HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

tiistai 18. joulukuuta 2012

kipeänä on niin helvetin hauskaa

Ai vittu mä nautin tästä koko syksyn jatkuneesta on-off-flunssasta. Voi mennä montakin viikkoo ihan ok, mutta sitten taas pamahtaa jostain joku epämääränen haistavittuvirus, joka laittaa mun päiväjärjestykseni aivan perseelleen. MIKSI OI MIKSI?

Eniten vituttaa se, että tulee kamalia reenitaukoja. On todella vituttavaa nähdä ikkunasta ulkona lenkkeileviä ihmisiä matkalla salille kireissä trikoissaan, kun ite istuu sohvalla jossain vitun villahousissa ja laskee, että kuinkas jumalattoman kauan siitä omasta urheilusuorituksesta onkaan (nyt on menossa neljäs lepopäivä ja oon jo aivan täysin valmis hirttäytymään verhotankoon). Musta olis niin ihanaa olla täydellisen terve ja jumpata niin että hiki virtaa ja olla ulkona, mutta ei vitullakaan! Ei, ellen halua esim. oksentaa syliini yskäkohtauksen kourissa tai saada sitä mun eniten pelkäämää sydänlihaksen tulehdusta. Että tässä mä nyt katselen mun katoavaa hauista ja seuraan, kuinka kauniisti silava tarttuu vatsamakkaroihin.

Vaikka kyllähän jotkut reenaa/menee duuniin/lähtee harrastuksiin kovastikin sairaana, niin kauan kun ei kuumetta ole. Kun kuumehan on se joka tässä maailmassa tekee eron ja sairaan välillä. Kuumeessa ei saa sitä ja tätä ja vältä sitäsuntätä, jos olet kuumeessa. VITTU! Eikö yskällä, huimauksella, tulehduksilla tai säryillä ole saatana mitään merkitystä? Että viedään kakarat tarhaan, lähdetään reissuun ja juostaan parikytä kilsaa, KUN EI OLE KUUMETTA! Terveyskeskuksessakaan saa palvelua, kunnes se mittari näyttää yli 37,5 astetta. Saatana, mulla on ainakin nollatoleranssi kaiken ylimääräisen puuhailun suhteen, kun oon edes vähän kipeä. Se on niin nähty, mikä vitun hauska keuhkoputkentulehdus-nuhakuume-flunssa-kierre siitä alkaa, kun lähtee tonne pelleileen puolikuntosena, vaikka sitä kuuluisaa kuumetta ei oliskaan.

Mutta pahinta kipeänäolossa on se, että ei oo edes kunnolla kipeä! Saatana olis sitten se nelkytä astetta kuumetta ja aivan vitun paska olo, niin tää menis joskus ohikin, mutta tää viikosta toiseen jatkuva köhiminen ja niiskuttaminen alkaa todellakin raastaa näinkin seesteisen ihmisen hermoja. Ei oikein tiedä, että kannattaako mennä töihin/kouluun/kylään vai jäädä suosiolla kotiin. Välillä on hyvä, terve ja virkeä olo, ellei näitä pikkuongelmia (lievät hengistysvaikeudet, yskä, nuha, niiskuttaminen, korvakipu...) lasketa, MUTTA odotappas saatana iltaan, niin kappas vaan on sellanen uskomaton indokiinalainen mungolian flunssa päällä, että ei mitään rajaa! Huomenna ok, tänään semi, ylihuomenna paska olo, sitten yskitään, sitten taas terve, sitten ok... Rakas tauti, PÄÄTÄ JO! Makaisin mieluummin aivan koomassa, kuin hääräisin niiskutellen ja yskien saatana päivästä toiseen.

Olipas taas harvinaisen selkeä postaus. Ehkä mulla sittenkin on kuumetta, sellasta paskaa näytin kirjottaneeni. :D

24 kommenttia:

  1. aivan asia puhetta ! eniten itseä vituttaa juuri se että porukat on työntämässä vaikka väkisin kouluun olis olo mitän vaan taivaan ja helvetin välillä jos ei se mittari näytä 500000'c nykyään en edes kysy vaan jään kotiin nukkumaan jos on semmonen olo että ei pysty meneen, siinä ku valittavat kyllä ne aina ne poissaolot kuittailee

    VastaaPoista
  2. No ei ollut paskaa vaan aivan 100% täyttä asiaa... just toi kuumeesta vouhotus ottaa mua niin aivoon, mikään ei oo mitään ellei o QMETTA. Vähintään just se 38 mielellää. Mä oon ainaki kipeenä niin tukossa, lihassäryissä, vitutuksessa ja valmis katujyrän alle vaikkei ois vittu ku 0,2 asteen lämmönnousu ja mua on ihan turha ruveta raahaa siinä minnekää koulun penkille. PRKL!!!

    VastaaPoista
  3. Itelläni oli aika samanlaiset fiilikset parikin kuukautta. Sitten menin hakemaan saikkua kun nousi se maaginen KUUME!1 vihdoin pariksi tunniksi. Katsoin tilaisuuteni koittaneen ja sain saikkua sitten. Lääkäri katto samalla mun poskiontelot kun epäili niin pitkittyneen flunssan johtuvan ehkä poskiontelontulehduksesta ja sehän se olikin! Antibioottikuuri (en edes muistanut miten kauheeta se on) ohitte nyt ja paljon parempi fiilis. Suosittelen oikeasti käymään lääkärissä vaikka toi terveydenhuoltojärjestelmä on mitä on.

    VastaaPoista
  4. mulla on normaali ruumiinlämpö alle 36 astetta, joten toi 37,5 olis mulla jo reilusti kuumetta:D

    VastaaPoista
  5. Jep! Pahinta täälläkin kun ruumiinlämpö normaalisti siinä 35.8 paikkeilla niin jos on puolikuollut jä 37.0 astetta niin lääkärit terveyskeskuksessa nauraa päin naamaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. "eihän toi oo ku vähä lämpöä!"
      aaaargh!

      Poista
    2. AAA! Niin totta! Mun normi on 35.8.

      MUT EI, KAIKILLA MAAILMAN IHMISILLÄ ON KUUMETTA VASTA KUN MITTARI NÄYTTÄÄ 37,5 JA SEKIN ON VAAN PIENTÄ LÄMPÖÖÖ.

      Poista
  6. Tää teksti oli ihan ku omasta elämästäni kirjotettua! Saatana 4 kuukauden sisällä varmaanki jotakuinkin 4 kertaa olen ollu flunssassa :--D ja reeniä jää väliin joka kerta ainakin viikko! Kuolen. Kyllä, tälläkin hetkellä vuodatan räkää näppäimistölle ja katselen nurkassa kinuavaa kahvakuulaa... Oikeesti mitä helvettiä tää on?! Ei kuumetta, mutta siltä tuntuu ja pää vaa varastoi räkää litra kaupalla...ARGH!!!!

    VastaaPoista
  7. Indokiinalainen mungolian flunssa <3 sen verran pelottavalta kuulostaa että toivottavasti semmosta ei joudu kokemaan. :O

    VastaaPoista
  8. Toi on kyllä niin totta, että lomaa ei tuu, jos ei oo kuumetta.. Vuosi aikaa nokka vuosi ku niagara, kurkussa tuntu olevan vähintään lampaan pään kokoinen pallo, mikä aiheutti yskäkohtauksia niin et keuhkot tuntu räjähtävän ja huimaus oli ihan älytön.

    Kilttinä oppilaana menin sit sinne th:lle pyytämään sairaslomaa loppuviikoksi, ettei tuu niitä luvattomia poissaoloja ja meinasin kyllä ratketa riemusta.

    "Mitataas kuume. No ei sulla nyt kyllä oo.. Jos on pakko olla pois ni oo sit tää päivä, juo jotain lämmintä ja tuut huomenna kouluun" -siis joo, totta helvetissä mä tulen!!

    VastaaPoista
  9. Kyl miä vaan raahaudun reeneihin vaikka mikä olis, ja on tullut pelattuakin 40 asteen kuumeessa. Tyhmyyttä kenties, mutta ei mua vaan saa pidettyä erossa urheilusta. Ehkä sitten kun se sydänkohtaus tulee, niin mietin että oiskohan sittenkin kannattanut jäädä kotiin paranemaan....

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo ei siinä vaiheessa kauheesti enää mietitä ku kroppa pettää :-D mutta hei, jokainenhan tekee itse omat valintansa. Ainakin toistaiseksi. Saas nähä mihin tää holhousyhteiskunta on menossa. älä kuitenkaan enää 40 asteen kuumeessa urheile, se on valtava rasitus koko kropalle! :-)

      Poista
    2. niin sitä käy etenkin nuorilla tytöillä jonkin verran et ei tuu mitään varotusta sydänlihastulehduksesta ja yön aikana vaan nukutaan pois... ihan kauheeta mutta valitettavasti totta... kannattaa miettiä sitä kuumeessa reenaamista.

      Poista
  10. sehän se eniten pistääki ketuttaa kun raahaudut kipeenä lääkäriin ja sieltä passitetaan vaan takasin kotiin "lepää ja juomaan kuumaa". oikeesti?!! mulla oli vähä aika sitte aika sairaanhoitajalle kun en pystyny yskäköhäni kaa ees nukkuu saati tekee mitää muuta. Se siin kuunteli keuhkot ja totes että vähän rahisee, korvat oli lukossa ja mittari näytti 37,5 eli lämpöä kuiteki. Hoitajatäti passitti sit läkärille, joka _kahdessa minuutissa_ totes että "vähän vaa tommosta yskää, tuo kuumekaan nyt ei välttämättä pidä paikkaansa kun nää nyt vähä heittelee.." ja laitto kotia. NO SHIT SHERLOCK enpä olisi itse osannu tuota yskää diagnosoida! jouduin vielä suunnilleen anelemaan tätä tohtoria kirjottaa mulle jonkun yskänlääkereseptin kun ei siitä elämisestä meinannut mitää tulla. että maksoinpa monta kymppiä tuosta ilosta..

    VastaaPoista
  11. Mä oon nykyää sen verran varovainen näitten talven lenssujen kanssa, että pikkasenki ku aamulla nenä vuotaa --> instant ragequit ja meiksi jää himaan. Ennen olin sillee että "on sellanen olo et kyllähän sinne kouluu jaksais raahautuu" = no sit viimeistään keskipäivällä nenät ja silmät vuotaa kuin lapsuuden metsämajojen katto, yskittää niin perkeleesti, päätä juilii ja aivastelen jatkuvasti. :)) aah. Eli nykyään poden heti ekat flunssanoireet pois sängynpohjalla paapien, koska aina se vaan pahenee jos mä meen pois kotoa pikkulenssun kanssa.
    Ongelma on että aina tulee valitusta, että "ethän sä ees oo vielä kipee!!!11" novittu mennääs sitte kouluu ja tavataan parin tunnin päästä sairaalassa!

    Tän käpykylän tautivitsauksia ei jaksa edes luetella. Mutta jostain syystä jos yksikin saa jonkun vinkuintialaisten riisipapusopasta tarttuneen sinaurjojapaskantasinuelimistopois-viruksen, yhtäkkiä koko kylä on vuorollaan pää paskapytyssä yrjöämässä. Vatsatauti tykkää riehuu täällä aina ja jostain syystä se tykkää hengailla mun luona useamman kerran vuodessa.

    AMEN JA OLEN PUHUNUT.

    VastaaPoista
  12. tää oli niin mun ajatuksista kirjotettu. viime lukuvuoden olin lähes kokoajan tollanen puolikuntonen, että pystyin käymään koulua, mutta en urheileen. kun olin muutaman kuukauden siinä kärvistelly flunssan ja yskän kourissa, menin terveyskeskukseen, jossa tää pätevä lääkäri ilmotti että "no sulla nyt on käyny vissiin vähän huono tuuri". koska kuumetta ei ollu, en saanu mitään lääkitystä tai ohjeita paranteluun. ja tää ei oo itseasiassa vieläkään loppunu. keväällä ja kesällä taisin olla yllättävän pitkään ihan oikeesti terve, mutta syksystä asti oon niistäny ja yskiny niin että alkaa hermot meneen...

    VastaaPoista
  13. tää on niin totta! siis miten se käytäntö menee et saako saikkuu jos ei oo kuumetta? ku mulla tosiaan ei oo ikinä kuumetta.. ja töissä oon ollu vaan pari kuukautta ja silloin olin kerran kipeenä ja soitin tk:seen niin siellä vastannut nainen oli ihan ihmeissään "nuhanko takia sä saikkua haet! No voithan sä kokeilla en kyllä usko et saat.." no sain sitte kuitenkin 2pv. olin siivoomassa töissä niin on se mun mielestä sen verran rankkaa ettei sitä pahimpina nuhapäivinä jaksa. Oonko vaan laiskaperse vai oliko tk:ssa vastannut nainen idiootti?

    VastaaPoista
  14. Hohhoijaa tuttu lause tuo "haha eihän sulla oo ees kuumetta, kehtaatki lintsata." Mulla on nyt viimesen kuuden vuoden aikana ollu kerran kuumetta, elikkäs 39 astetta, ja sillo olinki vaa koomaamasa sängysä ja jos ees yritin yksin nousta istumaa nii pyörrytti. Mun normaalilämpö on tasan 36,2 ja se ihan oikeesti on tasan tuo, se ei ikinä muutu. Paitti toki sitte ku oon sairaana, ja jos se nousee yhtää nii mulle tulee huono olo. 37 on jo mulle sellane tila, että pääsä jyskyttää ja heikottaa, mutta enhän minä nyt sairas voi olla ku ei etes kuumetta!!!!! Tuntuis että lääkärisihmiset ees tajuaa, että ruuminlämpöjä on erilaisia ja keho reagoi erilailla lämmönvaihteluihin, että kaikilla ei sitä ah niin tärkeää KUUMETTA välttis etes tule, mutta silti olo voi olla ku kuolleella. Mutta ehei, ei ymmärrä.

    VastaaPoista
  15. totta! mulla on ollu kuumetta viimeks 7 vuotta sitten, mutta joka vuosi väh. 3 kertaa kärsin semmosesta yskäpaskanuhasta, että oksat pois. niin ja kouluunhan on pakko perseensä hinata, koska eihän mulla voi olla huono olo kun ei oo kuumetta. NO VITTU EI MULLE TUU KUUMETTA!!!!!!

    VastaaPoista
  16. Heiii huomennahan on ennustettu sitä kuuluisaa maailmanloppuu, sun pitäs tehdä siitä postaus. Oikeesti. Mä ainaki haluun kuulla mitä mieltä oot siitä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei Jenni kerkee enää kirjottaan siitä! :(

      Poista
    2. Vielä ois reilut 10 tuntia aikaa! Maailmanloppu tulee kuulemma 13:11 Suomen aikaa... :DD

      Poista
    3. Ei tullu ei. :( Ja mä siivosin ihan sitä varten! Hukkaan meni sekin rehkiminen.

      Poista
  17. Huomenta Jenni!
    Ihan pkko kysyä, mutta ootkos kenties kuullu sellasesta kirjasta kun "suuri Suomalainen vitutuskirja"? Herrat nimeltä Pasa ja Atpo ovat tämän loistavan teoksen takana ;) Kyseiseen kirjasarjaan kuuluu tietääkseni useampikin teos......... Jos et ole niin mars suomalaiseen kirjakauppaan!

    Asiasta viidenteen sulla on ihan sairaan kauniit silmät <3 Niin ja voikko sää kirjottaa taas jonku "cosmopostauksen" you know? ne on niin parhautta. Huvittavaa nääs ku kaikki 'pikkupimperot' lukee sitä kun raamattua....

    äääääääh tää mun kommentti -.-

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!