HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 12. syyskuuta 2012

tahallaan väärin ymmärtävät

Mä oon jotenkin niin koominen tyyppi; vaahtoon muille siitä miten pitää käyttäytyä, olla ja elää ja silti oon ite todella raskas ja ärsyttävä haahka.

Tämä luonteenpiirteeni tuli mieleen, kun Petja kysäisi ohimennen, että olenkos suuntaamassa tänään lenkille. No, koska mulla on lepopäivä, raivostuin kysymyksestä suunnattomasti. "Siis sitäkö tässä haetaan, että taas pitäis mennä jonnekin riekkuun? Olin eilen ja toissapäivänä salilla, kai saatana minäki saan joskus levätä?! No, kai se on pakko jos mulla kerran on perse niin levinny!"-tyylinen angstivyöry lähti vyörymään kohti pahaa-aavistamatonta miesrukkaa. Siis aivan tahallani ymmärsin väärin koko tilanteen ja tein itsestäni uhrin (Tai yritin. En kylläkään onnistunut. Ja toisekseen syy tähän teinikititnään oli ehkä kasvava viisaudenhammas, joka aiheuttaa mussa itkuisuutta ja lähes itsetuhoisia ajatuksia.). Olenko ainoa, vai myöntääkö joku muukin narttu, että joskus tulee vähän kieputeltua sanoja vituilleen?

 Ja oon satavarma, että en ole ainoa. Kaveripiiriini (vitut mulla mitään kavereita ole) kuuluu myös näitä samanlaisia venkoilijoita ja uhrinpaikalle ponkaisijoita. "Sopiiks mun uus tukka mulle?" "Joo, se on tosi hieno." "JAA OLIKO SIINÄ VANHASSA JOTAIN VIKAA?!" Ja sitten taas säälitään itseämme ja soitellaan johonkin auttavaan puhelimeen, kun elämä murjoo meitä naisparkoja. Voi voi meitä. Miehet on sikoja ja nyyhnyyh. Ja vitut, me ollaan jotain Saatanasta polveutuneita harppuja, kun heittäydytään marttyyreiksi aivan nollatilanteissa ja kasataan riidan ainesosia yhteen. Meille olis varmaan saunan takana tilaa...

Pahinta on se hetki, kun tajuaa olevansa tajuttoman nolo ja lapsellinen, muttei enää voi perääntyä. Sillai, että tulipahan taas ylireagoitua, vuodatettua ja angstattua, aikaakaan kun ei voi taaksepäin kääntää edes sitä ratkaisevaa minuuttia. Oikeasti tekis mieli tehdä kotigiljotiini tai keksiä joku muu tapa mestata itsensä, niin valtava se myötähäpeä on itseään kohtaan sen turhaakin turhemman riidan/sanaharkan/mykkäkoulun/kiukuttelun jälkeen. Että jes, meninpä sitten vetämään tajuttomat raget, kun poikaystävä kehui toista asukokonaisuutta hienommaksi kuin toista, tai kun kaveri kehui kanelipulliani "ihan hyviksi". Kannattipa taas vetää kilarit turhasta.

Myöntäkää naiset: joskus vaan tulee vedettyä tajuton palkokasvi sinne suloiseen nenään, kun vaan miehen tapa asetella sanat antaa myöten. Että heh heh, miksipäs itse menit sanomaan sillä tavalla, että voin siitä muodostaa mahtavan sopan.

27 kommenttia:

  1. Harrastan samaa välillä vahingossa<3

    VastaaPoista
  2. Tunnustan! Samaa tulee välillä täälläkin harjotettua... :D

    VastaaPoista
  3. Kuulostaa vähä liiankin tutulta! :D Varsinkin sillon jos itellä sattuu olemaan paha päivä, niin se on sama mitä mies sanoo tai on sanomatta niin huutoa tulee! :D

    VastaaPoista
  4. Nonii, aamen, Jenni! Allekirjotan joka sanan. Sitä tunnetta kun on kehittäny helvetillisen märinän muiden sanomisista ja sitte myöhemmin kaduttaa. Meillä on kämpillä nyt justiisa hiukan kireä tunnelma, tunti tossa takaperin mulla meni taas "hae muiden puheista piilomerkityksiä" -vaihde päälle... sain jostain sitte mm. päähäni että nyt on joku aivan saatanasti vialla kun porukat kehui silmät muumin pilluina mun paistamaa makaroonilaatikkoa (koskaan ennen näin tapahtunut niin hiukan arvelutti...). Siitä sitte vääntämään pienet itkut ja päästämään kieli laulamaan. "Ei tarvi teeskennellä, kyllä mä näen ettei se oo teistä hyvää, ei teidän oo pakko syödä!!!". Miksi vitussa mä niin sanoin? Halusin huomiota tai jotain? Ai että ihminen voi olla tyhmä. Nyt sen kieltämättä tajuaa, mutta pöydän ääressä pistin enempiä ajattelematta pystyyn sellasen näytöksen että porukoita varmaan houkutti vetää ranteet siinä paikassa auki...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "silmät muumin pilluina"

      Kuolin. Jos oisin istunu tuolilla, oisin varmaan tippunu lattialle, mutta onneks voin nauraa röhöttää täällä sängyssä ilman pelkoo lattialle kolahtamisesta. :D :D :D

      Poista
  5. Saisko siintä kuvaa edes tänne. Siintä p:stä joka levinnyt niin voisin tehdä jonkun vitun analyysin ja tutkimuksen.

    VastaaPoista
  6. No en todellakaan aiheuta tollaista lisähankaluutta muiden elämään :D
    Terveisin sinua 3 vuotta nuorempi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei kai se ikäkysymys ole? :D aika uskomatonta väittää, etteikö perusnainen joskus heittäisi käärmeen kieltänsä peliin... :D

      Poista
  7. Turhista asioista raivoominen ja marttyrointi on parasta. Ainaki jos on panikoiva poikaystävä ja sen saa tuommosella toiminnalla pikkurillin ympärille. Ja saa kans sitä huomioo mitä ei muuten saa! Kierojahan myö ollaan.

    VastaaPoista
  8. MYÖNNÄN! Voi vitsi miten inhoon tätä tapaa, mutten pääse siitä eroon. Kääntelen asiat melkein mistä vaan niin, että voin suuttua/loukkaantua/muuta mukavaa. :-(

    VastaaPoista
  9. Ote joku aika sit huonona päivänä kysyin poikaystävältä jostain telkussa olevasta muijalta onko toi hyvännäkönen, vastas et ihan ookoo niin vedin raivot siitä et tollasen naisenko haluisit, enkö mä oo sun kauneusihanteen mukanen blondeine hiuksineni ku se muija oli tummatukkanen. Häpeän.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. teen tätä ihan samaa ja saan siitä jotain kiksejä, oon hullu..
      +jenni! palvon sua<3

      Poista
  10. ...joo myönnän. ja hävettää myöntää... ja sietääki hävettää, koska se on ihan järjettömän noloa ja lapsellista, mutta silti sitä tekee.. ja ai että ne hetket ku tajuaa kuinka typerä on :D

    VastaaPoista
  11. mä kans revin draamaa ja riitaa ja muka mua loukkaavia piilomerkityksiä mistä tahansa ku sille tuulelle satun. ::--D välil jälkeenpäin kaduttaa …

    VastaaPoista
  12. Jotenkin tunnistan jotain piirteitä ittestäni tässä tekstissä. :D Osut kyllä aina nappiin näillä sun jutuillas!

    VastaaPoista
  13. teen tota usein, mutta mitään en myönnä!

    VastaaPoista
  14. Luin sanan kanelipulla varmasti kymmeneen kertaan ''kun kaveri kehui kaneliPILLUANI'' :D:D:D

    VastaaPoista
  15. ***Esittely Mää oon tälläne bränikkä ylioppilas ja valokuvaamiseen hurahtanut 19-vuotias ***
    Korjaa olet jo 21 vuotias.

    Tervesin kanelipulla fani

    VastaaPoista
  16. puolustan itteeni kyll oudoilla tavoilla riidoissa tai muussa ahdistavissa tilanetissa. :D
    mutten oo osannu mistää kommenteista ottaa nokkiini, ku ajattelen aina et joku tykkää joku ei. Not my problem. :) en pillastu yleensä oikeestaan mistään mikä ei vaikuta muhun konkreettisesti.
    teininä oli sitte eri meininki ku oli jokaisen ihmisen kanssa riidoissa ketä eteen sattu tulemaan. <.< ei palata niihin aikoihin.

    VastaaPoista
  17. Mulle tulee yks ihan helvetin naurettava omakohtainen tapaus tästä mielee....... Olin alkanu tapailee yhtä jätkää ja sit mun oli tarkotus mennä niille, mut olin aika väsyny ja itsekriittisel tuulella ni vaikka kuinka panostin ja meikkasin ni en omasta mielestäni näyttäny hyvältä... Laitoin pojalle viestin: "Mä haluaisin kyl tulla mut en millään jaksa meikkaa" odottaen sellasta "ei sun tarvii meikata, oot nätti ilmankin" mut se vastaski "hei ei se mitää, nähää sit vaik joku toinen päivä!:)" sit lähti helvetti irti ja hävettää miettii kui ragesin sille etten kelpaa sellasena ku oon ja itkin monta tuntia :DDDDDDD APUA MITÄ HELVETTIÄ ?! Kuka vittu käyttäytyy noin :D

    VastaaPoista
  18. Voin teille paljastaa, että kyllä me miehet tiedetään että kaikkia naisten höpinöitä ja purkauksia ei kannata ottaa aivan tosissaan, vaan ihan tyytyä seuraamaan onko tässä joku oikea probleema. Tämän kun aina muistaa sujuu kaikki asiat paremmin. Rakastetaan me teitä silti. T: Mies.

    VastaaPoista
  19. http://tykkaan.com/Tapahtuipa-eraeaenae-paeivaenae-kotona-mies-Ostin-566805.html .. Sopi tähän :D Kyllä me osataan olla ihania.

    VastaaPoista
  20. Mein porukassa on valloillaan sellanen 'yritäksä sanoo et mä oon lihava' kommentti, jonka voi siis heittää iha mihi vaa. Ja mielellää sinne minne se vähiten sopii.
    -haluutsä viel kokista
    -haluun
    -okei, tuu hakee
    -ai yritäksä sanoo et mä oon lihava.

    -Toi sun korvis on jotenki hassusti
    -ai yritäksä sanoo et mä oon lihava

    mut sit viel se, et sen pysty kruunaa
    - emmä yritä nyt sanoo, et oisit lihava, ei sillä että olisit, siis oothan sä mut en nyt tarkota sitä.

    ja tuppaa muutenki ain välil ottaa vaa kuumaa toisten sanomisista ja vääntää ne iha ylösalasin vaa iha omaks hauskuudeks.

    VastaaPoista
  21. Nää on kyllä aivan loistavia blogituksia! Aloin vasta äskettäin näitä lukemaan. Jää niin pahasti koukkuun, että kohta ei ole saletisti töitä ja sitten ollaan jossain vitun rautatieasemalla myymässä itseään saatanan näteissä, punasissa pitsi-stay upeissa, jotta olisi varaa maksaa nettilasku. (niin ja olen mies)

    Keep it coming!

    - Jjäni

    VastaaPoista
  22. Tunnistan itteni niin tästä, jos kysytään oonko lähössä salille tänään se on aina sama kun sanoisi että on lihonnut, ja vitusti

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!