HUOM! Blogin tarkoitus ei ole loukata ketään tai aiheuttaa minkäänlaista mielipahaa. Tekstit ovat pääsääntöisesti aivotonta läpäheittoa tai humoristista lätinää. Toisinaan kynään tartutaan vakavammallakin mielellä. Mikäli huumorini tai tyylini ei uppoa, blogissa esiintyvät kannanotot aiheuttavat harmia tai tekstit kuulostavat yli-ikäisen pissiksen rageemiselta, suosittelen vaihtamaan sivustoa.

keskiviikko 2. tammikuuta 2013

Kaksi naamaa

Kaksinaamaisuus on jotenkin sellainen juttu, että enpä usko maailmassa olevan montakaan heppua jota tämä ei vituttaisi.

Itse en pidä kaksinaamaisuutena sitä, että käyttäytyy miellyttävästi inhoamansa ihmisen seurassa. Kyllä mä ainakin voin heittää läppää ja olla mukava ihmiselle, josta en pidä. En koe silloin olevani kaksinaamainen, vaan hyväkäytöksinen. Kaikista kun ei voi tykätä, mutta kaikkien kanssa pystyy tulemaan toimeen niin halutessaan.

Mutta se, että haukkuu päivät pitkät kaveriaan, mutta hengailee tämän kanssa kuin parhaimmatkin ystävykset, on kaksinaamaisuutta. Musta on ainakin äärimmäisen raskasta kuunnella jonkun haukkuvan ystäväänsä tai tuttuansa, mutta silti olla ihan pokeria kun kyseiset ihmiset kävelevät vastaan kuin paita ja perse. Että joo, tietäisitpä vaan mitä paskaa bestiksesi susta kylillä levittelee.

Mua ei vituta niinkään se paskanpuhuminen, sitähän suurin osa tekee joka tapauksessa. Ne jotka muuta väittää, ei vaan itse tajua omaa paskanlätinäänsä. Mutta mua vituttaa se haukkumisen kohteena olevan henkilön kanssa kamuilu. Sehän on saatana ihan täysin toisen ihmisen pitämistä pilkkanaan! Että oon mää sun vitun hyvä frendi, mitä ny irvailen sun kustannuksella muussa porukassa niin että veri tirskuu ikenistä.

Mä ainakin haluan vältellä sellaisia jatkuvalla syötöllä muita mollaavia ihmisiä; jos muiden haukkuminen mulle onnistuu, miksei onnistuisi mun elämällä revittely muille? Mä olen mieluummin yksin, ku kaveeraan jonkun sellaisen kanssa, jolle sosiaalinen kanssakäyminen on vain tapa hankkia aiheita pilkkaamista varten.

Enkä mä kyllä ymmärrä sitäkään, miksi täytyy hengata ihmisen kanssa, josta ei juurikaan pidä. Kaverien puute? Oma epävarmuus ajaa mollaaminen muita? Yritys kuulostaa muiden korvissa äärimmäisen khuulilta? Vittu hyvä jos jaksan olla pitämieni ihmisten seurassa, saatikka että jaksaisin viettää vapaa-aikani vatipäiden kanssa! Ja sen jälkeen vielä haukkua tää toveri jollekin toiselle samankaltaiselle vatipäälle... Ei vittu mene mun ymmärrykseen toi pakkohengailu vihaamiensa ihmisten kanssa.

Valaiskaa mua: miksi ihmiset kaveeraavat ja viettävät aikaa ihmisten kanssa, joita joko koko ajan haukkuvat muille tai joista ei muuten vaan pidä?

15 kommenttia:

  1. Mulla tuli mieleen yks mitä meidän koulussa harrastetaa. Moni hengaa vihamiensa henkilöiden kanssa, koska saavat sitä kautta tupakkaa ja viinaa. Mikä tekee koko hommasta vielä törkeämpää. Ja tykkään sun blogistas tosi paljon!

    VastaaPoista
  2. Hitto Jenni sie aina osut naulan kantaan! Oon miettiny tuota juttua jo niin kauan! Ei oo kyllä mitään paskempaa, ku tuo, että levitellään ja puhutaan paskaa päivät pitkät ja sitten ollaan muka maailman parhaimpia kavereita...parin tutun kohalla on just tommosta!

    VastaaPoista
  3. http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288528679051.html#comments-anchor

    Saisko sulta mielipidettä tästä?

    VastaaPoista
  4. Kaikista eniten naurattaa just nää tenut jotka väittää, etteivät ikinä puhu paskaa kenestäkään, jotka huutaa ympäri kylää että "paskaa puhuu ne keitä vituttaa olla huonompi!!!" ja "puhu musta paskaa, teet must quuuluisan!!!" mää en oikiasti usko sekuntiakaan, että joku ei joskus sanois jotaki ikävää toisesta ihmisoliosta.

    VastaaPoista
  5. Mä oon huomannut monen entisen (koulu)kiusatun tekevän tuota. Kai ne jotenkin alitajuisesti yrittää kääntää kaiken huomion pois itsestä ja omista vioista haukkumalla muita, etteivät tule taas kiusatuiksi?

    VastaaPoista
  6. Bitches be jealous.

    Paskaa jauhaa (aiheettomasti) ihmiset joilla ei ole asiat hyvin. Ei niistä pitäis välittää, saavat vaan lisää vettä myllyyn. Toiset on vaan niin surkeena siitä, jos jollain on asiat paremmin, ikävä kyllä. Pitäis osata iloita toisten onnesta eikä kadehtia sitä - eikä varsinkaan olla niin pikkusieluinen, että alkaa mustamaalaamaan muita. Menee yli ymmärryksen mulla tollanen toiminta... Meitä on moneen junaan.

    VastaaPoista
  7. Mustamaalaaminen ja toisille sattuneilla kommelluksilla mässäily on todella aliarvoista puuhaa, oikea paskanpuhumisen syntisin alalaji. Mutta silti jokainen syyllistyy jopa siihen pienissä kuppikuntakeskustelujen verkostossa.

    Minulla itselläni on hyvin laaja kaveripiiri ja syyllistyn usein parhaimpien ystävieni valintojen arvioimiseen ja analysointiin muille kavereilleni, negatiivisilla kommenteilla sävytettynä. Tarkoitukseni ei ole nostaa omaa asemaani, saati pönkittää omaa egoani mollaamalla muita. En pidä itseäni parempana ihmisenä, jolla olisi varaa sanoa muista yhtään mitään. Yksinkertaisesti sanottuna ajatukset on vain pakko saada purettua jotenkin! Et voi haukkua ystäväsi idioottia poikaystävää tälle suoraan, ja helpoin tapa on purkaa antipatiat jollekin ylimääräiselle osapuolelle.

    Tekstisi sai kyllä pohtimaan asiaa jälleen kerran. Miksi haukun itselleni rakkaita ihmisiä? Tai miksi edes hengailen ihmisen kanssa, josta en pidä? Paskanjauhaminen muiden ihmisten selän takana on lapsellista, mutta silti niin yleistä! Tekopyhyyden huippu olisi väittää, ettei itse olisi koskaan syyllistynyt moiseen... Ja yleensä ne, jotka haukkuvat paskanpuhujia ovat itse juuri niitä pahimpia läyhääjiä.

    Huippu blogi sulla, jatka samaan malliin!

    -Kaksinaamainen paskapää

    VastaaPoista
  8. Mua itseäni ärsyttää sellaiset, jotka selittävät kuinka huonoja ihmisiä paskanpuhujat ovat, ja kuinka ne paskanpuhujat vain ovat kateellisia ja ties mitä. En vain usko, että täällä olisi pahemmin sellaisia ihmisiä, jotka eivät olisi siihen syyllistyneet! En sano, että paskan puhuminen olisi hyväksyttävää tai mitään, mutta en ainakaan tekopyhästi yritä peittääkään sitä.

    VastaaPoista
  9. Mä muistan tämän peruskoulussa. Ala-asteella kaikki luokan tytöt taisivat juoruta toisistaan ja silti hengattiin yhdessä:DDD Ei kai silloin ollut oikein valinnanvaraa. Joko olit yksin, tai niiden kanssa. Yläasteella seurasin sivusta yhtä kaveriporukkaa, jotka aina syrjivät jotain tyyppiä porukasta vuoronperään ja jauhoivat paskaa siitä, kenen vuoro oli olla inhottuna. Yksi niistä kerran juorusi mullekkin, täysin ulkopuoliselle ihmisille, yhden tyypin mielenterveysongelmista. Teinien ystävyys on niin vaikeeta.

    VastaaPoista
  10. Ai saakeli mä rakastan näitä kommentteja. Tälläsissä teksteissä missä arvostellaan toisia jostain vähän henkilökohtasemmasta (pahemmasta?) asiasta niin tulee pelkästään "Mä en ainakaan ole tollanen!", mutta sitten kun on kyseessä juoruilu, törsäys, paskanpuhuminen tuntemattomasta, ulkonäön arvostelu yms niin kaikki käsi ojossa että "Kyllä, that's me!". :D En usko hetkeäkään että kukaan näistä ihmisistä ei joskus olis lähimmäisestään rumasti sanonu tai kaverinsa elämää spekuloinut esimerkiks omalle puolisolleen. :D

    VastaaPoista
  11. Mun mielestä se on vaan valitettava tosiasia, että ihmisten on kamalan vaikeeta sanoo toisista mitään positiivista. Sen takia paskan puhuminen on ehkä helpompaa. Vaikka siinä hyvässä ystävässä on monia mukaviakin asioita, aina puhutaan vaan niistä huonoista. Sama pätee seurustelusuhteisiin. Tosi harvoin mä kuulen mitään että OI KU PERTTI ON NIIN IHANA KU SE PETAS SÄNGYN AAMULLA, enemmän aina vaan sitä että vittu ku se vaan pihtaa eikä siivoo koskaan ja on muutenki ihan paska vätys. Tietysti syynä voi oikeesti kans olla se, ettei oo kamalasti valinnanvaraa sen seuran suhteen..

    VastaaPoista
  12. Mulla on pitkään jo menny hermo yhteen mun kaveriin. Mä puhun siitä paskaa, enkä oo ainoo. Mut aina kun hän päättää tulla kouluun lintsaus-masennus-vittuuntuneisuus-stuffinsa lomassa, niin on meil on iha mukavaa, koska kyllähän se osaa olla tosi kiva. Senhän takia mä nyt joskus hengailinki sen kanssa. Ja siis se lyöttäytyy aina meiän seuraan koska a) ollaan oltu siinä samassa porukassa lukion alusta asti b) me kaikki tupakoidaan ja nähään joka tapauksessa röökipaikalla c) kukaan ei kehtaa sanoo sille että painu ämmä vittuun.
    Hetki sitte mä päätin, että mä poistan elämästäni ihmiset jotka tuottaa mulle enemmän negatiivisia ku positiivisia tunteita, mut tää ihminen ei vaan lähde mun elämästä. Vaikka puheistani niin ymmärtäisi. Oon inhottava ihminen..

    VastaaPoista
  13. Mulla on yksi miespuolinen ystävä, kuka joskus sanoo yhteisestä kaveristamme negatiivisia asioita, ihmettelee hänen tekemisiään ja jopa näyttää hänen lähettämiään viestejä mulle. Mut auta armias jos mä satun hänelle tästä yhteisestä kaverista sanomaan jotain negatiivista niin vastaus on vihainen "se ei kuulu meille, me ei saada puhua siitä" :D Toinen ystävä puhuu mulle paskaa about kaikista kavereistaan, niin kyllä on muutaman kerran käynyt mielessä että mitähän se musta muille puhuu. Tosin, sekin selvisi kun löysin hänen kommenttinsa demi.fi keskusteluun jossa hän hyvin tunnistettavasti kertoi musta kuinka oon ärsyttävä kun vaan valitan kaikesta. Ja tää 'valittaminen' on sitä, et oon puhunut ystävälleni asioista jotka mua oikeasti harmittavat. Et näköjään pitäis vaan puhua paskaa muista eikä omasta itsestään mitään :)

    VastaaPoista
  14. Mulla ainakin on viha-rakkaussuhde joidenkin kavereiden kanssa. Me ollaan oltu kavereita kohta 10 vuotta ja ollaan ainakin joskus tunnettu toisemme läpikotaisin. Mä puhun niistä monesti älyttömästi paskaa (en kylläkään aiheettomasti vaan aiheesta, jos ne ärsyttää, mutta niinhän me kaikki) ja tiedän että ne puhuu musta ihan samalla lailla. Silti me ollaan hyviä kavereita, koska me tullaan kuitenkin pääasiassa toimeen tosi hyvin ja pidetään toisistamme. Joskus vaan ärsytetään toisiamme raivon partaalle. Joskus molempia samaan aikaan.

    VastaaPoista
  15. Itse puhun ystävistäni selän takana. Ja tätä en harrasta mitenkään usein, vaan jos joku asia ärsyttää siinä toisessa ihmisessä, käsittelen sitä jonkun toisen kaverin kanssa ja that``s it. En silti vihaa ketään ystävääni enkä halua heistä levittää mitään juttuja.

    Se on eriasia jos aina ja koko ajan vaan lätisee kaveristaan negatiivisia asioita. Jokainen puhuu ystävistään/kavereistaan joskus jotain toisen kaverin kanssa, mutta se ei mielestäni tarkoita sitä, että vihaat kyseisiä ihmisiä.

    VastaaPoista

Ei muutaku kommenttia tiskii!