapsia ja niiden mielestä ei voi sanoa että "en kyllä hanki omia lapsia" koska 'KYLLÄ NE ÄIDINVAISTOT SINULLAKIN VIELÄ HERÄÄVÄT!!'

    itse rakastan lapsia tosi paljon ja mua oikeesti alkaa kuvottaa, jos joku tyyppi sanois mulle "hyi toi kakara on aivan helvetin ällöttävä, vihaan tollasia" jostain lapsesta, joka nyt vähäsen kitisee ruokakaupassa. en voi sanoa etteikö jonkun lapsen huuto ruuhkabussissa olis ärsyttävää ja kävisi hermoille pitemmän päälle, mutta ymmärrän ettei se vauva huvikseen siellä paru. eikä se nyt mun päivää pilaa vaikka bussimatka menisi lapsen huutoa kuunnellessa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. niin, no, hemmoteltuja kakaroita en voi sietää sitten yhtään. mutta sehän ei ole lapsen vika, että vanhemmat on siitä tehneet sellaisen. :(

      Poista
  24. Mua naurattaa lähinnä se ajatus kun joku sanois sulle vanhempana että "juu toi naapurin jenni halus laittaa sut tehosekottimeen kun olit pieni vaan koska vihaa vauvoja"

    mitäs sit saatana sanotaa...

    VastaaPoista
  25. http://subliminalcode.blogspot.fi/2012/03/10-ihmisryhmaa-joiden-vuoksi-tekisi.html sit varmasti rakastatte tätä ! :D

    VastaaPoista
  26. hyvä teksti ja asiasta puhutte. itselläni myös ystäväpariskunta joka ei lapsia halua ja se on fine. kuitenkin tämä ystävättäreni oli mukana meidän tytön synnytyksessä. eikä ole vältellyt käyntejä meillä tai minun näkemistäni yms. eli osaa olla cool sen asian kanssa ettei osaa olla lasten kanssa luontevasti tai ei tunne mitään suurempaa viehätystä niitä kohtaan :D

    meillä siis 6kk kirkuva ilopilleri ja kyllä se mua äitiäkin vituttaa välillä kun huutaa :D ja käy hermoille se huuto, kauhulla odotan uhman "mä haluan"-huutoja, että osaanko olla yhtä coolisti kun aikaisemmin kommenteissa kuvailtu nuori mutsi joka vaan seiso vieressä vai meenkö ihan batshit crazy ja meen ite maahan ja rupeen huutaa :D

    kuitenkin. olen lapsirakas, enkä ymmärrä niitä vauva tehosekoittimessa juttujen kertojia, mutta ymmärrän niitä jotka ei halua lapsia ja toiseksi sehän ei ole edes mun asia tekeekö joku muksuja vai ei :D

    itseäni suoraan sanottuna myös vituttaa kakarat jotka huutavat bussissa, kaupassa tai muuten vaan vaikka tulee kylään kirkumaan tahtoaan läpi... se vituttaa. ihan oikeesti. niinkun ystäväni joka sai lapsen ennen mua sanoi mulle:"sit ku se sun omas syntyy, se on kaikkein sulosin ja muitten lapset näyttää rumilta tai ei niin söpöiltä enään!" :D ja tottahan se on... tuo toukka ku synty, mun maailman kuva heilahti ja totesin et muut muksut on iha rumia, vaikka ei ne ole, se on vaan mun mielipide ja pidän sen omassa päässäni :D mut joo.. tässäpä oli tosi paljon järkeä :D

    enempi mua siis vituttaa niitten kirkuvien lasten vanhemmat jotka ei tee asialle mitään vaikka sille vois tehä jotain (sillein että jopa minä ulkopuolisena tajuan mikä sillä lapsella on hätänä) tai ne jotka ei tehty alun alkaenkaan mitään kun alkoi se oman tahdon kokeilu ja sai vain aina vaan periksi... esim ystävän lapsi on nyt noin 2 v... sillä alko uhma jo 1v... eli vissiinki aika aikasin... no.. perheen isä aina ratkaisi huuto konsertin antamalla neidille lakua tai muuta herkkua... TOTTA VITUSSA SE HUUTAA KUN SE PALKITAAN SIITÄ! ja sitten lapsen äiti raukka repii hiuksiaan päästä vieressä... että näinkin voi olla... eli perheessä kasvatustyylit ei kohtaa.. ja siitä se riemu vasta alkaakin...

    sori.. tosi sekava ja ehkä vähän ohi aiheenkin

    VastaaPoista
  27. Tämä on jotain niin totta! Minäkään en koko ajan mainosta etten pidä porkkanasta, miksi helvetissä näiden vauvavihaajien on mainostettava asiaansa koko ajan...?

    VastaaPoista
  28. No hyvänen aika kai stä nyt saa avautua omista tunteistaan tätäkin asiaa koskien kuten muissakin asioissa!! Vai miksi nyt tämä olisi sitten joku tabu???

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!